Ga naar inhoud

Ferry

Super Senior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Ferry

  1. Toch denk ik dat payrolling hier een oplossing is. Kijk niet alleen naar de centjes maar ook die risico's die je niet meer hebt. - Bij ziekte heb je geen loondoorbetalingsplicht. - Als je payrolled op uitzendbasis kan je zelfs makkelijk de werknemer mededelen dat je tijdelijk minder werk hebt zonder vast te zitten aan loonbetaling voor de gederfde uren. - Geen verzekeringen voor je werknemers. - Geen administratie, verloning. Zo veel voordelen voor wat meer centen. Het geeft jouw meer rust en meer tijd. Tijd die je dan weer aan je corebusiness kan besteden. Lijkt mij dat je je er iets meer in moet verdiepen. Er zijn verschillende aanbieders en de factoren verschillen van 1.45 tot ..... Ook een kwestie van onderhandelen. Er zijn best mogelijkheden....
  2. Over normen en waarden gesproken. Waarom veranderd een admin een gebruikersnaam? Alleen om iemand voor joker te zetten? Beetje flauw en kinderachtig. Even de acties van innovateur (en andere pseudo's) buiten beschouwing gelaten maar laat HL nu de wijste zijn. Ik lees hier nu vanaf 2003 mee en ben HL dankbaar voor alle kennis die ik niet had. Ik heb dus ook de nodige ups and downs van HL mee mogen maken. De laatste jaren zie je duidelijk de verschuiving. In den beginne was er veel aandacht voor technostarters en innovaties. Nu meer gericht op algemeen ondernemen. Lijkt me een verandering die voort komt uit vraag en aanbod. Sporadisch post ik. Dit alleen maar als iets in mijn straatje ligt en ik het antwoord 100% zeker weet. Vaak weet ik wel iets maar sommige details ontbreken. Daarom wacht ik tot 1 van de andere experts de vraag heeft beantwoord. Zelf heb ik me nooit echt gestoord aan het gedrag van sommige leden. Ik ben wel van mening dat men eerst zelf eens op zoek gaat naar de juiste info en als blijkt dat het lid er niet uit komt kan de vraag gepost worden. Mocht nu toch het antwoord ergens al staan in de archieven dan lijkt het mij een kleine moeite om het lid daar even op normale wijze naar te verwijzen. Dit zonder korte opmerkingen als: gebruik de zoekfunctie.... Het enige wat ik minder vind zijn de check-my-site, wam bang thank you mam, hit and run lui. Ben dus ook blij met de voorwaarden die daar door HL aangehangen worden. Ik kan wel een heel betoog gaan houden hier over wat ik nou goed of minder goed vind maar alles is al zo'n beetje gezegt. Meerdere malen per dag kom ik hier langs (al dan niet ingelogd) en hoop me dan ook te verheugen op kwaliteitspostings en antwoorden. (ook die van innovateur heb ik met plezier gelezen). Ik hoop nog lang op mijn eigen wijze van HL te mogen genieten.
  3. Je kan wel over de vergunning beschikken maar er bestaat de mogelijkheid dat bij een controle de belastingdienst jouw toch aanmerkt als zijnde in loondienst. De reden zou zijn dat je niet over een bedrijfsmiddel beschikt. Deze discussie wil ik hier niet maken. Feit ligt er en de zzp-chauffeur is de dupe. Ik weet het. Rare situatie, maar voorlopig hebben tal van zzp-chauffeur (OOK die met NIWO-vergunning) er wel mee te maken en zit de schrik er goed in. Geef mij ook maar liever een zzp-er. Deze groep chauffeurs weet dondersgoed waar ze mee bezig zijn en levert puik werk af. Neem anders ook contact op met de VERN. http://www.vern-info.nl/
  4. Voordat je verder gaat zou ik als ik jouw was het hele zaakje door een gespecialiseerde jurist/ advocaat laten nakijken. Er is in de transport heel wat te doen om zzp-ers. Zie bijlage. Niemand kan je zeggen hoe het nou moet. Ook het hebben van een NIWO- vergunning is geen vrijwaring voor je dat je aan de regelgeving voldoet. TLN raadt het transportondernemingen af om met zzp-ers te werken. Ook de NBBU en de ABU. Naar aanleiding van meerdere publicaties over dit onderwerp onlangs word ik bijna dagelijks gebeld. Transporteurs die het niet meer aandurven om de zzp-er bij hun te laten lopen en zoeken dan een constructie via een uitzendbureau. Enige oplossing voor ons is ook om de zzp-er gewoon op uitzendbasis te laten werken. Er zijn op dit moment te veel onduidelijkheden en voor je verder gaat je NIWO aan te vragen zou ik zeker de boel laten uitzoeken en dan je conclusie te trekken. zzptln.pdf
  5. Nobel streven, ben alleen bang dat mevr. Hoefnagels het nogal voor je verpest heeft. Deze dame heeft behoorlijk wat schade aangericht bij goed bedoelende mensen en bij investeerders en veteranen. http://odb-defensie-forum.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=1327 Zoek het even goed uit (net zoals rené zegt). Het ligt er denk ik aan hoe je eea in het vat giet. Het aantal veteranen neemt behoorlijk en zal dus een markt zijn. Als jij een soort totaal pakket aanbiedt dan denk ik dat er met je juiste aanpak best wel een boterhammetje te verdienen is. Denk aan: -inloophuis -medische verzorging -geestelijke verzorging -opvang familie/relatie -arbeidsdeskundige/ reintegratie Da's je dienstverlening Maar ook: - lokatie - aantrekken artsen/ verpleging/ fysiotherapeuten en andere hulpverleners. - verzekeraars - scholingscentra (voor herscholing) - werkgevers (herplaatsing) - UWV (subsidie? voor werkgevers) - apparatuur en zo nog een waslijst waar aan te denken. Bekijk ook of Defensie zelf ook zijn steentje wil bijdrage. (druk ontnemen van het centrum in Doorn) waardoor je een win-win situatie maakt.
  6. Ik ben een zelfstandig ondernemer die op dit moment niet actief is als zelfstandig ondernemer. :P Wel druk doende om weer die status te krijgen (poco a poco).
  7. Een claim neerleggen heeft geen zin. Dat houdt echt geen stand voor de rechter, mocht het zover komen. Na afkoop van de uren was de zaak rond en gesloten. Beide partijen accoord. Er is geen sprake van wanprestatie (met de gegevens die ik nu van je heb). Belangrijk is nu dossiervorming. Alles vastleggen wat er mis gaat en wat jij er aan doet om dingen te voorkomen. Hoe je de werknemer begeleidt. Gesprek voeren met je werknemer, dit notuleren en voor accoord laten tekenen. Des te sterker sta je voor de rechter. Een evt. ontslagprocedure via het CWI duurt zo'n 6- 8 weken. De werkgever gaat naar het CWI. Krijg je een ontslagvergunning dan is deze 28 dagen geldig. Wel dient er een opzegtermijn met loondoorbetalingsverplichting gehanteerd te worden. Als de werknemer het niet eens is met het ontslag dan kan hij naar de kantonrechter. Procedure via kantonrechter duurt ong. 2 weken. Wel is er altijd toekenning schadevergoeding aan werknemer (afhankelijk van arbeidsverleden). Is het verzoek ontslag rechtvaardig dan is ontbinding arbeidsovereenkomst per direct. Of derde optie (al een beetje genoemd hier ergens) contract ontbinden met wederzijds goedvinden. Dat het uitzendbureau nu "toegeeft" niet de juiste match te hebben gemaakt is alleen maar gunstiger voor jou. Je hebt in de toekomst een onderhandelingspositie. Kijk hoever je dat tarief naar beneden kan krijgen. Als ze je willen leveren, en daar ga ik wel van uit, zullen ze zeker wat met het tarief doen en/ of vraag dan om een garantieregeling.
  8. Ik zou het abbo- gebeuren laten varen. Zoals je zegt, in de B2B is het heel normaal maar B2C ligt dat behoorlijk gevoelig. Waarom kies je überhaupt voor import van de Senseomachine en de pads? Er zijn ook andere merken padmachines verkrijgbaar en ook andere soorten merken padkoffie. Misschien zelfs beter dan Philips en Senseo? Zoveel marge zit (in NL) niet op een machine. Misschien op andere machines wel en kan je de retailer laten meedelen hierin. Verkoop via de witgoedhandel (voelen, proeven, ruiken) en via een site de verdere koffie verkopen. Provisie geven voor een bepaalde periode aan de winkel/ verkoper waar de machine vandaan komt naar gelang de afname van koffie door de consument. Omdat de import van Senseopads je koffie duurder maakt waar de Hollander niet aan wil, waarom dan niet zelf gaan produceren aldaar (samen met een lokale koffieproducent?). Creëer je eigen beleving van warmte, gezin, knus of juist snel, trendy. Name it. Door eigen productie kan het op termijn goedkoper zijn dan import. Dit voordeel kan dan ook weer naar de klant. Het is jammer dat veel particulieren en bedrijven koffie nog steeds als een kost zien en niet als toegevoegde waarde. Deze omslag duurt nu al jaren, maar gaat komen. Een werknemer die een lekker bakkie krijgt is productiever, gaat met plezier naar zijn werk (eigen ervaring). Zelfs besprekingen lopen lekkerder met een goede kop koffie. Deals worden ook makkelijker gesloten. Ik had ooit zijn CafeBar machine staan. Nou, de klant vroeg direct: Probeer je me te vergiftigen? Verkoop van koffie en machines is een beleving verkopen. Dit vergt enthousiasme en kennis van de verkoper. Als die er niet achter staat dan lukt het niet. Training voor hun is dus belangrijk waarbij het uitleggen van usp's veel tijd nodig heeft om hun bewust te maken van het unieke product dat ze mogen verkopen . Vraag: waarom hebben Philips en DE na al die jaren nog geen markt opgezet in Zweden? Ferry (die toch echt gaat voor zelfgemalen koffie gezet op een pistonmachine).
  9. Geen kans. Je had ook de uitzendkracht het normale aantal uren kunnen laten werken voor overname (1040 uur). Wellicht waren de gebreken dan al aan het licht gekomen en had je zonder moeilijkheden afscheid van betrokkene kunnen nemen. Je hebt ervoor gekozen om de kandidaat voortijdig over te nemen dus voldeed de kandidaat op dat moment aan al je wensen. Er valt het uitzendbureau hier niets te verwijten. Nu dus een kwestie van om de tafel gaan zitten met je werknemer en de situatie bespreken en een zgn. verbeterperiode afspreken of aan het einde van het kontrakt afscheid van elkaar nemen. Wordt de situatie echt onhoudbaar dan is er altijd nog de weg naar het CWI of kantonrechter om het kontrakt voortijdig te laten ontbinden. Maar zoals je de situatie nu schetst krijg je voor genoemde punten geen ontslagvergunning. Dan moet het echt om aantoonbaar kwalijke zaken als diefstal etc.. gaan.
  10. OK, je hebt dus nu al een plan. Zoek nu dan uit of het realiseerbaar is. Wie zijn je concurrenten? Waar zitten ze? Wat doen ze? etc. Kosten? Jij denkt dat je het beter kan. Omschrijf dan voor jezelf wat je beter kan en hoe je dat gaat doen. -Hoe ga je klanten maken? -Hoe kom ik aan die dames? (wellicht ook heren?) En zo zijn er nog 10-tallen dingen om rekening mee te houden. Maak je ondernemingsplan en alles wordt duidelijk, haalbaar of niet. Dan ben je al een heel eind op weg.
  11. Hoi, Vwb site geen opmerkingen. Wat wel opvalt is dat een aantal bijzondere tekens niet correct worden weergegeven. Tevens staan er in het hoofdstukje: Wat is LED? wat zins- en spelfouten. -"In de jaren '20 ontdekte de Russische wetenschapper Oleg Losev ontdekte reeds halverwege de jaren '20 dat diodes licht uitstraalden als er stroom doorheen werd gestuurd." vreemde zin -"Zijnwerk bleef echter onopgemerkt." Spatie -"Het heeft to 1962 " t ontbreekt -"in afstandsbedingieningen" Wat voor bediening? -"zo?n, effici?ntieverlies " Ik zal er best nog wat over het hoofd hebben gezien, dus nog even nalopen. Verder geen op- of aanmerkingen. Lekker informatief en nodigt uit om over te gaan tot aankoop. ;D Succes! Edit: eigenlijk kan het toch geen LEDgloeilamp heten? Je geeft al aan dat LED geen gloeidraad heeft. Beetje mieren**kerig maar ik begrijp je bedoeling dat het te maken heeft met de vertrouwde vorm van een gloeilamp.
  12. Ik begrijp dat deze wet vooral in het leven is geroepen om mij als werknemer te beschermen, maar je gaat tot nu toe niet in op mijn eigenlijke vraag en daar ben ik juist zo benieuwd naar. M.a.w. de tussenpersoon zal me nooit in vaste dienst willen nemen (waar ik geen moeite mee heb) en is verplicht om me in het kader van de flexwet te laten gaan; kan hij me volgens het concurrentiebeding wat ik nu heb verbieden om, via een andere tussenpersoon, bij mijn huidige eindklant verder te gaan? Ja. Er is echter wel een redelijke kans dat een rechter zo'n beding desgevraagd zal matigen, als je kunt bewijzen dat de tussenpersoon jou niet langer in dienst wil hebben. Even je concurrentiebeding buiten beschouwing gelaten. Zodra jij via een andere "tussenpersoon" bij dezelfde inlener gaat werken heb je te maken met het opvolgend werkgeverschap. Het arbeidsverleden dat je bij deze inlener hebt opgebouwd via je huidige intermediair wordt hierin meegenomen. Dit zou betekenen dat jouw nieuwe intermediair jou direct een vast contract moet bieden zodra je bij dezelfde inlener aan de slag gaat. Die situatie wil je niet, geef je aan. Na 26 weken via een andere intermediair gewerkt te hebben bij een andere inlener begin je weer opnieuw met je fase opbouw zodra je weer terugkomt bij je huidige "tussenpersoon". Hoop dat het een beetje duidelijk is.
  13. Hoi, Je zit even op het verkeerde pad. Die 11% is niet per maand maar op jaarbasis. Wanneer je dus 2000 euro leent betaal je: 2000 x 11% = 220 euro per jaar. Per maand is dat dan weer zo'n 18.33 euro. Meestal met doorlopend kredieten betaal je zo'n 2% per maand over het openstaande bedrag incl. aflossing. Dus zo'n 40 euro per maand in geval van jouw 2000 euro. Ziet er dus allemaal niet zo ernstig uit als je denkt. Beetje vreemd dat zowel je bank als boekhouder je niet gewezen hebben op deze gedachtekronkel. Staat het dan ook niet fout in je ondernemersplan? En ja, rente moet vanaf dag 1 betaald worden. Mooi dat de bank openstaat voor je plan. Mocht het toch allemaal niet zo lukken dan kun je wellicht een krediet krijgen bij Bizner. Samen met je ondernemersplan en het openen van een rekening kun je daar ook een krediet krijgen. Misschien is het verstandig om ook eens een deurtje verder te kijken dan de bank waar je nu geweest bent. 11% vind ik best fors, er zijn goedkopere alternatieven (Frisia en consorten buiten beschouwing gelaten). Een financiering op maat moet ook kunnen. In plaats van dat jij wacht op het voorstel van de bank, doe je hun een reëel voorstel. Misschien dat ze in de huidige situatie wat minder happig zijn maar niet geschoten is altijd mis. Succes, Ferry
  14. Zekerss, gewoon bellen. Mochten ze geen interesse hebben kijk dan hier: http://www.tedi-discount.com Ook zo'n 1 euro formule. Aan de info op de site te zien zoeken ze lokaties en willen ze gaan uitbreiden binnen Europa. Mooie kans, toch? Succes
  15. Nou, ik heb wel degelijk overal spaarlampen ingezet. Tevens loop ik iedere avond alles na of er geen verbuikers aan blijven staan. Fax/printer in de slaapstand drukken. Alle monitoren van standby af. Moet die airco nu echt aan of kunnen we ook het raam wijder openzetten (als er wat wind staat, wel papiertjes opbergen). Gewoon omdat het niet nodig is die kleine dingetjes aan te laten staan. Op jaarbasis maken al die kleine dingetjes toch weer een grote. Als ik wel eens zie wat er 's avonds aan blijft staan bij omliggende bedrijven (lampen, etc..) Dat kost een lieve duit en aardig wat boompjes. Ik heb wel eens nagedacht over zonnepanelen op het dak. Maar da's op dit moment toch iets te gortig. Wellicht kan de verhuurder hier nog iets in betekenen. Ik heb best wat over voor de natuur maar niet tot in den treuren. (Rij nml. een 16 jaar oude diesel die wel een wolkje wil geven)
  16. Ik wil niet lullig doen maar gezien je aanbieding op je site van actieartikel Ingrid Beige/ Tabacco vind ik het niet vreemd dat je verkopen enigszins achterblijven. Van 109 voor 149 euro?? ;D :o Groet!

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.