Alles dat geplaatst werd door Bert.
- Import BTW terugvragen factuur zonder bedrijfsnaam
-
Import BTW terugvragen factuur zonder bedrijfsnaam
Invoer van buiten de EU, dus altijd belast met 21of 9% BTW. Ik vind de factuur en de tenaamstelling wat minder interessant. Als Fedex de factuur niet kan/wil aanpassen kun je hen vragen om een kopie van de invoeraangifte en de Uitnodiging Tot Betaling (UTB). Er vanuit gaande dat Fedex de aangifte als vertegenwoordiger gedaan heeft (en niet in eigen naam/voor eigen rekening) moeten jouw EORI-nummer en bedrijfsgegevens op de UTB staan, Op de UTB staan ook de belastingbedragen, dus ook het BTW bedrag. Feitelijk is dit de factuur, je betaalt immers uiteindelijk aan de fiscus en niet aan Fedex. Overigens kun je ook BTW als voorbelasting aftrekken voor zakelijk gebruik van (eerder) aangeschafte privé-goederen, wat min of meer neerkomt op hetzelfde. Daarnaast zul je waarschijnlijk een factuur van de verkoper hebben waar je bedrijfsgegevens wel op staan?
- Importeren uit China [invoerrrechten TARIC]
- Nieuwe ondernemings ideeën gezocht.
-
lossingskosten container
Bedragen zien er niet overdreven hoog uit, we zijn toch wel gewend van dit soort berdrijven dat er van alles en nog wat in rekening wordt gebracht. Zo te zien gaat het om een LCL container waarbij een gasmeting heeft plaatsgevonden en daarna is gelost in een douane entrepot. FPS moet jou duidelijk uit kunnen leggen wat ze precies allemaal gedaan hebben. Ik ben wel benieuwd naar de EMERGENCY EXCHANGE RATE SURCHARGE en LOCAL IMPORT CHARGES, lijkt me nogal veel voor plaatsing in een entrepot.
- Importeren uit China [invoerrrechten TARIC]
-
Vraag warenhuis registreren in China
Dat is dus iets anders dan wat we over het algemeen verstaan onder een registratie. Je wil dus eigenlijk een eigen bedrijf is China opzetten, maar dan alleen voor de inkoop en verzending? Terwijl je nu aan het dropshippen bent, waarvan het voordeel is dat je geen voorraad houdt. Een office in HK of Macao maar dan toch nog een magazijn (een warenhuis is iets anders.....) in China? Van wie is dat magazijn dan?
- Importeren uit China [invoerrrechten TARIC]
- Vraag warenhuis registreren in China
-
Hoe werkt btw bij internationale e-commerce?
Ik zag uit een eerdere post dat TS zich bezig houdt met dropshipping, hier nog meer leesvoer: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/e-commerce/dropshipping-online-verkopen-zonder-voorraad/ https://ondernemersplein.kvk.nl/nieuwe-btw-regels-voor-internationale-e-commerce/ Je zou bijna willen dat het puntensysteem hier ook gebruikt kan worden voor de kwaliteit van de vragen......
-
Invoerkosten DHL buiten EU
Invoerrechten betaal je in beginsel niet op goederen uit Turkije maar omdat je schrijft dat er ook geen BTW in rekening is gebracht (tenzij e een vergunning artikel 23 hebt) is heel de zending waarschijnlijk aangegeven met vrijstelling invoerrechten/BTW. Dat er niets geheven wordt betekent niet dat er geen aangifte gedaan hoeft te worden en dan is tien euro extra voor het doen van de aangifte eigenlijk een schijntje.
- Factureer met BTW of zonder BTW?
- Factureer met BTW of zonder BTW?
- Factureer met BTW of zonder BTW?
-
Btw terugvorderen uit Engeland na dubieuze forwarding
Ah, op die manier. In dat geval, al deze problemen hadden beide keren heel eenvoudig voorkomen kunnen worden, door de zendingen op T1 naar Nederland te laten doorsturen (of de eerste in Engeland te laten aangeven met regeling 4200). De invoerrechten op de eerste zending zijn trouwens geen kostenpost, op de tweede wel (aangenomen dat beide zendingen uiteindelijk in NL zijn afgeleverd). Als er verder nog lering uit te halen valt dan is het dat je dit soort problemen kunt verwachten als je alleen focust op een leuk product uit China voor een leuke prijs en verder met weinig of geen kennis/ervaring gaat importeren. Al doende leert men.......
-
Btw terugvorderen uit Engeland na dubieuze forwarding
Na vier/vijf maanden met zulke vragen komen is mosterd na de maaltijd........... Je zou je ook nog af kunnen vragen waarom er een HAWB nummer op de factuur staat....tijdverspilling. 2020 kun je nog via de Nederlandse belastingdienst terugvragen, 2021 rechtstreeks bij HMRC. https://www.gov.uk/guidance/refunds-of-uk-vat-for-non-uk-businesses-or-eu-vat-for-uk-businesses#sect3
-
Btw terugvorderen uit Engeland na dubieuze forwarding
Dat linksom of rechtsom een verzoek om teruggaaf van in Engeland betaalde BTW uiteindelijk altijd bij HMRC terecht komt. Jouw mening dat het alleen mogelijk is om betaalde btw "via een bedrijf " terug te vragen snap ik niet. Je kunt immers zelf de BTW terugvragen, tot 2021 via de Nederlandse belastingdienst of vanaf 2021 rechtstreeks bij HMRC. Eventuele invoerrechten die in 2021 in Engeland betaald zijn komen trouwens niet in aanmerking voor teruggaaf. Het BTW nummer van de Engelse douane-agent heb je niet nodig, wel een factuur waarop de voorgeschoten bedragen invoerrechten en BTW op staan.
- Factureer met BTW of zonder BTW?
- Boete door niet betalen aan een Duits bedrijf
- Onder kor uitkomen zonder 20.000 omzet
- Boete door niet betalen aan een Duits bedrijf
- Boete door niet betalen aan een Duits bedrijf
- BTW plichtig of niet?
-
BTW plichtig of niet?
De klant. Buiten is ook export dus 0%. Zending binnen EU is geen export, alles wat je veder schrijft is, excusez-le-mot, onzin. Je gaat helemaal niet langs de douane, verder beschrijf je zo te lezen een proces waarbij een (lucht)passagier goederen in zijn bagage mee uitvoert. Dus niet met Fedex. Factuur kun je verder in al je voorbeelden doorstrepen.
- Btw terugvorderen uit Engeland na dubieuze forwarding