Ongeveer anderhalf week geleden heb ik een BV overgenomen, het zag er allemaal rooskleurig uit. Ik ben van de vorige eigenaren netjes op papier een lijst gekregen met de huidige klanten en de uitgaven. Ook heb ik de balans gekregen van de accountant. Hierin zaten crediteuren, waar ik dus van op de hoogte was.
De overname is daarentegen helaas een tegenvaller. De klanten zij niet tevreden, de in het verleden geleverde diensten waren/zijn niet goed en een aantal klanten hebben hun abonnement al opgezegd. Ook een grote offerte die geaccepteerd zou worden is niet geaccepteerd. Er is voor de komende maanden totaal geen omzet in de BV, enkel kosten.
Reeds heb ik €1049,- in de BV gestort als vermogen om in eerste instantie een aantal crediteuren te kunnen betalen. De huurder heb ik een voorstel gedaan voor het opzeggen van de huur, deze heeft hij echter niet geaccepteerd.
Debet heeft de BV:
- €190 op de bank van de overname
- €1049 gestort
- €475 debiteuren
Credit:
- Te betalen omzetbelasting circa €600
- Te betalen loonheffing: €2.400 (hier heb ik al een administratiekantoor op gezet, omdat er veel te veel loonheffing is geheven ivm. niet uitbetaalde lonen)
- Crediteuren: € 1.518,45
Lopende contacten:
- Huur: €485,32 exclusief BTW (tot en met 7 augustus)
- Telefoon: €110 exclusief BTW (nog ruim 1 jaar)
- Boekhoudpakket: €16,50 exclusief BTW
Het gaat om 'vrij kleine' bedragen, doch voor mij wel geld wat ik liever niet zou missen. Wat is de beste keuze die ik nu kan maken? Alles betalen en de contracten uitdienen? Of bijvoorbeeld faillissement aanvragen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jdoo
jdoo
Beste allemaal,
Ongeveer anderhalf week geleden heb ik een BV overgenomen, het zag er allemaal rooskleurig uit. Ik ben van de vorige eigenaren netjes op papier een lijst gekregen met de huidige klanten en de uitgaven. Ook heb ik de balans gekregen van de accountant. Hierin zaten crediteuren, waar ik dus van op de hoogte was.
De overname is daarentegen helaas een tegenvaller. De klanten zij niet tevreden, de in het verleden geleverde diensten waren/zijn niet goed en een aantal klanten hebben hun abonnement al opgezegd. Ook een grote offerte die geaccepteerd zou worden is niet geaccepteerd. Er is voor de komende maanden totaal geen omzet in de BV, enkel kosten.
Reeds heb ik €1049,- in de BV gestort als vermogen om in eerste instantie een aantal crediteuren te kunnen betalen. De huurder heb ik een voorstel gedaan voor het opzeggen van de huur, deze heeft hij echter niet geaccepteerd.
Debet heeft de BV:
- €190 op de bank van de overname
- €1049 gestort
- €475 debiteuren
Credit:
- Te betalen omzetbelasting circa €600
- Te betalen loonheffing: €2.400 (hier heb ik al een administratiekantoor op gezet, omdat er veel te veel loonheffing is geheven ivm. niet uitbetaalde lonen)
- Crediteuren: € 1.518,45
Lopende contacten:
- Huur: €485,32 exclusief BTW (tot en met 7 augustus)
- Telefoon: €110 exclusief BTW (nog ruim 1 jaar)
- Boekhoudpakket: €16,50 exclusief BTW
Het gaat om 'vrij kleine' bedragen, doch voor mij wel geld wat ik liever niet zou missen. Wat is de beste keuze die ik nu kan maken? Alles betalen en de contracten uitdienen? Of bijvoorbeeld faillissement aanvragen?
Ik hoor het graag van jullie!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55415-bv-overgenomen-tegenvaller-wat-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag