• 0

Hond op de zaak en uitlaten met auto van de zaak

Hallo,

 

Ik schaf binnen kort een hond aan voor de zaak (Engelse stafford),

 

Nu staat de deur bij ons op de dag niet opslot ivm met meerdere werkende in dit pand. en is er niet altijd iemand aanwezig bij ons op de afdeling 900m2

 

Nu rij ik een auto van de zaak en enkel en alleen zakelijke km welke worden geregistreerd via een blackbox.

 

de vraag is simpel, kan ik de hond een aantal keer per week even goed uitlaten in een bos 10 a 15km verderop met de auto van de zaak?

 

iedereen begrijpt dat je dan natuurlijk ook naar het strand kan gaan en even bij een strand tent kan gaan zitten (stand is ook zover ongeveer).

 

ik kwam de vraag niet tegen en was even benieuwd naar jullie reactie.

 

bedankt alvast.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De rit naar een bos verderop zie ik het zakelijk nut niet van in. Hond kan immers ook bij kantoor uitgelaten worden.

Het zakelijk nut is hierbij niet relevant. Iedere ondernemer kan en mag onzakelijke uitgaven doen.

 

Wat wel van belang is of de ondernemer (van eenmanszaak of firmant in een VOF) er privé voordeel mee behaald, evenredig met de kosten voor de sportschool en/of fitness. Dat lijkt mij hier van toepassing.

Dat laatste kan evenwel onderuit worden gehaald door af te vragen of de ondernemer, zonder deze bedrijfshond, diezelfde rit zou maken om zichzelf uit te laten.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

In vroeger tijden werden honden eigenlijk alleen ‘uit zakelijke motieven’ gehouden.

Niks gezelligheid, zij dienden gewoon een doel (waakhond, jachthond e.d.).

 

Er zal tegenwoordig vast ook allerlei situaties te bedenken zijn waarbij het zakelijke nut van een hond heel waarschijnlijk is.

Als je voor het welzijn van dezelfde hond dagelijks een flinke boswandeling moet maken (dus een blokje om is niet genoeg om de hond fit genoeg te houden om zijn zakelijke taak te kunnen uitoefenen), dan lijkt mij de kosten daarvan ook zakelijk (dus ook de gemaakte kilometers, bijvoorbeeld).

 

Het zal ongetwijfeld de nodige discussies (met de fiscus) kunnen opleveren, maar in theorie kan het best kloppen.

Zeg ik als ex-hondeneigenaar dan – die puur voor de gezelligheid was en intussen ‘in de eeuwige jachtvelden’ verblijft…

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Bij een eventuele boekencontrole zult u zelf aan moeten tonen dat de kosten van de hond zakelijk zijn .Mocht de inspecteur niet overtuigd zijn van uw argumenten , dan zou u ook nog in beroep kunnen gaan .Maar als u na een eventuele correctie ( hond niet geheel zakelijk ) de hond met de auto van de zaak uit gaat laten , dan zijn dit waarschijnlijk niet 100% zakelijke kilometers . een bijtelling voor de auto zou kunnen volgen . wilt u dit risico ?

Link naar reactie
  • 0
De rit naar een bos verderop zie ik het zakelijk nut niet van in. Hond kan immers ook bij kantoor uitgelaten worden.

Het zakelijk nut is weldegelijk relevant. Niet zakelijk = privé en bij meer dan 500 km privé = bijtelling

Als het uitlaten van de zakenhond rondom of nabij het kantoor zakelijk geëtiketteerd kan worden, dan kan het uitlaten op 10-15 kilometer afstand ook plausibel worden gemaakt.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

zie dat dit toch wel een interesant draadje is met de vraag stelling.

 

Imo is de Hond zakelijk en heeft meer dan een blokje om nodig. Het bos is hier niet maar wel 15km verderop.

 

als ik dit vanuit huis rij 3 of 4x in de week dan lijkt mij dit in het kader van de gezondheid van de hond van belang. Werknemers mag ik tenslotte ook een abo voor de sportschool geven.

 

snap dat een abo voor een sportschool geen auto van de zaak/ zakelijke km zijn dan wel prive.

 

ik begrijp ook dat de 500KM behaald zijn en daar dus overheen gegaan word door dat de hond 3 of 4x naar het bos gaat perweek het risico met zich mee neemt.

 

Wie heeft kan of mag hier een uitspraak overdoen. Kan je zoiets voor leggen aan de belastingdienst? leggen zij dit ook schriftelijk vast?

 

thx

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Deze hond is hier altijd aanwezig, s'nachts niet dan nemen wij deze mee. Heeft dan verder ook geen meerwaarde ivm met met het hermitsich afgelosten gebouw. wij zitten zelf op de 3de verdieping.

 

het nut is in zoverre van toepassing dat er dus niet zomaar mensen rond lopen snuffelen bij onze dure apparatuur dan wel bureaus etc.

 

tuurlijk zal hij gelieft zijn en is het een aanvulling voor het team maar wat moet hij anders?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

dat hij/zij de koffie haalt en stofzuigt? etc. etc. heeft een hond een werk omschrijving nodig om het aannemelijk te maken?

 

Ondanks de flauwekul die je hier opschrijft, zal ik toch een (laatste) antwoord geven:

 

Ik kan mij voorstellen dat wanneer bijvoorbeeld een (waak)hond dag en nacht op een afgelegen bedrijfsterrein verblijft, of wanneer je zelf in de veiligheidsbranche zit en met een hond 'patrouilleert', of wanneer je in de hulpdienstverlening werkt en de (speur)hond helpt dingen (zoals overlevenden) op te sporen dat je dan met recht kan beweren dat een hond uit zakelijke motieven gehouden wordt.

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Onze hond, (overigens niet zakelijk) gaat voor een tientje per keer naar het strand 15 km verderop met een hondenuitlaatservice.

Dan kan ik ondertussen mijn werk blijven doen en wat verdienen. (waar de fiscus dan ook wat van wil hebben maar ja)

Link naar reactie
  • 0
Ik schaf binnen kort een hond aan voor de zaak (Engelse stafford),

 

Nu staat de deur bij ons op de dag niet op slot ivm met meerdere werkende in dit pand. en is er niet altijd iemand aanwezig bij ons op de afdeling 900m2

 

hond wordt dus ingezet als waakhond, zal fiscaal ongetwijfeld verdedigbaar zijn maar wat als de hond gaat bijten?

 

Schadeclaim hoger dan de fiscale besparing? En is een bordje "pas op voor de hond" voldoende als de deur wagenwijd openstaat om aansprakelijkheid te beperken?

 

en of het uitlaten met de auto aftrekbaar is of dat dit niet ten koste van de 500 privé kilometers gaat? Geen idee, de afwijzing komt meestal pas bij controle. Maar daar kan je altijd weer tegen in beroep gaan. ;)

 

Link naar reactie
  • 1
Ik schaf binnen kort een hond aan voor de zaak (Engelse stafford)
Is dat dezelfde als de Staffordshire-bulterriër?

 

Staat deze hond niet op de lijst van gevaarlijk honden? Dan mag je straks ook nog met hem op cursus (of het moet een stamboom hond zijn van een erkende fokker).

https://nos.nl/artikel/2173689-21-hondensoorten-officieel-gevaarlijk-eigenaar-moet-op-cursus.html

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/verplichte-gedragscursus-voor-21-soorten-risicohonden

 

Aansprakelijkheid even goed uitzoeken lijkt me inderdaad geen overbodige luxe.

 

Bij controle kan de inspecteur natuurlijk ook redeneren dat, omdat de hond 's-avonds en 's-nachts thuis is, dat deze daar dan ook zijn waakzaam-werk verricht en er dus 50% privé voordeel bestaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.