Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Helaas, mijn man en zijn compagnon (net startende vof) zijn onlangs ook benaderd door MKB Clickservice... ook hier hetzelfde verhaal. Op een vrijdag het contract aangegaan en dinsdag gebeld om het te annuleren, maar nee hoor dit was niet meer mogelijk. Ze zitten er aan vast voor de komende 2 jaar.

 

Wat ik echter wel vreemd vond is dat mijn man en compagnon middels een anonieme mail benaderd zijn op maandagavond dat ze eens moesten googlen naar oa Beup en er stond ook bij dat ze het contract goed moesten doorlezen en dat de opzegtermijn 3 dagen was met een uitroepteken!!!

 

Dus iemand heeft ze geprobeerd te waarschuwen...... iemand intern???

 

 

  • 0

Vreemd, de "baas" van MKBclickservice komt hier toch echt vertellen dat er een en ander veranderd is t.o.v. BeUP

 

Er is standaard een afkoelperiode opgenomen in het contract, iets wat voorheen niet het geval was en destijds dan ook tot veel verwarring heeft geleid.

 

Ben dan nu wel heel benieuwd of en hoe dat in jouw contract staat. Misschien moet je dat contract en de voorwaarden hier maar eens plaatsen. :P

 

 

 

 

  • 0
Wat ik echter wel vreemd vond is dat mijn man en compagnon middels een anonieme mail benaderd zijn op maandagavond dat ze eens moesten googlen naar oa Beup en er stond ook bij dat ze het contract goed moesten doorlezen en dat de opzegtermijn 3 dagen was met een uitroepteken!!!

 

Dus iemand heeft ze geprobeerd te waarschuwen...... iemand intern???

 

Een "klikservice" binnen de MKB Clickservice. ;D

Ben (ook) benieuwd naar de nieuwe voorwaarden voor afkoeling. Is dat inderdaad slechts 3 (werk?) dagen? En wat is de "boete" als men van het contract af wil?

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 0

Artikel 3 - Inwerkingtreding van de overeenkomst

 

"De abonnee kan kosteloos afzien van onderhavige overeenkomst, binnen de drie dagen na de ondertekening ervan.

Deze opzegging dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is"

 

 

 

Bovenstaand is een quote uit de voorwaarden die MKB Clickservice hanteert/gehanteerd heeft. Ze zijn niet afkomstig van RenateH maar ik neem aan dat er geen verschil in voorwaarden zit

 

 

  • 0

Het contract wat is aangesmeerd: 24mndx €190 = €4560

Na telefonisch contact, voorstel MKB Clickservice: 12mnd +3mnd opzegtermijn x €190 = €2850

Afkopen kan voor €1800

 

Bedenktijd is inderdaad 3 dagen (geen werkdagen). Dus in ons geval vrijdag middag getekend: weekend (2 dagen) + maandag aangetekende brief versturen is per definitie al te laat.........

 

 

  • 0

Bedenktijd is inderdaad 3 dagen (geen werkdagen). Dus in ons geval vrijdag middag getekend: weekend (2 dagen) + maandag aangetekende brief versturen is per definitie al te laat.........

 

quote offline door moderator (513074)

 

 

Als ik het me goed herinner staat de dagtekening op die maandag, dan zou het eigenlijk nog moeten kunnen toch?? Als zij aangeven in de voorwaarden aangetekende brief naar postdatum. Die maandag was de 3e dag (ik neem aan dat ze de vrijdag dan niet meerekenen)

 

 

  • 0
Als ik het me goed herinner staat de dagtekening op die maandag, dan zou het eigenlijk nog moeten kunnen toch?? Als zij aangeven in de voorwaarden aangetekende brief naar postdatum. Die maandag was de 3e dag

 

De term "postdatum" betekent de datum van de poststempel, dus het moment van aanbieden/verzenden, en niet de datum van ontvangst. Verzending op maandag is/was dus nog binnen de geldende termijn

 

Postdatum is geen Nederlands woord...

De term is wel duidelijk gedefinieerd in (EDIT: Belgische) jurisprudentie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0
Postdatum is geen Nederlands woord...

De term is wel duidelijk gedefinieerd in jurisprudentie

Dan is mijn Google stuk, denk ik. Anyway - als die term ook in het contract staat kun je op zijn minst aanvoeren dat ze een niet-bestaande term gebruiken waarvan de betekenis dus niet eenduidig is op te zoeken, en dat het daarom erg moeilijk is om je daaraan te houden.

 

 

  • 0
Er is standaard een afkoelperiode opgenomen in het contract, iets wat voorheen niet het geval was en destijds dan ook tot veel verwarring heeft geleid.

 

 

Artikel 3 - Inwerkingtreding van de overeenkomst

 

"De abonnee kan kosteloos afzien van onderhavige overeenkomst, binnen de drie dagen na de ondertekening ervan.

Deze opzegging dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is"

 

 

Lijkt me idd lastig om een brief zondag aangetekend te versturen.

 

Is mij nog nooit gelukt, dus als je op donderdag tekent dan ben je met 3 dagen bedenktijd echt de "sjaak" ;D

 

edit: als de dag van tekenen niet mee telt zoals Patrick aangeeft.

 

 

 

 

 

 

  • 0
Dan is mijn Google stuk, denk ik.

 

Nee hoor, je maakte vermoedelijk alleen dezelfde (denk)fout als ik. Postdatum is inderdaad geen Nederlands woord. Wel een Belgische, met een duidelijke betekenis. De bedoeling die MKB Clickservice heeft/had met het gebruik van de Belgische term postdatum in Nederlandse(?) voorwaarden is daarom - gelukkig - niet vaag

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0

Helaas, mijn man en zijn compagnon (net startende vof) zijn onlangs ook benaderd door MKB Clickservice... ook hier hetzelfde verhaal. Op een vrijdag het contract aangegaan en dinsdag gebeld om het te annuleren, maar nee hoor dit was niet meer mogelijk. Ze zitten er aan vast voor de komende 2 jaar.

Het is erg jammer te horen dat u zich bedacht heeft; uw man was erg enthousiast over ons product en de voorgenomen samenwerking. Zoals u op de overeenkomst kunt terugvinden is er een afkoelperiode van drie dagen na ondertekening, waarbij de verzenddatum van de brief bepalend is (de postdatum).

Als er bijvoorbeeld op vrijdag een overeenkomst wordt gesloten dan volstaat het om uiterlijk maandag een brief te sturen.

Wat ik echter wel vreemd vond is dat mijn man en compagnon middels een anonieme mail benaderd zijn op maandagavond dat ze eens moesten googlen naar oa Beup en er stond ook bij dat ze het contract goed moesten doorlezen en dat de opzegtermijn 3 dagen was met een uitroepteken!!!

De laatste tijd hebben wij in toenemende mate moeten constateren dat bepaalde personen nieuwe klanten actief contacteren op een uiterst tendentieuze manier. Graag vernemen wij van u de identiteit van de persoon die u heeft gecontacteerd zodat wij in dialoog kunnen treden.

Betreffende uw specifieke situatie hebben wij u uitgenodigd op kantoor en zijn wij nog in afwachting van een mogelijke datum. Wij zijn er zeker van dat wij samen een bevredigende oplossing kunnen vinden.

 

Onze klantenservice is in afwachting van uw reactie.

 

 

MKB ClickService Webcare

  • 0
Als er bijvoorbeeld op vrijdag een overeenkomst wordt gesloten dan volstaat het om uiterlijk maandag een brief te sturen.

Geen werkdagen, maar weekdagen? Dat is erg ongebruikelijk. En als iemand op donderdag getekend heeft, maar op zondag niks kan laten afstempelen?

 

 

  • 0
Het is erg jammer te horen dat u zich bedacht heeft; uw man was erg enthousiast over ons product en de voorgenomen samenwerking.

 

Hoe kunnen jullie nou weten hoe de man van Renate heet? Zij heeft zelf nergens haar eigen naam genoemd noch de naam van haar man. Volgens mij roep je maar wat.

 

 

 

 

 

 

Zelfstandige loonslaaf

  • 0

Je werkt aan imagoverbetering of je doet het niet.

 

Als je alle kansen daarop gaat laten liggen hoef je ook niet te faken dat je betrokken bent bij je klanten door op dinsdag te reageren met 'ja maar als je ons GISTEREN een brief had gestuurd was het in orde geweest hoor!!!'

 

edit: oh, eerder had niet gekund zie ik, bericht van Renate is pas vandaag geplaatst :)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

  • 0

Hoe kunnen jullie nou weten hoe de man van Renate heet? Zij heeft zelf nergens haar eigen naam genoemd noch de naam van haar man. Volgens mij roep je maar wat.

 

Kom op zeg! ??? Hoeveel contracten voor 2 jaar met prijs X zullen er op een specifieke vrijdagmiddag 10 april gesloten worden met iemand die Renate heet en die vervolgens belt om het contract te ontbinden?? Jammer dat een inhoudelijke discussie vertroebeld moet worden met dit soort reacties. :'(

 

 

 

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.