• 0

Kan ik onze Rolls zonder bijtelling verhuren met chauffeur

Beste leden, 

Ik heb een bedrijf dat horeca koelkasten importeert onder een eigen merk. Omdat wij afgelopen twee jaar niet veel gedaan hebben, en wij de jaren er voor goed omzet hebben gedraaid heb ik na mijn mening iets doms gedaan. Ik heb op een veiling een Rolls Royce ghost weten te bemachtigen, die ik heb ik toen overgenomen. Die wilde ik verhuren, maar nadat ik de auto heb gekocht begonnen onze werkzaamheden weer. 

De auto bleef geschorst zin de loods staan, ik wil deze nu alsnog verhuren inclusief chauffeur. Hij is gekocht op de BV, en als ik er mee ga rijden moet er natuurlijk bijtelling betaald worden. Is er een mogelijkheid om een vrijstelling te krijgen voor autos die je verhuurt? Hoe zit dit, heeft iemand hier ervaring mee. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wie wordt die chauffeur tijdens die verhuur? en waarom ben je bang voor bijtelling, dat is echt geen automatisme zolang je maar zorgt dat er geen privegebruik is.

 

Maar je kunt de Rolls ook gewoon weer verkopen... Sommige slechte ideeën moet je snel je verlies nemen...

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 6-8-2021 om 19:06, hans3838 zei:

De auto bleef geschorst zin de loods staan, ik wil deze nu alsnog verhuren inclusief chauffeur. Hij is gekocht op de BV, en als ik er mee ga rijden moet er natuurlijk bijtelling betaald worden. Is er een mogelijkheid om een vrijstelling te krijgen voor autos die je verhuurt? Hoe zit dit, heeft iemand hier ervaring mee. 

 

Ja, bij privégebruik kun je ook bijtelling voorkomen als de bv maar zorgt dat de auto wordt verhuurd tegen een marktconforme prijs.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Leuk! Misschien kun je de business case ook op het forum delen. Wat is de doelgroep (en het gebruik) van zo'n auto met chauffeur? Het is geen vintage car die leuke trouwfoto's oplevert. Meer iets als directiewagen of luxe Schiphol-ophaaldienst. Wie is daar naar op zoek? Wat zoeken ze dan? Hoe prijs je dat aan? Waar prijs je dat aan?

 

Maak er de eerste directie-deelauto van in Nederland! :nerd-face:

 

aangepast door TwaBla
stilistisch

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 7-8-2021 om 16:37, wimj zei:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets kost. Ik heb even zitten googlen, maar de prijzen die ik zie liggen toch ver boven het bedrag wat ik in uitgeef in een onnadenke bui.

Het was een veiling, de prijs was zeer goed vandaar dat ik hem heb genomen, zou hem eventueel nog met winst kunnen verkopen maar dat gaat me te lang duren. 

Link naar reactie
  • 0
Op 7-8-2021 om 21:27, Gast zei:

TaxiPro.nl over limousine met chauffeur (zeven jaar geleden).

 

Goed gevonden!

 

En daar doemt een lelijke catch-22 op voor vraagsteller: verhuren mét chauffeur betekent mogelijk een taxivergunning, en verhuren zonder chauffeur betekent een nagenoeg onverzekerbaar cascorisico. Alleen al de WA-premie voor verhuur zonder chauffeur kan voor dit soort auto's oplopen tot 300  Euro per maand of meer (via de Vereende) 

 

Op 7-8-2021 om 16:39, hans3838 zei:

zou hem eventueel nog met winst kunnen verkopen maar dat gaat me te lang duren. 

 

Verlies lijden op dit activum / deze activiteiten  gaat inderdaad een stuk sneller :smiling-face-with-sunglasses:.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Op 7-8-2021 om 16:39, hans3838 zei:

Het was een veiling, de prijs was zeer goed vandaar dat ik hem heb genomen, zou hem eventueel nog met winst kunnen verkopen maar dat gaat me te lang duren. 

 

Je zegt in je openingsbericht dat je naar je eigen mening iets doms hebt gedaan om die auto aan te schaffen. Maar nu heb je het geduld niet om de auto goed te verkopen?

Je bedrijf heeft bijna twee jaar op zijn gat gelegen door corona, dat moet zijn sporen nagelaten hebben, zo te lezen zijn jullie er redelijk goed doorheen gekomen omdat de jaren ervoor goed zijn gegaan.

 

Volgens mij weet je als ondernemer heel goed wat er moet gebeuren met die Rolls, maar is het je trots of iets in die richitng die er nog een mooi verhaal van probeert te maken.

Laten we wel zijn, als we geluk hebben is het ergste voorbij met corona, maar een derde lockdown of in elk geval aanhoudende beperkingen voor de horeca zijn niet uit te sluiten.

En luxe autoverhuur is volgens mij niet echt een business die floreert tijdens corona.. Als je nu nog 3 pakketbezorgersbussen had gekocht zou ik zeggen kijk of je zo minder corona gevoelig kan worden.

 

Ik zou die Rolls euro's liever op de bank hebben staan als buffer voor aanhoudend slechte tijden of "oorlogskas" als het weer "normaal" wordt.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dit is nu juist zo'n mooi voorbeeld van een vraag voor Antwoord voor Bedrijven: wat is mogelijk in het kader van trouwvervoer zonder Taxivergunning?

 

Ik kan daar zo snel maar weinig bijzonderheden over vinden.

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 8-8-2021 om 19:57, Gast zei:

Dit is nu juist zo'n mooi voorbeeld van een vraag voor Antwoord voor Bedrijven: wat is mogelijk in het kader van trouwvervoer zonder Taxivergunning?

 

Ik kan daar zo snel maar weinig bijzonderheden over vinden.

 

Sterker nog: branchevereniging KNV Taxi heeft een speciale site in het leven geroepen om alle taxiregels inzichtelijk te maken, www.taxiregels.nl, maar zelfs daar valt niets te vinden over vergunningen: bij trouwauto's staat alleen iets vermeld over BPM en MRB.

 

Maar wellicht is KNV Taxi wel de aangewezen partij om te benaderen met vragen over wat wel en niet vergunningsplichtig is: zo te lezen zijn de Taxiregels veranderd in 2016, en dat is dus na de eerder genoemde uitspraak op Taxipro.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Op 9-8-2021 om 14:38, Cosara zei:

Mooi, wat is het probleem dan nog?

 

Dat je eerder gegeven reacties niet of niet volledig leest voordat je reageert :smiling-face-with-sunglasses:.  Zie het 2e deel van mijn post : 

 

Op 9-8-2021 om 08:45, Norbert Bakker zei:

 zo te lezen zijn de Taxiregels veranderd in 2016, en dat is dus na de eerder genoemde uitspraak op Taxipro.

 

FF Serieus: één enkele uitspraak uit 2014 is nu niet echt maatgevend voor een businesscase anno 2021 . Zou fijn zijn als KNV Taxi of die site taxiregels gewoon duidelijk vermelden wat de actuele wet- en regelgeving is omtrent vervoer met chauffeur voor oa feesten en partijen.  

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Op 9-8-2021 om 14:43, Norbert Bakker zei:

FF Serieus: één enkele uitspraak uit 2014 is nu niet echt maatgevend voor een businesscase anno 2021.

Hoe vaak moet een Rechtbank een uitspraak doen denk je ?

Er is sedert de uitspraak van de Rechtbank niets aan de wetgeving veranderd.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 9-8-2021 om 14:57, Cosara zei:

Er is sedert de uitspraak van de Rechtbank niets aan de wetgeving veranderd.

 

En ik vermeld nu voor de derde keer in dit topic dat er sedert de uitspraak van de rechtbank wel iets aan de wetgeving is veranderd: er is sinds 2016 een geheel nieuwe Taxiwet. Dat is - eveneens voor de derde keer - dus na de uitspraak van de rechter 

 

Overigens nog interessant voor vraagsteller: zo te lezen op Taxipro is het sinds de Nieuwe Taxiwet in 2016 is het een stuk makkelijker en goedkoper geworden om een taxivergunning aan te vragen 

 

Op 9-8-2021 om 14:57, Cosara zei:

Hoe vaak moet een Rechtbank een uitspraak doen denk je ?

Ik denk minimaal 3 keer, kennelijk leest niemand de eerste 2:face-blowing-a-kiss:

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Op 9-8-2021 om 16:44, Norbert Bakker zei:

Overigens nog interessant voor vraagsteller: zo te lezen op Taxipro is het sinds de Nieuwe Taxiwet in 2016 is het een stuk makkelijker en goedkoper geworden om een taxivergunning aan te vragen 

Dus nog steeds een vergunning aanvragen. :smiling-face-with-sunglasses:

Gelukkig heeft u - naar eigen zeggen - meer verstand van verzekeren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 9-8-2021 om 17:56, Cosara zei:

Dus nog steeds een vergunning aanvragen. :smiling-face-with-sunglasses:

Zou kunnen; maar Ik ben niet zo stellig als jij: ik raad vraagsteller aan niet uit te gaan van één 7 jaar oude uitspraak en wat stelligheid op een forum, maar voor de zekerheid KNV Taxi te bellen. Beter safe than sorry.

 

Op 9-8-2021 om 17:56, Cosara zei:

Gelukkig heeft u - naar eigen zeggen - meer verstand van verzekeren.

Victoria Vesta, verzekert modern:face-blowing-a-kiss:

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.