Ik ben mede eigenaar van de online koffiewinkel KoffieKeuze.nl (http://www.koffiekeuze.nl) Op 1 oktober jl. zijn we live gegaan.
We mikken op mensen die gek zijn op koffie en graag verse koffiebonen kopen. Via onze site kan je deze eenvoudig bestellen en er wordt snel geleverd (meestal binnen 24 uur).
Wij leveren koffiebonen die vers uit de branderij geleverd worden. (USP!)
De naam KoffieKeuze is ook een soort van concept: Er zijn duizenden soorten koffie te vinden. Welke is lekker en welke niet? Met die vraag heb ik lang rondgelopen en het heeft best even geduurd voordat ik echt een lekkere koffie had gevonden. Wij hebben uiteindelijk een klein assortiment samengesteld (ongeveer 15 soorten) bestaande uit de beste soorten koffiebonen. De klant kan nog wel kiezen dus maar wordt niet "doodgegooid" met zoveel keuzes dat je door de bomen het bos niet meer kan zien,
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
- Samen met de branderij een assortiment samengesteld. Goede keuzemogelijkheden maar niet teveel.
- De onderneming opgebouwd
- Diverse marketingactiviteiten
- Zeer betrokken geweest bij de ontwikkeling van de webwinkel
- genereren naamsbekendheid
- fulfilment van bestellingen
- communicatie richting klant
- inkoop
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Echte goede en lekkere koffiebonen zijn moeilijk te vinden. Vooral omdat er heel veel keuze is en veel soorten uit de grote fabriek komen (en dus niet echt vers zijn). Ook moet je voor goede bonen vaak naar het centrum.
Wij willen koffieliefhebbers naar onze site trekken, ze eenvoudig hele goede koffie laten bestellen en snel leveren.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
We leveren geen merken maar laten onze eigen selectie bonen branden op eigen naam.
Daarnaast leveren wij echt verse bonen. We werken met weekvoorraden.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
- Hoe is de eerste indruk van de site? Zie je direct waarvoor je bij ons terecht kan?
- Is er voldoende aanleiding om door te klikken? Waarom wel of waarom niet? (!!)
- Hoe vind je de informatie onder de diverse rubrieken?
- Hoe vind je de structuur van de site?
- Zou je zelf bij ons bestellen als je op zoek was naar verse koffiebonen?
- Wat vind je goed aan onze site?
- Wat zou je anders doen?
- Wat mis je?
- Komen we betrouwbaar over?
- Alle feedback is welkom! We posten dit topic omdat we onze site continu willen verbeteren. Kritiek is dus meer dan welkom!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
EdJ
EdJ
Omschrijving van je concept:
Ik ben mede eigenaar van de online koffiewinkel KoffieKeuze.nl (http://www.koffiekeuze.nl) Op 1 oktober jl. zijn we live gegaan.
We mikken op mensen die gek zijn op koffie en graag verse koffiebonen kopen. Via onze site kan je deze eenvoudig bestellen en er wordt snel geleverd (meestal binnen 24 uur).
Wij leveren koffiebonen die vers uit de branderij geleverd worden. (USP!)
De naam KoffieKeuze is ook een soort van concept: Er zijn duizenden soorten koffie te vinden. Welke is lekker en welke niet? Met die vraag heb ik lang rondgelopen en het heeft best even geduurd voordat ik echt een lekkere koffie had gevonden. Wij hebben uiteindelijk een klein assortiment samengesteld (ongeveer 15 soorten) bestaande uit de beste soorten koffiebonen. De klant kan nog wel kiezen dus maar wordt niet "doodgegooid" met zoveel keuzes dat je door de bomen het bos niet meer kan zien,
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
- Samen met de branderij een assortiment samengesteld. Goede keuzemogelijkheden maar niet teveel.
- De onderneming opgebouwd
- Diverse marketingactiviteiten
- Zeer betrokken geweest bij de ontwikkeling van de webwinkel
- genereren naamsbekendheid
- fulfilment van bestellingen
- communicatie richting klant
- inkoop
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Echte goede en lekkere koffiebonen zijn moeilijk te vinden. Vooral omdat er heel veel keuze is en veel soorten uit de grote fabriek komen (en dus niet echt vers zijn). Ook moet je voor goede bonen vaak naar het centrum.
Wij willen koffieliefhebbers naar onze site trekken, ze eenvoudig hele goede koffie laten bestellen en snel leveren.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
We leveren geen merken maar laten onze eigen selectie bonen branden op eigen naam.
Daarnaast leveren wij echt verse bonen. We werken met weekvoorraden.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
- Hoe is de eerste indruk van de site? Zie je direct waarvoor je bij ons terecht kan?
- Is er voldoende aanleiding om door te klikken? Waarom wel of waarom niet? (!!)
- Hoe vind je de informatie onder de diverse rubrieken?
- Hoe vind je de structuur van de site?
- Zou je zelf bij ons bestellen als je op zoek was naar verse koffiebonen?
- Wat vind je goed aan onze site?
- Wat zou je anders doen?
- Wat mis je?
- Komen we betrouwbaar over?
- Alle feedback is welkom! We posten dit topic omdat we onze site continu willen verbeteren. Kritiek is dus meer dan welkom!
KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28958-online-koffiewinkel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
37 antwoorden op deze vraag