Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe Peugeot Boxer geleast bij een grote officiële Peugeot dealer. Het was een demo auto, nog geen 8K op de teller en alle denkbare opties aan boord. Precies de auto die ik nodig had, kon erin staan, heb er werkbank in gebouwd. Ingezet als service auto voor nutsbedrijven met veel gereedschap erin een prima auto voor kabelschades, graafschades op te lossen. We hebben er flink in geïnvesteerd met ook veel meetapparatuur. Iedereen blij zou je denken. Klopt!! Maar dan alleen de eerste paar duizend kilometers. Constant een motorstoring en de optie naar de garage of stilstaan langs de weg omdat je anders niet meer kunt starten.
We hebben eerste keer direct contact gezocht met betrokken partijen. Kan gebeuren, gewoon terug naar de dealer, leenauto en probleem wordt verholpen. Het is trouwens fabrieksgarantie, werd mij verteld. Maar wat zou jij doen als ondernemer en de auto is inmiddels 10 keer met dezelfde storing terug geweest naar drie verschillende dealers in het land? Bij de laatste in Amsterdam moest ik zelfs een auto huren, een leen auto werd niet verstrekt!! Keihard werd gezegd dat de storing nu verdwenen was..... niet dus!!
Inmiddels heb ik bij de de leasemaatschappij aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in die auto, ik ervan af wil. De leasemaatschappij stuurt me naar de autoleverancier, die verwijs naar de grote PEUGEOT Dealer, die weer naar de Juridische eigenaar en het cirkeltje is weer rond. Vandaag een belletje gehad, we willen de auto weer onderzoeken, aldus de Peugeot dealer, dat is de elfde keer, je snapt dat ik daar geen enkele interesse en vertrouwen meer in heb. Die auto heeft me al een kleine vijfduizend euro gekost, niet inzetbaar, werkbanken en beplating ingebouwd.
Heb geen zin meer in dat voertuig, maar de Peugeot dealer wil hem terugkopen voor €10.000- onder de waarde dat ik hem heb gekocht. Ik ben boos en heb het gevoel dat die storing er altijd in heeft gezeten en dat ik er nu mee opgezadeld zit. Wie kan mij hierin adviseren? Is dat leasecontract nog steeds geldig en blijf ik eraan vastzitten? Dan is dit de laatste PEUGEOT die in mijn wagenpark ooit komt te rijden. Hebben ze na tien keer terug geweest te zijn in de garage niet voldoende tijd gekregen de storing eruit te halen? Wie betaald mij de gemiste inkomsten omdat de auto niet inzetbaar is geweest? Hier ga je als kleine ondernemer gewoon aan kapot van machteloosheid. Slapeloze nachten heb ik ervan. Wie weet raad?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Robin62
Robin62
Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe Peugeot Boxer geleast bij een grote officiële Peugeot dealer. Het was een demo auto, nog geen 8K op de teller en alle denkbare opties aan boord. Precies de auto die ik nodig had, kon erin staan, heb er werkbank in gebouwd. Ingezet als service auto voor nutsbedrijven met veel gereedschap erin een prima auto voor kabelschades, graafschades op te lossen. We hebben er flink in geïnvesteerd met ook veel meetapparatuur. Iedereen blij zou je denken. Klopt!! Maar dan alleen de eerste paar duizend kilometers. Constant een motorstoring en de optie naar de garage of stilstaan langs de weg omdat je anders niet meer kunt starten.
We hebben eerste keer direct contact gezocht met betrokken partijen. Kan gebeuren, gewoon terug naar de dealer, leenauto en probleem wordt verholpen. Het is trouwens fabrieksgarantie, werd mij verteld. Maar wat zou jij doen als ondernemer en de auto is inmiddels 10 keer met dezelfde storing terug geweest naar drie verschillende dealers in het land? Bij de laatste in Amsterdam moest ik zelfs een auto huren, een leen auto werd niet verstrekt!! Keihard werd gezegd dat de storing nu verdwenen was..... niet dus!!
Inmiddels heb ik bij de de leasemaatschappij aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in die auto, ik ervan af wil. De leasemaatschappij stuurt me naar de autoleverancier, die verwijs naar de grote PEUGEOT Dealer, die weer naar de Juridische eigenaar en het cirkeltje is weer rond. Vandaag een belletje gehad, we willen de auto weer onderzoeken, aldus de Peugeot dealer, dat is de elfde keer, je snapt dat ik daar geen enkele interesse en vertrouwen meer in heb. Die auto heeft me al een kleine vijfduizend euro gekost, niet inzetbaar, werkbanken en beplating ingebouwd.
Heb geen zin meer in dat voertuig, maar de Peugeot dealer wil hem terugkopen voor €10.000- onder de waarde dat ik hem heb gekocht. Ik ben boos en heb het gevoel dat die storing er altijd in heeft gezeten en dat ik er nu mee opgezadeld zit. Wie kan mij hierin adviseren? Is dat leasecontract nog steeds geldig en blijf ik eraan vastzitten? Dan is dit de laatste PEUGEOT die in mijn wagenpark ooit komt te rijden. Hebben ze na tien keer terug geweest te zijn in de garage niet voldoende tijd gekregen de storing eruit te halen? Wie betaald mij de gemiste inkomsten omdat de auto niet inzetbaar is geweest? Hier ga je als kleine ondernemer gewoon aan kapot van machteloosheid. Slapeloze nachten heb ik ervan. Wie weet raad?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
42 antwoorden op deze vraag