Ik heb een vraag omtrent mijn webshop en de productaansprakelijkheid hiervan.
Klant besteld bij mij een product - deze bestelling wordt doorgezet naar mijn Nederlandse contact. Mijn Nederlandse contact besteld het bij een leverancier in binnen- of buitenland (NL, China, Polen, Spanje, US) en laat het vanuit daar direct versturen naar mijn klant.
Zelf heb ik geen geldstromen naar rechtstreekse leveranciers, maar alleen naar mijn Nederlandse contact die het hele leveringsproces, bestellingen etc voor zijn rekening neemt.
Wie is hierbij de productverantwoordelijke en is het zinvol voor mij om een dure productaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten, aangezien ik de producten zelf niet in handen krijg en lever. Ik vertrouw op mijn Nederlandse contact (bedrijf) dat de productstroom voor mij uit handen neemt?
Ben ik dat omdat ik het verkoop aan de consument en de consument mij betaald?
Is mijn klant dat omdat zij in feite het product importeren vanuit de leverancier ergens over de wereld?
Is mijn Nederlandse contact dat die de goederen betaald, besteld en indirect levert naar mijn consument?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Lesley80
Lesley80
Beste HL leden,
Ik heb een vraag omtrent mijn webshop en de productaansprakelijkheid hiervan.
Klant besteld bij mij een product - deze bestelling wordt doorgezet naar mijn Nederlandse contact. Mijn Nederlandse contact besteld het bij een leverancier in binnen- of buitenland (NL, China, Polen, Spanje, US) en laat het vanuit daar direct versturen naar mijn klant.
Zelf heb ik geen geldstromen naar rechtstreekse leveranciers, maar alleen naar mijn Nederlandse contact die het hele leveringsproces, bestellingen etc voor zijn rekening neemt.
Wie is hierbij de productverantwoordelijke en is het zinvol voor mij om een dure productaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten, aangezien ik de producten zelf niet in handen krijg en lever. Ik vertrouw op mijn Nederlandse contact (bedrijf) dat de productstroom voor mij uit handen neemt?
Ben ik dat omdat ik het verkoop aan de consument en de consument mij betaald?
Is mijn klant dat omdat zij in feite het product importeren vanuit de leverancier ergens over de wereld?
Is mijn Nederlandse contact dat die de goederen betaald, besteld en indirect levert naar mijn consument?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65359-productaansprakelijkheid-dropshipping/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag