Sinds kort help ik klanten uit Nederland die willen samenwerken met bedrijven uit China. Dit zijn bedrijven die goederen leveren aan Nederlandse klanten. De rol die ik in deze situatie speel is een tussenpersoon tussen Nederlandse klant en Chinees bedrijf (Commissionair) . Hiervoor reken ik bemiddelingskosten die ik van de Nederlandse klant inhoudt. Mijn vraag is of deze bemiddelingskosten belast zijn met btw? Naar mijn weten niet. 3-4 uur internet speurwerk heeft me niet echt geholpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kevinbeek
Kevinbeek
Beste mensen van Higherlevel.
Sinds kort help ik klanten uit Nederland die willen samenwerken met bedrijven uit China. Dit zijn bedrijven die goederen leveren aan Nederlandse klanten. De rol die ik in deze situatie speel is een tussenpersoon tussen Nederlandse klant en Chinees bedrijf (Commissionair) . Hiervoor reken ik bemiddelingskosten die ik van de Nederlandse klant inhoudt. Mijn vraag is of deze bemiddelingskosten belast zijn met btw? Naar mijn weten niet. 3-4 uur internet speurwerk heeft me niet echt geholpen.
Bedankt alvast.
aangepast door KevinbeekLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66363-bemiddelingskosten-belast/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag