• 0

Verbodsbord 'verboden voor moeders' vastleggen

Goedendag,

 

Voor een reclamecampagne voor moederdag, zouden wij graag een logo voeren wat lijkt op een verkeersbord met een slogan. Deze slogan en logo willen we als woord- en beeldmerk inschrijven bij het merkenbureau.

 

Maar mag dat wel? Ik bedoel, die ronde vorm met streep er doorheen in de kleur rood lijkt mij dat dit ook ergens is vastgelegd dat je dat niet zomaar mag gebruiken. Aan de andere kant zijn er veel zelfbedachte varianten op een verkeersbord te vinden.

 

Ik heb het logo als bijlage aan deze post toegevoegd.

 

moeder.jpg.c91af6dc8b3890b836362b5e4d1411e3.jpg

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik vraag me af of dit onderscheidelijk genoeg is.

 

Dit soort 'verkeersborden' vind je legio op t-shirts, mokken, vlaggen etc.

Denk alleen eens aan een organisatie als 'Large', die hebben catalogi vol met deze grappen.

 

Desalnietemin succes hiermee! Ik vind em grappig hoor! ;D

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Zeker met een slogan erbij zou 't nog wel moeten kunnen en zeker jouw voorbeeld lijkt mij niet echt een probleem.

Probeer het niet geheel identiek te maken / gebruiken. Zover ik weet zijn daar nooit problemen (= al dan niet gerechterlijke doorhalingen) van gekomen. Ik weet eerlijk gezegd niet wie rechthebbende is van de (meeste) verkeersborden (ANWB, Min. V&W ?), maar er zijn wel voorbeelden van inschrijvingen in het register die ook op een leuke manier gebruik hebben gemaakt van verkeersborden en -tekens* . Een voorbeeld in het merkenregister is BX. 406273, hoewel misschien wel weer de houder van deze inschrijving bezwaar kán maken tegen deze van jou ...

 

Rudolf

 

* zoek anders even in het merkenregister / linksonderaan 'geavanceerd zoeken aanklikken / intikken bij Wenencodes: 180720 of 180709.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij een eenmalige actie, waarom zou je het dan vastleggen ?

 

Het is een aktie welke ieder jaar terugkomt. Misschien in een andere hoedaningheid maar wel met hetzelfde logo.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

 

Niet moeilijk doen. Alle tijd en geld die je besteedt aan het onderzoeken en vastleggen van zo'n beeldmerk kun je beter besteden aan de promotie van het idee. Zo bijzonder is dat namelijk niet. Een dun ideetje. Gewoon gaan met die baviaan, en vooral geen geld verkwisten aan juristerij.

 

Tenzij je voor Nestlé werkt natuurlijk. ;D

 

 

Yorkie.jpg.57fe13294f8c549de1da45c528c2954b.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

met twabla eens, besteed je tijd en geld aan uitbouwen van dit idee en wanneer na twee of drie jaar jouw idee overgenomen is door concurrenten die er toe doen ga je over op een nieuw idee. Jij loopt voorop en concurrenten doen het met jouw "left-overs".

 

Wanneer je nu met de beschikbare middelen dit idee in je markt zet zal het voor jouw doelgroep duidelijk zijn dat het jouw beeldmerk zijn. Tegen de tijd dat anderen het ook gaan gebruiken ben jij al weer verder.

 

Bovendien bestaan van deze verbodsboden (pictogrammen) allerlei voorbeelden zoals verboden te roken, verboden voor gsm's, verboden voor ijs, verboden voor poepende honden, verboden voor patat, verboden voor fietsen... Deze mogen wij allemaal gewoon maken. Dus hoe je een verbodsbord voor vrouwen exclusief zou kunnen claimen ? Dat zou mij verbazen, ??? maar dat lees ik dan graag van anderen.

 

 

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Ook met Twabla eens. Waarom zou je geld en moeite steken in iets wat niet of nauwelijks te beschermen is?

 

Het bord is algemeen en een afbeelding van een vrouw ook. Ook de combinatie is niet uniek (zie voorbeeld onder). Dan moet het unieke dus in de slogan zitten. Of nog beter de slogan en de afbeelding moeten elkaar versterken.

 

Je moet je ook nog afvragen of je tijd en geld wil steken in de eventuele handhaving van het monopolie.

verboden_voor_dames.jpg.13543a31e07efccbe1815b7868d46a77.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hmmm

 

Hans... Ik zie toch vershillen...

Maar ok, on topic, bord is bekend, het idee vrouw is bekend.. .Dus misschien kun je iets claimen in de richting vanb auteursrechten, maar verder... Heb je het hoofd zelf getekend of is het een standaard picto uit en pakket?

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

Als ik alles zo lees, dan lijkt het mij onwaarschijnlijk om het alleenrecht te krijgen op zo'n soort bord. Mits misschien in combinatie van bord en slogan maar ik zal me inderdaad het geld en moeite besparen.

 

Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen ;)

 

Ik heb zoiets willen doen met het logo omdat ik naar aanleiding van een ander post waarin ik ideeen heb gevraagd voor een slogan, een soortgelijk verkeersbord op http://www.globos.nl heb gezet.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Misschien een nutteloze reactie: maar als je het bord langs de weg gaat zetten ofzo kun je te maken krijgen met de wegenverkeerswet. Je mag officieel niet zomaar verkeerdborden (of iets dat daar teveel op lijkt) plaatsen zonder een verkeersbesluit. Klinkt overdreven maar als jij het wilt plaatsen langs een school ofzo dan kun je daar last mee krijgen, stel je komt een overijverige ambtenaar of politieagent tegen. T'is maar een waarschuwinkje... In dit geval zal het wel meevallen, maar je mag bijvoorbeeld ook niet zomaar verkeersborden op eigen terrein zetten (als je de Efteling bent ofzo) zonder verkeersbesluit. De borden zijn dan niet rechtsgeldig..

Link naar reactie
  • 0

* zoek anders even in het merkenregister / linksonderaan 'geavanceerd zoeken aanklikken / intikken bij Wenencodes: 180720 of 180709.

 

offtopic: ik vind dat een behoorlijk onduidelijke site, voor een overheidsinstelling. En niet objectief: "Succesvol ondernemen begint met registreren." En kan ik concluderen uit het niet zoekbaar zijn van de modellen en idee-en dat deze niet openbaar zijn?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.