• 0

Input voor artikel gevraagd (Vanuit je kern ondernemen)

Ik ga een artikel schrijven voor MKB Servicedesk.

Het onderwerp dat ik heb 'ontworpen' luidt als volgt:

 

"Ondernemers kunnen online genoeg vinden over marketing en branding, maar hoe voorkom je dat het een truukje wordt en je niet meer met 'soul' vanuit je eigen kern onderneemt? Hoe stel je jezelf de juiste vragen om weer bij je kern en kracht uit te komen om van daaruit te ondernemen?"

 

Ik hoor graag wat input van jullie, zodat ik daar eens op kan kauwen. Herken je deze uitdaging? Zoek je online maar vind je 'het' niet? Wat voor vragen stel je jezelf? Wat heb je ontdekt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 2

Beste Annedien,

 

Ik kijk even naar je vraag alsof ik zelf bezig zou met de onderzoeksopzet voor een wetenschappelijk artikel. Ik probeer dan altijd een logische analyse te maken, best wel droog maar misschien kan je er wat mee?

------------------------------------------------------------------------------------

Je doet in je huidige aanzet een aantal aannames en trekt al een aantal impliciete conclusies.

Ik zie dat je de volgende stellingen/hypotheses maakt waar je ook causale verbanden legt, oorzaak en gevolg:

 

Hypothese 1: Ondernemers kunnen online genoeg vinden over marketing en branding,

Hypothese 2: Als H1 waar is dan wordt marketing en branding van een ondernemer een trucje

Hypothese 3: Als H1 en H2 waar zijn dan onderneemt een ondernemer niet meer met 'soul'

 

Het eerste onderzoeksdeel zou dan een diagnostisch onderzoek zijn: Zijn H1, H2 en H3 allen waar en kloppen de oorzaak/gevolg relaties?

 

Als je aannemelijk kan maken onderbouwen/argumenteren met feiten dat H1, H2 en H3 waar zijn en de oorzaak/gevolg relaties waar zijn, kom je op een ontwerpend/oplossingsgericht vervolg onderzoek:

 

Hoofdvraag: Hoe komt een ondernemer bij zijn/haar kern en kracht om van daaruit te ondernemen?

1.Deelvraag: Wat verstaan we onder de kern van een ondernemer?

2.Deelvraag: Wat verstaan we onder de kracht van een ondernemer?

3.Deelvraag: Hoe komt een ondernemer er in het algemeen achter wat zijn haar kern/kracht is?

4.Deelvraag: Welke methoden zijn er om een ondernemer te helpen zijn kracht/kern te vinden?

4A. Is het zichzelf stellen van vragen een onderdeel van de gevonden methoden om een ondernemer te helpen zijn kracht/kern te vinden? Zo ja, welke vragen zijn dit dan?

 

Deze deelvragen kun je onderzoeken door deskresearch (wat is hier al bekend van in de literatuur?) en door kwalitatief onderzoek waarbij je vragen kan voorleggen aan ondernemers:

 

Wat versta jij onder de kern van een ondernemer?

Wat versta jij onder de kracht van een ondernemer?

Weet je van je zelf wanneer je in je kern/kracht zit?

Wat doe jij als je in het algemeen, als je niet in je kern/kracht zit?

Wat voor vragen stel jij je zelf als je niet in je kern/kracht zit?

 

Vervolgens kan je daarmee de hoofdvraag beantwoorden.

------------------------------------------------------------------------------

Gelukkig hoef je geen wetenschappelijk artikel te schrijven, dus veel zaken zullen te ver gaan.

Wellicht kunnen de laatste vragen je wel verder helpen? Ben benieuwd naar de reacties.

 

Groet

Gerard

Link naar reactie
  • 0

Ik interpreteer de vraag als: Hoe blijf je als ondernemer / mens authentiek, jezelf dus, terwijl succes, volgens Internet (en litteratuur) juist komt als je bepaalde trucjes leert en toepast.

 

Bij veel onderzoek wordt gekeken hoe anderen (mensen/bedrijven) succesvol zijn geworden. Door vervolgens het gedrag van succesvolle mensen/bedrijven te kopiëren zou je in theorie zelf ook succesvol moeten kunnen worden. Maar dan verlies je vanzelf aan authenticiteit (eigenheid) terwijl dat op zich voor iedereen een zeer kritische succesfactor is. Bovendien blijkt succes vaak nogal tijdelijk te zijn.

 

Lang geleden, op de Nima C cursus kregen we les van Ruud Heijblom die in onze ogen nogal doordreef door o.a. spiritualiteit aan marketing te koppelen maar later zag ik wel in dat hij in de kern een punt had.

 

Natuurlijk kan je prima inspiratie halen van Internet of uit de vele marketingboeken om jezelf en je bedrijf te ontwikkelen, sterker dat moet je wel in een veranderende wereld. Jezelf zijn is ook een stuk relaxter dan met een aangemeten ego anderen proberen te overtuigen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

niet meer met 'soul' vanuit je eigen kern onderneemt?

Niet meer met soul vanuit je eigen kern? Blergh. What the fr*ck betekent dat überhaupt? Ik geef toe. Ik ben niet echt geschoold in mindfullnessspeak.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Nou, vooruit, je hebt niet echt een antwoord verdiend met dat geblerch, maar ik zal vanuit m'n mindfulness reageren ;)

 

Niet meer met soul vanuit je eigen kern?

 

Niet meer met bevlogenheid vanuit je echte talenten.

Niet meer met inspiratie vanuit wat je gemakkelijk afgaat.

Niet meer met zin vanuit wat je leuk vindt.

Niet meer met mojo vanuit je goddelijke vonk.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vijf keer "niet meer met" klinkt als een verlies.

Een verlies van wat dan? Jezelf?

 

Dat zal het niet zijn: ik heb mijzelf op internet verloren ergens tijdens het lezen van de zoveelste Tien tips voor …

 

Nee, dat is het niet. De kern is niet wat je bent of denkt te zijn, maar wat je voor anderen betekent of zou kunnen betekenen. Dat is de *klik* waarnaar je op zo'n moment op zoek bent: je zoekt niet jezelf, maar je zoekt de afspiegeling van jezelf in de ogen van een ander.

 

In dat opzicht vind ik als marketingstrateeg (ja, je kunt dat studeren) de opkomst van inbound marketing fascinerend. En dan niet de meelopers die even Tien tips voor … erbij doen — nee, juist die niet! — maar de marketeers die begrijpen dat het mentaal omsturen van outbound naar inbound marketing een scherpe bocht van 180 graden vereist.

Link naar reactie
  • 0

De kern is niet wat je bent of denkt te zijn, maar wat je voor anderen betekent of zou kunnen betekenen. Dat is de *klik* waarnaar je op zo'n moment op zoek bent: je zoekt niet jezelf, maar je zoekt de afspiegeling van jezelf in de ogen van een ander.

 

Als je zoekt naar de afspiegeling van jezelf in de ogen van een ander ben je dan niet bezig met het leren van een trucje? Je kan je glimlach oefenen in de spiegel, je tanden laten bleken jezelf een strak kapsel, een maatpak en een mooi horloge aan laten meten maar ga je het daar mee redden? Alleen als je een prima acteur bent lukt dat.

 

Wat je beter kan doen is zorgen dat je echt weet waar je over praat en gewoon toegeeft dat je niet alles kan weten. Je kan zorgen dat je de zaken goed voor elkaar hebt en je afspraken nakomt. Maar jezelf neem je overal mee naar toe en dat betekent dat je ook mensen tegenkomt die jou niet of minder zien zitten als mens en ondernemer. En juist dat maakt het ondernemerschap leuk en uitdagend. En ook de ene dag beter dan de andere. Ik schreef daar eens een column over.

 

Het wordt natuurlijk anders als je de ondernemer wegsnijdt uit de marketingcommunicatie. Ik kocht deze week een onderwatercamera (via tweakers.net) en elders een snelle SD kaart dan geldt alleen online reputatie, bestelgemak en prijs. Geen idee welke ondernemer daar achter zit en ook geen behoefte die te kennen.

Link naar reactie
  • 0
Als je zoekt naar de afspiegeling van jezelf in de ogen van een ander ben je dan niet bezig met het leren van een trucje? Je kan je glimlach oefenen in de spiegel, je tanden laten bleken jezelf een strak kapsel, een maatpak en een mooi horloge aan laten meten maar ga je het daar mee redden? Alleen als je een prima acteur bent lukt dat.

Ja, en mede dáárom bestaat er in inbound marketing een enorme aversie van reclame.

Iedereen snapt ondertussen namelijk dat die tandpastaglimlach pure nep is: je komt er niet langer mee weg. En als het je niet meezit, werkt het nog tegen je ook: huichelaar, leugenaar, valse beloften, niet oprecht...

 

En dus zoek je iets anders. Zo begreep ik de vraag van Annedien eigenlijk ook: waarom begin je aan die zoektocht en wat denk je daarmee op te lossen?

 

Link naar reactie
  • 0

Niet meer met soul vanuit je eigen kern?

Niet meer met bevlogenheid vanuit je echte talenten.

Niet meer met inspiratie vanuit wat je gemakkelijk afgaat.

Niet meer met zin vanuit wat je leuk vindt.

Niet meer met mojo vanuit je goddelijke vonk.

Al deze termen werken bij mij haast als een rode lap op een stier. Maar ik snap nu een beetje wat je bedoelt (denk ik).

 

Je vragen voelen voor mij wat ongemakkelijk aan, omdat er zoveel impliciete aannames in zitten verborgen. Je gaat er namelijk vanuit dat mensen ondernemen omdat dat van binnenuit komt, en dat er iets mis is als dat niet zo is. Ik vind dat bij voorbaat eigenlijk al een miskenning van de realiteit. In veel gevallen moet er gewoon stomweg brood op de plank (fr*ck die vonk). En het gaat ook voorbij aan iets het feit dat het vak dat je uitoefent gewoon een vaardigheid is, het resultaat van leren, oefenen, vallen en opstaan in plaats van iets aangeborens of van nature aanwezig.

 

Er zijn misschien mensen die vinden dat ze op hun ondernemerspad te veel tegenstand ervaren, waardoor ze het gevoel hebben dat ze "niet meer met hun soul vanuit hun kern" kunnen werken. Dan denk ik: probeer wat eelt te ontwikkelen, ontwikkel nieuwe vaardigheden, in each life some rain must fall. Ook het leren om om te gaan met tegenslagen en het leren van nieuwe vaardigheden kan motiverend werken. Of in Annedien-speak: Dan inspireer je een verborgen mojo om een nieuwe goddelijke vonk te ontsteken. ;)

 

Ik weet niet, je 'onderzoeksvraag' voelt gewoon wat raar en gedwongen gezocht en gaat in mijn optiek uit van een soort van egocentrisch wereldbeeld (niet jij persoonlijk, maar van een wereldbeeld dat uitsluitend om een maakbare 'ik' draait en de persoon niet als geheel van een netwerk van mensen en omstandigheden, die soms ook niet te beïnvloeden zijn en van toeval afhangen). Ik kan m'n vinger er niet helemaal goed op leggen. Ik denk dat de tips van Gerard wel goed zijn om er eerst achter te komen wat je nu écht te weten wilt komen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Even voor de duidelijkheid; ik ben geen wetenschappelijk onderzoek aan het optuigen maar een volledig subjectief artikel aan het voorbereiden voor op MKB Servicedesk ;)

De opzet ervan is ook niet "er is iets mis met je als je geen inspiratie voelt bij het ondernemen", er zijn ook mensen die jaar in, jaar uit warteltjes draaien en geen existentiële onrust ervaren of afnemende motivatie, of zoekende zijn naar hun intentie.

Ik denk echter dat er heel veel ondernemers zijn die ondernemer zijn omdat ze ondernemend zijn, en dát is een eigenschap die een bepaalde innerlijke drive inhoudt, een wens om iets te doen wat vanuit jezelf komt. En dat heeft ook een zekere ongrijpbare factor; daarom zijn er ook zo weinig artikelen over.

Tadaa, cirkeltje rond ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, en mede dáárom bestaat er in inbound marketing een enorme aversie van reclame.

Iedereen snapt ondertussen namelijk dat die tandpastaglimlach pure nep is: je komt er niet langer mee weg. En als het je niet meezit, werkt het nog tegen je ook: huichelaar, leugenaar, valse beloften, niet oprecht...

 

Nou Ward, je beweert hier nogal iets. De gemiddelde consument is namelijk totaal niet bezig met merken / bedrijven. Als ze het al bont maken, dan komen ze er (dus) meestal gewoon mee weg. Kijk naar de banken (waarom is Triodos zo klein, terwijl we allemaal afgeven op de grootbanken?), energie (waarom zijn die duurzame initiatieven zo klein, terwijl de energiereuzen de boel vervuilen?), BP na de verwijtbare ramp met dat olieplatform, Ziggo nadat ze hoofdsponsor van Ajax werden (en er een grote petitie vanuit ADO startte om abonnementen op te zeggen), en ga zo maar door. Aversie van reclame??? Old school reclame is nog altijd vele malen effectiever dan de zogenaamde wondermedia.

 

Overigens is dit volgens mij niet van toepassing voor kleine bedrijven, die het vooral van hun eigen netwerkjes moeten hebben. Maar ja, ze zijn niet voor niets klein...

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 0

@Bas. Dat ik bij Ziggo zit is om praktische redenen (heb een extra tel nr nodig). Zelfde geldt voor de Rabobank (teveel rompslomp om te veranderen) en ik tank bij BP als ik op dat moment een bijna lege tank heb en naar de WC wil of een snack. Ook mijn energiemaatschapij heb ik uit praktische overwegingen, ze waren eenvoudig de goedkoopste bij een collectieve inkoop via VEH. Je kan toch niet echt menen dat die bedrijven groot zijn geworden en blijven door hun effectieve (old school) advertenties.

 

Ik geloof ook dat inbound marketing de toekomst heeft maar er zal (voorlopig) ook een markt blijven voor tv reclames en reclames in print. Al loopt de laatste al jarenlang gestaag terug. Je ziet ook een behoorlijke verschuiving van het type reclame. Let maar eens op hoeveel auto- en bandenreclames je overdag ziet. Er is namelijk zoveel keus en de auto's lijken zoveel op elkaar dat men de keuze moet proberen te beïnvloeden door de emotie gaande te houden.

 

@Annedien.

Ondernemen vanuit een soort roeping? Ik ken veel ondernemers maar de meeste zijn ondernemer geworden omdat ze ergens zijn "in gerold" of omdat niet onder een baas willen werken of denken als ondernemer meer te kunnen verdienen. Ik ken er maar heel weinig die ondernemen omdat ze dat van binnenuit voelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een leuke discussie.

 

Een kunstenaar ontwikkelt zijn stijl, een combinatie van inhoud en presentatie, gestuwd door intuïtie. Vindt waardering, stijgt op, wordt op handen en voeten gedragen, vindt een promotor die alles regelt, doet zijn kunstje voor 'harde' euro's, leeft op een wolk van succes, maar ziet ineens dat de wolk maar een 'wolk' is. Waar hij doorheen kan zakken, het trucje dat weliswaar bevredigt, maar persoonlijk geen bevrediging meer biedt. En vraagt zich af 'wat nu?'

 

Is it real? Is this real?

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Bas. Dat ik bij Ziggo zit is om praktische redenen (heb een extra tel nr nodig). Zelfde geldt voor de Rabobank (teveel rompslomp om te veranderen) en ik tank bij BP als ik op dat moment een bijna lege tank heb en naar de WC wil of een snack. Ook mijn energiemaatschapij heb ik uit praktische overwegingen, ze waren eenvoudig de goedkoopste bij een collectieve inkoop via VEH. Je kan toch niet echt menen dat die bedrijven groot zijn geworden en blijven door hun effectieve (old school) advertenties.

 

Ik geloof ook dat inbound marketing de toekomst heeft maar er zal (voorlopig) ook een markt blijven voor tv reclames en reclames in print. Al loopt de laatste al jarenlang gestaag terug. Je ziet ook een behoorlijke verschuiving van het type reclame. Let maar eens op hoeveel auto- en bandenreclames je overdag ziet. Er is namelijk zoveel keus en de auto's lijken zoveel op elkaar dat men de keuze moet proberen te beïnvloeden door de emotie gaande te houden.

 

Jij vertrouwt in die partijen omdat je de namen goed kent. Dat komt allemaal door reclame. Is genoeg onderzoek naar gedaan. Het is inderdaad bewezen dat deze bedrijven zo groot zijn door traditionele reclame. Online is echt nog steeds peanuts. En begrijpelijk, als je een beetje weet hoe online-reclame werkt. Bedrijven hebben dan namelijk geen idee waar ze voor betalen. En social is al helemaal een lachertje. Als je je er eens in wilt verdiepen op een luchtige manier: adcontrarion.blogspot.nl. Aanrader!

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 0

Jij vertrouwt in die partijen omdat je de namen goed kent. Dat komt allemaal door reclame. Is genoeg onderzoek naar gedaan. Het is inderdaad bewezen dat deze bedrijven zo groot zijn door traditionele reclame. Online is echt nog steeds peanuts. En begrijpelijk, als je een beetje weet hoe online-reclame werkt. Bedrijven hebben dan namelijk geen idee waar ze voor betalen. En social is al helemaal een lachertje. Als je je er eens in wilt verdiepen op een luchtige manier: adcontrarion.blogspot.nl. Aanrader!

 

We gaan nu erg off topic maar de Rabobank is groot geworden toen er nog amper reclame bestond en KPN en ING zijn groot geworden omdat het eerst staatsbedrijven waren. Ziggo is groot geworden omdat zijn voorganger (als enige) kabels in de grond stopte en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Natuurlijk zijn er ook voorbeelden van bedrijven die door hun goede marketing/reclame groot zijn geworden zoals P&G en Unilever en die zullen ook de komende tijd (en langer) nog heel zwaar leunen op off line reclame.

Maar als je ziet dat er betaal TV wordt aangeboden zonder reclame, dat een steeds grotere groep programma's opnemen om de reclame over te slaan. Bovendien staan de marges van A-merk fabrikanten sterk onder druk door toenemende macht van de retailers. Recent voorbeeld is natuurlijk AH/Delhaize. De wereld is overduidelijk aan het veranderen en reclame ook. De off line reclame staat steeds vaker in dienst van online verkopen (Zalando / Bol).

 

 

Link naar reactie
  • 0

We gaan nu erg off topic maar de Rabobank is groot geworden toen er nog amper reclame bestond en KPN en ING zijn groot geworden omdat het eerst staatsbedrijven waren. Ziggo is groot geworden omdat zijn voorganger (als enige) kabels in de grond stopte en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Natuurlijk zijn er ook voorbeelden van bedrijven die door hun goede marketing/reclame groot zijn geworden zoals P&G en Unilever en die zullen ook de komende tijd (en langer) nog heel zwaar leunen op off line reclame.

Maar als je ziet dat er betaal TV wordt aangeboden zonder reclame, dat een steeds grotere groep programma's opnemen om de reclame over te slaan. Bovendien staan de marges van A-merk fabrikanten sterk onder druk door toenemende macht van de retailers. Recent voorbeeld is natuurlijk AH/Delhaize. De wereld is overduidelijk aan het veranderen en reclame ook. De off line reclame staat steeds vaker in dienst van online verkopen (Zalando / Bol).

 

Sorry, ik had niet moeten schrijven DEZE bedrijven, maar DIT SOORT grote bedrijven. Je hebt gelijk Hans, de genoemde namen zijn groot geworden vanuit 'natuurlijke' posities. Dat neemt echter niet weg dat ze groot blijven. En dat komt echt niet door de superservice o.i.d. Het boeit mensen niet zo, ze zijn er niet mee bezig, ze denken dat weggaan voor problemen zorgt, etc. Een bedrijf moet het wel heeeeeeeeel bont maken, willen klanten overstappen...

 

Dat neemt echter niet weg dat offline reclame nog steeds veel effectiever is dan online. Je noemt zelf een prachtig voorbeeld: offline maakt steeds meer reclame voor online. Dat is niet voor niets, als een merk echt wil groeien, moet de massa bereikt worden. Dat lukt online simpelweg niet. En dus maken alle online-aanbieders gebruik van o.a. televisiereclame.

 

De wereld verandert. Dat doet hij altijd. Maar het gaat veel langzamer dan al die snelle online consultants ons proberen wijs te maken. Even wat feiten:

 

[*]54% van alle online ads worden überhaupt nooit door een mens gezien

[*]62% van alle webverkeer is vals

[*]57% van alle video-ads waarvoor betaald wordt, worden nooit door een mens gezien

[*]de gemiddelde click-ratio van banner ads is 8:10.000

[*]consumer engagement op FB-posts is 7:10.000 en op Twitter 3:10.000. Voor beide geldt: onder brand fans (!)

[*]96% van alle video wordt gekeken op televisie, 4% op internet

 

Er worden heel veel onderzoeken gedaan naar dit soort zaken. Helaas krijgen die nooit de aandacht die ze verdienen. Er wordt dan ook heel veel geld weggegooid aan zinloze marketing...

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 0

Bas, weet je dat echt zeker?

54% van alle online ads worden überhaupt nooit door een mens gezien

Bij TV zap ik sneller weg bij reclame dan op Internet hoor. Als ik persé een Youtube filmpje wil zien dan kijk ik wel even die reclame. Op dat moment heeft de reclame echt wel mijn aandacht. Tv-reclame kijk ik daarentegen echt nooit..

 

62% van alle webverkeer is vals
Maar daar betaal je ook niet voor als adverteerder.

57% van alle video-ads waarvoor betaald wordt, worden nooit door een mens gezien
Maar daar betaal je ook niet voor als adverteerder.

de gemiddelde click-ratio van banner ads is 8:10.000
De TV reclame heeft een nog lagere click-ratio

96% van alle video wordt gekeken op televisie, 4% op internet
Mijn kinderen kijken echt nooit meer TV, alleen maar Youtube en Netflix (maar misschien heb ik heel rare kinderen, dat kan ook)

 

Punt is dat je gewoon moet kijken wat het kost, en wat het oplevert. Betaal je een euro per sale aan Internet marketing en levert je dat twee euro winst op dan zou ik het nog steeds doen...

 

(Sorry Annedien dat we zo met je topic op de loop gaan)

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

@ Hans: daar betaal je niet voor??? Lees ajb eens even wat posts op de site waar ik naar verwezen heb. Er wordt wel degelijk betaald voor advertenties die nooit gezien worden (en er staat niet eens: nooit gelezen worden). Ik las recent dat de frauduleuze praktijken al in de miljarden beginnen te lopen. En het wordt maar onder tafel gehouden door de belanghebbende partijen. Maar het komt vanzelf uit. Want wat je zegt: het gaat allemaal om de meeste bang-for-buck. En dat is voor grote merken zeker niet online!

 

En v.w.b. jouw gedrag en dat van je kinderen, n=1... En dan komen er vast meer mensen hier zeggen dat het voor hen ook zo geldt. Ah natuurlijk, de bezoekers op Higherlevel zijn een prima doorsnee van de (Nederlandse) bevolking... ;)

 

Maar laten we stoppen met het vervuilen van het topic van Annedien. Ik wou dat ik daar een nuttige(re) bijdrage aan kon leveren! ;D

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 0

haha ik vind de discussie die hier ontstaat eigenlijk een stuk interessanter dan de vragen van Annedien :)

 

p.s. als we het over bereik en impact van diverse vormen van reclame gaan hebben; ik heb een paar jaar terug nog een (wc-eend) infographic laten maken voor Marketingfacts over het bereik van relatiegeschenken(http://www.marketingfacts.nl/berichten/infographic-relatiegeschenken-essentieel-voor-goede-marketingmix).

 

verder commentaar ga ik er niet op geven want dan wordt het al snel te veel zelfpromotie haha.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.