Jump to content
herman van der helm
Verberg

klacht bij Autoriteit Consument & Markt over KPN

Geachte heer/mevrouw,

 

U heeft zojuist een klacht of tip ingestuurd via de website van de Autoriteit Consument & Markt. Alle klachten en tips worden geregistreerd.

 

U hebt de volgende informatie aan ons verzonden:

 

Persoonsgegevens

 

H.C. van der Helm

 

h.........helm@hetnet.nl

 

Onderwerp

Concurrentie & Marktwerking

 

Details

KPN

 

Klacht over gekoppelde verkoop. Als je overstapt op glasvezel bij een andere provider is het blijkbaar niet meer mogelijk om tegen geringe vergoeding je emailadres mee te nemen. Mijn hetnet emailadres kan alleen behouden blijven als ik OOK het bestaande internetabonnement bij KPN blijf betalen. Dus zit ik nu opgezadeld met dubbele kosten. Heb hier van te voren contact over gehad met XS4ALL EN KPN en er werd op 20 december door beide bedrijven verteld dat het wel kon. Nu het puntje bij het paaltje komt en ik het KPN internet abonnement wilde opzeggen omdat alles bij XS4ALL naar tevredenheid werkt kan ik het emailadres niet meer meenemen. Letterlijk verteld:

Migratie naar Leverstraat 3 (glas) D.I de oorzaak dat email niet meegenomen kan worden.

Ik moet nu om dubbele kosten te voorkomen het abonnement bij XS4ALL opzeggen met de nodige kosten EN bij KPN het abonnement voortzetten om mijn Emailadres te kunnen behouden.

 

 

 

 

 

Uw bericht sturen wij door naar een van onze medewerkers die deskundig is op dit onderwerp.

 

Indien nodig zal een van onze medewerkers contact met u opnemen.

 

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

U heeft zojuist een klacht of tip ingestuurd via de website van de Autoriteit Consument & Markt. Alle klachten en tips worden geregistreerd.

Dit is iets voor Autoriteit Consument & Markt. Higherlevel is meer een Autoriteit Ondernemer & Markt. 8)


The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link to post
Share on other sites
  • 0

Heb je een telefoonnummer vermeld waar de ACM je op kan bereiken?

Mijn ervaring is dat ze correct handelen, je wordt gebeld. Helaas nooit iets op mail.

 

In mijn geval (een akkefietje met Dekatel) ben ik keurig door ACM terug gebeld, en in het gelijk gesteld.

Er werden geen mededelingen gedaan over hun verdere actie maar het probleem was in eens wel opgelost. :)

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Herman, wat is je doel met dit topic, los van wel of niet ondernemer.. dit is een individuele klacht geen ernstige misstand en ik zie ook geen vraag van jou kant

 

Ik dacht dat dit handig was als andere ondernemers die overstappen dit weten. Maar misschien heb ik dat verkeerd.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hmm Herman, 10 jaar geleden gaf ik je gelijk...

 

Maar nu krijgen mijn ouders (70+)en schoonouders (80+) zelfs op de senioren internetcursus de tip om geen providerafhankelijk mailadres meer te gebruiken maar eigen domein(!), hotmail of gmail zodat je bij een overstap van provider geen gedoe meer hebt.

 

Ondernemers die nu nog zakelijk van een providerafhankelijk mailadres gebruik maken ken ik vrijwel niet meer....en daarmee verliest jouw tip ook zn waarde... maar wel weer een gelegenheid om ondernemers erop te wijzen dat een providergebonden mailadres als particulier al achterhaald is...laat staan zakelijk.

 

Stap dus snel over naar bijvoorbeeld gmail, dan heb je er nooit maar dan ook echt NOOIT meer last van

 

En eerlijkheidshalve: als particulier, thuiswerkende ondernemer of ZZP-er jaarlijks overstappen van internet, tv en telecomprovider is erg lonend. Stap nu met glasvezel voor het 3e achtereenvolgende jaar over, en ieder jaar gaat het tarief verder omlaag en de korting, tv pakket en snelheid omhoog..

 

 


Waarmee kan ik je helpen?

Ik adviseer ondernemers over betrouwbare en betaalbare verzekeringen tegen arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid.   Meer weten?  Contact

 

Update verplichte AOV: Regeling niet uitvoerbaar, Koolmees zoekt naar alternatieven.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hmm Herman, 10 jaar geleden gaf ik je gelijk...

 

Ondernemers die nu nog zakelijk van een providerafhankelijk mailadres gebruik maken ken ik vrijwel niet meer....en daarmee verliest jouw tip ook zn waarde...

 

Ja dat is voor mij ook al jaren duidelijk. Helaas heb ik echter heel veel klanten ook in het Oostblok en Afrika die mijn adres van anderen doorkrijgen (voornamelijk mijn tractoronderdelen handel)

circa 20 jaar geleden ben ik met dit adres gestart en ik haal de helft van mijn klandizie en dus inkomen binnen met dit adres. Maar misschien ben ik de laatste der Mohikanen.

Als het niet meer relevant is mag je het item sluiten of weghalen.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

20 jaar alweer.. de wet van de remmende voorsprong.

 

Als de helft van de omzet van dit mail adres komt is het rekensommetje toch snel gemaakt?

zal vast geen substantieel deel van deze omzet zijn. En bij KPN voor het goedkoopste abbo gaan natuurlijk..

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Helaas heb ik echter heel veel klanten ook in het Oostblok en Afrika die mijn adres van anderen doorkrijgen (voornamelijk mijn tractoronderdelen handel)

circa 20 jaar geleden ben ik met dit adres gestart en ik haal de helft van mijn klandizie en dus inkomen binnen met dit adres.

 

In dat geval is het zeker een terechte ondernemersvraag (alhoewel: vraag?) . Jij hebt er alle zakelijke belang bij dat dit adres blijft ondersteund voor deze longtail sales.

Technisch is er ook geen enkele reden waarom het niet zou kunnen: kwestie van in een mailserver een doorsturing instellen.

 

Andersom geredeneerd: schandalig als het niet zou kunnen, juist omdat je alleen van de ene KPN dochter naar de andere KPN dochter overstapt.

 


Waarmee kan ik je helpen?

Ik adviseer ondernemers over betrouwbare en betaalbare verzekeringen tegen arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid.   Meer weten?  Contact

 

Update verplichte AOV: Regeling niet uitvoerbaar, Koolmees zoekt naar alternatieven.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Veertig jaar geleden had ik een telefoonnummer van drie digits (lokaal). Valt dat ook onder de noemer 'longtail sales' en waar kan ik een klacht indienen om dat nummer te behouden?

 

Even serieus. Er zijn ontzettend veel mailadressen ooit gratis vergeven waarvan een groot deel nog steeds gratis ondersteund wordt, maar in 25 jaar kun je ook wel op het idee komen om je in- en uitgaande mail eens te moderniseren (en organiseren). Een beetje verantwoordelijkheid nemen mag zeker van ondernemers wel verwacht worden.

 

 


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0
Twa dat moderniseren was ik juist aan het doen, vandaar.
Volgens mij heeft ook HetNet al wat langer automatic forwarding. Je had je verwegis-klanten al wat langer geleden kunnen 'migreren'. Eens moet dat toch gebeuren en er komt een moment dat het oude adres niet langer actief is. Costs of doing business.

 

Ben het wel met je eens dat KPN zo'n mailadres ook zou kunnen blijven ondersteunen als je overstapt, maar snap ook weer best dat 'gratis' ergens ophoudt.

 

 


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0
Ondernemers die nu nog zakelijk van een providerafhankelijk mailadres gebruik maken ken ik vrijwel niet meer. [...] Stap dus snel over naar bijvoorbeeld gmail, dan heb je er nooit maar dan ook echt NOOIT meer last van.

Behalve als Google volgend jaar besluit Gmail af te stoten. Ook Google is een provider, al is het geen access provider maar een service provider.

 

Beter is wellicht e-mail aan je domein te koppelen.

 

 


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link to post
Share on other sites
  • 0

kpn schijnt ook email only abonnementen aan te bieden aan opzeggende klanten, maar op de kpn site vind je er niet veel over, alleen over hoe je hem kan opzeggen

 

wat ik kan vinden kost zo'n email only iets van 5 euro per maand maar lopen ze er niet echt mee te koop dat dat kan..

 

Dat is het hem nu net. Dat kan niet als ik het abonnement op wil zeggen en het mailadres tegen een kleine vergoeding wil behouden. De reden die KPN opgeeft heb ik in mijn openingspost gezet. Ik moet het volledige internetabonnement behouden anders vervalt het email adres. Daarom klaag ik over koppelverkoop. Ik ben nu aan het proberen om van mijn nieuwe XS4ALL abo af te komen.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
Dat kan niet als ik het abonnement op wil zeggen en het mailadres tegen een kleine vergoeding wil behouden.

Als je even op mijn link 2 posts terug klikt zie je dit:

 

Email only kost 3,56 voor 1 mailbox en 7,12 EUR p/m voor 5 mailboxen.

Aan te vragen als u uw hudiige internet abonnement opzegt.

 

En ik kan je uit ervaring verzekeren dat wat een willekeurige KPN medewerker zegt niet per se enige relatie met de werkelijkheid hoeft te hebben. ;)

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Peter als je mij niet gelooft, zou je mij een plezier willen doen en even voor mij kpn willen bellen. Na 20 uur telefonisch contact dat ik met hen heb gehad en uitputtend met div tech medewerkers gesproken te hebben is de eindcoclusie dat het niet meer mogelijk is om door hen genoemde redenen.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Nee, dank je - ik heb al genoeg gedoe om mijn eigen dingen bij ze voor elkaar te krijgen. Maar kijk even naar de tweede reactie in dit draadje: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Overstappen-is-duur-e-mail-only-bestaat-niet-meer/td-p/370780

 

November jongstleden zegt Joran, KPN Webcare Specialist, dat het nog steeds bestaat.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dus nu wil je het afdwingen door middel van een klacht en die klacht zet je kracht bij door publicatie op tal van fora? Of alleen dit forum. Of ook op twitter met een beroep op KPN Webcare?

 

Ik ben nog van de generatie die bij elke verhuizing alle relaties een adreswijziging moest sturen. Die in de zoveel jaar een ander telefoonnummer kreeg. De enige constante was mijn postgiro. Dus dat vanzelfsprekende van een emailadres of mobiel nummerbehoud zegt me niet zoveel. Ik vind het ook geen fundamenteel recht. Bij erfenis na te laten aan de volgende generatie.

 

Maar het heeft ook wel iets kleurrijks. Toe KPN, geeft Herman zijn hetNet terug. Wij verlangen Her-aansluiting!

 

 


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0

Over gedwongen koppelverkoop gesproken. Net zoals half Nederland heb ik mijn arsenaal aan devices de afgelopen jaren uitgebreid met iPhones en tablets en TV-boxen. Al die dingen vergen een abonnement bij Apple, Google, Microsoft of een andere service-provider. Voor die service verlangt de leverancier doorgaans koppeling aan een credit- of debitcard. De dienst komt doorgaans met een ingebakken mailadres. Waar je geen gebruik van hoeft te maken. Maar die koppelverkoop heet van leverancierszijde bundel of boeket. Ze kopiëren allemaal het cluster-koppelverkoopmodel dat Apple met iTunes heeft geïntroduceerd, waardoor de gebruiker in een landschap belandt dat helemaal door Apple, Google of Microsoft gecontroleerd wordt. Of Samsung. Of Amazon. Met als honing voor de bijen het fenomeen van micro-payments.

 

Het zijn de nieuwe nutsvoorzieningen!

 

 


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0

Heb hier van te voren contact over gehad met XS4ALL EN KPN en er werd op 20 december door beide bedrijven verteld dat het wel kon.

Heb je ook al aan XS4ALL gevraagd op basis waarvan zij zeiden dat het wel kon?

 

Ik moet nu om dubbele kosten te voorkomen het abonnement bij XS4ALL opzeggen met de nodige kosten ...

Misschien dat die kosten meevallen als blijkt dat zij jou verkeerd hebben geïnformeerd?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 289 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept