Wat is Content Marketing?
Content marketing is, de naam zegt het al, marketing middels content. Content die je zelf vervaardigd (of laat vervaardigen) om deze online te delen.
Vaak gaat het om content zoals blog posts, artikelen of andere nuttige, interessante of handige content waarmee je waarde creëert voor anderen.
In plaats van advertenties online zetten, of mensen direct te benaderen om zo je diensten te verkopen, lever je dus vooraf content met waarde aan met de bedoeling om zo je eigen brand, producten of diensten in de spotlight te zetten.
Voor wie is Content Marketing?
Content Marketing is eigenlijk voor iedereen die zijn/haar brand, producten of diensten online bekend wil maken (marketen) een geschikte manier van marketen.
Doordat waarde biedt middels de content die je deelt erkennen mensen eerder je kennis en kunde en kom je niet over als een vervelende verkoper
Zo kun je bijvoorbeeld:
je eigen brand bouwen en jezelf als expert positioneren door content te leveren via blogs of bijvoorbeeld middels handige content in een mooi forum
content schrijven voor de specifieke niche waarin jouw producten en/of diensten zich bevinden. Content waarmee je mensen handvaten of inzichten biedt en waardoor ze je gaan opzoeken
Verkoop Blindheid
Veel mensen hebben add blockers aan staan in hun browsers, en al hadden ze dat niet: de meeste mensen zien advertenties op websites vaak nieteens meer aangezien ze hebben geleerd om ze te vermijden.
Door interessante content te leveren kun je wel degelijk onder de aandacht komen én waarde bieden én je eigen diensten en producten promoten op een manier die niet opdringerig is.
Consistente Effort Benodigd
Content Marketing is iets dat je niet eenmalig doet. Als ondernemer kun je het beste periodiek content produceren en deze uitzetten op het internet. Door regelmatig waarde te leveren en deze op een of meerdere plekken te verzamelen komt dit ook je SEO vindbaarheid ten goede. Want als mensen je (bedrijfs)naam googlen zien ze allerlei content waarmee je je kennis en kunde aanbiedt.
Door de content structureel aan te bieden kun je mensen aanleren wanneer ze deze kunnen verwachten en zo regelmaat in je exposure krijgen.
Dit betekent wel een commitment vanuit jezelf of je organisatie om regelmatig tijd en effort hieraan te spenderen. Maar de voordelen worden hoe langer hoe meer inzichtelijk hiervoor.
Effort Minimaliseren
Middels online diensten en door slim gebruik te maken van tools kun je sneller leren om content te maken, interessant op te zetten en deze te distribueren.
Dit kan aanzienlijk schelen in de tijd die je wekelijks aan Content Marketing moet spenderen.
Ook kun je met dergelijke diensten je content inplannen en zo ervoor zorgen dat je met regelmaat content blijft publiceren en delen ook als je eens op vakantie bent, andere prioriteiten hebt of gewoon graag vooruit werkt.
Innovatief idee: Lean Content Marketing
Net zoals je bedrijfsvoering kunt innoveren en er een methodiek is voor startups genaamd "The Lean Startup", ben ik bezig met een "Lean Content Marketing" cursus.
Ik gebruik mijn ervaring en kennis van online (veelal gratis) tools en diensten en het proces zoals ik zelf mijn content marketing toepas.
Want ik denk dat er veel ondernemers zijn die baat hebben bij de voordelen van content marketing maar dat nog niet beseffen.
En als ze het al beseffen: ze willen er vaak niet hele avonden mee bezig zijn of hun personeel hier veel uren aan laten besteden. Ik denk dan ook dat er behoefte is aan een innovatieve manier om content marketing efficiënter, effectiever en beter planbaar toe te passen. Dit kan deels door het slim toe te passen en ook deels door automatisering.
Doe jij aan Content Marketing
Nu ben ik benieuwd: heb jij al ervaring met content marketing en/of zie je het nut ervan in?
Laat het me weten in de comments. Ik ben nieuwsgierig naar jullie bevindingen 🙌🏻
aangepast door Edwin Klesman Toevoeging innovatief idee
> Leer in de video cursus Lean Content Marketing wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Edwin Klesman
Edwin Klesman
Wat is Content Marketing?
Content marketing is, de naam zegt het al, marketing middels content. Content die je zelf vervaardigd (of laat vervaardigen) om deze online te delen.
Vaak gaat het om content zoals blog posts, artikelen of andere nuttige, interessante of handige content waarmee je waarde creëert voor anderen.
In plaats van advertenties online zetten, of mensen direct te benaderen om zo je diensten te verkopen, lever je dus vooraf content met waarde aan met de bedoeling om zo je eigen brand, producten of diensten in de spotlight te zetten.
Voor wie is Content Marketing?
Content Marketing is eigenlijk voor iedereen die zijn/haar brand, producten of diensten online bekend wil maken (marketen) een geschikte manier van marketen.
Doordat waarde biedt middels de content die je deelt erkennen mensen eerder je kennis en kunde en kom je niet over als een vervelende verkoper
Zo kun je bijvoorbeeld:
Verkoop Blindheid
Veel mensen hebben add blockers aan staan in hun browsers, en al hadden ze dat niet: de meeste mensen zien advertenties op websites vaak nieteens meer aangezien ze hebben geleerd om ze te vermijden.
Door interessante content te leveren kun je wel degelijk onder de aandacht komen én waarde bieden én je eigen diensten en producten promoten op een manier die niet opdringerig is.
Consistente Effort Benodigd
Content Marketing is iets dat je niet eenmalig doet. Als ondernemer kun je het beste periodiek content produceren en deze uitzetten op het internet. Door regelmatig waarde te leveren en deze op een of meerdere plekken te verzamelen komt dit ook je SEO vindbaarheid ten goede. Want als mensen je (bedrijfs)naam googlen zien ze allerlei content waarmee je je kennis en kunde aanbiedt.
Door de content structureel aan te bieden kun je mensen aanleren wanneer ze deze kunnen verwachten en zo regelmaat in je exposure krijgen.
Dit betekent wel een commitment vanuit jezelf of je organisatie om regelmatig tijd en effort hieraan te spenderen. Maar de voordelen worden hoe langer hoe meer inzichtelijk hiervoor.
Effort Minimaliseren
Middels online diensten en door slim gebruik te maken van tools kun je sneller leren om content te maken, interessant op te zetten en deze te distribueren.
Dit kan aanzienlijk schelen in de tijd die je wekelijks aan Content Marketing moet spenderen.
Ook kun je met dergelijke diensten je content inplannen en zo ervoor zorgen dat je met regelmaat content blijft publiceren en delen ook als je eens op vakantie bent, andere prioriteiten hebt of gewoon graag vooruit werkt.
Innovatief idee: Lean Content Marketing
Net zoals je bedrijfsvoering kunt innoveren en er een methodiek is voor startups genaamd "The Lean Startup", ben ik bezig met een "Lean Content Marketing" cursus.
Ik gebruik mijn ervaring en kennis van online (veelal gratis) tools en diensten en het proces zoals ik zelf mijn content marketing toepas.
Want ik denk dat er veel ondernemers zijn die baat hebben bij de voordelen van content marketing maar dat nog niet beseffen.
En als ze het al beseffen: ze willen er vaak niet hele avonden mee bezig zijn of hun personeel hier veel uren aan laten besteden. Ik denk dan ook dat er behoefte is aan een innovatieve manier om content marketing efficiënter, effectiever en beter planbaar toe te passen. Dit kan deels door het slim toe te passen en ook deels door automatisering.
Doe jij aan Content Marketing
Nu ben ik benieuwd: heb jij al ervaring met content marketing en/of zie je het nut ervan in?
Laat het me weten in de comments. Ik ben nieuwsgierig naar jullie bevindingen 🙌🏻
Toevoeging innovatief idee
> Leer in de video cursus Lean Content Marketing wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten
> Meer over Edwin Klesman
> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
75 antwoorden op deze vraag