Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/04/20 in alle zones

  1. Die meneer van MKBopReis is nu zelf op reis, want verontruste klanten bellen zijn huisbazen. In Hengelo is hij al op straat gezet, en in het antikraakpand in Zwanenburg staat de verwarming inmiddels ook af. Zijn huisbank doet geen zaken meer met deze oplichter, dus nu is hij overgestapt naar BUNQ. MKBopReis is nu MKBopDeVlucht en wordt langzaam aan MKBterugnaarmijnMoeder. Hij belt mensen op (of appt ze) en dreigt dat hij de vorderingen gaat verkopen. Dat is een loos dreigement, want de vorderingen zijn zo goed als waardeloos. Geen enkele opkoper heeft iets aan vorderingen namens een onbestaand reisbureau. Als ondernemers hem niet betalen, kan hij het call-center dat de verkooptelefoontjes pleegt niet meer belonen en verdampt ook deze scam vanzelf.
  2. Ik denk dat als we als ondernemers alle tijd bij elkaar optellen die we inmiddels aan dit onderwerp hebben besteed, dat we op een declarabel bedrag van 500 tot 1000 euro zouden komen. Het feit dat we dat niet in rekening brengen is een gunst (graag gedaan), maar zou geen verwachting moeten zijn. Zeker niet tussen ondernemers. Vragensteller denkt simpelweg als particulier aan wie service (al dan niet wettelijk verplicht) 'gratis' wordt verstrekt. Maar bij dienstverlening tussen ondernemers is dat een ander verhaal, zeker als er geen sprake is van een bestaande klantrelatie. Dan moet je toch echt betalen. Bellen, beantwoorden, adviseren, mailen, factureren, administreren kost nu eenmaal geld. En als jij de aandacht en tijd van je boekhouder wilt, dan betekent dat dus dat ze die tijd niet aan iemand anders kunnen spenderen.
  3. Je hebt gevraagd of ze je de administratie kon sturen. Zij gaf aan "die heb je" waarop jij zei "stuur toch maar". Dat is een opdracht. Jullie verhouding is al verstoord, dus de kans dat je ex-boekhouder dacht "fuck it, dan betaalt ie er ook maar voor" lijkt me groot. Misschien loopt er op boekhouderlevel.nl ook wel een topic over die zeurklant die maar niet snapt hoe boekhouders werken zelfs ;)
  4. 2 punten
    Ja, maar niet als zelfstandige. Harde eis van de IOAZ is dat het bedrijf beëindigd wordt. Je beroep wel, maar niet als zelfstandige. Eerlijk gezegd: dat is precies de reden waarom ik geen fan ben van de IOAZ in dit soort situaties want de IOAZ is niet geschikt voor situaties waarin er sprake is van arbeidsongeschiktheid die - mits goed begeleid - tijdelijk is zoals bij een burnout. Er is in de IOAZ geen re-integratietraject terug naar zelfstandig werk behalve het kwijtraken van de hele IOAZ uitkering. De regeling is totaal niet ingericht op duurzame inzetbaarheid. (Een private AOV of een vrijwillige verzekering bij UWV was daarom een veel betere optie geweest, of zelfs een broodfonds of voorzieningenfonds ) Beste optie die ik voor je kan bedenken: ga op arbeidstherapeutische basis werken in loondienst. Naast een no-riskpolis (waardoor werkgever de eerste jaren geen risico loopt op loondoorbetaling bij ziekte) zijn er wellicht ook subsidiemogelijkheden voor werkgever én jij voldoet aan de IOAZ sollicitatie- en werkplicht zonder dat je gedwongen wordt ander passend werk te accepteren.
  5. Put your money where your mouth is, en ga in overleg met een advocaat om deze stalker aan te pakken. Het is een beetje een kinderachtige burenruzie, maar je hebt er last van en je meent dat het schade veroorzaakt. De politie heeft hier geen tijd voor.
  6. Typosquatting kan onrechtmatig zijn.
  7. In een ander topic heeft Twabla een stappenplan geplaatst van een advocatenkantoor dat zich sterk maakt voor (kleine) ondernemers Ik denk dat deze informatie ook op deze plek nuttig is. In elke situatie waar je in conflict komt met een leverancier is het belangrijk dat je een standpunt kiest en daaraan vasthoud. Niet te snel happen / reageren op vage beschuldigingen. Je hoeft je niet te verdedigen tegen emotionele of ongefundeerde uitlatingen van de tegenpartij. Je kunt gewoon je standpunt herhalen en aangeven dat je daar bij blijft en er dus kennelijk een verschil van inzicht is. zie onder Advocatenkantoor Berntsen Mulder heeft een stappenplan gemaakt voor ondernemers die gedupeerd zijn door dubieuze dienstverleners, dat ik maar even 1:1 overneem. Ze hebben nu ook elke laatste donderdag van de maand een gratis spreekuur in Alphen ad Rijn. * Aangifte wordt door de politie vaak afgewezen, omdat het een overeenkomst tussen twee ondernemers betreft. Verwijs dan bijvoorbeeld naar de Wet Acquisitiefraude (6:194 BW en 6:195 BW) op grond waarvan misleiding een strafbaar feit is - en vraag degene die de aangifte moet opnemen naar zijn/haar naam.
  8. Nog even een verhaal uit de praktijk omdat je het volgende risico ook loopt. In 2017 vroeg een startende ondernemer me of ik met het volgende kon helpen. Hij had in China 10 iPhones voor de helft van de normale prijs gekocht. Betaling vooraf. Toen hij na 3 weken vroeg waar ze bleven, kreeg hij te horen, dat ze bij de Chinese douane waren tegengehouden omdat ze niet voor die prijs geëxporteerd mogen worden. Alleen als hij de volle verkoopprijs in China zou betalen, zou de douane ze vrijgeven. Om zijn geld niet kwijt te zijn en de iPhones te krijgen, maakte hij de rest over en ...... hij heeft nooit meer iets van de verkoper gehoord. Het zou me niets verbazen, als je Maleisische "leverancier" dit foefje met jou probeert uit te halen.
  9. De hamvraag is, of Apple wel toestaat dat je ze parallel importeert. Als ze dat niet doen (en die kans is 100%), wordt de douane je grootste afnemer. Met alle gevolgen van dien. En ook al zou je ze op een slinkse manier toch door de douane krijgen, heb je bij het eerste garantiegeval al een groot probleem. Garantie, ja zelfs reparatie tegen betaling, wordt geweigerd. Ik maak op het ogenblik iets soortgelijks mee met een horloge van Samsung dat ik in november 2019 in Hongkong heb gekocht. Daar moet een nieuw glas in maar Samsung NL weigert het horloge te repareren. Reden... de hardware van hetzelfde model dat in de EU wordt verkocht is anders dan die van de horloges die elders verkocht worden. Samsung HK wil het onderdeel niet opsturen. Ik moet langs komen voor reparatie. Dus weet waar je aan begint!
  10. Prima aanname! En vergeet niet dat deze column dat verwijderen best wel een beetje compenseert.
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.