Irritaties: deze vraag is al 800 x gesteld, kijk op www.etc.nl

Aanbevolen berichten

Je hebt zojuist een groot deel van mijn vage insinuaties zelf gedemonstreerd. Als deelnemer van de club, heb je laten zien hoe het werkt.

 

Uitermate voorspelbaar :) zoals ik in het begin van mijn vorige post al deed:

 

Ik ben Mod, dus op het gevaar af dat ik dus wordt weggezet als ‘lid van de elite’ doe ik toch maar een poging

 

Verder even ontopic

 

Als dat niet voorkomt, kan je gemakkelijk toezeggen, want het kost geen moeite. Als het onverhoopt, misschien ergens, toch wel eens zou kunnen voorkomen, is het slechts een kwestie van normale omgangsvormen in acht nemen om aan deze wens te kunnen voldoen.

 

Ik schreef toch al dat het voorkomt? Alleen naar mijn mening in mindere mate dan jij ervaart. Om het niet vaag in de gevoelenssfeer te houden heb ik dat deels nagekeken.

 

Jij vraagt om minder te verwijzen en ik geef argumenten om dat wel te doen waar jij niet op ingaat. Ik blijf achter die argumenten staan en zie in jouw post geen reden om van die mening af te wijken. Wel is dit draadje voor mij een reden om in sommige gevallen wat meer toe te lichten waarom ik verwijs naar een andere draad of een google-resultaat.

 

Normale omgangsvormen zoals je vraagt heb ik je indirect al gelijk in gegeven en ik heb tevens aangegeven dat de mod’s gezamenlijk besloten hebben hier wat meer het oog op te houden mocht dit voorkomen. Dit is tevens echter een verantwoordelijkheid van het gehele forum waar de mod’s gewoon onderdeel van zijn.

 

Op die manier denken we toch vrijwel hetzelfde?

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er een aantal maanden geleden ook schuldig aan maakte, en toen een terechte kneus kreeg van een oudgediende.

 

Je gaat verder helaas niet in op de vragen die ik je stel met betrekking tot zogenaamde mod-criteria en kliekvorming bij oudgediende en mod’s. (ook ik ben niet gevraagd maar heb me beschikbaar gesteld naar aanleiding van een voor iedereen toegankelijk oproep van Ewout hier op HigherLevel)

 

Ik wil me heus wel iets aantrekken van kritiek, maar niet van ongefundeerde of niet-beargumenteerde kritiek.

 

Als je stelt dat HL een gesloten gemeenschap aan het vormen is ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe: Marcel/Up – ManonGJ, StefanO, Avalanche, John Kode, Ryann16600, JS Coolen, John Bouwmans, T00N, Bo Walta , Maarten/Xolphin en nog heel veel anderen die minder dan een jaar lid zijn (sorry als ik je hier niet genoemd heb) daarover denken. Mag ik hen bij deze uitnodigen?

 

Frans

Link naar reactie

Hoi Frans,

 

Dag mag!

 

Toen ik net (3 dagen) op HL zat en in mijn enthousiasme al flink wat vragen had beantwoord, werd ik door een ex-HL-lid gewaarschuwd niet te eigenwijs op de posts van bepaalde personen te reageren. De term mods werd niet gebruikt, maar daar ging het wel om. Voor wie het nog niet wist: tot gisteren wist ik niet hoe ik een mod zou moeten herkennen. :-[

 

Nou gun ik ieder z'n visie en neem ik goede raad graag ter harte, maar ik vorm m'n mening altijd op grond van m'n eigen ervaringen. Toch heb ik de raad opgevolgd en heb even gas teruggenomen. Als nieuwkomer vind ik een zekere terughoudendheid best te verdedigen.

 

Kort daarop ben ik toch weer doorgegaan met het posten van zaken waar ik verstand van meen te hebben. Iets voorzichter, niet al te betweterig tegen de HL-ers met veel sterren, maar van lieverlee toch gewoon weer volgas ongeacht het sterrendom.

 

Tot op heden heb ik daar geen negatieve ervaringen mee. Sterker nog: ik voel me hier thuis en verbaas me er zelfs over dat ik zo snel (ik heb net m'n maandjubileum gevierd) in de groep ben opgenomen. Het voelt goed!

 

groet,

 

John

 

 

 

Link naar reactie

Twan, dank voor de uitgebreide toelichting. Ik heb je niet op onjuistheden kunnen betrappen, dus heb je m.i.je huiswerk goed gemaakt. Wel kan ik eraan toevoegen dat ik met nog meer mensen wel eens een borrel drink.. dat verklaart ook peter b zijn vraagtekens. Je verhaal over de keuze voor ofwel starters of innovatief ondernemerschap snijdt zeker hout.

 

Het organisatorische vind ik erg boeiend, vooral het stukje met de naysayers. Misschien wil je mij daar eens over bijpraten?

 

Peter b,

 

Ik realiseer me dat ik doordraaf. Ik heb ook niet voor niets al drie keer in deze draad geroepen dat het wat mij betreft genoeg is. Zo belangrijk is het ook allemaal niet en stiekum weet ik toch wel dat er heus wel aandacht voor is. Al was het maar omdat ik iedere keer weer teruggeroepen wordt. Ik had dat ook kunnen negeren natuurlijk. Maar iig. Dank voor de waarschuwing.

 

Frans,

 

We zitten inderdaad dichter bij elkaar dan het lijkt. Het enige waar het me om ging is om niet direct weggezet te worden als je iets roept (of vraagt) wat even niet past. Dat ik daarvoor de halve poppenkast op stelten moet zetten, stemt me niet helemaal gelukkig, maar is te overkomen. Zoals twa al aangaf heb ik ook offlline contacten in hl, waardoor de criteria, ook al door twa benoemd, mij bekend zijn. Niets vaag aan.

Peetvader zijn is me iets te veel eer.

 

Groeten, Henk

 

 

Link naar reactie

@John,

 

Dank voor je toelichting. Ik deel ook jouw mening dat nieuwkomers zich hier snel thuis kunnen voelen. Uiteraard scheelt het wel of je als nieuw lid even langskomt voor informatie of dat je kennis deelt. Daarin is jouw gevoel in het licht van dit topic dus niet vereenzaambaar met wat 'vragende' first timers hier ervaren. Ik geef grif toe dat iemand die lid wordt om enkel kennis te delen vaak sneller geaccepteerd zal worden dan iemand die even langskomt voor wat info. Dat is de natuur van waardering voor gevers en nemers.

 

@Henk

 

De halve poppenkast staat niet op stelten hoor. Het onderwerp van dit topic staat op de agenda en ik denk dat elke mod en 'oudgediende' het nu wel gelezen heeft en er lering uit zal trekken. Dat hoeft niet meteen een verandering van de regels in te houden, maar de vriendelijkere benadering die jij zoekt, zal zeker tot stand komen. HL is er naar eigen zeggen voor starters en groeiers, dus is iedereen welkom.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Zelf ben ik ook nog maar 1 jaar actief HL lid en heb deze discussie ook al eerder meegemaakt, toch zitten er in deze discussie steeds meer feiten die wel kloppen al wordt er beweerd van niet.

 

Op andere ondernemersfora wordt HL gezien als een vaste en hechte kliek die zichzelf zien als de beste ondernemers die er zijn.

In eerste instantie vond ik dat kletspraat maar zie tegenwoordig steeds meer zaken die daar op wijzen ook is er de laatste tijd door een bepaalde Mod onnodig vaak ingegrepen door de boel op slot te zetten.

Expertmembers die zich zelden melden.

 

Dat het verstandig is dat je sommige HL leden niet tegenspreek heb ik in de lijve ondervonden, al was de reactie niet van het bewuste HL lid wel kreeg ik na een opmerking talloze mails met allerlei verwijten en zelfs bedreigingen ( de grapjassen ;D )

 

Als een vraag al 800 keer is gesteld antwoord ik nog zelden maar wel zie je dat de "nieuwelingen" graag die vraag willen beantwoorden, laat ze dat gewoon doen want zo zijn wij ook begonnen.

 

Zover ik weet heeft Kermie een oproep geplaatst voor de laatste Mod vergadering of men nog wensen en opmerkingen had, het was natuurlijk beter geweest daar het ongenoegen over HL te melden.

 

Tot zover de tweede en laatste bijdrage aan deze soap.

 

 

Link naar reactie

Heren heren... (het is opvallend dat dames zich niet in de discussie mengen)... laat je nu niet meeslepen door je testosteronspiegel.... Het is veel verstandiger om vast te stellen dat er zaken kunnen worden verbeterd om op HL op informatief vlak op een HL te tillen en je energie daarin te steken. Dit heeft in mijn optiek helemaal niks met persoonlijke beleving te maken. HL is nu een open discussie forum en het is leuk als het dat blijft, maar het is leuker als de starters er ook een kastje met informatie vinden, waarvoor nauwelijks een zoekopdracht nodig is.

Link naar reactie

Als je stelt dat HL een gesloten gemeenschap aan het vormen is ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe: Marcel/Up – ManonGJ, StefanO, Avalanche, John Kode, Ryann16600, JS Coolen, John Bouwmans, T00N, Bo Walta , Maarten/Xolphin en nog heel veel anderen die minder dan een jaar lid zijn (sorry als ik je hier niet genoemd heb) daarover denken. Mag ik hen bij deze uitnodigen?

 

Frans

 

Ik volg het topic al dagen, maar heb me eerlijk gezegd eens bewust afzijdig gehouden. Maar vooruit, door de uitnodiging van Frans dan toch een reactie van mijn kant. Ik plaats nu alleen een bericht hoe IK het voel/ervaar en ga verder niet in op opmerkingen die al geplaatst zijn, of ik het er nu wél of niet mee eens ben.

 

Toen ik zo diep in de shit zat en nergens geen hulp meer kreeg, wees iemand mij op dit forum. Ik ben geen internetter, de pc werd/wordt door mij puur gebruikt voor werk en boekhouding. Na een aantal dagen gelezen te hebben hier, heb ik ergens in de nachtelijke uurtjes tóch maar mijn eerste vraag gesteld. Hier zat ik al dagen tegen aan te hikken.

 

Voor mij was internet verder een onbekende wereld, tenminste, de fora. En nu moest ik mezelf bloot geven, ook al was het anoniem !!!

 

Gelukkig werd er bij mij positief gereageerd, hoewel ik ook van iemand een PM kreeg, om me duidelijker op te stellen. (een vriendelijke vraag overigens !) Toen ik daarna een PM kreeg van iemand die precies ontdekt had, wie ik was en wat ik deed was ik 3 dagen van slag. Zie je wel, dat verd....internet !

 

Daarna leerde ik HL kennen als een zeer hechte, grote vriendenclub, met allerlei soorten mensen. Het leek verdorie wel de échte wereld !

 

Ik heb mensen ontmoet, aan de lijn gehad, nachtelijke gesprekken gevoerd, zakelijke contacten opgebouwd......net als overdag. (ik ben hier meestal in de vroege avonduurtjes ;D)

 

Ik vind het superknap en heb respect voor het werk van de mods. Vrijwillig en dag en nacht bijhouden van de berichten, ga er maar aanstaan.....

 

Ook ik heb berichten gezien, waarop gereageerd werd op een zeer belerend toontje, waarvan ik dacht : "nou, nou, moet dit nu zo, op deze manier ??"

TS is blij, dit forum gevonden te hebben, die komt nu echt niet meer terug ! En zo'n antwoord werd écht niet alleen door de mods gegeven ! Ook vaste bezoekers kunnen er wat van....

 

Ook zag en zie ik mensen voorbij komen, die al na 3 geplaatste berichten, menen opmerkingen te mogen maken, in de trant van : " Daar houden wij hier niet van !"

 

Soms moet ik er hartelijk om lachen, en soms irriteer ik me. Tja.

 

En soms betrap ik mezelf op het "wannabe-mod" reageren...... ;D

 

Ik ben heel even bang geweest toen een aantal nieuwe mods aangesteld werd, dat het contact wat ik met hen had, zou vervagen. Zij waren nu ineens mod, en ik niet. Gelukkig bleek dit niet het geval, maar ik heb wel meer respect voor ze gekregen. Ze staan nu toch op een ander voetstuk. Maar ja, ik ben er één die ook nog steeds respect heeft voor meneer de dokter en meneer de politieagent. Terwijl ik ontzettend veel met bijvoorbeeld de politie samenwerk. Een kwestie van opvoeding denk ik.

 

Ik ervaar HL nog steeds als een zeer hulpvaardige en vriendelijke gemeenschap, en die enkele opmerking die even geïrriteerd gemaakt wordt, neem ik dan op de koop toe. Wanneer mogelijk tracht ik dan één en ander te nuanceren, zoals andere vaste gebruikers ook doen, en soms stuur ik nieuwelingen en PM met wat ongeveer de bedoeling is hier. Gelukkig is me dit altijd (tot nu toe, tenminste... ;) in dank afgenomen)

 

Ik heb hier moeten leren en heel veel hulp gehad, ik probeer nu anderen te helepen wanneer ik kan, en mensen op weg te helpen hoe dit forum werkt en wat de bedoeling is.

 

Marcel

 

Link naar reactie

Omdat mij naar aanleiding van mijn bijdrage aan dit onderwerp via anonieme kneusjes duidelijk gemaakt is dat ik niet op dit forum (fora in het algemeen) thuis hoor en tevens op onvriendelijke wijze wordt verweten dat ik niet goed zou lezen en zit te muggeziften, wil ik toch nog even iets kwijt.

 

In mijn reactie op Joost Rietveld (die ik overigens hierover al een pm heb gestuurd) lijkt het zo te zijn dat mijn opmerking aan hem persoonlijk gericht was. Het tegendeel is echter het geval. Nalezend had ik gezien de context m'n reactie anders moeten formuleren om die indruk uit te sluiten.

 

Omdat ik in mijn reacties de connectie heb gelegd tussen de forumregels en 'opvoedkundig' gedrag van "de gevestigde orde" (daarmee niet direct mods bedoeld) en ik nog steeds geen enkele aansporing in die forumregels kan ontdekken om geïrriteerd te reageren op vragen die voor de zoveelste keer worden gesteld, maar in toch veel reacties op dit onderwerp lees dat daar anders over gedacht wordt, zou ik graag zien dat hierover door de opstellers van deze regels en/of de mods een uitspraak wordt gedaan hoe deze forumregels moeten worden geïnterpreteerd. (Sorry, lange zin!)

De vraag is deze: Zijn de forumregels nu wel of niet bedoeld als een persoonlijke uitnodiging naar forumleden om irritatie over het stellen van al bekende vragen aan vragenstellers kenbaar te maken?

 

Dan even offtopic....

Naar aanleiding van het ontvangen van de anonieme kneusjes heb ik ook een andere vraag: is het geven van anonieme beledigende en verwijtende kneusjes gewoon op dit forum of heb ik gewoon pech iemand te treffen die z'n persoonlijke frustaties op mij wil botvieren?

 

Alvast mijn dank. :)

Mik op de maan, als je mist zit je in ieder geval tussen de sterren!

Link naar reactie

...

Dan even offtopic....

Naar aanleiding van het ontvangen van de anonieme kneusjes heb ik ook een andere vraag: is het geven van anonieme beledigende en verwijtende kneusjes gewoon op dit forum of heb ik gewoon pech iemand te treffen die z'n persoonlijke frustaties op mij wil botvieren?

 

Alvast mijn dank. :)

 

Ik stuur je even een PM hier over.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

De vraag is deze: Zijn de forumregels nu wel of niet bedoeld als een persoonlijke uitnodiging naar forumleden om irritatie over het stellen van al bekende vragen aan vragenstellers kenbaar te maken?

 

nee, daar zijn de forumregels niet voor bedoeld.

Dat het gebeurt, kunnen we niet realtime voorkomen, maar enkel achteraf ingrijpen waar nodig.

 

groet

joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

 

Voor de historie:

 

Eens kijken of ik een leuke (inhoudelijke) discussie kan opstarten........

 

De laatste tijd merk ik bij mezelf dat ik steeds minder enthousiast wordt van de nieuwkomers op HL. In 9 v/d 10 gevallen komt men met een vraag die al tig keer gesteld is, of ze stellen 1 vraag waar een heel topic over geschreven wordt maar ze zich zelf nooit meer laten zien op dit mooie forum.

 

Ik merk dat ik zelf minder enthousiast wordt om voor de zoveelste keer een nieuweling (zonder verder enige achtergrond te kennen) te helpen met bijv. zijn concurrentiebeding, zeker als ik dan ook nog een negatieve reactie krijg op mijn goedbedoelde advies. Vaak weet je dan al (of heeeeel misschien wel een onterecht vooroordeel) dat de TS nooit meer terug komt en zeker ook niet zal bijdragen aan het voorbestaan v/e forum, namelijk elkaar helpen met adviezen.

 

<...>

 

En deze:

 

 

Dit forum stelt zich voor als hulp bij het ondernemen of het willen starten van een onderneming.

Vreemd vind ik het dan ook dat je regelmatig opmerkingen voorbij ziet komen als, tjonge jonge was dat zo moeilijk of zoek het zelf maar uit.

De manier waarop dit geschreven word is alles behalve vriendelijk.

<...>

 

En het gaat vast nog verder terug.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Mijne heren, ik ben nog maar pas lid en ik kan misschien door andere ogen kijken. Ik hoop niet dat u het verkeerd opvat maar als ik een RE zie over een vraag die al 800x gesteld is voel ik aan dat dit een onderwerp is dat mensen (mots?) Irriteert.

Als ik dus een vraag wil stellen en forumgebruikers niet tegen de borst wil stuiten lees ik dus eerst dit verhaal.

Ik zal wel moeten want anders krijg ik misschien op mijn kop als mijn vraag in deze topic voorkomt.

Echter het is bijna een boekwerk aan het worden, maar ik moet het wel helemaal lezen om daarna eventueel mijn vraag te stellen.

Zeker voor hele nieuwe gebruikers is dit lastig, ik bekommer me inmiddels om hl.nl en neem de moeite om te lezen maar ik kan me voorstellen dat een nieuwe bezoeker dit niet doet en zo ontstaan de problemen (volgens mij)

Ik zou wel willen maar ik heb geen oplossing voor het probleem, ik hoop u in ieder geval op weg te helpen door mijn beleving te melden.

De website heet higher level (hoger niveau) dus die BTW vragen horen hier niet thuis dat is zo.

Het is misschien wel zo dat omdat iedereen kan meedoen de botsing ontstaat omdat er vele karakters en intelligentie niveaus elkaar hier ontmoeten wat ik eigelijk het leuke vind van hl.

Ik krijg het gevoel dat ik er niet alleen voor sta en dat alleen is mij al heel wat waard.

Ik denk dat vele nieuwe leden dit zelfde gevoel hebben en negatieve kritiek slecht kunnen verweken omdat men het zich ECHT aantrekt.

Ik heb wel een voorbeeld van de zoekfunctie:

Als ik bijv. wil weten hoe ik een ondernemersplan maak en op zoek ben naar voorbeelden, krijg ik niet wat ik zoek.

(KvK uiteraard) maar dat zijn lege plannen en ik wil vergelijken met bestaande.

Dit zou dus zomaar een vraag kunnen worden die ik binnenkort zal stellen maar niet getreurd, ik zoek eerst nog wel even op google! Hihi

Groet, joop

 

 

www.restnrg.com

Link naar reactie
Als ik bijv. wil weten hoe ik een ondernemersplan maak en op zoek ben naar voorbeelden, krijg ik niet wat ik zoek.

(KvK uiteraard) maar dat zijn lege plannen en ik wil vergelijken met bestaande.

Dit zou dus zomaar een vraag kunnen worden die ik binnenkort zal stellen maar niet getreurd, ik zoek eerst nog wel even op google!

 

Een hele draad vol (links naar) goede voorbeelden van ondernemersplannen : "Links naar voorbeelden ondernemersplannen"

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

 

In diezelfde historie zie je een aantal mensen terugkeren als pleitbezorgers voor een laagdrempelig en startersvriendelijk forum, bijvoorbeeld Karen Romme en inderdaad ook Henk de Greef. Terwijl anderen pleiten voor drempels, selectiviteit, strengere moderatie of een next level. Mag hoor, meningsverschillen bevorderen het debat. Dan mag je zelfs oneigenlijke argumenten gebruiken, want er is altijd iemand die z'n vinger opsteekt en dat argument tegenspreekt.

 

Wat ik nu tegenspreek, is de suggestie dat er hier een elite actief is die mods/admins aan de hand van criteria selecteert en zo de koers van dit forum beïnvloedt. Wat er wel gebeurt, is dat er stromingen ontstaan met tegengestelde ideeën over dagelijks beheer en verdere ontwikkeling, en die bloedgroepen botsen elke keer wanneer het onderwerp opnieuw aangesneden wordt. Maar dat zie je in elke gemeenschap.

 

En zoals in elke community geldt ook hier: de honden blaffen maar de karavaan trekt verder.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Ik denk dat vele nieuwe leden dit zelfde gevoel hebben en negatieve kritiek slecht kunnen verweken omdat men het zich ECHT aantrekt.

 

Tsja, als je geen tegenslagen kunt verwerken moet je misschien nog maar eens een extra dagje gaan nadenken of het wel zo'n goed idee is om ondernemer te worden... ;)

 

Het fenomeen van basisvragen komt op alle forums waar informatie te halen valt terug, en de reakties erop ook. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er van overtuigd ben dat de oorzaak ligt in irritatie over de 'luiheid' van de vraagsteller.

 

Als je ergens goed in wilt worden moet je er wat voor doen, en die irritante oneliners komen meestal van mensen die wel ergens goed in willen worden (lees: een succesvolle odnerneming willen hebben), maar middels de manier van vragen duidelijk aangeven dat ze er eigenlijk geen moeite voor willen doen.

 

Natuurlijk mag dat (nooit geschoten is immers altijd mis) maar sommigen ervaren dat als erg storend. Daardoor zie je denk ik ook de verschillende meningen hier in dit draadje. Degenen die zich er niet (zo erg) aan storen vinden dat er te hard gereageerd wordt, en degenen die zich er wel aan storen vinden de reakties helemaal terecht...dat heb je nou eenmaal met zoveel verschillende karakters die samen op 1 forum aktief zijn.

 

Het zou me dan ook niets verbazen als de conclusie wordt dat het onderwerp genoeg besproken is, het draadje op slot kan, en er verder niets verandert. Je kunt er namelijk weinig aan veranderen zonder hele strenge regels te implementeren, en ik heb niet het idee dat men daar op zit te wachten. Terecht, overigens.

 

Als ik bijv. wil weten hoe ik een ondernemersplan maak en op zoek ben naar voorbeelden, krijg ik niet wat ik zoek.

 

Een iets andere bewoording kan ook schelen - de eerste link geeft twee pagina's resultaten, de tweede zes.

 

https://www.higherlevel.nl/zoeken?l=1&q=voorbeeld+ondernemersplan+

https://www.higherlevel.nl/zoeken?l=1&q=voorbeeld+ondernemingsplan+

Link naar reactie

Het fenomeen van basisvragen komt op alle forums waar informatie te halen valt terug, en de reakties erop ook. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er van overtuigd ben dat de oorzaak ligt in irritatie over de 'luiheid' van de vraagsteller.

 

Als je ergens goed in wilt worden moet je er wat voor doen, en die irritante oneliners komen meestal van mensen die wel ergens goed in willen worden (lees: een succesvolle odnerneming willen hebben), maar middels de manier van vragen duidelijk aangeven dat ze er eigenlijk geen moeite voor willen doen.

 

Natuurlijk mag dat (nooit geschoten is immers altijd mis) maar sommigen ervaren dat als erg storend. Daardoor zie je denk ik ook de verschillende meningen hier in dit draadje. Degenen die zich er niet (zo erg) aan storen vinden dat er te hard gereageerd wordt, en degenen die zich er wel aan storen vinden de reakties helemaal terecht...dat heb je nou eenmaal met zoveel verschillende karakters die samen op 1 forum aktief zijn.

 

Het zou me dan ook niets verbazen als de conclusie wordt dat het onderwerp genoeg besproken is, het draadje op slot kan, en er verder niets verandert. Je kunt er namelijk weinig aan veranderen zonder hele strenge regels te implementeren, en ik heb niet het idee dat men daar op zit te wachten. Terecht, overigens.

 

 

Als je er vanuit gaat dat dit topic gaat over de aard, het karakter, de instelling en/of andere persoonlijke kenmerken van de vragensteller, dan kan ik me voorstellen dat je tot deze conclusie komt. Maar als je zoals ik ervan uitgaat dat dit topic over de wijze van beantwoording van veel gestelde vragen gaat dan is jouw conclusie op z'n zachtst gezegd merkwaardig en heb je denk ik ook niets geleerd van de vele reacties die op het topic zijn gegeven tot nu toe.

 

Je kunt het natuurlijk met mij oneens zijn (ik raad je aan, het is niet verstandig.... ;D(grapje, moet kunnen toch? ;) ;))) maar als je veel van de reacties op dit topic leest dan gaat een meerderheid van deze reacties over de vraagsteller en de veelgestelde vraag die gesteld wordt. Dat is zondermeer opvallend en merkwaardig als je in ogenschouw neemt dat het topic gericht is op de beantwoording en de beantwoorder. Het simpele maar o zo verstandige advies dat daarin wordt gegeven luidt: "Reageer niet als de vraag je irriteert, laat het aan een ander over."

 

De les die je naar mijn mening uit de vele reacties zou kunnen leren is deze: De emotie die een veelgestelde vraag bij je oproept is persoonlijk en niet iets universeels. De een voelt irritatie, de ander voelt blijdschap, weer een ander voelt teleurstelling, etcetera. Omdat deze emotie persoonlijk en verschillend is, is het veel effectiever en volwassener om ze dan ook in een context kenbaar te maken die daarbij past. Dit geldt zeker voor emoties waarvan bekend is dat die voor de meesten moeilijker zijn om mee om te gaan, zoals irritatie. Dit komt naar mijn idee ten goede aan dit forum, aan de vragensteller maar ook aan de beantwoorder.

 

Ik zie niet in wat daar nu tegen kan pleiten, of pleit je voor luiheid van de beantwoorder?

Mik op de maan, als je mist zit je in ieder geval tussen de sterren!

Link naar reactie
Maar als je zoals ik ervan uitgaat dat dit topic over de wijze van beantwoording van veel gestelde vragen gaat dan is jouw conclusie op z'n zachtst gezegd merkwaardig en heb je denk ik ook niets geleerd van de vele reacties die op het topic zijn gegeven tot nu toe.

 

Dan heb je mijn bericht denk ik niet goed gelezen of niet goed begrepen. Ik probeer uit te leggen wat voor mij, en waarschijnlijk ook voor een hoop anderen, de reden is dat ik irritatie ondervind en daarom, als ik al reageer, dat soms nogal kortaf doe - helemaal in lijn met het onderwerp, dus.

 

Dat is zondermeer opvallend en merkwaardig als je in ogenschouw neemt dat het topic gericht is op de beantwoording en de beantwoorder.

 

Nou, nee dus. Aktie = reaktie. Zie mijn voorbeeld eerder, met de twee min of meer identieke vragen.

 

Het simpele maar o zo verstandige advies dat daarin wordt gegeven luidt: "Reageer niet als de vraag je irriteert, laat het aan een ander over."

 

Daarom reageer ik er ook meestal niet op, maar (ja, het is echt waar) ik ben ook maar een mens... ;)

 

Omdat deze emotie persoonlijk en verschillend is, is het veel effectiever en volwassener om ze dan ook in een context kenbaar te maken die daarbij past.

 

Negeren zie ik niet als een manier om irritatie in een context kenbaar maken...misschien kun je uitleggen hoe je dat ziet? ;)

 

Ik zie niet in wat daar nu tegen kan pleiten, of pleit je voor luiheid van de beantwoorder?

 

Nee, ik pleit voor minder luiheid van de vraagsteller. Maar wat ik daar tegen kan pleiten? Dat ik Peter Bonjernoor ben en niet een of andere PR-medewerker, en de ene dag heb ik wat minder geduld dan de andere. Soit.

 

Vind je dat een probleem, dan geef je me een kneusje - of je negeert het, natuurlijk, maar dat zal in dat geval wel weer anders werken... ;D

Link naar reactie

Af en toe vlucht ik even uit de zon (28 graden in de schaduw in mijn achtertuin) of ben ik even op zoek naar een handdoek na een verkoelende plons in mijn zwembadje (ik ben nl. nog steeds uit de running en teer momenteel op ziekengeld).

 

Maar dan probeer ik toch af en toe met een half oog deze discussie te volgen. Op mij komt de kern van deze discussie als volgt over, nl. hoe de gastvrijheid op HL wordt ervaren en verleend.

 

Laat ik eens een voorbeeld erbij halen:

 

Stel, je komt voor het eerst in een populaire, dus drukbezochte bar. Het is erg druk en je lust wel een drankje en je gezelschap ook. Je loopt naar de bar om wat te bestellen. Maar wat blijkt? Je moet eerst muntjes kopen om de consumpties te kunnen betalen.

 

De barkeeper die gastvrijheid hoog in het vaandel heeft, zal iets zeggen in de trant van:"Oh, u moet nog muntjes kopen! Weet u wat? Ik zet de consumpties even voor u opzij, en als u dan even muntjes koopt bij het verkooppunt, kunt u ze straks bij mij komen afrekenen en meenemen, ik houd het even voor u in de gaten." Dus met een fris gemoed denk je: "Oh, OK, weer wat geleerd!" en zonder dat het je bezoek aan de bar heeft verpest, ga je muntjes halen en je drankjes afrekenen, waarbij je de barkeeper bedankt voor de hulp. :)

 

Een andere barkeeper die dit tot z'n grote ergernis al ...tig keer heeft meegemaakt, en met een wat minder gastvrije inslag, zal reageren met bijvoorbeeld: "Dat is dan .. muntjes, oh, die heeft u niet? Geeft niet hoor, u bent niet de enige, maar die muntjes had je direct bij binnenkomst bij het verkooppunt moeten kopen... wie volgt!" En jou wordt geen blik waardig meer gegund. Jij denkt:"Lekker dan, sta ik hier een beetje voor paal, had-ie ook wel even anders kunnen brengen, wat een klote tent, zeg!" :-[

 

Met welke barkeeper (of met welk HL-mod of - lid) zal deze bar (dit forum) het meest gewaardeerd worden? En welke gast van de bar (of van HL) zal zich met plezier wat laten leren over de regeltjes en wanneer zal er gefrustreerder worden gereageerd?

 

Herkenbaar?

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Met welke barkeeper (of met welk HL-mod of - lid) zal deze bar (dit forum) het meest gewaardeerd worden? En welke gast van de bar (of van HL) zal zich met plezier wat laten leren over de regeltjes en wanneer zal er gefrustreerder worden gereageerd?

 

Leuke! Maar...

 

...het is niet de barkeeper die dat zegt, maar een mede-bezoeker die, net als alle andere bezoekers, wel even om zich heen gekeken heeft toen hij binnenkwam.

Link naar reactie

Ik zit met verwondering deze draad te lezen!

 

8 pagina’s over Triviale, Basale vragen en waarom die (niet) gesteld (mogen) worden en wanneer je (niet) als ondernemer voor vol wordt aangezien.

 

Met alle respect, als ik een ( voorzichtig) advies mag geven: vragen die (te) triviaal of (te) basaal gevonden worden voortaan negeren en alleen reageren op vragen die niet triviaal, niet basaal gevonden worden.

 

Kunnen we weer over gaan tot de orde van de dag en dat is voor de één ,ondernemen en voor de ander, ... óók ondernemen.

Link naar reactie

Met alle respect, als ik een ( voorzichtig) advies mag geven: vragen die (te) triviaal of (te) basaal gevonden worden voortaan negeren en alleen reageren op vragen die niet triviaal, niet basaal gevonden worden.

 

Met alle wederzijdse respect - als je het onderwerp te triviaal voor woorden vindt, negeer het dan...

 

Wat jij nu doet is precies wat anderen soms ook doen met triviale vragen.Dus inderdaad, niets menselijks is ons vreemd. ;)

Link naar reactie

Met alle wederzijdse respect - als je het onderwerp te triviaal voor woorden vindt, negeer het dan...

 

Wat jij nu doet is precies wat anderen soms ook doen met triviale vragen.Dus inderdaad, niets menselijks is ons vreemd. ;)

 

Ik was er al bang voor !

 

Peter je hebt helemaal gelijk , ik zal me er niet meer in mengen,

 

maar permiteer me nog wel één opmerking en ik verwacht geen antwoord.

 

wat voor de één triviaal is behoeft dat nog niet voor een ander te zijn !

 

Link naar reactie

wat voor de één triviaal is behoeft dat nog niet voor een ander te zijn !

 

Tsja, dan beginnen we dus weer op pagina 1... :) Daarom zei ik net ook "Het zou me dan ook niets verbazen als de conclusie wordt dat het onderwerp genoeg besproken is, het draadje op slot kan, en er verder niets verandert. Je kunt er namelijk weinig aan veranderen zonder hele strenge regels te implementeren, en ik heb niet het idee dat men daar op zit te wachten. Terecht, overigens."

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.