reusactie2008!

Aanbevolen berichten

super ... top ... en go voorall so door.

 

-edit: ;D, do I have a ball, or what. ::) ;) ;D

Trouwens het is meer dan 1 anonieme uitdeler. En anders heb je jezelf verraden, meneer gezondheid.

 

Gezondheid en passie, proost en een reusachtige voortzetting van je persoonlijkheid.

 

Alle goeds, Stef van Wijk.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

Nee, ik vind het niets. Een slap excuus om een systeem te saboteren. Ja, aan de oppervlakte lijkt het lief en aardig, maar deep down is het een poging om terechte kneuzen weg te werken.

[...]

Ik had alleen gehoopt dat we na 6 jaar wel overtuigd zouden zijn van het nut van het Karma systeem....

 

Ik kan er niets aan doen maar enerzijds lijkt dit forum naar nivo te streven, higher level te zoeken.

maar anderzijds is dat kneuzen/reuzen gedoe op dit forum een middelbare school vereniging nog niet waardig.

 

Ik ga ervan uit dat mensen hier in principe goed en positief bezig zijn.

Iedereen die tijd aan dit forum besteed verdient dus een reus.

 

En als iemand hier je een kneus geeft is het meestal omdat men de moeite niet gedaan heeft om eea goed te lezen of door te vragen.

De meeste kneuzen die ik hier heb zien passeren waren verre van terecht.

 

Wellicht is deze thread dus een goede aanleiding om eindelijk met dat kinderachtige kneuzen/reuzen gedoei te stoppen.

Just my 2 cts.

 

PS.

Ik was/ben de uitdeler niet maar het moge duidelijk zijn dat het wel mijn sympathie heeft.

 

Link naar reactie

maar anderzijds is dat kneuzen/reuzen gedoe op dit forum een middelbare school vereniging nog niet waardig.

 

Stemmen op inhoud werkt op diverse sites uitstekend. Ik vind het dus wel een goede aanvulling dat het feit dat een reus gegeven is zichtbaar is in het bericht.

 

Waar ik me wel erg aan stoor is dat de teksten van, met name kneuzen, zichtbaar is. En dat zonder mogelijkheid om er zelf commentaar aan toe te voegen. Aardig middel om iemands reputatie met wat fijn geplaatste kneusjes om zeep te helpen.

Link naar reactie

Nuh, heb even water gedronken. Een vriend moest bijdehand doen. Het ging goed richting schuddebuiken gehalte toen ik de laatste pagina deze ging lezen. Sorry.

Poe hee, ik had gewoon tranen in mijn ogen. He he, dit is geen schuddebuiken, dit is jezelf begillen. Tering, ik ben aan een saunatje toe.

 

Alle goeds, ff rlxn mt flmpj, Stef van wijk.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

maar anderzijds is dat kneuzen/reuzen gedoe op dit forum een middelbare school vereniging nog niet waardig.

 

Stemmen op inhoud werkt op diverse sites uitstekend. Ik vind het dus wel een goede aanvulling dat het feit dat een reus gegeven is zichtbaar is in het bericht.

 

Waar ik me wel erg aan stoor is dat de teksten van, met name kneuzen, zichtbaar is. En dat zonder mogelijkheid om er zelf commentaar aan toe te voegen. Aardig middel om iemands reputatie met wat fijn geplaatste kneusjes om zeep te helpen.

 

Ja, het laat een bizar soort 'meta-onderwaterconversatie' ontstaan; als antropologisch experiment om die reden ook reuze interessant! Ik heb al meegemaakt dat ik privéberichten kreeg met 'die kneus was niet van mij hoor!' en 'Ik weet heus wel dat jij die ene kneus gegeven hebt want ...' (wat trouwens wel klopte). Ik vraag me wel af of je iemands reputatie om zeep kan helpen met kneuzen, als die echt 'gevestigd' is blaas je iemand niet zomaar om met wat gemekker.

 

Link naar reactie

Ik vraag me wel af of je iemands reputatie om zeep kan helpen met kneuzen, als die echt 'gevestigd' is blaas je iemand niet zomaar om met wat gemekker.

 

Je reputatie hier op HL niet. Maar ik, en velen met mij, googlen bedrijven en personen. Als je dan wat slechte commentaren in het profiel cq. karma-overzicht ziet staan ga je dan verder kijken of ga je de volgende aanbieder googlen?

 

ps betere foto, nu het onderschrift nog ;)

Link naar reactie

...

Aangezien de anoniem reuzengever zichzelf geen reus kan geven, moeten wij op zoek naar degene zonder reus van de reusenactie. ...

 

2e account aanmaken... ;)

 

En nee ik ben niet de anonieme reusactievoerder, hoewel ik bijna altijd anonimen reuzen en kneuzen uitdeel. Maar dat is weer een hele andere discussie.

 

Ik vind het karmamechanisme wel handig en zinvol, zolang mensen er serieus mee omgaan, anders ontaardt het in flauwekul, en dat zou ik jammer vinden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Ik vind het karmamechanisme wel handig en zinvol, zolang mensen er serieus mee omgaan, anders ontaardt het in flauwekul, en dat zou ik jammer vinden.

 

 

Is dit dan niet nou net wat er nu gebeurt ?

Was dit topic eigenlijk best serieus begonnen, en heb regelmatig willen inhaken, maar ja het werd zo flauw...

Humor is Ok en onzettend belangrijk om rond te kunnen lopen en te "overleven", maar mij lijkt het reuzen/kneuzen idee daar net wat serieuzer voor. Je hoeft er geen waarde aan te hechten, maar mocht je een kneus krijgen, ben je toch ver.. zwaar benieuwd waarom. Kun je er ook nog eens over denken om misschien iets genuanceerder te reageren, bijvoorbeeld.

 

Mocht je een (serieuze !!) reus krijgen voor een goed advies, of om iemand een hart onder de riem te stken, of...weet ik veel, dan denk ik dat veel mensen hier toch een ardige veer van in hun ...reet krijgen. Wat heeft het dan voor nut om Jan en Alleman, om wat voor reden dan ook te reuzen ??

 

Gelukkig hebben veel mensen veel plezier gehad de laatste dagen aan dit Topic, ik ga me er nu van afzijdig houden !

 

Link naar reactie

Volgens mij begint het bij de meeste nu wel door te dringen dat deze reusactie leuk was maar meer weg heeft van een soort digitaal belletje trekken. Die tijd van belletje trekken zijn de meeste forumbezoekers inmiddels ruim voorbij.

Ik hoop dat mensen in gaan zien dat door serieus om te gaan met het reus kneus systeem berichten met meerwaarde makkelijker te herkennen worden en misschien daardoor ook beter gelezen worden.

Hopelijk spoort het mensen aan kwaliteit te posten, wat naar mijn idee niet wegneemt dat humor op een andere manier een bijdrage kan leveren.

Link naar reactie

Ik vind het karmamechanisme wel handig en zinvol

Noem eens een voorbeeld ?

 

Deze discussie geeft mij een closed-group-item idee.

Dat zie je ook vaak bij vergaderingen.

Als voorbeeld: een groep vergadert op dinsdagavond en het is niet druk.

Dan komt iemand op het idee een andere avond te overwegen.

En na een discussie concludeert men dat de dinsdagavond het beste is.

Dat klopt natuurlijk want de aanwezigen kunnen allemaal op dinsdagavond

en degene die alleen op woensdagavond kunnen zijn er simpelweg niet.

 

En zo ook hier: degenen die zich storen aan het pubereske kneuzen/reuzen-gedoei zijn al lang gaan lopen

en degenen die hier nog hangen hebben er blijkbaar geen moeite mee.

En als het onderwerp ter discussie komt kan de enige conclusie dus zijn om het te handhaven.

 

Er zo komt er nimmer verandering..... en dat in een groep die denkt innovatief bezig te zijn.

Maar wellicht helpt dit messie ..... a little bit.

 

Laat ik nog een duit in het zakje doen:

Stelling-1: het huidige kharma-level zegt meer over hoe lang iemand hier al rond hangt dan over zijn kwaliteiten.

Stelling-2: een kneus wordt meestal als onterecht ervaren en resulteert zelden tot verbetergedrag.

Stelling-3: Als we enerzijds starten met de mogelijkheid van het uitdelen van "Complimenten" en per gebruiker Kharma definieren als "Aantal Complimenten per 100 berichten"

en anderzijds kneuses/reusjes in de prullebak doen,

dan bewaren we de schone gedachte achter het Kharma-idee en zijn we verlost van de negatieve bijverschijnselen.

Als we die verandering aandurven zijn we pas echt innovatief bezig.

 

Link naar reactie

Stelling-1: het huidige karma-level zegt meer over hoe lang iemand hier al rond hangt dan over zijn kwaliteiten.

Dat is wel duidelijk hier te zien, maar op dit moment worden er ook niet echt zomaar reusjes uitgedeeld geloof ik, tenminste, niet eerder dan deze reusactie (ik ben het althans nog niet tegen gekomen) en zo nu en dan heeft iemand dan wel een goede bui en geeft een reusje of wil iemand anders elkaar weer compenseren. Echter zie je van personen met een hoog karmagehalte dat ze wel kwaliteiten hebben op het gebied van ondernemersschap. Echter zijn er ook mensen met een laag karmagehalte die vaak hen kwaliteiten hebben op een bepaald vakgebied. Daardoor is het karma-systeem vooral gebaseerd op ondernemerstips in plaats van vakgerelateerde inhoud.

 

Stelling-2: een kneus wordt meestal als onterecht ervaren en resulteert zelden tot verbetergedrag.

Dat word met regelmaat volgens mij gedaan. Uit eigen ervaring heb ik dat wel gehad, maar heb ik mezelf na een felle discussie ook wel verbeterd. Echter is het zo dat in het huidige reus/ kneus systeem doorvragen niet mogelijk is waardoor de feedback nauwelijks in door te vragen is waardoor je er echt wat aan hebt. Als je in mijn lijst kijkt van karma zie je bijvoorbeeld ook wel dat ik kneusjes heb gekregen waarvan je je echt afvraagt; wat moet je ermee... En dan voel je het ook aan alsof de kneus onterecht is én leid het niet tot verbetergedrag.

 

Stelling-3: Als we enerzijds starten met de mogelijkheid van het uitdelen van "Complimenten" en per gebruiker Karma definieren als "Aantal Complimenten per 100 berichten"

Hmmmz, ik weet niet helemaal hoe je dit voor je zou zien, ik denk dat het huidige systeem kan werken, maar dat de feedback vaak completer mag worden gemaakt en dat het mogelijk is om te reageren dan wel door te vragen op een reus of kneus indien gewenst.

Link naar reactie

Er zo komt er nimmer verandering..... en dat in een groep die denkt innovatief bezig te zijn.

Maar wellicht helpt dit messie ..... a little bit.

 

Laat ik nog een duit in het zakje doen:

Stelling-1: het huidige kharma-level zegt meer over hoe lang iemand hier al rond hangt dan over zijn kwaliteiten.

Stelling-2: een kneus wordt meestal als onterecht ervaren en resulteert zelden tot verbetergedrag.

Stelling-3: Als we enerzijds starten met de mogelijkheid van het uitdelen van "Complimenten" en per gebruiker Kharma definieren als "Aantal Complimenten per 100 berichten"

en anderzijds kneuses/reusjes in de prullebak doen,

dan bewaren we de schone gedachte achter het Kharma-idee en zijn we verlost van de negatieve bijverschijnselen.

Als we die verandering aandurven zijn we pas echt innovatief bezig.

 

Als je de draad zichtbare reuzen en kneuzen had gevolgd dan had je kunnen weten dat een soortgelijke ideeën al eerder in de betreffende draad zijn gepost.

 

Wat jouw stellingen betreft, op basis van welke ervaringen en inzichten berusten deze uitspraken ?

 

Dit topic gaat naar mijn idee over een hopelijk eenmalige actie van iemand die wat overenthousiast reuzen is uit gaan delen.

Link naar reactie

Als je de draad zichtbare reuzen en kneuzen had gevolgd dan had je kunnen weten dat een soortgelijke ideeën al eerder in de betreffende draad zijn gepost.

Euhh...... ik las daar:

"Okay allemaal, laten we weer gaan doen wat we leuk vinden hier en andere ondernemers gaan helpen. Genoeg gedold zo."

Dus ik was in de veronderstelling dat die thread gestopt was.

 

Wat jouw stellingen betreft, op basis van welke ervaringen en inzichten berusten deze uitspraken ?

Lees de thread -waar jijzelf hierboven naar verwijst- nog eens door en je komt voldoende ingredienten tegen.

Link naar reactie

Ik hoop dat mensen in gaan zien dat door serieus om te gaan met het reus kneus systeem berichten met meerwaarde makkelijker te herkennen worden en misschien daardoor ook beter gelezen worden.

Hopelijk spoort het mensen aan kwaliteit te posten, wat naar mijn idee niet wegneemt dat humor op een andere manier een bijdrage kan leveren.

Kwaliteit heeft elk post >;(.

Hoop houden, en ook de humor.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.