• 0

WieWatWaar !

Zojuist zie ik dat WieWatWaar is geopend op de site !

 

Nu krijg je dus veel meer overzicht per locatie en per bedrijfsactiviteit waar mensen zitten. Ik wist bijv. niet dat Okidoki zich bezighield met Zoekmachinemarketing, maar nu weet ik dat wel.

 

Als dit geen opmaat is naar meer marketing en commercie voor HL-leden, dan weet ik het niet meer ! ;D

 

P.S. : als je ook opgenomen wilt worden : Je postcode vermelden is nodig ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Lol, jij bent snel! :) Info aanleveren kan idd eenvoudig via je profiel. Hierin zit trouwens nóg iets nieuws: door middel van een webcam kun je jezelf of je bedrijf voorstellen! De software daarvoor is van Webclusive van Ronald Kleverlaan. Wil je zelf een filmpje opnemen, open dan je profiel-veranderpagina.

 

WieWatWaar, voor de webtechneuten onder ons, is helemaal AJAX (one page interface) :)

Link naar reactie
  • 0

Schitterende functionaliteit. Helaas zit er nog een bugje in:

ik doe een zoek op postcode 1800, 20 kilometer omtrek, en krijg als zoekresultaten:

7942JD Meppel

3881CE Putten

1817MR Alkmaar

1053GP Amsterdam

1621JH hoorn

etc.

 

of doe ik iets fout?

 

p.s. daarnaast is de sortering niet duidelijk, kan dat ook nog op postcode worden gesorteerd?) bvd.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

We maken gebruik van een postcodedatabase die hier en daar scheef kan lopen aangezien het niet de nieuwste is (zie https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=6071;start=0).

Wat niet in de database staat zijn de postcodes van de postbussen (want dat zal 1800 zeer waarschijnlijk zijn).

Ik heb de wiewatwaar nu iets uitgebreid met de optie dat als de postcode niet gevonden wordt hij nog een keer gaat zoeken met een maximum van 20 verschil. Zo levert een zoekopdracht naar 1800 nu de postcode 1811 op en gaat deze vanaf daar zoeken.

 

Direct gevolg van dit is dat als je in je profiel een postcode van een postbus invult deze niet in het kaartje verschijnt.

Als de leden van HL later hun profiel hebben aangevuld met een postcode kunnen we matchen welke er niet in de database voorkomen en deze postcode alsnog toevoegen. (denk aan postcodes van groeigemeentes etc.).

Merk je nu al dat je niet in de index verschijnt terwijl je postcount groter of gelijk is aan 5 en je hebt een geldige (geen postbus dus) postcode ingevuld, meld dit dan en wij proberen die postcode toe te voegen.

 

De sortering hebben we eigenlijk bewust niets mee gedaan. Op postcode sorteren is niet nuttig aangezien dat de boel niet verduidelijkt. Op naam van het bedrijf is ook niet geweldig aangezien bedrijven waarvan de naam begint met een Z dan altijd als laatste komt.

Link naar reactie
  • 0

Decorum & Peter: toppie! Ziet er strak uit en werkt als een zonnetje (ook in IE5 ;)) Complimenten. Ga binnenkort m'n javascript debugger er eens op los laten.

 

Enige mierenn* puntje is scrollen. Op het moment dat de scrollbar verschijnt en je wijzigt de selectie dan blijft de lijst op de oude positie staan. Voorbeeld: klik op Den Haag met 50km bereik, scroll naar beneden en klik nu op Utrecht. De nieuwe lijst staat nu ergens halverwege.

 

Zie nu nog een mn. puntje ;D Wanneer je op 'meer informatie' hebt geklikt blijft het label 'meer informatie' staan terwijl de functie 'minder informatie' is geworden.

 

Over die postcodes: kun je niet bij het niet vinden van een postcode de plaatsnaam nemen en een lijstje met 1 centrale postcode voor die plaats gebruiken? Schaal 20-50 km is daar grof genoeg voor. Lijst met postcodes vs plaatsnamen kun je uit statline.cbs.nl vissen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net even in vijf minuutjes op alle stipjes gedrukt, en kom vooral de die-hard-posters tegen, maar het kunnen er niet meer zijn dan een stuk of vijftig. Zijn er zo weinig bedrijven met naam en toenaam opgegeven bij HL? Of moet de database nog verder gevuld worden?

 

Ik zag trouwens dat de imagebalk bovenaan ook anders is: wel mooi dat er nu kleur in de balk zit, maakt het geheel minder grijs.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net even in vijf minuutjes op alle stipjes gedrukt, en kom vooral de die-hard-posters tegen, maar het kunnen er niet meer zijn dan een stuk of vijftig. Zijn er zo weinig bedrijven met naam en toenaam opgegeven bij HL? Of moet de database nog verder gevuld worden?

 

Wat ons opviel is dat nieuwe leden wel vaak netjes het hele profiel invullen. Maar die komen er pas na 5 posts in (ze krijgen dan ook een mailtje, dat ze als ze hun profiel ingevuld hebben, in WieWatWaar opgenomen zijn). Huidige leden updaten hun profiel niet heel vaak en hadden daar misschien weinig reden toe vóór de lancering van WieWatWaar, nu dit gelanceerd is zien we een behoorlijke groei in het aantal profielen.

 

Wij vullen overigens de db niet zelf, puur je postcode invullen in je eigen profiel is genoeg om opgenomen te worden.

Link naar reactie
  • 0

KarmaKillen : Niet doen. Klinkt gek en heeel kinderachtig : maar zeker in het begin was dit voor mij een maatstaf om te bepalen of het de moeite waard was om hier (meer) te posten.

 

WieWatWaar : wat heerlijk dat we nu ineens zien waar iedereen zit. Mooie a-typische verdeling van alle leden. Een opvallend bevolking in Den Haag. (daar zaten toch alleen maar ambtenaren ??) Zouden mensen al doorhebben dat dit de vindbaarheid van hun bedrijf en dus van zakelijke kansen vergroot ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.