• 0

Vergelijkingssite voor accountants?

Weet iemand of er op internet een plek is waarop Nederlandse accountants vergeleken worden m.b.v. meningen van klanten?

 

Dat soort vergelijkingssites bestaan voor veel diensten en producten zoals consumenten elektronica, verzekeringen, artsen, tandartsen, internet providers, etc. Maar ik heb niets kunnen vinden voor accountants.

 

Ik ben op zoek naar een nieuwe accountant, nadat de vorige me 1500 EUR in rekening bracht voor een privé + eenmanszaak aangifte inkomstenbelasting. Belachelijk. Ik zou graag andere mensen willen behoeden met dezelfde accountants in zee te gaan.

 

Als iemand zo'n vergelijkingssite als gat-in-de-markt-kans ziet: ga je gang :P

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Had je dan helemaal niet vooraf afgesproken welke werkzaamheden verricht moesten worden en welk prijskaartje daar aan vast hing?

 

Gezien het bedrag heeft hij/zij vast een uitgebreide jaarrekening gemaakt voor je onderneming, die vervolgens ongelezen de archiefkast in verdwenen is. Het is (vind ik) beter om geen dingen te laten doen waar noch jij, noch de belastingdienst, op zitten te wachten.

 

Link naar reactie
  • 0

Had je dan helemaal niet vooraf afgesproken welke werkzaamheden verricht moesten worden en welk prijskaartje daar aan vast hing?

 

Gezien het bedrag heeft hij/zij vast een uitgebreide jaarrekening gemaakt voor je onderneming, die vervolgens ongelezen de archiefkast in verdwenen is. Het is (vind ik) beter om geen dingen te laten doen waar noch jij, noch de belastingdienst, op zitten te wachten.

 

Er zijn van te voren afspraken gemaakt. Er werd ingeschat dat de aangifte "nooit veel meer kan kosten dan 350 EUR". Er is totaal geen uitgebreide jaarrekening gemaakt, al zou je dat wel denken als je de prijs ziet. Dat is nou juist het belachelijke. Echter is er geen offerte gemaakt of zwart op wit een prijsafspraak gemaakt.

 

De persoon die mij in het begin hielp is vervangen door een nieuwkomer. Volgens heb ik nu simpelweg voor (een deel van) de kosten van het inwerken van de nieuwkomer mogen opdraaien. Alle administratie is bij mij 2x opgevraagd en 2x nagekeken (1x door de eeste persoon en nogmaals door de latere). Daar heb ik uiteraard nooit om gevraagd: het enige dat afgesproken is, is dat ze de boekhouding zouden nakijken (was allemaal in orde) en de aangifte zouden doen. Facturen bleven maar binnenrollen.

 

Het draait om boekjaar 2011, ik heb toen amper omzet gemaakt, het gaat tevens om slechts een half jaar boekhouding van de eenmanszaak (in April van dat jaar ben ik gestart) en ze hebben enkele maanden geleden pas (2013) de aangifte afgerond. Dus er is ruim anderhalf jaar gedaan over een kleine aangifte van niks voor 1500 EUR. Dikke afzetterij dus nogmaals.

 

Het ergste is nog dat het geen kleine jongens zijn; ik zou van zo'n bedrijf meer verwachten.

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 0

Het ergste is nog dat het geen kleine jongens zijn;

 

Dat is natuurlijk niet de beste oplossing voor een beginnende eenmanszaak met weinig omzet. Daar worden hoge tarieven gehanteerd namelijk (zij hebben ook hoge onkosten, dus het is ook wel enigszins te verklaren).

Maar dat een indicatie van 350,- euro eindigt in 1500,- is inderdaad slecht. Zeker als het, zoals jij het schetst, niets bijzonders was.

Link naar reactie
  • 0

Zouden ondernemers hier behoefte hebben aan een site die accountants vergelijkt?

 

Of is een accountant iemand die je 1x kiest en is het een relatie die meestal wel goed zit naar jullie ervaring?

 

 

 

Ik heb een klacht bij ze ingediend, maar ik heb daar nooit een reactie op ontvangen. Het zou me niet verbazen dat als ik aandring ze me de kosten voor het typen van de email met uitleg en verontschuldigingen ook nog eens in rekening zouden brengen onder de noemer "toelichting aangifte/afhandeling communicatie" o.i.d. Dus ik dring verder maar niet aan.

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een klacht bij ze ingediend, maar ik heb daar nooit een reactie op ontvangen. Het zou me niet verbazen dat als ik aandring ze me de kosten voor het typen van de email met uitleg en verontschuldigingen ook nog eens in rekening zouden brengen onder de noemer "toelichting aangifte/afhandeling communicatie" o.i.d. Dus ik dring verder maar niet aan.

 

Je krijgt een factuur van € 1.500,00 terwijl er jou gezegd is dat het nooit meer kan zijn dan € 350,00 en je laat het daar bij zitten? Ik vermoed dat er nog wel een communicatieprobleem is tussen het in- en exclusief de BTW rekenen, maar dan nog zitten ze € 900,00 hoger dan wat is aangegeven. Dat is toch wel erg makkelijk verdienen. Voor en reclamatietraject worden nooit kosten in rekening gebracht dus ik zou dat vrolijk door zetten.

 

Is er een specificatie gemaakt waaruit duidelijk wordt hoe de factuur is opgebouwd? Steek enkel energie in het reclameren op deze specificatie. Een mondelinge toezegging dat het nooit meer zal kosten dan € 350,00 houd geen enkele stand, een belachelijk aantal uren in rekening brengen eventueel wel.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Zouden ondernemers hier behoefte hebben aan een site die accountants vergelijkt?

 

Of is een accountant iemand die je 1x kiest en is het een relatie die meestal wel goed zit naar jullie ervaring?

 

Veel ondernemers zitten heeeel lang bij een accountant, zolang het goed gaat, en dat zouden ze niet moeten doen!

Switchen eens in de 5 tot 7 jaar zorgt voor een nieuwe blik op je financiën.

 

En ja, ik denk dat er wel behoefte aan zo'n site is.

 

Groet

Joost

 

Ps, lees voor accountant hier ook boekhouder, belastingadviseur, etc.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Zouden ondernemers hier behoefte hebben aan een site die accountants vergelijkt?

 

Of is een accountant iemand die je 1x kiest en is het een relatie die meestal wel goed zit naar jullie ervaring?

 

Veel ondernemers zitten heeeel lang bij een accountant, zolang het goed gaat, en dat zouden ze niet moeten doen!

Switchen eens in de 5 tot 7 jaar zorgt voor een nieuwe blik op je financiën.

 

En ja, ik denk dat er wel behoefte aan zo'n site is.

 

Groet

Joost

 

Ps, lees voor accountant hier ook boekhouder, belastingadviseur, etc.

 

Klinkt goed. Ik zal het posten als idee in "innovatieve ideeën" op het forum. Wie weet wil iemand van higher level dit oppakken? Lijkt me een leuk gat in de markt voor een persoon of zaak met toegang tot de juiste marketing en webdesigners.

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een klacht bij ze ingediend, maar ik heb daar nooit een reactie op ontvangen. Het zou me niet verbazen dat als ik aandring ze me de kosten voor het typen van de email met uitleg en verontschuldigingen ook nog eens in rekening zouden brengen onder de noemer "toelichting aangifte/afhandeling communicatie" o.i.d. Dus ik dring verder maar niet aan.

 

Je krijgt een factuur van € 1.500,00 terwijl er jou gezegd is dat het nooit meer kan zijn dan € 350,00 en je laat het daar bij zitten? Ik vermoed dat er nog wel een communicatieprobleem is tussen het in- en exclusief de BTW rekenen, maar dan nog zitten ze € 900,00 hoger dan wat is aangegeven. Dat is toch wel erg makkelijk verdienen. Voor en reclamatietraject worden nooit kosten in rekening gebracht dus ik zou dat vrolijk door zetten.

 

Is er een specificatie gemaakt waaruit duidelijk wordt hoe de factuur is opgebouwd? Steek enkel energie in het reclameren op deze specificatie. Een mondelinge toezegging dat het nooit meer zal kosten dan € 350,00 houd geen enkele stand, een belachelijk aantal uren in rekening brengen eventueel wel.

 

Ik heb 3 weken geleden een klachtenmail verstuurd en daarop geen enkele reactie ontvangen.

 

Tijd voor namen en shamen, want ze hebben ruimschoots de tijd gehad te reageren. Het bedrijf waar het om gaat is -. //edit: ik heb bij nader inzien toch besloten ze nog wat langer de tijd te geven, alvorens ik hier de naam neerzet. Ik ga ze ook even per brief aanschrijven.

 

Nogmaals: ze hebben mij voor 1 boekjaar voor controle administratie (hoogstens 50 ingeboekte facturen), doen persoonlijke aangifte inkomstenbelasting en aangifte winst uit onderneming (eenmanszaak) > 1500 EUR incl. BTW weten de factureren.

 

Mijn ervaring met hun is dus zeer slecht en dan vooral op het gebied van communicatie, kosten (absoluut belachelijk) en het behandelen van klachten. Uberhaupt binnen een paar dagen een reactie sturen op een klachten-mail is toch het minste wat je kunt doen als bedrijf? Als je als bedrijf niet met email kunt omgaan, moet je ook geen email adres op je website zetten.

 

Ik hoop dat ik met dit bericht wat mensen van onnodig hoge kosten en frustratie kan behoeden.

 

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 0

Het is moeilijk om zo maar een oordeel te geven. Ik adviseer je om per aangetekend schrijven, dus niet per (klachten)mail, om opheldering te vragen. De meeste administratie- en accountantskantoren geven meestal schriftelijk een offerte af, daarin zijn ook de werkzaamheden omschrijven die worden verricht.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Zo'n vergelijkingssite zou er zeker moeten komen, als die er nog niet is.

Een lage kosten inschatting geven en dan een veel hogere rekening presenteren, is zeker niet netjes.

Voor de loodgieter zou dat al snel oplichting heten.

 

Ik heb wel eens heel veel moeten betalen voor een accountant, maar dat was van te voren overeengekomen. Je kunt het er ook wel eens voor over hebben, als iets veel moet kosten. Maar dat moet je vooraf weten, zodat je nog keuze hebt.

 

Ik zou zo'n vergelijkingssite toejuichen.

Voor vergelijking van accountants, maar ook van boekhouders en vooral niet te vergeten, voor notarissen. Die laatste beroepsgroep schuwt ook de cowboy mentaliteit niet meer. (Maar die opmerking kan ik misschien niet maken, omdat die als beledigend kan worden opgevat door een respectabele cowboy.)

 

Link naar reactie
  • 0
Veel ondernemers zitten heeeel lang bij een accountant, zolang het goed gaat, en dat zouden ze niet moeten doen!

Switchen eens in de 5 tot 7 jaar zorgt voor een nieuwe blik op je financiën.

 

pfff, volgend jaar zit ik 30 jaar bij dezelfde. ;) met dit advies zou ik er in die tijd zo'n 5 tot 6 versleten hebben. :P

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mocht iemand een vergelijkingssite willen starten dan heb ik nog wel een kleine tip:

 

Zorg dat gebruikerservaringen gekoppeld zijn aan bestaande profielen op social media. Ik heb vanavond net een blogpost geschreven over de twijfelachtigheid van zogenaamde "onafhankelijke" vergelijkingssites zoals Independer.

 

In een grijs verleden schreef ik veel webcontent in opdracht en het kwam wel voor dat je opdrachten voor je neus kreeg waar je gefingeerde gebruikerservaringen moest schrijven.

 

Als je jezelf op een integere manier wil positioneren t.o.v. de hele rits vergelijkingssites die er nu zijn zou je kunnen inspelen op het feit dat de gebruikerservaringen op jouw site ook daadwerkelijk toetsbaar zijn (via het koppelen aan sociale media)

 

Een beetje offtopic, mijn excuses, maar toch food for thought.

Link naar reactie
  • 0

Mocht iemand een vergelijkingssite willen starten dan heb ik nog wel een kleine tip:

 

Zorg dat gebruikerservaringen gekoppeld zijn aan bestaande profielen op social media. Ik heb vanavond net een blogpost geschreven over de twijfelachtigheid van zogenaamde "onafhankelijke" vergelijkingssites zoals Independer.

 

In een grijs verleden schreef ik veel webcontent in opdracht en het kwam wel voor dat je opdrachten voor je neus kreeg waar je gefingeerde gebruikerservaringen moest schrijven.

 

Als je jezelf op een integere manier wil positioneren t.o.v. de hele rits vergelijkingssites die er nu zijn zou je kunnen inspelen op het feit dat de gebruikerservaringen op jouw site ook daadwerkelijk toetsbaar zijn (via het koppelen aan sociale media)

 

Een beetje offtopic, mijn excuses, maar toch food for thought.

 

Ik zou persoonlijk nooit reageren op een website waar dat niet anoniem kan. Zeker niet op een zakelijke website en al helemaal niet op een zakelijke website waar een publieke reactie gezien kan worden als smaad. Ik denk dat dat voor veel mensen en bedrijven zal gelden. IMO geen slim plan dus wat je daar voorstelt.

 

Het probleem met independer is niet dat je er anoniem een mening kunt achterlaten. Het probleem met independer is dat het eigendom is van Achmea (een verzekeraar) en dus helemaal niet onafhankelijk is.

 

Er zijn betere truuks om nep-meningen tegen te gaan...

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 0
Ik zou persoonlijk nooit reageren op een website waar dat niet anoniem kan. Zeker niet op een zakelijke website en al helemaal niet op een zakelijke website waar een publieke reactie gezien kan worden als smaad.
Je mag gewoon je mening uiten in Nederland. Helemaal geen reden om anoniem te zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou persoonlijk nooit reageren op een website waar dat niet anoniem kan. Zeker niet op een zakelijke website en al helemaal niet op een zakelijke website waar een publieke reactie gezien kan worden als smaad.
Je mag gewoon je mening uiten in Nederland. Helemaal geen reden om anoniem te zijn.

 

Klopt, maar je mag ook gewoon aangeklaagd worden voor smaad, wanneer de partij waar jij je mening over uit niet tevreden is over je mening. Bijvoorbeeld, omdat die mening niet handig is qua marketing.

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 0

 

Lees even door Bennie. Zelfs in Frankrijk gaat er geen precedent uit van een willekeurige uitspraak.

 

In het Franse recht kan volgens hem via een kort geding relatief makkelijk een persoon gedwongen worden een activiteit te stoppen die schadelijk zou zijn voor een ander. De rechter moet dan een fout aan de kant van de gedaagde signaleren, het negatieve effect bij de eiser zien en een causaal verband tussen de twee kunnen leggen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen vergelijkingssite opgezet en wel om de volgende reden: het kiezen van een accountant is persoonlijk.

 

Het is geen statisch iets als een verzekering. Dus geen product dat voor iedereen hetzelfde is in de basis. Een accountant die veel klanten in een bepaalde sector bediend en erg veel positieve reacties/recensies zou krijgen op een website ala independer, kan voor een ondernemer in een andere sector minder goed zijn. Iedere ondernemer stelt andere eisen aan een accountant.

 

www.nieuwe-accountant.nl | Kosteloos, onafhankelijk en persoonlijk advies bij uw keuze voor een nieuwe accountant!

Link naar reactie
  • 0
Het is geen statisch iets als een verzekering. Dus geen product dat voor iedereen hetzelfde is in de basis.

De grap is dat verzekeringen - zelfs de particuliere simple risks als auto, inboedel en woonhuis - ook niet statisch zijn, en gebruikers van verzekeringsvergelijkingssites primair - zo niet uitsluitend - focussen op prijs en daardoor niet zien dat een tientje goedkoper een verschil van € 5.000,- in nieuwwaarderegeling bij diefstal of total loss kan uitmaken.

 

Probleem van iedere vergelijkingssite - of het nu van verzekeringen, accountants of matrassen is, is dat je/ze maar een beperkt aantal vergelijkingscriteria kunt laten zien of berekenen, en dat de klanten daardoor onwetend blijven van alle ander - mogelijk zeer relevante en financieel verstrekkende - gevolgen.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.