Het is bedroevend gesteld met de servicegerichtheid van veel bedrijven waar ik klant ben.
Zo probeer ik al maanden bij Vodafone mij abonnement aan te passen, maar loop ik stuk op een muur van bureaucractie, welwillende maar machteloze (en soms incompetente) callcentremedewerkers en een onnodige papierenwinkel. Vodafone, zo lijkt het, heeft oud-Soviety ambtenaren in dienst genomen om het proces zo inefficient en frustrerend mogelijk te maken. Innovatief, dat wel.
Nu weer is mijn shredder kapot, die ik bij Viking heb besteld. Nu geven ze een jaar garantie, maar blijkt dat ik zelf met de producent mag gaan bellen om het op te lossen. Die producent wil weer een aankopbon (bij mijn administratie van vorig jaar) en ik moet uitgebreid op schrijft gaan stellen wat en hoe. Valt me tegen van Viking, want ik heb bij hun het ding gekocht, zij mogen het oplossen. Maar nee, zegt de vriendelijke dame aan de lijn, "dat zijn onze regels."
Twee voorbeelden, maar die mij veelzeggend zijn: bedrijven snappen niet zo goed wat service, _echte_ service, voor ondernemers betekent. Ondernemers hebben weinig tijd, geen zin in administratieve rompslomp en willen snel resultaat. Waarom realiseren andere bedrijven zich dat niet en richten zij zich daar op met hun dienstverlening?!
Ik ben een tijd terug geswitched naar een private bank en ben helemaal in mijn nopjes met de service. Een persoon, een telefoonnummer en alles wordt voor me geregeld. Het gevoel van vrijheid dat me dat geeft, de frustratie die het me bespaart, het is me zoveel waard! Ze mogen mijn geld hebben, hiero!
We zitten hier op een forum voor innovatieve bedrijven. Ik hoop niet dat jullie, mocht je groeien, de basics vergeten van goede service en vergeten hoe je zelf gefrustreerd was toen weer eens vruchteloos bij een call centre vandaag van de lijn kwam.
Wat is volgens jullie goede service? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ilja van Roon
Ilja van Roon
Het is bedroevend gesteld met de servicegerichtheid van veel bedrijven waar ik klant ben.
Zo probeer ik al maanden bij Vodafone mij abonnement aan te passen, maar loop ik stuk op een muur van bureaucractie, welwillende maar machteloze (en soms incompetente) callcentremedewerkers en een onnodige papierenwinkel. Vodafone, zo lijkt het, heeft oud-Soviety ambtenaren in dienst genomen om het proces zo inefficient en frustrerend mogelijk te maken. Innovatief, dat wel.
Nu weer is mijn shredder kapot, die ik bij Viking heb besteld. Nu geven ze een jaar garantie, maar blijkt dat ik zelf met de producent mag gaan bellen om het op te lossen. Die producent wil weer een aankopbon (bij mijn administratie van vorig jaar) en ik moet uitgebreid op schrijft gaan stellen wat en hoe. Valt me tegen van Viking, want ik heb bij hun het ding gekocht, zij mogen het oplossen. Maar nee, zegt de vriendelijke dame aan de lijn, "dat zijn onze regels."
Twee voorbeelden, maar die mij veelzeggend zijn: bedrijven snappen niet zo goed wat service, _echte_ service, voor ondernemers betekent. Ondernemers hebben weinig tijd, geen zin in administratieve rompslomp en willen snel resultaat. Waarom realiseren andere bedrijven zich dat niet en richten zij zich daar op met hun dienstverlening?!
Ik ben een tijd terug geswitched naar een private bank en ben helemaal in mijn nopjes met de service. Een persoon, een telefoonnummer en alles wordt voor me geregeld. Het gevoel van vrijheid dat me dat geeft, de frustratie die het me bespaart, het is me zoveel waard! Ze mogen mijn geld hebben, hiero!
We zitten hier op een forum voor innovatieve bedrijven. Ik hoop niet dat jullie, mocht je groeien, de basics vergeten van goede service en vergeten hoe je zelf gefrustreerd was toen weer eens vruchteloos bij een call centre vandaag van de lijn kwam.
Wat is volgens jullie goede service? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6929-service-is-dood-lang-leve-service/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag