• 0

Idee: vergelijkingssite voor accountants, boekhouders, belastingadviseurs, etc

Ontstaan vanuit dit topic het volgende idee, wat volgens mij en andere mensen hier op higherlevel nog niet bestaat.

 

Een vergelijkingssite waarop de dienstverlening en klantvriendelijkheid van (Nederlandse) accountants, boekhouders en belastingadviseurs vergeleken kan worden.

 

Hoe ik het voor me zie: een database van bedrijven in de administratieve dienstverlening, waarbij gebruikers van de website (klanten van de administratieve dienstverleners) ervaringen kunnen neerkwakken. Op eenzelfde soort manier als de vergelijkingssites voor tandartsen, verzekeringen, hotels en dat soort zaken.

 

Hier is vast een markt voor. Pak het idee gerust op; ik heb al genoeg andere dingen te doen :) Het zou wel leuk zijn dat als iemand dit inderdaad oppakt er een bedankje over berichtje gepost wordt in dit topic.

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier is vast een markt voor.

 

Hoe zie jij het verdienmodel van een dergelijke site?

 

Hetzelfde als voor alle andere websites met veel gebruikers en interessante content: advertentieruimte verkopen, administratie bedrijven laten betalen voor het kunnen reageren op klachten of aanbevelingen (de website wordt zo een marketingtool voor de bedrijven die ge-reviewed worden), de welbekende exit-strategie waarbij je de site uiteindelijk verkoopt aan een of ander groot bedrijf of VC o.i.d., etc.

Je zou de administratieve dienstverleners kunnen laten betalen voor het genereren van leads in de vorm van een afspraak die een potentiële klant via de website direct bij de administratieve dienstverlener kan aanvragen.

 

Potentiele markt = iedereen die accountants, boekhouders en fiscaal adviseurs inhuurt + de accountants, boekhouders en fiscaal adviseurs zelf. Dat zijn nogal wat mensen denk ik, zeker wanneer je het uiteindelijk breder trekt dan alleen Nederland (mocht er buiten Nederland ook een markt voor open liggen).

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 0

Hetzelfde als voor alle andere websites met veel gebruikers en interessante content: advertentieruimte verkopen, administratie bedrijven laten betalen voor het kunnen reageren op klachten of aanbevelingen (de website wordt zo een marketingtool voor de bedrijven die ge-reviewed worden), de welbekende exit-strategie waarbij je de site uiteindelijk verkoopt aan een of ander groot bedrijf of VC o.i.d., etc.

 

Er zijn hier op HL drama's te vinden van ondernemers die ongevraagd gerecenseerd werden op een website. Sta je er op, wil de beheerder alleen in contact treden als je een fee betaalt. Kost klauwen met geld, maar als je genoeg betaalt kan er iets aan een recensie gedaan worden. Dat gaat niet meer om objectieve informatievoorziening maar om zakken vullen. Daar schiet je als klant dus niet veel mee op. Bovendien is dergelijke informatie enkel betrouwbaar bij veel recensies. Veel kleine kantoren hebben niet voldoende klanten om (zelfs theoretisch niet) een voldoende groot aantal reacties te kunnen genereren om objectiviteit te waarborgen.

 

Je zou de administratieve dienstverleners kunnen laten betalen voor het genereren van leads in de vorm van een afspraak die een potentiële klant via de website direct bij de administratieve dienstverlener kan aanvragen.

 

Ja, dat kan. Maar als een dienstverlener niet goed beoordeeld wordt maar wel steeds in de leadgeneratie naar voren komt (omdat er wel geschoven wordt) heb ik als gebruiker niet het idee dat ik met een objectieve site te maken heb.

 

Wat ik wil zeggen is dat als je werkelijk objectieve informatie wilt verstrekken je in mijn ogen moet werken met een website zonder financiële belangen. Geld verdienen en objectiviteit gaan veelal niet goed samen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
Pak het idee gerust op; ik heb al genoeg andere dingen te doen :) Het zou wel leuk zijn dat als iemand dit inderdaad oppakt er een bedankje over berichtje gepost wordt in dit topic.
ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn. Klinkt interessant! Thnx tot zover!
Link naar reactie
  • 0

Hetzelfde als voor alle andere websites met veel gebruikers en interessante content: advertentieruimte verkopen, administratie bedrijven laten betalen voor het kunnen reageren op klachten of aanbevelingen (de website wordt zo een marketingtool voor de bedrijven die ge-reviewed worden), de welbekende exit-strategie waarbij je de site uiteindelijk verkoopt aan een of ander groot bedrijf of VC o.i.d., etc.

 

Er zijn hier op HL drama's te vinden van ondernemers die ongevraagd gerecenseerd werden op een website. Sta je er op, wil de beheerder alleen in contact treden als je een fee betaalt. Kost klauwen met geld, maar als je genoeg betaalt kan er iets aan een recensie gedaan worden. Dat gaat niet meer om objectieve informatievoorziening maar om zakken vullen. Daar schiet je als klant dus niet veel mee op. Bovendien is dergelijke informatie enkel betrouwbaar bij veel recensies. Veel kleine kantoren hebben niet voldoende klanten om (zelfs theoretisch niet) een voldoende groot aantal reacties te kunnen genereren om objectiviteit te waarborgen.

 

Je zou de administratieve dienstverleners kunnen laten betalen voor het genereren van leads in de vorm van een afspraak die een potentiële klant via de website direct bij de administratieve dienstverlener kan aanvragen.

 

Ja, dat kan. Maar als een dienstverlener niet goed beoordeeld wordt maar wel steeds in de leadgeneratie naar voren komt (omdat er wel geschoven wordt) heb ik als gebruiker niet het idee dat ik met een objectieve site te maken heb.

 

Wat ik wil zeggen is dat als je werkelijk objectieve informatie wilt verstrekken je in mijn ogen moet werken met een website zonder financiële belangen. Geld verdienen en objectiviteit gaan veelal niet goed samen.

 

Sja, je kunt het goed doen of slecht doen. Als je intenties goed zijn kan je best de objectiviteit bewaren en ook geld verdienen. Ik ben het dus niet eens met je laatste stelling. Je hoeft bijvoorbeeld betalende klanten geen voorrang te geven op de website, je hoeft het reageren op recensies ook niet persee betaald te maken. Sterker nog: je MOET objectief zijn om een website met recensies te kunnen blijven runnen. Als de website oneerlijk blijkt zullen de klanten en bezoekers zo weg zijn.

 

Er is een legio aan voorbeelden te noemen van recensie websites in andere markten die dik geld verdienen en het echt wel goed doen. Ik neem aan dat het als spam gezien wordt als ik hier enkele voorbeelden neerzet, dus dat zal ik niet doen.

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een vergelijkingssite maken voor dienstverleners lijkt heel makkelijk, maar wel een heel gedegen controlemodel. Je wilt namelijk subjectieve ervaringen omzettten in objectieve informatie en daarbij voorkomen dat betaling de negatieve informatie kan mitigeren.

Daarbij kom je al snel op het punt dat juist jouw doelgroep je bij vermeend onjuiste informatie in rechte zal betrekken. En het resultaat is dan al snel veel kosten voor iets als garagetest.nl uitspraak

Link naar reactie
  • 0

Er is een legio aan voorbeelden te noemen van recensie websites in andere markten die dik geld verdienen en het echt wel goed doen. Ik neem aan dat het als spam gezien wordt als ik hier enkele voorbeelden neerzet, dus dat zal ik niet doen.

 

Nee hoor. Dat is geen spam, maar essentiële informatie in een discussie over review-sites en hun verdienmodellen. Geef gerust voorbeelden. Ik ben het helemaal met je eens dat een verdienmodel niet ten koste hoeft te gaan van de betrouwbaarheid. Zo simpel is het helaas niet.

 

Kijk je naar productvergelijkingssites, dan is het aanbod niet volledig omdat er vaak een affiliatemodel onder zit waardoor alleen geaffilieerd producten vergeleken worden.

 

Kijk je naar de betere dienstensites, dan is het probleem eerder dat ondernemers mensen inhuren om de reviews te verbeteren. Niet dat de uitbater betalende dienstverleners bevoordeelt ten opzichte van de rest. Kent iemand een betrouwbare restaurantgids of reisgids?

 

Het controlevraagstuk is een heel fundamentele en actuele kwestie in de reviewwereld. Hoe bepaal je of de reviews authentiek zijn. Een probleem dat we ook op HL tackelen als er weer eens kritiek is op een leverancier of een advertentiesjoemelaar...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er is een legio aan voorbeelden te noemen van recensie websites in andere markten die dik geld verdienen en het echt wel goed doen. Ik neem aan dat het als spam gezien wordt als ik hier enkele voorbeelden neerzet, dus dat zal ik niet doen.

 

Nee hoor. Dat is geen spam, maar essentiële informatie in een discussie over review-sites en hun verdienmodellen. Geef gerust voorbeelden. Ik ben het helemaal met je eens dat een verdienmodel niet ten koste hoeft te gaan van de betrouwbaarheid. Zo simpel is het helaas niet.

 

Kijk je naar productvergelijkingssites, dan is het aanbod niet volledig omdat er vaak een affiliatemodel onder zit waardoor alleen geaffilieerd producten vergeleken worden.

 

Kijk je naar de betere dienstensites, dan is het probleem eerder dat ondernemers mensen inhuren om de reviews te verbeteren. Niet dat de uitbater betalende dienstverleners bevoordeelt ten opzichte van de rest. Kent iemand een betrouwbare restaurantgids of reisgids?

 

Het controlevraagstuk is een heel fundamentele en actuele kwestie in de reviewwereld. Hoe bepaal je of de reviews authentiek zijn. Een probleem dat we ook op HL tackelen als er weer eens kritiek is op een leverancier of een advertentiesjoemelaar...

 

Die discussie is inderdaad belangrijk, daar ben ik het mee eens en het is ook geen simpel op te lossen probleem. Dat gezegd hebbende: het kan wel degelijk een leuke business zijn.

 

Voorbeelden van succesvolle review sites (dan heb ik het over bedrijven die miljarden waard zijn):

-- tripadvisor.com

-- cnet.com

-- http://www.yelp.com/

 

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 2

Pak het idee gerust op; ik heb al genoeg andere dingen te doen :)

 

Toch is het zo wel heel vrijblijvend.

 

Hoe bedoel je dat? Dat ik het idee zo te makkelijk weg geef?

 

Als dat is wat je bedoeld: ik geloof niet zo in de waarde van ideeën op zich. Een gezond bedrijf ontstaat niet met een idee op zich, het ontstaat zelfs niet eens met de uitvoering van een idee. Een gezond goed draaiend bedrijf ontstaat pas bij de goede uitvoering van een idee. Hier is de juiste ervaring, kennis, kunde en heel veel inzet voor nodig.

 

Ik kan je zo nog wat ideeën voor tech-startups geven als dat waardevol is. Voor mij zelf is het in elk geval niet waardevol, want ik kan maar 1 ding tegelijk :) De wereld schiet er meer mee op als iemand anders met de juiste inzet er wel wat mee kan :)

Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is er al zoiets dergelijks : http://vergelijkaccountant.nl/

 

Wie vergelijkt de vergelijkers? Deze vergelijkaccountant is een goed voorbeeld van een prutsite.

 

Klik een link verder en wat lees je?:

Ontvang eenvoudig en snel nieuwe leads in uw mailbox met VergelijkBedrijfsverzekeringen.nl! Na het inschrijven ontvangt u direct nieuwe leads.

 

Bekijk hier een voorbeeldaanvraag die u zult ontvangen.

Kosten

Pay Per Lead Betalen per lead €25,- per lead

Unlimited Vaste prijs ongeacht het aantal leads €269,99 per maand

 

Dus? Een vage vergelijkingssite met irrelevante RSS feeds als "headlines" waar je als leverancier leads kunt afnemen, en in plaats van accountants worden nu verzekeringen vergeleken? Erg storende kopieerfout toen er een 1 op 1 kopie voor accountants werd gemaakt kennelijk....brrr.

 

EDIT: het is zelfs nog erger. Je kunt alleen in de vergelijkingsdatabase worden opgenomen als je ook leads afneemt. Er wordt dus helemaal niets maar dan ook niets vergeleken: gewoon een portal om meerdere offertes op te vragen bij accountants die bereid zijn te betalen voor die leads

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hoe bedoel je dat? Dat ik het idee zo te makkelijk weg geef?

 

 

Nee hoor. Join the club. Het is inderdaad leuker om over ideeën te praten dan over de bescherming van ideeën. Maar het wordt allemaal erg vrijblijvend als er niemand is die zun ideeën uitvoert. Dan kan die creativiteit beter toegepast worden om echte problemen op te lossen of kansen te benutten.

 

Maar laat je door mij niet afremmen om ideeën te bespreken. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoe enorm online ik ook georiënteerd ben, voor advies op het gebied van financiën zal ik niet snel afgaan op meningen van anonieme klanten op dubieuze vergelijkingssites. Voor dit soort adviezen ga ik liever op zoek naar een adviseur waarvan ik op voorhand kan zien hoe die te werk gaat, zoals op dit forum. Het gaat om mijn eigen inschatting en vertrouwen, niet om de meeste punten of de laagste prijs. Tot nu toe bevalt me dat prima!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.