Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken. De term is afkomstig uit de oorlogsvoering waar het Spaanse woord guerrilla gebruikt wordt om een bepaald type oorlog te beschrijven waarbij kleine groepen strijders een veel groter leger effectief op afstand weten te houden.
De overeenkomst tussen situaties in het bedrijfsleven waar een kleine organisatie een veel grotere organisatie (vaak de marktleider) probeert te bevechten, leidt ertoe dat ook hierop de term guerrilla geplakt wordt.
Een van de middelen die guerrillamarketeers kunnen gebruiken is het choqueren van mensen, waardoor zeer snel en veelal op goedkope wijze een groot aantal mensen bereikt kan worden.
Hebben jullie goede ideeen voor een geslaagde guerilla-marketing actie, of dit recentelijk al in de praktijk gebracht? Ik ben zelf werkzaam in de financiele dienstverlening, en vind het dus wat lastig om hier goede invulling aan te geven. Misschien zijn HL-ers die er ervaring mee hebben.
Graag jullie ideeen.
drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG
www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven
www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
edmondhalley
edmondhalley
Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken. De term is afkomstig uit de oorlogsvoering waar het Spaanse woord guerrilla gebruikt wordt om een bepaald type oorlog te beschrijven waarbij kleine groepen strijders een veel groter leger effectief op afstand weten te houden.
De overeenkomst tussen situaties in het bedrijfsleven waar een kleine organisatie een veel grotere organisatie (vaak de marktleider) probeert te bevechten, leidt ertoe dat ook hierop de term guerrilla geplakt wordt.
Een van de middelen die guerrillamarketeers kunnen gebruiken is het choqueren van mensen, waardoor zeer snel en veelal op goedkope wijze een groot aantal mensen bereikt kan worden.
Hebben jullie goede ideeen voor een geslaagde guerilla-marketing actie, of dit recentelijk al in de praktijk gebracht? Ik ben zelf werkzaam in de financiele dienstverlening, en vind het dus wat lastig om hier goede invulling aan te geven. Misschien zijn HL-ers die er ervaring mee hebben.
Graag jullie ideeen.
drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG
www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven
www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20161-goede-ideeen-voor-geslaagde-guerilla-marketing/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
35 antwoorden op deze vraag