Als ik een machine heb met Btw en deze vekoop aan een ondernemer in het buitenland (we nemen even binnen de eu) en deze wil de machine graag op nul tarief geleverd hebben ?
wat zijn dan de voorwaarden die ik moet voldoen
- controle BTW nummer (geen probleem)
- aantonen dat het daadwerkelijk het land verlaten heeft ?
- ICP opgave door fiscalist
Ik moet er nog bij zeggen dat ik geen vervoer of transport voor de ondernmer regel dus haalt de machine zelf op of laat het ophalen.
Hoe kan ik dat dan aantonen dat de machine het land verlaten heeft, is een vervoersverklaring die ik opstel en laat ondertekenen etc voldoende (volgens belastingsdienst niet )
Graag zou ik wat meer informatie hier over hebben ?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
importexport72
importexport72
Goedemorgen,
Als ik een machine heb met Btw en deze vekoop aan een ondernemer in het buitenland (we nemen even binnen de eu) en deze wil de machine graag op nul tarief geleverd hebben ?
wat zijn dan de voorwaarden die ik moet voldoen
- controle BTW nummer (geen probleem)
- aantonen dat het daadwerkelijk het land verlaten heeft ?
- ICP opgave door fiscalist
Ik moet er nog bij zeggen dat ik geen vervoer of transport voor de ondernmer regel dus haalt de machine zelf op of laat het ophalen.
Hoe kan ik dat dan aantonen dat de machine het land verlaten heeft, is een vervoersverklaring die ik opstel en laat ondertekenen etc voldoende (volgens belastingsdienst niet )
Graag zou ik wat meer informatie hier over hebben ?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag