Ga naar inhoud

Ferry

Super Senior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Ferry

  1. Mogge, Ik gebruik gewoon een simpel mobiel telefoontje. Hierop zijn we 24/7 bereikbaar. Dit is een bewuste keuze geweest tijdens de start een jaar geleden. Aan alle kanten werden we geadviseerd om smartphones te nemen. O zo handig en altijd en overal je mail uitlezen en beschikking hebben over internet. We willen het niet. Nog niet. We merken wel dat het steeds meer van je verlangt wordt om ook per mail snel te reageren. Een hele goeie was: V: Ja maar, als een klant een spoedopdracht heeft en die per mail bij je neerlegt? A; Als de klant een spoedje heeft, moet hij bellen. Simpel. Ik denk dat het een kwestie is van kenbaar maken bij je klant hoe je communicatie loopt. Het werkt goed. Mail en andere zaken worden een paar keer per dag doorgenomen en afgehandeld. Maar wij realiseren ons dat dit een kwestie van tijd is en dat we er toch ooit aan moeten geloven. Daarbij komt dat ik mij mateloos irriteer aan mensen die hun smartphone voorrang geven op hun gesprekspartner. Zowel priv'é als zakelijk. Zakelijk kan ik mij er nog wel iets bij voorstellen. Maar geef dat even aan aan het begin van het gesprek. Doe ik ook: Heb je er problemen mee als mijn telefoon aan laat staan? Er loopt nml. even iets. Op dat moment heb ik er begrip voor en heb ik ook altijd begrip gekregen. Niet dat stiekum turen onder de tafel of je blik laten afglijden naar de phone op tafel die, wellicht stil, maar trillend en floeperend in allerlei kleuren daar ligt omdat er een mailtje binnenkomt. Ook al is het misschien niet nodig om een smartphone te hebben, het kan ook een kwestie zijn van "met de tijd meegaan". Als we er aan moeten dan lopen we waarschijnlijk erg achter met alles wat mogelijk is. Tja, nu nog niet maar het gaat komen. Ferry
  2. Dussss: je gooit je prijzen omlaag bij uitblijven van verkopen. De winst op de verkopen blijft goed. Je hebt het over "normale" winst. Oplossing is dus structureel je prijzen aan te passen. Meer verkopen met kleinere marge geeft je blijkbaar meer rust dan weinig verkopen met hogere marge. Je zou kunnen zeggen dat je zelfs 2 weken in de maand nu omzet/winst laat liggen. De verkopen met een lagere marge kunnen zoveel meer zijn dat het de eventuele winst van verkopen met hogere marge overstijgt. Je kosten zullen ook iets stijgen aangezien je vaker naar de loods moet rijden om je klanten te ontvangen, auto's verplaatsen voor de proefrit. Misschien moet je zelfs fulltime op de loods aanwezig zijn? Inkopen, bezichtigen nieuwe auto's? Zit die marge erin? Je gaat het druk krijgen, maat! Problem solved. Salut! Ferry
  3. Waarom wordt de LLP dan niet echt actief gepromoot? Althans, ik zie het niet. Da's toch een uitkomst voor veel IB- ondernemers? Zit er dan toch een smetje op? (net zoals LTD`s) . Hebben bijvoorbeeld banken hier liever niet mee te maken? Groet, Ferry
  4. Beste Manager24, Op grond van Richtlijn 2004/38 was dit dus mogelijk tot afgelopen januari, blijkbaar. Ik zie zojuist dat eea is gewijzigd Sorry, daarvan was ik niet op de hoogte. Maar je hebt nu wel duidelijkheid. TWV is vereist. Groet, Ferry
  5. Onjuist Correct Deze man heeft een NL-se tewerkstellingsvergunning nodig. Stel dat het wel zou mogen dan is onderstaande constructie ook mogelijk: Het uitzendbureau in België die beweerd dat het wel kan maakt de weg vrij voor deze constructie en dat mag niet. U geeft duidelijk aan dat het om de werkvergunning gaat en niet om de beloning. Ik wil hiermee alleen laten zien wat de gevolgen kunnen zijn van het toestaan van uitzenden via een buitenlands uitzendbureau. Als deze man getrouwd is met een NL-se en beide zijn in België woonachtig en zijn echtgenote is werkzaam in NL, dan zijn er eenvoudige manieren om in NL aan de slag te kunnen. Hoe dat exact in zijn werk gaat kunt u vinden/ vragen op buitenlandse partner.nl Succes! Ferry
  6. ondernemen 1) Aandurven 2) Aangaan 3) Aanpakken 4) Aanvaarden 5) Aanvangen 6) Aanvatten 7) Actief zijn 8 ) Bedretsen 9) Beginnen 10) Beginnen te doen 11) Bekwaam 12) Beproeven 13) Bestaan 14) Durven Gevonden op klik Ondernemen is niet zozeer sparen maar kan daar wel bij komen kijken. Om je eventuele doel te bereiken (financiële onafhankelijkheid) zal je veelal risico’s moeten en willen nemen. Je gebruikt daarvoor een gedeelte van je spaarcentjes of het gaat op krediet. Door deze hefboom kan je je onderneming versneld laten groeien. In veel gevallen is een ondernemer niet instaat om financieel onafhankelijk te worden puur van zijn spaarcentjes. Kijk naar een schilder. Uurtje, factuurtje en wat middelen. Om zijn financiële onafhankelijkheid te bereiken (indien al mogelijk) zal hij andere wegen moeten inslaan. Meer opdrachten aannemen, deze uitbesteden of personeel in dienst nemen, investeren in bedrijfsmiddelen, verschillende diensten aanbieden (schilderen en/of stucen bijv.) In mijn geval zal ik niet financieel onafhankelijk worden als ik niet investeer. Ik zal moeten investeren in eigen personeel, lokaties en een flinke dosis risico moeten nemen. Alleen hierdoor kan ik groeien. Tevens is ondernemen continu inspelen op de wisselende markt. In de ene sector zal dat meer spelen dan in de andere. Als de overheid (net zoals in Duitsland) millieuzones in de grote steden gaat invoeren waardoor een grote groep auto’s dus niet meer in de grote steden mag komen zal Altan daar toch echt op moeten inspelen bijv. door Inbouwservice katalysator aanbieden, keuringen aanbieden, vignetten verkopen (even naar Duits model). Of door je te richten op een ander segment auto’s en misschien moet je dan je spaarcenten wel aanspreken om je voorraad op te bouwen. Stukje risico. Ook dat is ondernemen. Uiteraard kan je ook wat spaarcentjes maken voor een appeltje voor de dorst. Vaak wordt door de ondernemer gecasht door verkoop van de onderneming en niet zozeer door wat hij nu op de bank heeft staan. Misschien voor jou is financiële onafhankelijkheid een doel. Er zijn ook ondernemers die dat absoluut niet nastreven maar gewoon helemaal lyrisch zijn over hun product/ dienst en daar een cent mee verdienen. Ieder zijn keuze. Succes!
  7. Leg dat eens uit, want je bericht maakt een wat verwarde indruk. Dan wordt het lastig om tips en adviezen te geven. TS bedoeld waarschijnlijk Sharia banking. Interessant en opkomend (in de westerse wereld, althans). Steeds meer banken over de wereld bieden deze mogelijkheid. Ben benieuwd hoe TS eea ziet?! Groet, Ferry
  8. Goedenavond, Zoals al aangegeven, je werknemer heeft nu een vast dienstverband. Zo te lezen heeft je werknemer al die tijd goed gefunctioneert. Nu heb je wat signalen dat hij het wat moeilijker heeft. In het kader van goed werkgeverschap is het misschien een tip om je werknemer door zijn dipje heen te trekken. Je zit aan hem vast en waarom dan niet de banden nog wat meer versterken. Wel verstandig om de tip van dossiervorming op te volgen. Mocht het dus echt niet gaan dan heb je bij een eventuele ontslagprocedure hopelijk voldoende gedocumenteerd om een afscheid mogelijk te maken. Er is een manier om zijn dienstverband flexibeler te maken. Overzetten naar het fasesysteem bij een payrollonderneming. Zij zullen je werknemer niet zomaar overnemen maar er zijn mogelijkheden. Uiteraard hangt daaraan ook een prijskaartje. Ook zal je werknemer niet echt gecharmeerd zijn van zo'n actie. Mijn persoonlijke mening is dat je de werknemer nu moet bijstaan en er samen iets moois van moeten gaan maken. Geluk! Ferry
  9. Beste Jasper, Ik zat gisteravond met verbijzing te kijken naar Nieuwsuur. Naar een minister die zegt dat een uitzendbureau zich zou moeten inschrijven in het KvK. Dat moet toch iedere onderneming? Een uitzendbureau is een normale onderneming zoals ieder andere en moet ook ingeschreven staan in het KVK. Als je een uitzendbureau wilt runnen en het allemaal volgens de regeltjes wilt doen dan is het best een complexe zaak. Jammer dat het zo moet. Blijkbaar is het nodig. Het probleem ligt bij de controle. De zgn. CAO- politie controleert wel en treedt wel op maar dat is pas als er melding is gemaakt van wantoestanden. Ze gaan dus niet preventief te werk. Tevens moeten veel uitzendbureaus aangesloten zijn bij de SNA. Deze zorgt voor periodieke controles van de aangesloten uitzendbureaus op naleving van de regels (afdrachten, betaling salarissen, betaling reserveringen). De controles worden uitgevoerd door oa CROP en VRO. Als je wilt uitzenden in de vleesverwerkende industrie of bijvoorbeeld in de transport (TLN) dan "mogen" ondernemingen alleen maar zaken doen met gecertificeerde uitzendbureaus. Dat staat al in een aantal CAO's omschreven. Een groot probleem is dat veel ondernemers zich niet bewust zijn van de risico's die zij lopen als ze niet met een gecertificeerd uitzendbureau zaken doen. Stel dat bij een controle blijkt dat het uitzendbureau zijn zaakjes niet op orde heeft dat gaat de inlener net zo nat. De boetes zijn niet mals. Maar, zoals gezegt, dat gebeurt pas nadat er melding is gemaakt van wantoestanden. Huisvesting is ook een probleem. Ik ken ook de voorbeelden van buitenlandse krachten die in een oude kippestal liggen. Het gebeurt echt. Maar ook daar schort het aan controle. De branchorganisaties ABU en NBBU hebben ook het certificaat Certified Flexhome bedacht om ook op deze manier aan opdrachtgevers te laten zien dat het uitzendbureau zijn zaakjes op orde heeft. Je geeft aan dat er meer controleurs aangesteld moeten worden. Helaas, helaas, is al gebleken dat sommige auditers het ook niet zo nauw nemen en gevoelig kunnen zijn voor een presentje. Zover ik weet is dit een uitzondering maar wel een nare constatering. Het probleem ligt niet alleen bij uitzendbureaus maar ook bij de inleners. Mijn mening is dat een inlener alleen maar zaken zou willen doen met een gecertificeerd uitzendbureau. Zolang de vraag bestaat naar goedkope werknemers zal er altijd uitschot blijven bestaan. Ik hoor vaak de prijzen waarvoor die werknemers uitgeleend worden. Dat kan gewoonweg niet. Die "uitzendbureaus" geven het zelfs toe! Ja, wij "verdienen" het alleen met de verhuur van woningen/ slaapplekken. Onlangs heeft de ABU een reclamecampagne gehouden om inleners te wijzen op de risico's die zij lopen. Zoals je ziet doen de bonafide uitzendbureaus er alles aan om de kwaliteit van de dienst hoog te houden door zichzelf allerlei normen en certificaten op te leggen. Juist omdat de controle niet voldoende is. De omgekeerde wereld, zeg maar. Controle, controle, controle het kan niet goed genoeg en vaak genoeg gebeuren. Maar die controleurs van de belastingdienst of arboinspectie zijn van de overheid en er moet ergens op bezuinigd worden. :-\ Door de crisis is er al een redelijke kaalslag geweest onder de uitzendbureaus. De markt trekt nu weer aan en ik las gisteren dat er een nieuwe top in 2014 wordt verwacht voor de uitzendbranche. Nu is het dus de tijd om die veranderslag te maken en iedereen (uitzender, inlener, uitzendkracht) te wijzen op hun (morele) plicht om zaken te doen met kundige uitzenders. Ook zouden sommige uitzenders het lef moeten hebben om "nee" te verkopen aan inleners als het gaat om arbeidsomstandigheden en tarieven. Een mooi streven lijkt me! Hopelijk heb je nu een beetje een beeld van uitzendland. Geluk! Ferry
  10. @Manon: De crisis heeft al aardig wat kaf van het koren gescheiden in uitzendland. In gesprekken met prospects en opdrachtgevers kwam naar voren dat er behoefte is aan een uitzendbureau die niet alleen mannetjes wegzet maar ook met het bedrijf meedenkt. Zeg maar HR- advies. Zeker bij kleinere bedrijven zonder een p&o- medewerker blijkt die vraag in mijn regio Venlo te bestaan. Nu bestaan er wel bedrijfjes op dat gebied maar niet met een combi van een uitzendbureau. Daarbij komt dat er nog niet effectief gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden die de Euregio biedt. Veel bedrijven weten heel goed wat ons de komende jaren staat te wachten op de arbeidsmarkt. Het blijkt nu zelfs al moeilijk om bepaalde vacatures in te vullen. Vreemd genoeg zitten er gekwalificeerde mensen in de grensregio (D) thuis terwijl er in NL vacatures zijn. Onlangs is er een nieuw initiatief gestart in Venlo, het sector servicepunt Transport en Logistiek. Samen met werkgevers, opleiders, branche organisaties en instanties (zowel in NL als in D) proberen we aan de vraag te voldoen. Wij zijn er dan ook trots op om hierin als één van de twee uitzendbureaus te mogen deelnemen. Ons doel is om werkzoekende naar een vaste baan te begeleiden (of via een payrollconstructie). Maar dan moet je toch weer opnieuw gaan acquireren? Klopt, maar ik heb de laatste jaren de ervaring dat de houding die wij aannamen beloond wordt door opdrachtgevers. Zij spreken het rond en wij worden weer benaderd. Als je werkgevers de passende en eerlijke oplossing biedt dan zijn zij bereidt om ook voor de dienst te betalen. We hoeven dus met niemand te concurreren op prijs. Het lijkt zo simpel maar het wordt niet gedaan. Wij hopen door onze manier van werken in de regio weer het imago van uitzendbureaus te kunnen verbeteren. Persoonlijk vind ik het altijd naar om te horen dat uitzendbureaus over de rug van werknemers en werkgevers bakken met geld willen verdienen. Wij zijn niet vies van een paar euro en willen tevens een partner zijn voor onze opdrachtgevers. Zodat je bijv. op een meeting normaal met je klant een biertje kan drinken zonder dat je in de ogen van mensen leest: oh god da's hij van dat uitzendbureau. Uit de buurt blijven anders krijgen we weer dat commerciële gelul. Dat kan. Opdrachtgevers moten ons zien als oplossing en niet als paria. Dat deden we voor een groot gedeelte al in loondienst maar dan nu voor onszelf. Het idee is oorspronkelijk niet eens van ons. Het was een opdrachtgever die vroeg of wij dit niet voor onszelf wilde gaan doen. In loondienst hadden we niet compleet de mogelijkheden om de extra's te bieden die we wilden bieden. Onze lokatie is ook uniek. We zitten letterlijk op de Duits- Nederlandse grens (A61) en vormen zo een brug tussen NL en het achterland. Wij hebben er alle vertrouwen in dat het ons gaat lukken.
  11. Na 4 jaar loondienst: Vandaag de start van BF Interim (uitzendbureau en oa interimdiensten voor uitzendbranche). De komende dagen opbouwen en volgende week produktief worden. Ik zit al een tijdje in het uitzendwereldje maar het zelfstandige bleef trekken. Natuurlijk had ik een concurrentie/ relatiebeding maar iemand maakte hier een paar maanden geleden op het forum een mooie opmerking: Een concurrentiebeding is geen blokkade maar een middel om zaken tussen partijen fatsoenlijk te regelen. Het is dus een uitgangspunt voor een onderhandeling. Met die insteek heb ik (samen met mijn compagnon) de directie benaderd en zijn we er goed uitgekomen. Gaat verder mijn dank nog uit naar Manon voor het heel kort en krachtig duidelijk maken dat een overname een moeilijke zaak zou worden. Tevens dank aan Astron voor zijn businessplan. Daarmee hebben we het gered bij de bank. En dan nu: KNALLEN met die toko!! Geluk! Ferry
  12. Hola, Klopt, maar dat komt ook omdat Peru een handelsverdrag heeft met de meeste Aziatische landen. Geen of nauwelijks heffingen. Maar ook die import neemt af. Tot een paar jaar geleden stond de vrije zone (Tacna) tussen Chili en Peru helemaal vol met bedrijven die de auto's ombouwde voor de peruaanse markt (stuur zat rechts). Nu staat het daar bijna leeg. Peru is een sterk opkomende economie waar op dit moment echt grote kansen liggen. Probeer een markt te vinden die zich richt op de nieuwe middenklasse. Midden twintigers die afgestudeerd zijn en 1 of 2 jaar werk ervaring hebben. Zij houden vooral van status en aanzien. Als het maar groot is en glimt. De luxe automerken zijn ondertussen veelal al vertegenwoordigt in Peru. Porsche adverteert bijna dagelijks op de voorpagina van El Comercio ( http://elcomercio.pe/ ). Er ontstaat vanzelf een interne markt voor de handel van nieuwere modellen 2e hands auto's. Zie het voorbeeld van Plaza Vea (supermarktketen). Die hebben de laatste jaren aardig wat vestigingen door heel het land geopend. Echt alles is er te koop. Zelfs je nieuwe huis. Je zou verwachten dat mensen toch liever op de markt hun levensmiddelen kopen vanwege de prijs. Het tegenovergestelde gebeurde. De mensen kopen als gekken. Creditcardmaatschappijen staan bij de kassa om je (ook al heb je geen werk) een krediet aan te smeren. Nee, ik zou geen 2e handsauto's meer importeren naar Peru. Das war mal.... Richt je op de graaiende middenklasse (positief bedoelt, de peruaan wordt de laatste jaren beloond voor hun inzet). Groet, Ferry
  13. @René: dan is 3000 nog erg laag ingeschat, zie link voor B1 lokatie, Rotterdam Huurpijs B1 Groet, Ferry
  14. Hoi, Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering lijkt me wel sowieso raadzaam. Vwb je geschetste case: Je kan dit soort risico's uitsluiten door het risico bij de inlener te leggen (inleenaansprakelijkheid). Je moet zo redeneren: wat zou er gebeuren als zoiets met hun eigen personeel zo voorkomen? Uiteraard ben je wel aansprakelijk als mocht blijken dat jij niet juist de kandidaat hebt gescreend. Dus mocht blijken dat de inleenkracht niet bevoegd is dit soort handelingen te verrichten omdat hij/ zij niet over de juiste diploma's beschikt dan kan jij aansprakelijk gesteld worden. Een inlener kan wel de inleenkracht zelf aansprakelijk stellen. Neem het inleenrisico op in je algemene voorwaarden (het staat al in de algemene voorwaarden van NBBU/ ABU). Geluk! Ferry
  15. Is een coöperatie dan geen oplossing? Als eerste zorg je dat de franchiseformule opgezet wordt. De zzp-er's blijven zelfstandig binnen de formule werken. Ze kunnen wel lid worden van de bovenliggende coöperatie. Zodra het nodig is om als organisatie naar buiten te treden om zo een aanbesteding te krijgen dan kan dat. Zo kom je ook niet in de knoei met het fictief dienstverband, toch? Voor de duidelijkheid: de franchisegever is geen coop. De franchisegever biedt de franchisenemer de mogelijkheid om naast de andere activiteiten binnen de franchiseformule deel te nemen in een coop om zo ook bij grotere aanbestedingen hier voordeel van te hebben. De franchisenemer factureert de coop. Is dat wat? Ferry
  16. Over reputatiemanagement gesproken: Wat ik dan wel weer grappig vind is dat er voor het telefonisch contact gekozen is voor een 087- nummer. Op deze nummers heeft de opta geen bevoegdheid om de tarieven vast te stellen: tring! Zeker als je mobiel naar zo’n nummer belt kan het dus in de euro’s lopen. Er is geen tariefmelding nodig. Bedoeling zal ongetwijfeld goed zijn maar het viel me wel op. Ferry
  17. Probeer jezelf nu eens te onderscheiden van de rest. Wat is er nu mis mee om bijv. een uur van te voren zelf even met de klant te bellen: “Goedemiddag met Altan. Wij hebben zo een afspraak. Ik wilde even verifiëren of deze nog staat? Ja? Prima, de koffie en een gevulde koek staan klaar. Tot zo!” Hoe moeilijk kan het zijn. Jij hebt je klant nodig. De klant niet jou. Kruipen moet je voor de klant. Jij doet alles voor hem (binnen het haalbare) om hem maar die ene auto te verkopen. Al moet je ALLE auto’s naar buiten rijden. Who cares! Het is maar tijd en die tijd kan je geld opleveren. Laat zien dat je hem waardeerd. Vaak zat zal de deal niet door gaan. Maar alleen maar door je dienstverlenend op te stellen zullen de deals vaker wel doorgaan dan met je huidige houding. Vergeet niet dat je klant ook kennissen/ familie/ vrienden/ buren heeft. Zouden allemaal jouw klant kunnen worden. Alleen maar omdat jij die ene man de juiste service hebt verleend die hij nodig heeft. Service, service, service. Bedienen, bedienen, bedienen. Alleen jij kan beslissen of je bij de rest van al die 2e handshandelaren wilt horen of dat jij juist die ene handelaar bent die net dat tikje extra geeft. Alleen jij kan dat, alleen jij……. Ferry
  18. Hoi, Je vracht is middels het CMR verzekerd gedurende het transport. Mocht het zo zijn dat je op wisselende plekken en op wisselende tijden vrachten hebt staan en er is niet een vervoerder in de buurt dan kan je je vracht op verschillende vrachtuitwisselingssites zetten. Er zijn er verschillende en de meest bekende is wel teleroute. Ferry
  19. Hoi, Zorg wel ten alle tijden dat er iets op papier staat. Niet zo zeer om je "vriend" te wantrouwen maar juist voor de controlerende instanties. Als je "eigen vervoer" verricht en je leent je auto uit aan iemand voor een vriendendienst en die doet er vervoer voor derden mee (dus geen eigen vervoer) dan kan je dat wel eens problemen opleveren aangezien jij niet over een NIWO- vergunning beschikt. Dus huurovereenkomst maken en het gebruik (brandstof etc..) factureren (of even aftanken na gebruik). Ferry
  20. Hoe je het nu moet oplossen weet ik niet zo snel. Om dit in de toekomst te voorkomen zou je de actie anders kunnen maken: Hebben wij uw betaling binnen x dagen ontvangen? Dan krijgt u op uw volgende aankoop 10% korting. Ferry
  21. Stel dat je het rijbewijs en de code 95 (vakbekwaamheidsdiploma) via een reguliere werkgever wilt gaan halen wees dan snel: beeindiging subsidies Denk goed na over je stap. Transportondernemer worden is geen kleinigheidje. Maar je bent wel een welkome aanvulling. De komende jaren zullen we alle chauffeurs en wielen goed kunnen gaan gebruiken. Nu de crisis naar het einde loopt merkt de sector nu al de te korten aan wielen en chauffeurs. Niet te geloven hoe dat is omgeslagen in een korte periode. Onderzoek ook welke deelsector nog rendabel is en kijk naar de toekomst. Heel veel internationaal werk is al uit NL verdwenen. Dat zal nog wel meer worden. Er ligt dus vnml. een grote kans voor ondernemers in het distributiewerk/ BeNeLux. Om voor jezelf inzichtelijk te krijgen welke deelmarkten er zijn en wat de rendabiliteit is en wat de verwachtingen zijn neem dan eens kontakt op met TLN Welkom in een mooie dynamische branche :) Ferry
  22. Hoi Frans, Duidelijk verhaal. Om het, denk ik, nog completer te maken hebben we ook een voorbeeld van hoe het (bijna) wel moet. Hans doet hier openlijk zijn beklag en het wordt opgepikt. Hans houdt ons op de hoogte en uiteindelijk is de zaak opgelost. Het mooiste zou natuurlijk zijn als, in dit geval, Bizner/ Rabobank ook zelf even een melding maakt dat zij met hun cliënt tot een oplossing zijn gekomen. Door het verloop van de zaak openbaar bij te houden is deze schade beperkt gebleven. Mooi stuk. Ferry
  23. Hij zal wel bedoelen: het is een misverstand... Maar goed, ondanks alles lijkt het nu dan toch te zijn opgelost. Geniet ze van het weekend. Ferry
  24. @ Romano speelschema Dus 2 juli tegen Brazilië (alleen dat weten ze nog niet) Ferry
  25. Hoi Altan, Ik ga er vanuit dat je deze klant al van te voren hebt gesproken en dat ze niet zomaar langs kwamen. Wellicht heb je hun nummer nog ergens (nummerherkenning). Bel ze gewoon op. Zeg eerlijk dat je net begonnen bent en vraag naar de reden waarom ze zo snel afhaakten. Als klant zal je ze niet meer terug zien. Jij kan er wellicht nog iets van leren. Dan pas weet je of het aan je leeftijd ligt (maar dat lijkt me stug). Ferry

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.