• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Amidia bekt ongeveer net zo lekker als glamidia :-[

 

Los daarvan heb je een beetje het probleem dat je niet een eenduidige dienst aanbiedt maar globaal gezien in de it hoek zit.

Daarin zou ik bovengemiddeld veel moeite doen om een onderscheidende naam te kiezen. Mensen worden bedolven onder dat soort clubs. Je kunt hier je eerste punt scoren en voor de rest van de carrière van dat bedrijf een voorsprongetje nemen op je collega's/concurrenten.

Zoek het in een eigenaardige naam. Een opvallende naam.

 

The Geek Revenge

Bits that byte

Bonk it!

Goet ende Tevreeden IT dienschten.

Het Huppelt - media oplossingen.

 

Weet ííík veel, ik roep maar wat, maar om aan te geven dat het best origineler kan en dat raadt ik ook zeer aan!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi, Ik ben een student en ben bezig met het opzetten van een eigen bedrijf. Hier hoord natuurlijk ook een bedrijfsnaam bij. Wat ik wil gaan doen is voornamelijk webdevelopment en daarnaast computer service (zoals installaties,levering pc's enz). Mijn achternaam is maas. Ik heb zelf eens na zitten denken en ik kwam eerst op wecoma helaas was deze naam al bezet en ook de domeinnamen. Daarna kwam ik op de naam:

 

wemacom

 

we= webdevelopment

ma= maas (achternaam)

com= computerservice

 

Hiervan waren alle domeinnamen vrij behalve .de. Ik ben op de duitse website gaan kijken en daar zit ook een bedrijf WEMACOM Telekommunikation GmbH. Zou dit een bezwaar zijn om deze naam te gebruiken.

 

Of heeft iemand anders nog een leuk idee voor een naam. Het moet eigenlijk een frisse,jonge,vernieuwende naam zijn.

 

alvast bedankt voor jullie hulp/meningen

 

mvg paul m

Link naar reactie
  • 0

Ik vind wemacom persoonlijk niet fris, vernieuwend en jong maar ik vind hem ook zeker niet slecht.

De naam komt professioneel over en het klinkt als iets wat al een tijd bestaat (waarom weet ik niet helemaal).

 

Succes in ieder geval.

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn jullie associaties bij de volgende namen:

- cortexa

- cortexis

- callosum

 

Cortexa/cortexis: Vortex + Texas + Correcties+ Taxies = auto's met chauffeurs die cowboyhoeden dragen. ;)

 

Geen directe associaties, maar het klinkt een beetje technisch.

 

Callosum doet me denken aan Opossum en Colosos. Wederom niet direct een betekenis. Dat is echter juist goed, want dan kan je het nog invullen.

 

Dat latijnse geeft er een beetje klassieke en intellectuele dimensie aan.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn jullie associaties bij de volgende namen:

- cortexa

- cortexis

- callosum

 

Cortexa : cortex, neocortex - medisch bedrijf. Lekkere sterke naam.

Cortexis : ongeveer hetzelfde, maar kan ook een zusterbedrijf van Connexxion zijn en/of een innovatief textiel bedrijf zijn.

Callosum : een winkel met Harry Potter-spullen. (deed mij denken aan "Wingardium Leviosa")

 

deze laatste overigens vind ik de minst aansprekende, vanuit de onderbuik.

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn jullie associaties bij de volgende namen:

- cortexa

- cortexis

- callosum

 

Bewust even vaag gehouden wat ik er mee wil doen, ik zoek nu naar wat eerste reacties. Wat voor bedrijf stel je je voor bij deze namen?

 

- cortexa, cortexis ---> Gore Tex

- callosum --> colostrom (biestmelk)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn jullie associaties bij de volgende namen:

- cortexa

- cortexis

- callosum

 

Bewust even vaag gehouden wat ik er mee wil doen, ik zoek nu naar wat eerste reacties. Wat voor bedrijf stel je je voor bij deze namen?

 

Cortexa en cortexis lijken mij iets medisch of technisch en callosum heeft iets klassieks in zich.

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn jullie associaties bij de volgende namen:

- cortexa

- cortexis

- callosum

 

Medisch, neurologisch. Cortex, is dat niet iets van hersenschors of zo? En callosum, is dat niet dat dunne ding ertussen, weet niet meer hoe dat in het nederlands heet.

En verder denk ik aan cortico-steroïde (hormoonzalf).

In ieder geval doet dat Latijn bij mij beslist medisch aan.

 

Tipje van de sluier?

 

Mieke

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hartstikke bedankt voor al jullie reacties! Ik heb erg moeten lachen om de auto's met chauffeurs met cowboyhoeden (bedankt daarvoor TwaLevel!). Iets medisch komt vaak terug, maar het klinkt ook wel technisch. Venture Capital Coach is de enige die echt negatief is, wel prettig trouwens om dat nu te horen. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor cortexa, en dat zie ik ook wel enigszins bevestigd.

 

Mieke heeft het trouwens 100% goed :). Cortex is inderdaad schors en ik bedoelde inderdaad de hersenschors, en het corpus callosum is de verbinding tussen je twee hersenhelften.

 

Klein tipje van de sluier: het gaat om het toepassen van inzichten in hoe mensen denken (vanuit de cognitiewetenschap) bij het ontwerpen van technische producten. Het klinkt misschien nog wel wat vaag, is het ook nog, het wordt wel steeds concreter.

 

Ik laat het nu even op me inwerken en zal jullie op de hoogte houden.

Link naar reactie
  • 0

Cortex is inderdaad schors en ik bedoelde inderdaad de hersenschors, en het corpus callosum is de verbinding tussen je twee hersenhelften.

 

Klein tipje van de sluier: het gaat om het toepassen van inzichten in hoe mensen denken (vanuit de cognitiewetenschap) bij het ontwerpen van technische producten.

 

Aah, interessant. Hoe was het ook weer? Rechter hersenhelft is emoties, linker is logica. Bij mannen is dat viaduct minder goed ontwikkeld. Ik moet ook denken aan die gespiegelde gezichthelften: rechts gespiegeld is je denkgezicht, links gespiegeld is je emotionele gezicht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Welke symptomen wezen ookalweer op een beschadiging aan je corpus callosum, was het niet zo dat je dan nog maar met één kant van je lichaam verbale orders kon uitvoeren?

 

 

Bij schizofrene patienten werd in het begin van het onderzoek naar psychsomatische ziekten nog wel eens het corpus callosum doorgesneden. Het gevolg hiervan was, dat als men een persoon zijn gezichtsveld in 2 deelde en aan de linkerzijde een sinaasappel liet zien, hij kon verwoorden dat hij eens sinaasappel zag. Hij kon het echter niet schrijven of tekenen.

Als het beeld aan het rechteroog werdt getoond, kon het wel getekend worden, maar niet uitgesproken. Dit lijkt tegen de stelling in te gaan dat zowel schrift asl spraak over beide hersenhelften verdeeld zouden zijn. het wijst er echter ook op dat de hersenhelft, indien gescheiden, als afzonderlijk functionerende organen verder werken. Leuke medische raadsels.

 

Meer lezen: de man die zijn vrouw voor een hoed hield, van Oliver Sacks. Absoluut fascinerende en vermakelijke kost voor in een weekje vakantie.

Link naar reactie
  • 0

Okay, van hersenoperaties even naar Seth Godin. Deze god van de new marketing age heeft een paar new rules of naming bedacht. Even kort door de bocht.

 

Beschrijvende namen zijn al decennia niet meer aan de orde. Een afwijkende naam is op zich ook niet voldoende. Weinig mensen typen een url als www.afwijkendenaam.nl in. Denk search engine! Apple was vijftien jaar geleden goed voor een computerbedrijf, nu zou je miljoenen hits krijgen en de meeste niet die je zoekt. Seeker is fout; Seeqer is pewfect.

 

En ga op de klank af! Een naam moet goed bekken, ook voor het oog.

 

;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Beschrijvende namen zijn al decennia niet meer aan de orde. Een afwijkende naam is op zich ook niet voldoende. Apple was vijftien jaar geleden goed voor een computerbedrijf.

 

 

Geplukt van Creativebehavior

Steve Jobs had worked during the summer at an apple farm, and admired the Beatles' record label, Apple. He also believed Apples to be the most perfect fruit. He and Steve Wozniak were trying to figure out a name for their new company, and they decided that if they couldn't think of one by the end of the day that was better than Apple, they would choose Apple. They couldn't think of anything better, so on April 1, 1976, Apple Computer, Inc. was born.

 

But they needed a logo. The first design included Sir Isaac Newton, a tree and a banner that said "Apple Computer." Jobs decided they needed a less busy logo, one that would signify a brand. The second logo attempt was very similar to the current logo, but without the bite taken out of it. Jobs thought this logo looked too much like an orange. The third attempt was the logo that Apple still uses.

Link naar reactie
  • 0

Apple is al dertig jaar? Doet overigens niks af aan de stelling. Vijftien jaar geleden (voor internet) kon Apple zich nog met computers associëren, nu zou zo'n naam een slechte keuze zijn omdat je miljoenen hits krijgt in google. Nu zou je jezelf Flickr moeten noemen (en dan niet als Nederlands bedrijf) volgens Godin.

 

Overigens wordt daar weer op afgedongen. Als je naam nog nergens mee geassocieerd wordt, gaat niemand naar je op zoek. Als je een identiek product of de zoveelste dienst levert, is niemand geïnteresseerd. Dit is meer kritiek op big companies die zichzelf O2 of Orange noemen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Goeie avond allen!

 

Ook ik ben op zoek naar een leuke/interessante veelzeggende naam voor m'n ondernemening in spe. Is namelijk lastiger dan ik dacht. Het gaat om een detacheringsbedrijf.

Ik dacht persoonlijk aan een naam die ook 'voor iets staat' zoals, betrouwbaar/uniek etc. En die tevens een verhaal met zich meebrengt. De naam van een of andere god ofzo die daar ook voor stond..betrouwbaar..ijverig... etc. Snappen je wat ik bedoel? Afkortingen van m'n eigen achternaam enzo vind ik namelijk zo flauw...

 

Wie is er hier creatief en heeft wat ideeen?

 

BVD!!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.