• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag een email gekregen van een medewerker waarvan ik dacht dat hij graag verder bij ons wilde. Hij vondt het salaris te laag en wil als freelancer aan het werk.

Hij werkte pas kort bij ons en heeft geen enkel signaal afgegeven dat het salaris niet aan zijn wenzen voldeed.

Toch nog maar proberen om in gesprek te komen, maar helaas gaat de enige communicatie via de e-mail.

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Vandaag een email gekregen van een medewerker waarvan ik dacht dat hij graag verder bij ons wilde. Hij vondt het salaris te laag en wil als freelancer aan het werk.

 

Wellicht kwam hij er achter dat hij als free lancer meer kan verdienen. Wel een beetje "botte" manier om dat per email te melden. Hij had er slimmer aan gedaan om het met jou te bespreken en voor kunnen stellen bij jou al free lancer aan de slag te gaan.

 

 

Toch nog maar proberen om in gesprek te komen, maar helaas gaat de enige communicatie via de e-mail.

 

Voor uitleg of om hem over te halen? Alleen email contact lijkt mij sowieso geen goede basis om hem alsnog als personeel te behouden. Of hij moet een expertise hebben die anderen niet hebben?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Tsja... Hij zal niet de eerste zijn die bemerkt dat het verdiende geld naast verzekeringen, afdragen van IB/loonbelasting onder de streep nagenoeg hetzelfde is als werknemer. Maar toch... Ben ik soms van mening dat iedere werknemer free lancer moet zijn. Scheelt ondernemers ook een hoop lasten die men voor personeel moet afdragen. Maar wellicht hoort die zienswijze in een nieuw topic ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hij zal onderaan de streep evenveel krijgen als personeelslid dan als freelancer. Alleen lijkt het erop dat een freelancer meer krijgt.

 

Kijk je uit dat je geen problemen krijgt met de belastingdienst wegens een verkapt dienstverband? Hij is nu al bij jou in dienst...

Draai jij straks op voor de kosten.

 

Een gewaarschuwd mens...

Link naar reactie
  • 0

Vandaag was weer een geweldige dag....... >:(

 

Vanochtend wilde eerst onze "hoofdpc" niet opstarten. Iedere keer mooi windhoos logo maar niet doorstarten. Dus stroom eraf en daarna startte hij weer op.

 

Na ongeveer minuutje of 10 een geweldig mooi blauw scherm met leuke lettertjes....bij de meeste wel bekend >:(

Dus weer opnieuw opstarten....................niks. Lijkt een hardware probleem want iedere keer na minuutje of 10 valt de pc uit of krijg je een BSOD.

 

Ben dus de gehele dag bezig geweest om backups terug te zetten op andere pc. Geweldige aarch....dag vandaag. >:(

 

Maar de ellende is nog niet over. Nu garantie claimen bij leverancier.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even heel snel: heb je al via software gecontroleerd of het aan je geheugen ligt? Ik weet de naam niet zo snel maar er is vast een pc expert hier die wat software op kan noemen waarmee je kan kijken aan welke hardware het ligt. Ik had nl keer hetzelfde en bleek aan 1 vd geheugen kaartjes te liggen.

Link naar reactie
  • 1

Ik ben zelf geen expert maar heb al wel een hoop falende computers onder de riem.

 

Memtest (google) is een simpel te gebruiken programmaatje om je geheugen te controleren. Je kan er ook een boot disk mee maken voor als je helemaal je systeem niet meer in komt. Testen vanuit windows kan, maar is nooit helemaal betrouwbaar omdat windows sommige stukjes van je RAM niet 'loslaat'. Vanuit boot/DOS is het stukken beter, maar ook vanuit windows krijg je een prima signaal als het echt goed kapot is.

 

Andere methode is natuurlijk (als je die hebt) stuk voor stuk andere onderdelen gebruiken en er zo achter komen wat het probleem is. Een ding heb ik wel geleerd, tenzij je harde schijf ECHT stuk is, ben je je data vrijwel nooit kwijt. Ook niet als de hele boel corrupt en wat niet al is geworden.

 

Tot zover mijn geneuzel hierover, sterke en succes ermee. Hoe je het ook oplost het is een hele klus en op zn zachtst gezegd erg vervelend

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
  • 0

 

Memtest (google) is een simpel te gebruiken programmaatje om je geheugen te controleren. Je kan er ook een boot disk mee maken voor als je helemaal je systeem niet meer in komt. Testen vanuit windows kan, maar is nooit helemaal betrouwbaar omdat windows sommige stukjes van je RAM niet 'loslaat'. Vanuit boot/DOS is het stukken beter, maar ook vanuit windows krijg je een prima signaal als het echt goed kapot is.

 

 

Memtest werkt meestal goed, ik heb er ook een paar keer wat aan gehad toen mijn broer zijn pc niet meer doorstartte. Succes met je backup!

 

Mijn eerste arch-momentje deze maand: ik heb een deadline. En mijn zoontje een longontsteking. En ik lig nu op de bank met een 13 kilo wegend heet (want koorts) kind op me, terwijl ik met mijn linkerhand nog iets ga proberen te doen. :-\ Lang leven het alleenstaand ondernemend ouderschap! ::)

Link naar reactie
  • 1

Even heel snel: heb je al via software gecontroleerd of het aan je geheugen ligt? Ik weet de naam niet zo snel maar er is vast een pc expert hier die wat software op kan noemen waarmee je kan kijken aan welke hardware het ligt. Ik had nl keer hetzelfde en bleek aan 1 vd geheugen kaartjes te liggen.

 

Gelukkig heb ik redelijk verstand van computers en heb memtest al laten draaien en er zijn geen fouten gevonden. Daarom maar recovery van windows gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd.

 

Het lijkt erop dat nu alles weer goed is want tot nu toe geen BSOD's meer...gelukkig.

 

Vervelende is dat je er ontzettend veel tijd mee kwijt bent en je ook niet even weg kunt gaan omdat je iedere keer wel een keer moet klikken bij een schone installatie. Maar goed, alles lijkt dus weer in orde.

Link naar reactie
  • 1

AAAAAAARRRRRRGGGGGHHHHHH!!!!!!!

 

Klant op m'n voicemail: is net door de politie staande gehouden wegens onverzekerd rondrijden.

 

De zoveelste blunder van verzekeraar in dit dossier: eerst wordt een polis dubbel opgemaakt. klant betaalt keurig netjes de eerste, maar verzekeraar maant klant voor de tweede, en stuurt vervolgens brieven dat de dekking is opgeschort omdat er niet betaald is. Pas na vele telefoontjes snapt verzekeraar dat het toch echt HUN fout is en dat klant keurig netjes heeft betaald.

 

En nu dus dit: kennelijk heeft verzekeraar een 5 voor een 6 aangezien en daarom klopte de meldcode niet waarmee auto's worden aangemeld in het verzekeringsregister van de RDW. Dat komt vaker voor. De meeste verzekeraars krijgen daar binnen een dag melding van, maar deze maatschappij om volkomen onduidelijke redenen niet: en dus denkt de politie dat de klant onverzekerd rond rijdt

 

Al met al geen beste beurt :(, een hoop gedoe om het ter plekke hersteld te krijgen en een klant die volkomen ten onrechte wordt staande gehouden met vers personeel in zijn auto. Leuke binnenkomer.

 

....en dat deze klant ook nog een prominent HL lid draagt ook niet bij aan mijn feestvreugde :-[ :'(

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Je wil er toch niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als je client een aanrijding met blijvend letsel had veroorzaakt, terwijl hij onverzekerd was ... probeer het dan nog maar eens recht te zetten.

 

Voor de goede orde: de klant is in dit geval gewoon verzekerd, er is ook een polis afgegeven, alleen staat die dekking niet geregistreerd in het kentekenregister, waardoor de politie ten onrechte constateert dat de auto onverzekerd is.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

@herafin: het is een optie. Weer een controleproces erbij omdat verzekeraars HUN processen niet op orde hebben. Of erger nog: omdat deze verzekeraar - tijdelijk eigendom van de staat der Nederlanden -graag goede sier maakt met z'n directe kanaal DITZO, en er zoveel resources bij de intermediaire kant weggehaald zijn dat daar de foutmarge omhoog schiet. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Volgende keer in een zelfde situatie misschien deze site checken

 

Meestal is het dan telaat. Bovendien wordt de site niet meteen geupdate. Dus zou je elke zoveel tijd alle verzekeringen moeten nakijken.

 

Misschien moeten ze de zaken omdraaien, dat wanneer een auto niet langer verzekerd is ze de laatste contact persoon of de eignaar meteen waarschuwen dat er iets is dat niet klopt.

 

Vroeger kon je pas je verzekering overzetten als de andere verzekeraar aangaf at de nieuwe polis is was gegaan.

Link naar reactie
  • 0

gister en eergister bij 2 leveranciers flink wat producten ingekocht. in totaal 4 zendingen met totaalgewicht van ruim 70 kilo.

 

Krijg ik gisteravond op factuuradres een heel groot pakket binnen van 1 van de 2 leveranciers.

Hebben ze over het hoofd egzien dat ik verschillende factuur en aflever adres heb en staan de producten dus 150 km vanaf het magazijn op kantoor.

 

Ik dus daarover bellen, blijkt dat ze 2 andere zendingen gister ook naar factuur adres verzonden hebben dus die komen pas vanavond hier weer aan.

 

Tot overmaat van ramp blijkt ook de andere leverancier de zending naar factuur adres verzonden te hebben welke dus ook pas vanavond aankomt hier.

 

Direct doorsturen met verzend en ophaal service is ook weer niet mogelijk aangezien voor vandaag geen afhaal afspraak meer gemaakt kan worden, dat kan pas voor morgen middag/avond en dan wordt het pas dinsdag bij magazijn afgeleverd.

 

Alle pakketen hadden vandaag echter opgedeeld moeten worden in kleine pakketjes en verzonden moeten worden naar de klanten.

Nu kan dat dus pas op zijn vroegst dinsdag of woensdag gebeuren en zitten honderden klanten op hun bestelling te wachten (en kan die klanten daarover ook niet berichten omdat er geen e-mail adressen van bekend zijn).

 

En vorige week was er ook al een leverancier die factuur en aflever adres verwisselde en de boel op de verkeerde adressen liet afleveren.

 

En het is toch echt duidelijk hoe ik aan leveranciers heb doorgegeven, duidelijk vermeld factuur adres en aflever adres.

 

Bij volgende bestellingen maar het grote rode knipperende letters het aflever adres vermelden denk ik.... >;(

Link naar reactie
  • 0

Stuur ze een mail met twee voorstellen

 

- Zij zorgen dat het vandaag op de juiste locatie komt

- Jij regelt een koerier die hetzelfde doet en houdt de kosten in op hun factuur

 

Bel ze na dat ze mail hebben en dat je binnen een uur antwoord wilt omdat anders optie 2 accoord is en jij het regelt

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.