StevenK
Raad van Advies
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Activiteit
Bekijkt topic: Wat vinden jullie van mijn alles-in-één tool voor ZZP'ers?
Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Inlogcodes die niet afgegeven worden door de bouwer
- Inlogcodes die niet afgegeven worden door de bouwer
- Ontslag en relatiebeding bij niet ondertekend contract
-
Ontslag en relatiebeding bij niet ondertekend contract
Maar heb je ook richting je werkgever vastgelegd *waarom* je het contract niet hebt getekend? Want een contract niet tekenen, maar wel volgens het contract gaan werken is toch echt het accepteren van in ieder geval een deel van dat contract en met hoe jij het hier weergeeft staat buiten kijf *dat* er een contract is waarin een relatie/concurrentiebeding opgenomen is. Dan ligt al snel bij jou de bewijslast dat je het beding expliciet niet hebt geaccepteerd.
- Hoe zou je dit aanpakken?
- Herinneringen en aanmaningen op factuur- en afleveradres?
-
Ontslag en relatiebeding bij niet ondertekend contract
HR, 28 maart 2008? Voorzover ik dat Arrest begrijp moet er in ieder geval iets ondertekend zijn? Zo begrijp ik dat niet direct. In dat arrest gaat het om de situatie dat een beding niet in de arbeidsovereenkomst zelf opgenomen is en daarmee om de vraag of een beding in een bijlage geldig is, wanneer de brief waarin naar de bijlage verwezen is, door de werknemer ondertekend is. Die vraag is door de HR gesteld en beantwoord, met het doel te bepalen of de werknemer de inhoud ervan wel heeft overwogen of heeft kunnen overwegen. Als het beding in de overeenkomst zelf opgenomen is, is een enkel niet ondertekenen naar mijn verwachting niet genoeg en zal er op zijn minst aanvullend bewijs moeten zijn dat de werknemer heeft aangegeven het beding niet te accepteren. Overigens kan het meenemen van klanten naar je eigen onderneming ook als onrechtmatige concurrentie geduid worden. Daarvoor is een relatiebeding in het geheel niet nodig.
- Ontslag en relatiebeding bij niet ondertekend contract
- Horeca financiering
-
Zijn er BTW consequenties bij verrekenen wederzijdse nota's ?
Bij een creditnota wordt in dit geval het betalingsgedeelte (geheel of gedeeltelijk) van de transactie teniet gedaan. In dit geval door verrekening met een vordering van de debiteur. Voorbeeld Omschrijving: Verrekening met Factuur 201401 van "naam debiteur" dd 10-8-2014 : - € 300,- (incl BTW) BTW niet apart vermelden. Dat is geen factuur, maar een verrekeningsverklaring. Het stukje 'incl btw' zou je weg moeten laten en de aanhef/koop moet zeker niet creditnota zijn, maar iets als verrekeningsverklaring.
- Zijn er BTW consequenties bij verrekenen wederzijdse nota's ?
- Beslag onder werkmaatschappij
-
Beslag onder werkmaatschappij
De hamvraag is of jij (of één van de anderen die veroordeeld is) iets van de werkmaatschappij te goed hebt. Die vraag moet je - als bestuurder van de werkmaatschappij - naar waarheid beantwoorden. En als jij iets van de werkmaatschappij te goed hebt, zal de werkmaatschappij dat af moeten dragen aan de deurwaarder. Dat is wat een derdenbeslag is.
-
Higherlevel.nl The Next Event 2014
Heb je geen kabeltjes meer?
-
Verhuurder kantoorruimte komt afspraken niet na, wat nu?
'het zou fijn zijn' is niet echt het stellen van een termijn. Een 'Wij kunnen niet werken door deze storing. Indien deze storing niet vandaag voor 15.00 uur opgelost is, schort ik de betaling van de huur op en maak ik aanspraak op huurprijsvermindering. U weet dat wij voor ons werk afhankelijk zijn van de internetverbinding.' is een stuk duidelijker.
- Verhuurder kantoorruimte komt afspraken niet na, wat nu?
- relatie verbroken, ex wil bedrijf overnemen
- Wat te doen met BTW van facturen na schikking bij rechtbank?
-
Claim op opgeheven BV
Dan denk ik niet dat een claim tegen jullie als aandeelhouder/bestuurder doel zal treffen. Maar het betekent formeel wel dat je de vereffening zult moeten heropenen en alsnog het eigen faillissement aan moet vragen. Immers schrijft de wet voor dat indien de schulden de baten overtreffen, de vereffenaar eigen aangifte faillissement moet doen.
- Claim op opgeheven BV
-
Eerste factuur vergeten te sturen, wel herinnering
Ook een typische wanbetalerssmoes. In de regel is er sprake van een overeenkomst waaruit een betalingsverplichting voortvloeit. Op een aanmaning staat het bedrag in de regel ook wel en dat is bij elkaar genoeg om te betalen. Die factuur moet er uiteraard wel komen, maar het niet hebben van een factuur, terwijl er wel een onderliggende contractuele verhouding is, is geen reden om niet te betalen.
-
Eerste factuur vergeten te sturen, wel herinnering
Wow, wat zijn jullie allemaal lief voor die klant. Die klant heeft toch gewoon boter op het hoofd? Er wordt een email gezonden waarin staat dat er een factuur bijgevoegd is, alleen de bijlage ontbreekt. Dan ligt de bal toch echt bij de klant om om die factuur te vragen. De klant doet dat niet en negeert daarna ook aanmaningen. Dat komt op mij over als een typische wanbetaler. Niks 'eerst nog factuur sturen', maar gewoon hard erop. Ze nemen een loopje met TS.
- Klant failliet, zelf gebouwd systeem
-
Klant failliet, zelf gebouwd systeem
Zoals gezegd: het auteursrecht is van jou, *maar* als je voor een klant iets ontwikkeld en je spreekt verder niets af, heeft de klant daarmee wel een gebruiksrecht (licentie) verkregen. En die licentie valt gewoon in de boedel en kan door de curator overgedragen worden aan een derde. Wat eist de curator precies op?
-
Patstelling tussen bestuurders en aandeelhouders in BV
Er is een groot verschil tussen afschrijven of eruit halen. Directievoeren is altijd gericht op de voortzetting van de bedrijfsactiviteiten. Een directie die daarbuiten wil treden (verkoop activiteiten, faillissementsaanvraag) kan dat niet zonder specifiek mandaat van de aandeelhouders.