• 0

Hotelketen met zelfde bedrijfsnaam opent vestiging in 'mijn' stad

Dag allemaal,

 

Ik bezit een bedrijf met een redelijk unieke naam. Als je googlet op de naam is praktisch de hele eerste pagina gevuld met informatie/links over en naar mijn bedrijf (zorg gerelateerd). Ik gebruik de domeinnaam www.bedrijfnaamstad.nl (www.bedrijfsnaam.nl is in gebruik bij een ander, geen probleem). Nu opent er binnenkort een internationale hotelketen met dezelfde naam in een dorp direct naast deze stad, echter zal de vestiging 'hotelnaam + stad' heten. Lang verhaal kort: het regent sinds een weekje hotelreserveringen en facturen voor dat hotel bij ons, omdat onze gegevens in koeienletters op google staan als er gezocht wordt op 'hotelketen+stad'.

 

vraag 1: wat kan ik hier tegen doen? Ik zie het niet zitten om de komende jaren een doorgeefluik te zijn en daar mijn personeel voor in te zetten. Ook wil ik niet inboeten op mijn vindbaarheid, ik heb er dik 10 jaar over gedaan om zo laagdrempelig gevonden te kunnen worden.

 

vraag 2: wat moet ik nu doen met de facturen? Retour? Doorsturen?

 

Alvast bedankt voor de adviezen.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De facturen moet je in elk geval niet doorsturen, maar gewoon retour afzender doen met de opmerking dat het adres foutief is en/of dat de geadresseerde onbekend is.

 

Als je ze gaat doorsturen dan is dat misschien sympathiek, maar daarmee maak je het probleem alleen maar groter. De facturen komen dan immers uiteindelijk wel terecht op de juiste plek, ook al zijn ze foutief geadresseerd. Je houdt het probleem dan in stand.

Link naar reactie
  • 0

 

Je bekijkt het erg pragmatisch.

 

Heb je al eens gekeken naar het handelsnaam- en merkrecht? Misschien kun je hen het gebruik ontzeggen of moet je je voorbereiden op juridisch gedoe? Misschien kun je er wat aan verdienen?

 

Wie is de oudste gebruiker?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Handelsnaamrecht of merkrecht lijkt me niet aan de orde als beide ondernemingen iets anders doen. Als iemand informatie over allesreiniger Ajax zoekt en hij is lui en tikt alleen "Ajax" in dan moet die persoon eerst een aantal pagina's door over voetbalclub Ajax. Beide kunnen daar weinig aan doen.

 

Het is volgens mij dus vooral de vraag hoe je dit voor beide partijen zo kan regelen dat je geen problemen ondervindt. De problemen spelen dus ook bij de "tegenpartij". Die lopen mogelijk klanten mis en krijgen facturen niet of niet op tijd.

 

Gaan overleggen met het betreffende bedrijf lijkt me het beste waarbij je bijvoorbeeld, eventueel tijdelijk, op beide sites een knop plaatst naar de juiste site. Je zal meer trafic krijgen dus op zich biedt dat ook kansen. Ook zou je een extra toevoeging kunnen doen (bijvoorbeeld iets met zorg) en daar je domein van maken of naar toe verwijzen en je teksten aanpassen en met gerichte SEO meer juist en minder onjuist verkeer aantrekken.

 

Link naar reactie
  • 0

mijn bedrijf (zorg gerelateerd).

 

Bedenk wel dat sommige hotels ook iets van een sauna/spa/health club hebben, en de kans dus best aanwezig is dat de hotel keten hun merk ook voor diensten op zorg gebied geregistreerd heeft.

In dat geval heb je een probleem.

 

Zou dus niet te snel concluderen dat de ondernemingen iets anders doen, maar eerst even onderzoek doen...

 

Link naar reactie
  • 0
Handelsnaamrecht of merkrecht lijkt me niet aan de orde als beide ondernemingen iets anders doen.
Dat (zorg gerelateerd) had ik niet gezien - of stond er aanvankelijk niet bij. Maakt het inderdaad een andere kwestie.

 

Kijk eens of de hotelketen met affiliates werkt. Dan kun je er iets aan verdienen. ;)

 

Maak je een aparte landingspagina met doorverwijzende link.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Doet mij denken aan toen de Sleep-Inn in Amsterdam (soort poppodium/jeugdherberg/feestzaal) hun naam pas had veranderd in Arena en er plots een Amsterdam Arena op het toneel verscheen...

 

Volgens Arena/Sleep-Inn werden zij bedolven onder post van het voetbalstadion. En zij werden platgebeld door mensen die alles over Ajax wilde weten.

En de verwarring was enorm, want in het voetbalstadion ging men later ook allerlei concerten organiseren (hoewel je natuurlijk vraagtekens erbij kan zetten of iemand werkelijk denkt dat U2 of dergelijke gaat optreden in een - tenminste toen! - vrij obscure, niet al te best onderhouden, feestzaal).

 

Hoe dan ook: de Arena (Sleep-Inn) werd er niet armer door. Enkele tonnen werden geboden door de 'voetbalwereld' en men ging vrolijk verder met de activiteiten onder een andere naam.

 

Niet slecht!

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Mijn probleem is vooral dat zonder enig overleg de combinatie van bedrijfsnaam + stadsnaam gekaapt lijkt te worden. Deze combinatie heb ik lang aan gewerkt en wens ik niet zonder meer uit handen te geven om meerdere redenen.

 

mijn bedrijf (zorg gerelateerd).

Bedenk wel dat sommige hotels ook iets van een sauna/spa/health club hebben [...]

Bedankt voor het meedenken. Ik wil niet in details treden, maar wij leveren 'echte zorg'.

 

 

Doet mij denken aan toen de Sleep-Inn in Amsterdam (soort poppodium/jeugdherberg/feestzaal) hun naam pas had veranderd in Arena en er plots een Amsterdam Arena op het toneel verscheen...

 

Volgens Arena/Sleep-Inn werden zij bedolven onder post van het voetbalstadion. En zij werden platgebeld door mensen die alles over Ajax wilde weten.

 

Als je bedrijfsnaam & bedrijfstak wijzigt in dit verhaal, is dit letterlijk wat me nu overkomt en dat hotel is nog niet eens echt open.

 

Ik moet naar een advocaat of jurist, hé?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedenk wel dat sommige hotels ook iets van een sauna/spa/health club hebben [...]

Bedankt voor het meedenken. Ik wil niet in details treden, maar wij leveren 'echte zorg'.

 

Bij merkenrecht telt voornamenlijk voor welke waren en diensten het merk geregistreerd is, en niet zozeer welke diensten er in de praktijk geleverd worden.

En daar zit dus het gevaar.

Het hebben van een "health club" of kuuroord kan voor een hotel keten aanleiding zijn om een merk te registreren onder opgave van een dienstenomschrijving die dermate ruim is dat zowel hun eigen activiteiten als jouw activiteiten in de 'echte zorg' er onder zouden kunnen vallen.

 

Ter illustratie, een bekende keten als MARRIOTT heeft bijvoorbeeld ook een merkregistratie voor:

 

[...]

42 Restauratie (het verstrekken van voedsel en dranken); tijdelijke huisvesting en reserveringsdiensten daarvoor; medische verzorging; dienstverlening op het gebied van hygiëne en schoonheidsverzorging; juridische diensten; computerprogrammering; landbouwdiensten; onderhoud van sportterreinen; planning van evenementen; diensten met betrekking tot het aan huis leveren van maaltijden, diensten voor de derde leeftijd; diensten voor gepensioneerden; hulpverleningsdiensten en diensten met betrekking tot thuisverzorging; huishoudingsdiensten; ter beschikking stellen van uitrustingen voor conventies en conferenties.

 

En dan heb je dus ook een probleem.

Of dat bij de keten in jouw concrete geval ook speelt weet ik niet, maar even in het merkenregister zoeken kan dus geen kwaad...

 

Link naar reactie
  • 0

Kan geen kwaad om het aan een jurist voor te leggen. Je zal in ieder geval je juridische positie vast moeten (laten) stellen, daarbij zijn de details die wij niet kennen van belang. Bijvoorbeeld of er één of meer merken in het spel zijn of dat het alleen om handelsnamen gaat? En wat je de tegenpartij in alle redelijkheid kan verwijten.

 

Persoonlijk zie ik niet zo hoe je een hotel (met legitieme handelsnaam en heel waarschijnlijk ook merknaam) de combinatie met de vestigingsplaats kan ontzeggen. Ook als dat verwarring oplevert bij luie zoekers die op "merk/handelsnaam + plaats" zoeken zonder daarbij "zorg" of "hotel" in te tikken.

 

De oplossing lijkt me niet in de juridische hoek te liggen maar eerder in overleg en slimme SEO en website bouw. Wellicht ook goed om te kijken naar Adwords. Nogmaals, het kan ook kansen geven.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Bij merkenrecht telt voornamenlijk voor welke waren en diensten het merk geregistreerd is, en niet zozeer welke diensten er in de praktijk geleverd worden.

En daar zit dus het gevaar.

 

 

De merkklasse, soms een specifieke en soms een algemene omschrijving, is slechts een administratieve tool om de richting van het product of dienst aan te geven. Als daar iets staat wat nooit gebruikt is, gebruik van een merk is wel een harde eis, geeft dat geen enkele bescherming. Mooi voorbeeld is de bier case in een andere draad. Daar wordt de merkenklasse 32 voor zowel bier als vruchtendranken gebruikt. Bij veel merken zie je dan de specificatie. Als dat niet gebeurd geldt het gebruik in de praktijk.

 

Ben benieuwd waarom je denkt dat dit anders is. En om even op jouw voorbeeld in te gaan heeft het Marriott volgens jou ook bescherming als het gaat om "landbouwdiensten"?

 

Link naar reactie
  • 0

Bijvoorbeeld of er één of meer merken in het spel zijn of dat het alleen om handelsnamen gaat?

 

Een internationale hotelketen die op een merkregistratie beknibbelt heeft?

Dit wordt een wel erg theoretische discussie.... :)

 

De merkklasse, soms een specifieke en soms een algemene omschrijving, is slechts een administratieve tool om de richting van het product of dienst aan te geven.

 

De nice klasse -in dit geval nummertje 42- is slechts administratief.

Handig om snel andere merken op te kunnen zoeken die mogelijk in hetzelfde vaarwater zitten, maar bij geschillen blijft die buiten beschouwing.

 

De exacte waren en diensten omschrijving is echter wel degelijk relevant.

 

En om even op jouw voorbeeld in te gaan heeft het Marriott volgens jou ook bescherming als het gaat om "landbouwdiensten"?

 

In beginsel wel.

 

Indien een merkregistratie ouder dan 5 jaar is, kan je echter wel ter discussie stellen of de opgegeven waren en diensten wel daadwerkelijk door de merkhouder geleverd worden.

Dan zou de keten inderdaad moeten aantonen dat het iets in die richting doet.

Dat hoeft echter geen akkerbouw te zijn, mocht je daar aan denken.

Mochten ze bijvoorbeeld ook huisjes in vakantieparken verkopen, en aan de eigenaren service kosten rekenen voor het maaien van het gras en landschapsonderhoud in het park, dan zou dat ook wel eens onder de noemer landbouwdiensten kunnen vallen, en blijft de registratie dus intact.

 

Link naar reactie
  • 0

Een hotel kan een natuurlijk gewoon een (handels)naam hebben die niet merkwaardig is. Hotel Nassau in Breda (en elders) bijvoorbeeld is alleen beschermd met een handelsnaam. Juist omdat het er meerdere zijn. De kans dat een internationale hotelketen geen merk heeft is uiteraard klein maar men werkt naast het merk ook met combinaties van (lokale) handelsnaam en merknaam. De rest ga ik niet meer over in discussie maar ik zou me daar als TS niet veel zorgen om maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeker in overleg gaan met een jurist/advocaat. Die zal snel je positie, en die van de andere partij in kaart kunnen brengen.

 

Een belangrijk aspect is ook: Wat wil jij? Wil je deze situatie gebruiken om eens lekker te cashen (daar is niet mis mee) of wil je toch wel erg graag je naam behouden, of zit je er tussenin en wil je wel een deal maken als er maar een correcte vergoeding tegenover staat?

 

Hoe het ook zij, het hangt grotendeels af van de precieze details van de situatie, en van jouw wensen. Typisch iets om met een advocaat of ander kundige jurist te bespreken. Kost misschien 1000€, maar dan weet je ook precies waar je staat, kansen en bedreigingen. Maar kies een specialist, niet een generalist die tijdens zijn studie wel eens zoiets is tegengekomen. Een specialist is misschien dubbel zo duur per uur, maar doet het in een derde van de tijd

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik de domeinnaam www.bedrijfnaamstad.nl (www.bedrijfsnaam.nl is in gebruik bij een ander, geen probleem).

Ter verduidelijking wil ik de topicstarter graag twee vragen voorleggen:

 

[*] Is alleen Bedrijfsnaam ingeschreven in het Handelsregister en wordt de samentrekking BedrijfsnaamPlaatsnaam.nl uitsluitend gebruikt als domeinnaam?

[*] Is Bedrijfsnaam een eigennaam, een fantasiewoord of een bestaand zelfstandig of bijvoeglijk naamwoord?

 

Je mag plaatsnamen in handelsnamen niet monopoliseren, maar het gevaar van verwarring staat daarbij voorop.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Bij merkenrecht telt voornamenlijk voor welke waren en diensten het merk geregistreerd is, en niet zozeer welke diensten er in de praktijk geleverd worden.

En daar zit dus het gevaar.

 

Heb het nagekeken, is niet het geval. Niet heel relevant, maar ook registraties zijn jonger dan de oprichting van mijn bedrijf.

 

Persoonlijk zie ik niet zo hoe je een hotel (met legitieme handelsnaam en heel waarschijnlijk ook merknaam) de combinatie met de vestigingsplaats kan ontzeggen. Ook als dat verwarring oplevert bij luie zoekers die op "merk/handelsnaam + plaats" zoeken zonder daarbij "zorg" of "hotel" in te tikken.

Waarom niet?

Is alleen Bedrijfsnaam ingeschreven in het Handelsregister en wordt de samentrekking BedrijfsnaamPlaatsnaam.nl uitsluitend gebruikt als domeinnaam?

Het zit in alles, stadnaam in alle uitingen verwerkt, telefoon wordt beantwoord met stadnaam etc.

Is Bedrijfsnaam een eigennaam, een fantasiewoord of een bestaand zelfstandig of bijvoeglijk naamwoord?

Het is een zelfstandig naamwoord in zijn originele betekenis idd, hoezo?

Je mag plaatsnamen in handelsnamen niet monopoliseren, maar het gevaar van verwarring staat daarbij voorop.

Ik lees iets heel anders in die uitspraak, namelijk dat er voldoende onderscheid is met de toevoeging ‘Best’. Dat zou voor mij ook prima zijn, niet ‘stad’, maar ‘dorp’ (waar ze gevestigd zijn).

 

Link naar reactie
  • 0

De basis van het handelsnaamrecht is dat anderen niet mogen meeliften op jouw marketinginspanning en daardoor jouw bekendheid, letterlijk jouw goede of zelfs minder goede naam. De bescherming wordt verder beperkt door een bepaald gebied (bv stad) en geldt alleen voor jouw doelgroep.

 

Je hebt door het gebruik van jouw handelsnaam in combinatie met de stad, vooral door het ontbreken van concurrentie, een heel goede positie in Google. Dat iemand in een andere branche zijn merknaam (die blijkbaar jonger is dan jouw handelsnaam) gebruikt is geen probleem maar nu hij de merknaam in combinatie met de stadsnaam gebruikt komen zijn klanten bij jou terecht en dat veroorzaakt in eerste instantie overlast en in tweede instantie concurrentie in Google.

 

De vraag die een jurist zou moeten beantwoorden is of die overlast onrechtmatig is? Overlast kan onrechtmatig zijn onder bepaalde omstandigheden. Van belang zijn de aard en de duur van de overlast, de belangen van beide partijen en de vraag of de overlast (eenvoudig) kan worden gestopt, zo lees ik.

 

En dan wordt het behoorlijk ingewikkeld omdat de betreffende overlast stopt als het Hotel een betere positie krijgt in Google. Maar dat wil je juist niet.

 

Dus, nogmaals, ik zie veel meer een oplossing in overleg en aanpassing van de SEO, de web teksten (meer zorg), sociale media en online adverteren. De wereld verandert en dat geeft soms wat uitdagingen maar zeker ook kansen.

 

Link naar reactie
  • 0
Je mag plaatsnamen in handelsnamen niet monopoliseren, maar het gevaar van verwarring staat daarbij voorop.
Je kan die uitspraak ook zo lezen: als de Van der Valkjes zich zo snel voorplanten dat de siblings op een gegeven moment elkaars klandizie gaan opvreten door in elkaar verzorgingsgebied nieuwe hotels te openen, moet de familie (merkhouder en licentiegever) eerst maar eens intern de verwarring oplossen voor de hulp van het gerecht wordt ingeroepen.

 

Voor het publiek maakt het niet zoveel verschil: het ene of het andere Van der Valk hotel in de omgeving Eindhoven. Geen verwarringsgevaar.

 

Was het een Van der Valk hospitaal geweest versus een Van der Valk hotel (verder geen familie) dan had het mogelijk anders gelegen.

 

Op grond van het handelsnaamrecht kan topicstarter wellicht alsnog verwarringsgevaar claimen, omdat daar de categorie minder van belang is dan in het merkrecht, maar de locatie juist weer wel.

 

Is er SEO-technisch voordeel te behalen door de merknaam-plaatsnaam.nl als doorverwijspagina in te richten naar respectievelijk merknaam-hotel-plaatsnaam.nl en merknaam-zorg-plaatsnaam.nl en zo te streven naar vroegtijdige zoekverkeerscheiding?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik kaartte dat aan omdat de topicstarter lijkt te zeggen dat het hotel juist niet in dezelfde plaats komt, maar in een nabijgelegen gemeente:

 

Nu opent er binnenkort een internationale hotelketen met dezelfde naam in een dorp direct naast deze stad, echter zal de vestiging 'hotelnaam + stad' heten.

 

Maakt het toevoegen van de naam van een gemeente waar je niet gevestigd bent een handelsnaam nou duidelijker of juist verwarrender? Ik ken hier in de omgeving van Eindhoven een paar bedrijven die Eindhoven in hun handelsnaam hebben staan, maar helemaal niet in Eindhoven zijn gevestigd. Een bekende is "IKEA Eindhoven" in de gemeente Son en Breugel.

 

Waar ligt dan de (gemeente)grens? Ergens bij Amsterdam Beach (Zandvoort) en Amsterdam Castle (in Muiden)?

Link naar reactie
  • 0

Het schoonmaakmiddel Ajax en de voetbalclub mogen allebei dezelfde naam gebruiken. Als de middelfabrikant verzoekjes ontvangt van voetballiefhebbers, kan hij moeilijk de club inbreuk op zijn handelsnaam verwijten. Er is weliswaar verwarring, maar niet door onrechtmatig gebruik van de naam.

 

Zou de voetbalclub tevens actief zijn onder de naam Ajax-Amsterdam, dan wordt dat een andere handelsnaam (HON). Gaat nou die schoonmaakmiddelfabriek ook de naam Ajax Amsterdam gebruiken, dan heeft de voetbalclub wel gronden om bezwaar aan te tekenen.

 

Ik redeneer maar wat los. 8)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik kaartte dat aan omdat de topicstarter lijkt te zeggen dat het hotel juist niet in dezelfde plaats komt, maar in een nabijgelegen gemeente:

 

Nu opent er binnenkort een internationale hotelketen met dezelfde naam in een dorp direct naast deze stad, echter zal de vestiging 'hotelnaam + stad' heten.

 

Maakt het toevoegen van de naam van een gemeente waar je niet gevestigd bent een handelsnaam nou duidelijker of juist verwarrender? Ik ken hier in de omgeving van Eindhoven een paar bedrijven die Eindhoven in hun handelsnaam hebben staan, maar helemaal niet in Eindhoven zijn gevestigd. Een bekende is "IKEA Eindhoven" in de gemeente Son en Breugel.

 

Waar ligt dan de (gemeente)grens? Ergens bij Amsterdam Beach (Zandvoort) en Amsterdam Castle (in Muiden)?

 

Sterker nog, er is een Hotel New York in Rotterdam. En er zijn hotel Bristol's in geheel Europa

 

(even een anekdote: Ik heb wel eens het verhaal gehoord, maar nooit ergens bevestigd of ontkend gezien, dat er veel hotel Bristol's zijn omdat in de tijd van de massa-emigraties van Europa naar de US de mensen te voet/te paard/met de trein vanuit geheel Europa hun weg naar de boot, vaak Bristol, moesten vinden. Dat ging natuurlijk niet in een dag, en de reis ging ook door landen waar je de taal misschien niet van sprak. Door zichzelf 'hotel Bristol' te noemen gaven hotels aan dat ze bedoeld waren voor landverhuizers op weg naar Bristol en flexibel wat taalgebruik en verblijfsduur betreft.)

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
Ik wil niet in details treden, maar wij leveren 'echte zorg'.
Iets in deze zwabberende discussie is mij nog steeds niet duidelijk ... Heb je zelf nu wel of geen hotel ?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dat toch wel duidelijk niet het geval. TS heeft het over "echte zorg" en dan denk ik aan wijk- en woon-zorg, of iets in die richting.

Laten we het eens concreet maken met fictieve namen die wel in deze case zouden kunnen passen.

 

fictief

Er is een zorginstelling "Bastion" in Breda. Behoorlijk bekend in Breda en heeft als domein www.bastionbreda.nl. Nu komt er in Rijsbergen (gemeente Breda) een Bastion hotel, die men kortweg Bastion Breda noemt. Mensen die Google gebruiken krijgen informatie over de zorginstelling omdat het een tijdje duurt voor Google doorheeft dat er ook een Hotel met die naam bestaat. Dat geeft overlast.
/fictief

 

Wat kan zorginstelling Bastion doen om ten eerste de overlast te beperken en ten tweede kunnen ze, en hoe dan, voorkomen dat door verwateren de naam "Bastion Breda" die zorgvuldig is opgebouwd en een heel goede positie heeft in Google, ze minder goed gevonden worden en daar schade door leiden?

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt beter een kleine studie gaan maken van SEO, door het gebruik van zoekwoorden in je pagina in te voegen die slaan op alle namen van je bedrijf, alsook van het andere bedrijf al dan niet foutief geschreven, en geef Google de tijd om je pagina de catalogiseren, dan komt je bedrijf bovenaan de pagina in Google.

 

Zelf heb ik een politiek pagina gemaakt waarbij ik een concurrerende politieke partij heb misbruikt zodat alle mensen onze politieke pagina eerder bovenaan vonden in Google dan de concurent. Dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat we nu dus in het college van de gemeente gaan zitten.

 

Er is dus mogelijkheid genoeg om SEO te gebruiken. Het snelste is een document in je bedrijfspagina te openen met een verhaal bestaande uit ongeveer 400 to 500 woorden waarbij je veelvuldig enkele woorden die voor je business belangrijk zijn daarin verwerkt. Deze pagina wordt door de autobots van Google doorzocht en zodoende komt je pagina boven je concurent in Google. Het is niet netjes, maar je gebruikt Google om je bedrijf bovenin te krijgen. Het zal lang duren voordat de tegenstander dat door heeft.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het in dit geval niet heel lang duurt voordat Google door heeft dat veruit de meeste zoekopdrachten bedoeld zullen zijn voor het hotel, en dat zal dus zo op nummer 1 staan op die zoekopdracht. En de rest van de 1e pagina zal waarschijnlijk worden ingenomen door de grote boekings- en reviewsites.

 

Ik ben ook bang dat je dat niet kunt voorkomen. Zelfs al zouden zij hun naam aanpassen naar [naam][dorp] (wat je hoogstwaarschijnlijk wel kunt vergeten) zullen zij toch boven jou gaan komen op [naam][stad], simpelweg omdat veruit de meeste mensen het hotel zullen bedoelen bij die zoekopdracht.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.