Ik heb een webwinkel waar ik uitsluitend aan particulieren in Nederland verkoop.
Volgens de website van de belastingdienst ben ik niet verplicht om te factureren...
Verkoopt u goederen of diensten aan particulieren? Dan bent u niet verplicht een factuur uit te reiken, met uitzondering van de volgende situaties:
U bent een groothandel in levensmiddelen, tabaksproducten, tandheelkundige grondstoffen of (onderdelen van) tandtechnische werken en ten minste 80% van uw afnemers is ondernemer.
U levert een nieuw of bijna nieuw vervoermiddel aan een afnemer in een ander EU-land.
Maar een aantal andere ondernemers die ik onlangs gesproken heb, maakten mij wijs dat ik toch facturen moet aanmaken voor de administratie (en boekhouding), en dat bijvoorbeeld een pakbon niet voldoet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
IndieDyer
IndieDyer
Ik heb een webwinkel waar ik uitsluitend aan particulieren in Nederland verkoop.
Volgens de website van de belastingdienst ben ik niet verplicht om te factureren...
Maar een aantal andere ondernemers die ik onlangs gesproken heb, maakten mij wijs dat ik toch facturen moet aanmaken voor de administratie (en boekhouding), en dat bijvoorbeeld een pakbon niet voldoet.
Hoe zit dat nu?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73554-is-een-factuur-voor-de-administratie-altijd-verplicht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag