Ondernemen, 10.000 uur training versus aanleg en intelligentie

Aanbevolen berichten

Een aspect dat ik nog niet gelezen heb in dit topic: familiale achtergrond. Een deel van die 10.000 uren is mogelijk al gepresteerd door een vorige generatie.

 

En die vorige generatie heeft mogelijk al gezorgd voor een financiële basis waardoor er ruimte is om nieuwe dingen te proberen met een stuk minder angst en stress om helemaal kopje onder te gaan.

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie

Helpt iedereen in ieder geval weer een stapje verder naar de 10.000plus messages-on-Higherlevel-club

Helaas, berichten in off topic tellen toch niet mee voor de postcount...

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Een deel van die 10.000 uren is mogelijk al gepresteerd door een vorige generatie.
Mogelijk ...

 

Nederlands gezegde ... De eerste generatie bouwt het bedrijf op, de tweede breidt het uit en de derde breekt het weer af.

 

of ...

 

Omdat mijn grootvader een olympisch kampioen was, hoef ik als kleinkind minder hard te trainen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Dan kunnen we morgen gaan zien. ;)

 

Ik vind het echt zo verschrikkelijk stom Nederlands: een paar dagen geleden liep iedereen weg met Max en Steven en nu zouden zij (ondanks dat ze nog altijd topprestaties leveren, ok met kleine stuurfoutjes) opeens loosers zijn.

 

De gemiddelde ondernemer (of sporter) kan alleen maar dromen van hun prestatieniveau! En als je alles op safe speelt, win je waarschijnlijk ook niet.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

 

Eurovisie Song Festival: opgeklopte verwachtingen. Daphne Schippers: als die tweede wordt in een fabuleuze tijd is de eerste opmerking van de interviewer "dat was 'm net niet..."

 

Maar de cultuur groeit mee. In voetbal zijn we weer een middenmoter geworden, maar in andere sporten zien we ineens Nederlandse toppers opduiken. Winnen is wennen voor een egalitaire cultuur. Nou moeten we nog even leren om ook positief te blijven als die eerste plaats naar een ander gaat. Het blijft spannend tot het laatste fluitsignaal. Maar in die Giro hebben we drie topfietsers voorbij zien komen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Het is ook maar de vraag hoe je zelf succes definieert. Voor de een kan dat zijn dat hij/zij expressie kan geven aan dromen. Voor de ander is dat bergen met geld of die dikke auto voor de deur.

 

Hou ik het dicht bij mijzelf, dan vind ik het geweldig dat ik iedere dag met plezier aan het werk mag. Ok, niet iedere dag, maar bijna iedere dag. Als je merkt hoeveel mensen hun werk met tegenzin doen...brrr

Als je doet wat je leuk vindt, dan volgt die leergierigheid en kennis/ervaring vanzelf. Mensen met passie in hun ondernemerschap zijn wat mij betreft een heel eind op weg naar succes!

Link naar reactie

Het kunnen een miljoen verschillende manieren zijn die een ondernemer succesvol maken. Maar dat hangt er natuurlijk vanaf in welke opzicht je onderneemt.

 

Een automonteur bijvoorbeeld, hier geld kennis als belangrijkste punt dus zou ik de voorkeur geven aan 10.000 uur kennis. Een snoepwinkel, heeft niet veel kennis nodig maar meer sociale vaardigheid.

 

Dus ik denk echt dat het afhangt van de branche.

Producten en webwinkels denio

 

Ook simpele draadloze oordopjes 

Link naar reactie

Het is inderdaad maar wat je belangrijk vindt.

 

Voor de een is succes enkel het getal onderaan de balans, voor de ander is het wellicht genoeg om comfortabel te leven zonder al je tijd aan werk te besteden, laat staan aan werk dat je niet eens leuk vindt.

 

Hou ik het dicht bij mijzelf, dan vind ik het geweldig dat ik iedere dag met plezier aan het werk mag. Ok, niet iedere dag, maar bijna iedere dag. Als je merkt hoeveel mensen hun werk met tegenzin doen...brrr

 

Vanuit mijn kantoor aan huis kijk ik uit over de A12, over een lengte van een paar kilometer. Rond een uur of zes naar buiten kijken doet de vraag opkomen hoeveel plezier die hele rij stilstaande mensen daar op dat moment hebben, zeker als ze er om half zeven nog nagenoeg onbewogen staan.

 

Een aanzienlijk deel van die filerijders verdient een stuk meer dan ik. Anderzijds staan ze dagelijks smorgens en savonds een uur vast in het verkeer. Als ze dan maandelijks 1000 euro meer verdienen kan ik me ook afvragen of ik voor 25 euro per enkele rit in die file zou gaan staan... en ik geloof dat ik het antwoord daarop wel weet ;)

Link naar reactie

Ik geloof wel in de 10.000 uren stelling. Men moet echter in die 10.000 uur continue ambitieus willen verbeteren. 10.000 uur standaard je werk afraffelen heeft geen meerwaarde. Leer je niks van, ga je niet versnellen. 10.000 uur frieten bakken maakt je geen chef-kok.

 

En ja, die 10.000 kan meer of minder zijn.

Link naar reactie

Wat een namen komen voorbij, Steve Jobs, Max Verstappen, John Lennon. Als we het iets dichter bij huis houden zal succes en de factor geluk steeds meer samen gaan.

 

Als ik een succesvolle ijssalon run komt dit door mijn intelligentie, of omdat ik 10.000 uren heb geleerd hoe je het perfecte ijs maakt? Ik kan het lekkerste ijs maken maar als ik geen feeling heb voor een sfeervol interieur, te weinig startgeld heb om op een goede locatie te zitten of niet in zie wat een goede locatie is gaat het niks worden. Dan gaat de beste ijsbereider gewoon failliet.

 

Al heb je alles wel goed voor elkaar in je ijssalon en meneer ola komt tegenover je met zijn reguliere softijs dan kan je succesvolle toko na jaren te hebben opgebouwd en een keer worden weggeblazen. Ben je dan niet slim genoeg en heb je er dan niet hard genoeg voor gewerkt?

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie

Al heb je alles wel goed voor elkaar in je ijssalon en meneer ola komt tegenover je met zijn reguliere softijs dan kan je succesvolle toko na jaren te hebben opgebouwd en een keer worden weggeblazen.

De afgelopen twintig jaar is het omgekeerde gebeurd. Ola (Unilever) nam Swirls over, maar werd weggeblazen door honderden nieuwe ambachtelijk ijssalons. Nu zitten we echter op de top van die varkenscyclus.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Wat een namen komen voorbij, Steve Jobs, Max Verstappen, John Lennon. Als we het iets dichter bij huis houden zal succes en de factor geluk steeds meer samen gaan.

Helemaal waar ... Zonder geluk vaart niemand wel.

 

Wat betreft John Lennon ... Die ontbrak het op 8 december 1980 aan dat noodzakelijke kleine beetje geluk. 8)

Nee, plaats dan Ringo Starr in het rijtje ... Wat zal die man elke dag god op z'n knieen bedanken dat Pete Best niet zo'n beste drummer was.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Volgens mij is het gewoon tienduizend keer op je bek gaan. En dan telkens denken: wat zou ik hier aan kunnen doen om het wel voor elkaar te krijgen. Daar dan ook telkens weer de moed voor vinden om dat dan te doen.

Je hebt dan in ieder geval een positief en gelukkig leven gehad.

Link naar reactie

Al heb je alles wel goed voor elkaar in je ijssalon en meneer ola komt tegenover je met zijn reguliere softijs dan kan je succesvolle toko na jaren te hebben opgebouwd en een keer worden weggeblazen.

De afgelopen twintig jaar is het omgekeerde gebeurd. Ola (Unilever) nam Swirls over, maar werd weggeblazen door honderden nieuwe ambachtelijk ijssalons. Nu zitten we echter op de top van die varkenscyclus.

 

Heb je daar een bron van waaruit blijkt dat de swirls worden weggeblazen door de ambachtelijke ijssalons? Ik kan niks vinden over swirls die haar deuren hebben moeten sluiten.

 

Ik zie wel veel ijssalon ketens die succesvol zijn in de stad waar ze oorspronkelijk zijn begonnen maar het een stuk moeilijker hebben op andere locaties. Formule dus exact hetzelfde, maar het succes verschilt enorm per locatie.

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie

Het heeft ook met de sfeer op de locatie te maken. Een ijssalon in het dorp, zal bekendheid uitstralen omdat het een aanvulling is op het dorp. Maar bijvoorbeeld in een stad als laten we zeggen Venlo, zal de ijssalon misschien wel weggeblazen kunnen worden. Omdat ola gewoon een hele grote naam is. En de mensen in de stad er bekend mee zijn.

 

Maar als we weer gaan kijken naar een stad als Amsterdam, waar toeristen komen om de Nederlandse cultuur te proeven en mensen minder bekend zijn met alle namen, en de drukte natuurlijk gigantisch is. Maak je weet een hele grote kans op succes omdat je gewoon een stuk Nederlandse cultuur aanbied.

 

En er zit natuurlijk altijd een gelukfactor bij, je moet ook maar het geluk hebben om te slagen. Soms mislukken bedrijven in de drukste straten ter wereld....

Producten en webwinkels denio

 

Ook simpele draadloze oordopjes 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.