Ik overweeg om mijn huidige kantoor op te heffen en vanuit een caravan te gaan werken.
Motivatie:
Ik geef veel trainingen door het hele land waarvoor overnacht moet worden.
En heb regelmatig overleggen extern waarvoor vergaderlocaties gehuurd worden.
Hierdoor wordt er door mij veel heen en weer gependeld op drukke tijden.
Nadelen:
Nu wordt de werkruimte natuurlijk veel kleiner (dus verplicht naar papierloos kantoor).
Voordelen:
De stress van files worden minder omdat ik makkelijker kan verplaatsen en overnachten.
Kosten overnachten en kantoor worden minder.
Altijd vergaderlocatie bij me.
Gevoel van vrijheid.
Graag wil ik weten of mensen hier ervaring mee hebben. Waar let je praktisch op? Maar is er ook fiscaal ervaring mee? Ik zou de caravan op het bedrijf zetten.
Tot nu toe heb ik deze gevonden:
Uiteraard is de Belastingdienst niet gek, dus zal het voor een it'er of loodgieter nog niet meevallen om aannemelijk te maken dat een caravan onmisbaar is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HannekeH
HannekeH
Ik overweeg om mijn huidige kantoor op te heffen en vanuit een caravan te gaan werken.
Motivatie:
Ik geef veel trainingen door het hele land waarvoor overnacht moet worden.
En heb regelmatig overleggen extern waarvoor vergaderlocaties gehuurd worden.
Hierdoor wordt er door mij veel heen en weer gependeld op drukke tijden.
Nadelen:
Nu wordt de werkruimte natuurlijk veel kleiner (dus verplicht naar papierloos kantoor).
Voordelen:
De stress van files worden minder omdat ik makkelijker kan verplaatsen en overnachten.
Kosten overnachten en kantoor worden minder.
Altijd vergaderlocatie bij me.
Gevoel van vrijheid.
Graag wil ik weten of mensen hier ervaring mee hebben. Waar let je praktisch op? Maar is er ook fiscaal ervaring mee? Ik zou de caravan op het bedrijf zetten.
Tot nu toe heb ik deze gevonden:
Uiteraard is de Belastingdienst niet gek, dus zal het voor een it'er of loodgieter nog niet meevallen om aannemelijk te maken dat een caravan onmisbaar is.
http://www.dezaak.nl/2404/auto-van-de-zaak-en-uw-vrije-tijd-wat-mag.htm
Meedenken wordt op prijs gesteld ;-)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55256-alternatief-voor-huidige-kantoor-ondernemen-vanuit-caravan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag