• 0

reminder omzetbelasting

Aangezien we de belastingdienst niet rechtstreeks mogen emailen, en de belastingdienst aangeeft dit forum te monitoren, hierbij mijn suggestie aan de afdeling omzetbelasting.

 

----- begin fragment email -----

At 18:36 17-9-2016,

Geachte heer/mevrouw,

 

Het is weer tijd om uw aangifte omzetbelasting over september 2016 in te dienen. Denkt u er aan dat uw aangifte omzetbelasting uiterlijk 31-10-2016 bij ons binnen moet zijn?

------ eind fragment email -------

 

Maandelijks ontvang ik van de belastingdienst een reminder voor het indienen van mijn aangifte omzetbelasting. De reminder wordt verstuurd ergens in de maand waarop de aangifte betrekking heeft.

Dit is weinig effectief aangezien de maand dan nog niet is afgesloten en ik dus nog geen aangifte kan doen.

 

Veel effectiever zou het zijn als men de reminder stuurt b.v. 3 weken nadat de periode waarop de aangifte betrekking heeft, is verstreken. En de reminder zou nog veel meer attentiewaarde hebben als deze alleen zou worden verstuurd indien ik nog geen aangifte heb gedaan, met andere woorden, als ik dreig het doen van aangifte te vergeten.

 

 

[mod edit: titel ververst]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je maandelijks aangifte doet is een reminder op de voorgaande of lopende 17de slecht getimed (het is dan ook onwaarschijnlijk dat 'niks' meer volgt). Drie weken na afloop van de maand lijkt me dan ook aan de late kant, alhoewel dan resteert nog een week plus een dag of wat voor een maandelijkse aangifte-cyclus en tijdige betaling.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je maandelijk één e-mailnotificatie kunt sturen, dan kun je dat ook eenvoudig flexibeler inrichten of herhalen (uitzetten).

 

Ik ben tegen hogere kosten, maar wel voor hogere betaalmoraal en belastingopbrengen. Boetes voor een dag te laat betalen blijft voor starters en kleine ondernemers rotgeld, tja...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De belastingdienst heeft de BTW alert app

 

en daarin kun je precies doen wat hier gevraagd wordt. Je stelt daar zelf in hoeveel dagen voor de deadline je een reminder wil en waar je die wilt in de app of in een agenda.

 

De mail heeft niet de functie van herinnering (al lijkt het daar door de tekst wel veel op) maar zoals peter al zei om aan te kondigen dat de aangifte is klaargezet. en dat gebeurd dus inderdaad ca 6 weken voor einde tijdvak, bij een kwartaalaangifte prima, bij een maandaangifte komt dit wat vreemd over. de maandaangifte is niet de norm.

Het vroeg klaar zetten heeft zowel te maken met de complexe processen bij de belastingdienst om voor alle belastingplichtigen de aangifte klaar te hebben staan als met redelijke termijn hebben voor verwerking.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is een goedbedoelde suggestie aan de Belastingdienst, dan hoeven wij de afweging niet te maken...

 

...een losse app vind ik dan persoonlijk weer onpraktisch. Wel een goede opmerking of tip. Zo verschillen de meningen, hehe.

 

Hebt u een tip waardoor u altijd op tijd bent met de btw-aangifte en -betaling? Deel deze op Higherlevel.

 

lees ik toch werkelijk op BTW op tijd (Tips voor een tijdige btw-aangifte). Ze vragen dus expliciet om delen van tips.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
De email wordt verstuurd op het moment dat het formulier voor die periode klaar staat - dat is waarom het dus niet pas nadat de periode verstreken is gemaild wordt.
Typisch voorbeeld van procesdenken.

 

De Belastingdienst stelt Gemakkelijker kunnen we het niet maken. De simpele handeling om niet het moment dat de formulieren klaar staan en wel het moment dat ondernemers kunnen beginnen met invullen als verzenddatum te kiezen voor die reminder, draagt bij tot aangiftegemak. En dan nog eentje een week voor de einddatum naar al die ondernemers die nog geen aangifte gedaan hebben: Vergeet uw aangifte niet!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor de aangifte van BTW in andere EU landen (het MOSS gebeuren), sturen ze wel al een herinnering.

 

Ging alleen het vorige kwartaal niet helemaal goed, en toen ontving je die ook als je wel netjes al aangifte had gedaan. ::)

Maar het idee is goed, en zouden ze ook voor de reguliere BTW aangifte moeten doen.

Link naar reactie
  • 0

zie de omzetaangifte als een onderdeel van jouw liquiditeit en vermogensplanner.

Heb je veel geld tegoed, dien dan de 1e van de aangiftemaand de aangifte in. Je hebt het geld snel op jouw rekening.

Let je hier op, dan vergeet je het nooit.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.