Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
8 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Volgens hem verliep de communicatie wel prima, maar bleven de resultaten vooralsnog uit...

 

Op dit forum melden zich geen klagende ondernemers meer, maar recente berichten op Klacht.nl en reviews bij Trustpilot spreken voor zich.

 

De smoezen van de verkopers zijn soms hilarisch. Zo trekt een account manager een ondernemer bijna over de streep met de stelling dat de maandelijkse kosten van 190 euro met de Belastingdienst te verrekenen zijn. Als aftrekpost! Goh. Die ondernemer besloot toch even naar de reviews te kijken en wist toen meteen genoeg. De deal ging niet door.

 

Bij Trustpilot ook positieve reviews, overwegend van mensen die 1 keer een bericht plaatsen. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0
(aangepast)

Ik werd gister ook opgebeld door dit bedrijf, 

 

De beste meneer smeert mij een afspraak aan met de beloftes dat het om een win actie ging van de overheid door dat ondernemers het zwaar hebben in deze tijd. Volgens mij is dit ook illegale reclame, maar goed. Daarnaast had hij het over zijn zoon die dit ook had gedaan en grote successen had terwijl de beste man hoogstens 25 klonk. Bovendien was het natuurlijk een ‘special offer’ dus de plekken gingen razendsnel.
 

Daarom stond er vanochtend al een dame voor de deur maar ik had net op tijd toch even het nummer nagekeken. Mevrouw vriendelijk uitgelegd dat ze best haar praatje mocht houden maar dat ik het bedrijf al had nagekeken en genoeg wist. Mevrouw was daar duidelijk niet van te spreken en begon over hoe ze een valide bedrijf waren en geen oplichters. Elk ‘groot’ bedrijf had natuurlijk slechte reviews volgens haar. Nog een keer benadrukt dat ik niet geïnteresseerd was en haar de deur gewezen.
 

Gelukkig woon ik redelijk afgelegen dus ze heeft zeker 2 uur in totaal voor niks in de auto gezeten.

 

Wat een afzetterij dit bedrijf. 

aangepast door Jurran
  • 0
1 uur terug, Jurran zei:

Daarom stond er vanochtend al een dame voor de deur maar ik had net op tijd toch even het nummer nagekeken. Mevrouw vriendelijk uitgelegd dat ze best haar praatje mocht houden maar dat ik het bedrijf al had nagekeken en genoeg wist. Mevrouw was daar duidelijk niet van te spreken en begon over hoe ze een valide bedrijf waren en geen oplichters. Elk ‘groot’ bedrijf had natuurlijk slechte reviews volgens haar. Nog een keer benadrukt dat ik niet geïnteresseerd was en haar de deur gewezen.

 

Waar kwam je de waarschuwingen tegen?

 

Ik vraag daar naar, om vast te stellen hoe belangrijk sites zijn waar klachten geopenbaard kunnen worden of ondernemers ervaringen delen. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Zojuist gebeld door een 'nieuw' bedrijf genaamd: MKB My Store. Snel Googelen kwam ik uit bij MKB Clickservice, persoon aan de telefoon gaf ook toe dat MKB My Store onderdeel is van MKB Clickservice. 

 

Ze bieden hun service gratis aan om zodoende bekendheid te creëren. Ik heb de beste persoon maar direct aangegeven dat ik geen interesse heb omdat ik nogal wat slechte reviews over ze gelezen heb.

  • 0
9 uur geleden, Joost Jansen zei:

Ze bieden hun service gratis aan om zodoende bekendheid te creëren. 

 

Die smoes gebruiken ze ook al twintig jaar. Het was waarschijnlijk 'zonder investering vooraf' of een andere formulering waarvan ze later kunnen zeggen dat ze nooit gratis bedoelden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Ik werd gisteren ook gebeld door een nummer uit Utrecht, waarbij de beller wel meteen zei dat hij van MKB Clickservice was. Meteen geantwoord dat ik geen interesse heb en opgehangen.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

  • 0

In L'Echo van 23 april:

 

Quote

Proximedia vrijgesproken van van misleidende marktpraktijken

 

De rechter volgt de redenering van de advocaten van Proximedia. Weliswaar maakten enkele verkopers zich schuldig aan misleiding over de duur van de overeenkomst, maar dat kan het bedrijf niet verweten worden.

 

Het Brussels OM gaat in hoger beroep.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0
(aangepast)

De advocaat van Proximedia toonde in zijn pleidooi begrip voor de slachtoffers, maar wees erop dat in hun contracten alle relevante voorwaarden en condities genoemd werden. Hij zou begrip kunnen opbrengen voor bedenktijd bij ondernemers - net zoals consumenten dat hebben - maar de wetgever acht zo'n bescherming niet nodig. Dus dan kan de rechter slechts concluderen dat er geen reden is om de eis van het OM niet gehonoreerd kan worden.

 

Proximedia.jpg

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0
Op 14-9-2020 om 22:04, TwaBla zei:

 

Op dit forum melden zich geen klagende ondernemers meer, maar recente berichten op Klacht.nl en reviews bij Trustpilot spreken voor zich.

 

 

Vandaag werd ik door hun gebeld, ze wilden een afspraak maken om marketing te mogen bespreken. Heb aangegeven dat ik geen interesse heb en gelijk opgehangen. Ik heb al genoeg gelezen over hun op HL ;)

  • 0

Made, 19 december 2022

Agressieve verkoop mag dat?

Bedrijven vastpinnen aan wurgcontracten, mag dat?

 

Hallo lieve mensen

Ik ben vrijdag 16 december bezocht door MKB Clickservice, en ja, getekend! Gelijk op vrijdagmiddag teruggebeld naar de vertegenwoordiger. Hij nam zijn telefoon niet meer op

Ik ben het contract goed gaan lezen, en kwam erachter dat ik aan een wurgcontract vastzit. Meteen de volgende dag zaterdag 17 december 2022 een aangetekende brief verstuurd, dat ik het samenwerkingsverband per direct wil eindigen, nu er nog bijna geen kosten zijn gemaakt. Het viel mij op dat de afspraak op vrijdag werd gemaakt, zodat er in het weekend niet gereageerd kon worden. Op  maandag 19 december ben ik terug gebeld door de vertegenwoordiger, die mij vertelde dat zijn bedrijf (Proximedia) het hier niet mee eens is. 

De gepaard gaande hoge kosten voor een website voor de duur van 24 maanden kan ik niet betalen. Ik heb zo snel mogelijk gereageerd met de aangetekende brief. Ik heb gevraagd om andere voorstellen. 

De verontwaardiging is groot. Dit is toch geen manier van zaken doen. Het vertrouwen in Proximus is weg voordat de samenwerking is begonnen. Dit alleen omdat ze al beginnen met een wurgcontract.

Heeft iemand nog tips, hoe ik hier vanaf kan komen. Elke reactie is welkom

 

 

  • 0
1 uur terug, Kaatje2022 zei:

Meteen de volgende dag zaterdag 17 december 2022 een aangetekende brief verstuurd, dat ik het samenwerkingsverband per direct wil eindigen, nu er nog bijna geen kosten zijn gemaakt.

 

Heel goed. Zoek eens op MKB Clickservice, dan vind je meer berichten over deze dienstverlener.

 

1 uur terug, Kaatje2022 zei:

Op  maandag 19 december ben ik terug gebeld door de vertegenwoordiger, die mij vertelde dat zijn bedrijf (Proximedia) het hier niet mee eens is. 

 

Deze vertegenwoordigers krijgen commissie, dus hij/zij is niet blij met een klant die opzegt. Als je de andere berichten leest, zie je dat de directie van Proximedia/MKB Clickservice in het verleden zelf verwezen heeft naar enkele dagen bedenktijd oftewel afkoelservice.

 

Als ze jou die afkoelperiode niet gunnen, dan zijn er wel een paar andere ondernemers te vinden die heel recent nog gebruik hebben gemaakt van die opzegtermijn. Gewoon poot stijf houden!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0
(aangepast)

hallo collega ondernemers . 
helaas lees ik hier een hele geschiedenis over MKB clickservice . Ik ben er in december 2022 ingetuind . Een kleine ondernemer ben ik en in den beginne enthousiast over wat ze voor me konden doen . Nu is dat helemaal weg . Ze doen niets . Reageren niet op mijn e-mails , gewoon niets . Vandaag mijn automatische incasso stopgezet . Ze leveren niet dus waarom betalen ?
Pas nu lees ik wat voor geslepen bedrijf het is en hoeveel gedupeerden . Waarom mag zoiets zo blijven werken en waarom ook geen waarschuwingen vanuit KvK ofzo iets .
misschien heeft iemand nog tips voor me . Ik voel me opgelicht en de daders schijnen ermee weg te komen .  

 

aangepast door Hans van den Bergh
Vetgedrukt weggehaald en topics samengevoegd
  • 0

Welkom op HL

 

2 minuten geleden, Nicnac zei:

misschien heeft iemand nog tips voor me

 

In dit topic kun je terugbladeren en lezen en leren welke pogingen anderen zoal ondernomen hebben om de kwestie op te lossen. Heel naar dat het fenomeen blijft bestaan, sterkte en succes!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • -1

Allereerst: ontzettend dom dat je zo'n contract tekent. Even rondkijken hier op higherlevel.nl en je weet hoe je op een goedkope wijze hoog scoort bij Google. Ik kan er echt niet met mijn hoofd bij dat je voor zoveel geld dergelijke vage diensten in huis haalt. Bij de gebruikte salesmethoden moet zelfs al een lampje gaan branden. Niet om flauw te doen, maar was het een wel erg mooie meid die bij je aan de deur kwam?

 

Maar er is een oplossing. Dit bedrijf vertelde dat ze officieel partner zijn van Google en dat zijn ze zeer waarschijnlijk niet. Dit is voldoende grond om een overeenkomst te ontbinden. Wel de juiste stappen zetten hierin!

  • -1

Ik heb iemand van Click+ over de vloer gehad. Dat is volgens mij hetzelfde.

Wat je zegt is niet helemaal waar, het originele contract is 48 maanden. Als je zegt dat dat te veel is, kan er door meerkost 24 maanden van gemaakt worden. Maar dan moet er even gebeld worden...

Het klopt dat Click+ en MKB ClickService beide onderdeel zijn van Publicis Groupe. Dit neemt niet weg dat wij volledig zelfstandig opereren en dus ook ander soort contracten aanbieden. Bij ons is het “originele contract” dan ook echt 24 maanden en geen 48 maanden.

MKB ClickService Webcare

  • -1

Wij willen graag horen wat de klachten zijn, zodat wij inderdaad verbeteringen kunnen doorvoeren in onze dienstverlening. Wij willen graag in contact komen met deze klanten. U kunt uw ervaringen uiteraard online delen, maar als u ook uw klachten deelt met MKB ClickService dan kunnen wij misschien iets voor u betekenen. Voor klachten kunt u een privé boodschap sturen via Higherlevel of u kunt contact opnemen met de klantenservice van MKB Clickservice.

MKB ClickService Webcare

  • -1

Het goede nieuws is dat anderen kunnen refereren aan deze blijkbaar of mogelijk door MBK clickservice zelf geënsceneerde verlenging van de afkoelperiode. Want als MKB clickservice die hier actief aan de discussie deelneemt hier geen uitdrukkelijke afstand van neemt mag een nieuwe klant met spijt toch uitgaan van een even coulante benadering. En een klant die in het verleden wel geprobeerd heeft om te ontbinden maar net te laat was ook. Ben benieuwd hoe de reactie is en of dit het effect is wat ze hebben gehoopt.

 

Wij blijven een afkoelperiode van 3 dagen hanteren, wat niet wegneemt dat wij elke situatie apart bekijken en wij er altijd naar streven om een uitkomst te zoeken waar beide partijen achter staan. In het geval van KreCol was dit kosteloos ontbinden van de overeenkomst en wij hopen inderdaad dat zij in de toekomst alsnog gebruik zullen maken van onze diensten.

Welke oplossing er komt en of er een oplossing komt hangt geheel van de situatie af. Kosteloos ontbinden na het verstrijken van de afkoelperiode is eerder een uitzondering maar het gebeurt. Wij zijn altijd voorstander van een coulante en open benadering en vaak komen we er dan samen wel uit.

MKB ClickService Webcare

  • -2

 

 

maar wil niet zeggen dat ik hier klaar mee ben....

 

Oke, het zijn laaielichters. MAAR jij tekent wat zonder te lezen,ze staan in hun recht blijkbaar, bieden je een ontbinding en jij bent er niet klaar mee???

 

Wellicht je tijd stoppen in het lezen van contracten ipv een strijd aangaan die je niet kan winnen...

 

Succes verder,

 

Danny

 

;) we zullen zien

  • -2

Wat naar voor je Jamali. Ik vind het een erg kenmerkende reactie van ze. Past goed in het beeld wat hier al geschetst is van dit bedrijf. De kritiek dat u de campagne niet kunt betalen, omdat er geen rendement uitkomt pareren met dat dit ook niet gegarandeerd kan worden is natuurlijk erg slecht.

De campagne van deze klant loopt nog niet zo lang en hierdoor is het nog te vroeg om te zeggen dat er geen resultaat behaald kan worden met de campagne. Wij kunnen inderdaad geen resultaat garanderen, zoals gebruikelijk is bij adverteren. Echter hebben wij wel een inspanningsverplichting.

 

Het meest schandalige vind ik nog dat Jamali heeft aangegeven op dat moment niet voldoende omzet te maken om die 235 per maand te kunnen betalen, en dat ze hem toch een contract hebben laten tekenen.

Het zal vast allemaal legaal zijn, maar damn, wat is het schofterig...

De klant heeft zelf ook een onderzoeksplicht. De diensten en de maandelijkse kosten worden duidelijk gecommuniceerd. Toch heeft de klant besloten om de overeenkomst te ondertekenen. De klant maakt uiteindelijk zelf de keuze om gebruik te maken van onze diensten of niet.

 

MKB ClickService Webcare

  • -2

 

Wat overigens ook vreemd is: Proximedia claimt 40% van de openstaande bedragen, maar ook 40% van het SEA budget. Dat laatste lijkt me bijzonder onredelijk, gezien die volgens de overeenkomst 'maandelijks aanpasbaar' zijn, en wellicht ook aan te passen zijn tot nihil of in ieder geval een lager bedrag.

 

Als dat SEA budget echt gebruikt wordt om links op zoekmachines te kopen zijn het kosten die direct wegvallen als het project wordt gestopt. Van winstderving kan dan ook geen sprake zijn, tenzij proximedia haar klanten meer voor SEA laat betalen dan men er daadwerkelijk aan uitgeeft. Dit lijkt me bijzonder oneerlijk omdat er ook al 45 euro per maand wordt gerekend voor SEA kosten (dat lijken me dus kosten om SEA in te stellen, het SEA budget is wat er vervolgens wordt betaald aan zoekmachines).

 

Dit scheelt 1824 euro bij een 40% claim van 24 maanden en een maandelijks budget van 190 euro. De gehele claim voor 40% van de 45 euro maandelijkse bijdrage (excl sea budget) zou 432 euro zijn.

 

En het kan gekker: als je niet zou ontbinden maar het SEA budget op 0 zet, is de claim 1080 euro voor 2 jaar (45x24). Dat is minder dan de helft van de gevraagde 40% van de kosten voor 2 jaar incl SEA budget (dat dus niet uitgegeven kan worden als er geen website is).

 

Het lijkt mij een aardig argument om het bedrag te matigen tot -hoogstens- 1080 euro, equivalent van het SEA budget op 0 zetten en toch blijven betalen voor het managen daarvan.

 

 

Bij het tussentijds beëindigen van de overeenkomst vragen wij 40% van de nog niet vervallen maandelijkse bijdragen voor de nog lopende periode (excl. SEA maandbudget). Dus wij vragen geen 40% van het SEA budget.

 

Het SEA budget is in dit geval €45.- en niet de maandelijkse bijdrage. Het SEA budget is inderdaad maandelijks aanpasbaar en wij geven het gehele budget uit aan AdWords. Hierbij worden geen extra kosten in rekening gebracht.

 

 

MKB ClickService Webcare

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 42 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.