• 0

Wat vinden jullie van Tax to the Max

Omschrijving van je concept:

Het rebelse alles-in-een pakket voor de bewuste ZZP’er

 

Wat

 

Tax to the Max is een rebels combipakket dat speciaal is ontwikkeld voor ZZP’ers. ZZP’ers die het lef hebben om met de tijd mee te gaan. De old-style boekhouder en de (vaak te) dure fiscalist zijn niet meer van deze tijd. Het kan allemaal veel gemakkelijker. En goedkoper. Zonder daarvoor een commercieel boekhoudpakket te hoeven aanschaffen.

 

Tax to the Max neemt de ZZP’er alle administratieve rompslomp uit handen. Voor een spotprijs. Tax to the Max verzorgt de boekhouding, aangiften BTW (ook wel Omzetbelasting genoemd) en Inkomstenbelasting zonder dat de ZZP’er daar omkijken naar heeft. Alles via de elektronische weg.

 

Als ZZP’er hoef je alleen alle inkomende en uitgaande zakelijke facturen en bonnetjes in te scannen (een foto maken met je smartphone volstaat ook) en deze in een door Tax to the Max beheerde Dropbox-account te stoppen of elektronisch naar Tax to the Max te sturen (dit kan per email maar ook via WhatsApp). Dit doe je 4 keer per jaar, uiterlijk op de 15e dag na afloop van ieder kwartaal. Bij niet tijdige aanlevering krijg je 1x een herinnering om je spullen alsnog (binnen 5 dagen) elektronisch aan te leveren.

 

Tax to the Max produceert via haar software de boekhouding, de aangiften BTW (op kwartaalbasis) en de jaarlijkse aangifte Inkomstenbelasting. Alles verloopt geautomatiseerd, alleen voor het opstellen van de aangifte Inkomstenbelasting dien je 1 keer per jaar een aantal vragen schriftelijk te beantwoorden. De vragenlijst hiervoor wordt aan het begin van ieder jaar (of op een later instapmoment) elektronisch toegestuurd en dient voor eind februari te worden teruggestuurd. Om de kwaliteit van het product te waarborgen vindt er een handmatige controle plaats.

 

Tax To The Max is bewust opgezet als een low-budget instapproduct. De ZZP’er die vragen heeft, advies op maat wil of een verzekering wil afsluiten tegen de kosten van een boekenonderzoek, kan separaat tijdbundels inkopen. Ook deze tijdbundels zijn zeer scherp geprijsd.

 

Voor meer informatie www.taxtothemax.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

Waarom

 

Het idee is ontstaan in Sous 623, een artistieke underground hang-out in Amsterdam waar de vormgever van Tax to the Max geraakt werd door het beklag van vele ZZP’ers. Laag onder de grond werd er frequent afgegeven op dure boekhouders zonder kennis van (fiscale) zaken en pedante fiscalisten. De hoogste tijd om hier een oplossing voor te verzinnen. In een tijd waar razendsnelle technologische ontwikkelingen elkaar opvolgen, zou het toch mogelijk moeten zijn om een kwalitatief hoogwaardig product voor een stuntprijs aan te bieden aan de ondernemer van de toekomst, de ZZP’er. Tax to the Max dus.

 

Aanvankelijk sceptisch en met hoongelach ontvangen maar inmiddels goed van de grond gekomen. Tax to the Max verzorgt de boekhouding, aangiften BTW en Inkomstenbelasting voor ZZP’ers langs de elektronische weg, met behulp van intelligente software. Inmiddels is het product verder uitgebouwd (o.a. met handige waarschuwingssignalen) en bestaat er naast het zuiver ‘elektronische’ instapproduct de mogelijkheid om extra diensten af te nemen. Tax to the Max kan haar product zo scherp aanbieden omdat het gebruik maakt van bestaande, gratis software en hooggeschoold personeel on demand. De eenvoud van het product doet de rest.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het creëren van een eigen community is een van de uitgangspunten van Tax to the Max. Het is de bedoeling om samen sterk te staan tegen de overheid, in het geweer te komen tegen de gevestigde orde en gezamenlijk op te komen voor de rechten van de ZZP’er.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Tax to the Max is een rebels combipakket dat speciaal is ontwikkeld voor ZZP’ers. ZZP’ers die het lef hebben om met de tijd mee te gaan. De old-style boekhouder en de (vaak te) dure fiscalist zijn niet meer van deze tijd. Het kan allemaal veel gemakkelijker. En goedkoper. Zonder daarvoor een commercieel boekhoudpakket te hoeven aanschaffen.

 

Tax to the Max neemt de ZZP’er alle administratieve rompslomp uit handen. Voor een spotprijs. Tax to the Max verzorgt de boekhouding, aangiften BTW (ook wel Omzetbelasting genoemd) en Inkomstenbelasting zonder dat de ZZP’er daar omkijken naar heeft. Alles via de elektronische weg.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat jullie van de site en idee vinden.

 

Alle feedback is welkom. De site is nog volop in ontwikkeling en we nemen je feedback dan ook zeker mee in toekomstige verbeteringen!

 

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50577-wat-vinden-jullie-van-tax-to-the-max/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even kort, want afspraak zit te wachten, een eerste reactie: SUPER.

 

Typisch gevalletje "ik ga het heeeeel anders doen". Tuurlijk zitten er haken en ogen aan ('if it sounds too good to be true, it probably is' misschien?), en tuurlijk kan ik me honderden dingen af gaan vragen, maar je maakt een duidelijk statement, hebt een goed verhaal (op het eerste zicht) en ik word er enthousiast van.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

  • 0

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat jullie van de site en idee vinden.

 

Alle feedback is welkom. De site is nog volop in ontwikkeling en we nemen je feedback dan ook zeker mee in toekomstige verbeteringen!

Hmm...ik ben wat minder enthousiast dan Richard. Het concept is overigens wel interessant. Boekhouding hoeft inderdaad niet al te vervelend zijn. Ik vraag me alleen af hoe dat in de praktijk werkt. Als je bedrijven bedient die alleen maar omzet en een beetje kosten (en geen investeringen) heeft, dan zie ik geen problemen. Maar wat als die ZZP'er opeens een auto van de zaak koopt? Of nog erger - een electrische auto!

 

Verder komt de combinatie 'rebels' en boekhouding/belastingen wat incongruent over. Ik associeer dat met degelijk, maar niet met rebels. Ik weet ook niet of ik een 'rebelse' boekhouder zou willen. Ik wil er eentje die snapt waar die mee bezig is. En ik wil er ook niet eentje die zichzelf als 'spotgoedkoop' afficieert. Hooguit eentje die 'value-for-money' biedt, maar dat is al op het randje. De uitstraling van de website is echter weer niet rebels. Die is saai en degelijk, zoals past bij een boekhouder.

 

Heb ik nu zowel de website als elke boekhouder beledigd? Ik bedoelde beide positief namelijk. :)

 

Je biedt een product aan voor een vast bedrag, maar je hebt verder geen echte grens gesteld aan het aantal inbegrepen handelingen. Dat kan natuurlijk een marketingkeuze zijn om klanten te trekken in het begin. Op de lange termijn lijkt me dat minder houdbaar, zeker als je klantenbestand en je klanten zelf gaan groeien.

 

Je geeft ook aan dat de btw-aangifte per kwartaal is inbegrepen. Wat gebeurt er als je klant maar één keer per jaar btw-aangifte hoeft te doen? Hoeft die klant dan ook alleen maar op 15 januari de stukken te scannen en op te sturen? En wat als de klant elke maand btw-aangifte moet doen?

 

De pakketten A, B en C zijn niet echt duidelijk. In eerste instantie dacht ik dat ze 'lollig' bedoeld waren, omdat het lijkt alsof elk pakket hetzelfde is - maar steeds anders gesorteerd. Ik moest wel héél goed kijken om te zien dat er in ieder pakket een ander jaartal werd genoemd. Persoonlijk zou ik dan eerder gewoon 2 pakketten aanbieden: Pakket vorig jaar (incl. btw, IB en/of boekhouding), Pakket dit jaar (incl. btw, IB en/of boekhouding).

 

Hoe is de beschikbaarheid van de boekhouding gewaarborgd? Wat als de boel down gaat? Waar worden gegevens van de klant opgeslagen en dan met name alle digitale bonnetjes? En hoe zit het met de overdraagbaarheid van de boekhouding, als de klant besluit over te stappen naar een minder rebelse boekhouder?

 

Op de bestelpagina zijn de algemene voorwaarden niet te bekijken. Ik zie dat er ook nog geen veiligheidscertificaat op de website zit. Veiligheid en directe inzage in de boekhouding lijken me erg belangrijk.

 

Met betrekking tot je overige prijzen/tarieven, vind ik eigenlijk dat je die een beetje wegmoffelt. De prijs van het hoofdpakket staat pontificaal op de hoofdpagina, maar alle overige tarieven staan op de 'Community' pagina. Waarom staan niet al je prijzen op de Prijzen-pagina? Dat is niet logisch. Als je een pakket aanbiedt inclusief IB-aangifte, dan verwacht ik niet dat je daarna ook nog 50 euro voor je kiezen krijgt voor het aan de lijn hangen om die aangifte door te nemen. Althans, niet op basis van de wijze waarom je de prijzen nu presenteert.

 

Wat betreft de prijs van 250 euro per jaar (ex. btw) kun je natuurlijk zeggen dat het wel lekker communiceert. Het lijkt me wel wat weinig, alleen al vanwege bijvoorbeeld de benodigde boekhoudlicenties. En als je gratis software gebruikt, kun je dáár natuurlijk weer je vragen bij stellen. Hoe zit het met het onderhoud van die gratis software?

 

Maar zelfs als je verder geen vaste kosten hebt (dus je hebt geen stroomverbruik, geen computers, geen huur, geen verzekeringen), dan kun je van die 250 euro per jaar hooguit 1 uur per maand aan je klant spenderen. En dan reken ik met het minimumloon voor dat 'hooggeschoolde on-demand personeel' van je. The math don't add up.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

  • 0

hehe dat zijn dus precies de haken en ogen die ik zie, en zelf zou ik er nog niet over nadenken om contact op te nemen (maar ik ben ook niet de doelgroep).

 

Voor de kleine (artistieke?) zzp-er met een beperkte omzet zou dat heel anders kunnen liggen.

 

Een 'rebelse' boekhouder vind ik ook maar een lastige term voor mezelf. Klinkt een beetje richting een 'creatieve' boekhouder.

 

Mijn complimenten zijn dan ook vooral gebaseerd op het lef om dit vakgebied zo anders naar buiten te brengen dan gebruikelijk.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

  • 0
De ZZP’er die vragen heeft, advies op maat wil of een verzekering wil afsluiten tegen de kosten van een boekenonderzoek, kan separaat tijdbundels inkopen. Ook deze tijdbundels zijn zeer scherp geprijsd.

Beroepsdeformatie; maar noem dit soort diensten nooit een "verzekering": dat is voorbehouden aan verzekeraars: en daar gelden strenge wettelijke eisen voor (o.a. tav solvabiliteitseisen, vergunning en toezicht).

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0

Kreeg vanmorgen eigenlijk al de rillingen toen ik de website bekeek. Ik ben een absolute leek op het gebied van boekhouding, dat even terzijde.

Maar de boekhouding geheel elektronisch laten uitvoeren voor een bedrag van € 250,00/jaar, dat is € 20,83/maand.

 

Wat voor controle is daarvoor mogelijk?

 

Hoe kun je op de balans zien waaraan de uitgaven zijn gespendeerd, of wordt het allemaal op een grote berg geschoven. Worden de facturen daarna opnieuw bekeken en uitgesorteerd. BTW verlegd, investeringen, inhuur personeel, autokosten. enz.

 

En dat door hooggeschoold personeel on demand.

 

Mijn facturen worden ook allemaal elektronisch ingelezen, maar de eindcontrole blijft.

De gebruikte programma's zijn niet gratis, als er een factuur nog niet is ingezonden en de betaling is wel uitgevoerd, krijg ik daar een mailtje over.

 

Nee, mij heb je niet.

;)

  • 0

ff snel gekeken, site hoefde ik niet te lezen want je hebt de meeste tekst daar hier al geknipt en geplakt..

 

Ik zie 3 pakketten, best handig om te kiezen wat je door jullie wil laten doen en zo wat flexibel te zijn in de overstap.

 

waarom is er geen pakket waarin je ook de BTW 2015 kan laten doen?

Ik denk dat veel klanten die pakket B kiezen wel die verwachting hebben...

 

en ik ben heel benieuwd hoe je de inkomstenbelastingaangifte 2015 gaat doen als klanten kiezen om de boekhouding pas van 2016 bij jullie te doen.. daar zie ik wel een bedrijfsrisico waar jullie mogelijk onderschatten hoeveel moeite het gaat kosten om info te krijgen om aangifte te kunnen doen..

 

 

  • 0

Je "korting" zou ik anders omschrijven. Je hebt een korting voor het aanbrengen van 1 tot 5 klanten en voor het aanbrengen van 5 of meer klanten. "1 tot 5" wordt vaak gebruikt voor "1 t/m 5" - kijk bijvoorbeeld maar naar al die lijstjes met staffelkortingen - dus dan zit "5" in beide categorieën.

  • 0

Ik wil iedereen bedanken die mij kritiek gegeven heeft!

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat jullie van de site en idee vinden.

 

Alle feedback is welkom. De site is nog volop in ontwikkeling en we nemen je feedback dan ook zeker mee in toekomstige verbeteringen!

Hmm...ik ben wat minder enthousiast dan Richard. Het concept is overigens wel interessant. Boekhouding hoeft inderdaad niet al te vervelend zijn. Ik vraag me alleen af hoe dat in de praktijk werkt. Als je bedrijven bedient die alleen maar omzet en een beetje kosten (en geen investeringen) heeft, dan zie ik geen problemen. Maar wat als die ZZP'er opeens een auto van de zaak koopt? Of nog erger - een electrische auto!

Dat is geen probleem. Het concept is simpel: Scan, Stuur, Klaar. Ook voor auto van de zaak en electrische autos

 

Ik wil er eentje die snapt waar die mee bezig is. En ik wil er ook niet eentje die zichzelf als 'spotgoedkoop' afficieert. Hooguit eentje die 'value-for-money' biedt, maar dat is al op het randje. De uitstraling van de website is echter weer niet rebels. Die is saai en degelijk, zoals past bij een boekhouder.

De eigenaar van Tax to the Max is een vrijgevochten fiscalist met een schat aan ervaring (meer dan 20 jaar) en een variëteit aan klanten (van beursgenoteerde ondernemingen tot en met ZZP’ers)

 

Je geeft ook aan dat de btw-aangifte per kwartaal is inbegrepen. Wat gebeurt er als je klant maar één keer per jaar btw-aangifte hoeft te doen?

Hij of zij kan een e-mail sturen en dit aan aangeven

 

Hoeft die klant dan ook alleen maar op 15 januari de stukken te scannen en op te sturen? En wat als de klant elke maand btw-aangifte moet doen?

Stuur een email naar advies@taxtothemax.nl voor meer informatie over deze vragen.

 

De pakketten A, B en C zijn niet echt duidelijk. In eerste instantie dacht ik dat ze 'lollig' bedoeld waren, omdat het lijkt alsof elk pakket hetzelfde is - maar steeds anders gesorteerd. Ik moest wel héél goed kijken om te zien dat er in ieder pakket een ander jaartal werd genoemd. Persoonlijk zou ik dan eerder gewoon 2 pakketten aanbieden: Pakket vorig jaar (incl. btw, IB en/of boekhouding), Pakket dit jaar (incl. btw, IB en/of boekhouding).

 

Hoe is de beschikbaarheid van de boekhouding gewaarborgd? Wat als de boel down gaat? Waar worden gegevens van de klant opgeslagen en dan met name alle digitale bonnetjes? En hoe zit het met de overdraagbaarheid van de boekhouding, als de klant besluit over te stappen naar een minder rebelse boekhouder?

Stuur een email naar advies@taxtothemax.nl voor meer informatie over deze vragen.

 

Op de bestelpagina zijn de algemene voorwaarden niet te bekijken. Ik zie dat er ook nog geen veiligheidscertificaat op de website zit. Veiligheid en directe inzage in de boekhouding lijken me erg belangrijk.

Goed punt! Bedankt voor je feedback!

 

Met betrekking tot je overige prijzen/tarieven, vind ik eigenlijk dat je die een beetje wegmoffelt. De prijs van het hoofdpakket staat pontificaal op de hoofdpagina, maar alle overige tarieven staan op de 'Community' pagina. Waarom staan niet al je prijzen op de Prijzen-pagina? Dat is niet logisch. Als je een pakket aanbiedt inclusief IB-aangifte, dan verwacht ik niet dat je daarna ook nog 50 euro voor je kiezen krijgt voor het aan de lijn hangen om die aangifte door te nemen. Althans, niet op basis van de wijze waarom je de prijzen nu presenteert.

Goed punt! Bedankt voor je feedback!

 

Maar zelfs als je verder geen vaste kosten hebt (dus je hebt geen stroomverbruik, geen computers, geen huur, geen verzekeringen), dan kun je van die 250 euro per jaar hooguit 1 uur per maand aan je klant spenderen. En dan reken ik met het minimumloon voor dat 'hooggeschoolde on-demand personeel' van je. The math don't add up.

The math does add up; omdat het creëren van een eigen community is een van de uitgangspunten van Tax to the Max. Het is de bedoeling om samen sterk te staan tegen de overheid, in het geweer te komen tegen de gevestigde orde en gezamenlijk op te komen voor de rechten van de ZZP’er.

 

[aanpassing: quotes herstelt]

 

 

  • 1

Hoeft die klant dan ook alleen maar op 15 januari de stukken te scannen en op te sturen? En wat als de klant elke maand btw-aangifte moet doen?
Hoe is de beschikbaarheid van de boekhouding gewaarborgd? Wat als de boel down gaat? Waar worden gegevens van de klant opgeslagen en dan met name alle digitale bonnetjes? En hoe zit het met de overdraagbaarheid van de boekhouding, als de klant besluit over te stappen naar een minder rebelse boekhouder?
Stuur een email naar advies@taxtothemax.nl voor meer informatie over deze vragen.

 

Wat zou dan je antwoord zijn als deze vragen je per mail gesteld worden? Oftewel, waarom deze antwoorden niet hier delen? ???

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

  • 0

Mod pet op:

 

Het is niet de bedoeling, noch gewenst, dat je hier vraagt om feedback en dat je na wedervragen te hebben ontvangen, gaat verwijzen naar een mailadres. Dan mis je de gedachte achter wat een forum is...

 

Mod pet af.

 

 

Laat ik voorop stellen dat ik me niet (nooit) kan vinden in jezelf aanprijzen door de concurrentie te bestempelen met termen als te duur, onkundig en pedant. Je scheert een gehele beroepsgroep over een kam. Terwijl de bottom line aan jouw product is dat ook TTM een boekhouder en fiscalist is, nu alleen verstopt achter een monitor en een app.

 

Dus de hamvraag: waarom zijn jullie wel kundig en niet pedant? Waar blijkt dat dan uit?

 

Verder goed uitgedacht. Hopelijk kunnen jullie de claim van fiscale kwaliteit waarmaken, want daar maak ik me bij de 'geautomatiseerde boekhouder' vaak wel zorgen over.

 

Nu jullie marketingpraatje nog...

 

Succes

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.