Nederlandse ondernemers hebben soms moeite met regels. In plaats van ze in te voeren en zich aanpassen is er verzet. Waar je in Amerika op bepaalde plaatsen zelfs buiten niet meer mag roken en iedereen zich er netjes aan houdt wordt in Nederland nog steeds in een aantal kroegen gewoon doorgerookt.
En nu is er een (Shell) ondernemer die een derde soort goud wil toevoegen aan het assortiment. Reden: Zij mogen het ook en ik wil meer verdienen.
Hij wil bij het Europees Hof bewijzen dat het oneerlijk is dat bijvoorbeeld wegrestaurants wel alcohol mogen verkopen.
Hij vergeet dat het grote verschil met wegrestaurants is dat drank daar geen impulsaankoop is en er weinig of geen jongeren komen. Bovendien is het signaal, -een pilsje onderweg mag best- helemaal verkeerd.
Voor mij overigens een reden om daar uit protest niet meer te tanken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jonny Doe
Jonny Doe
Nederlandse ondernemers hebben soms moeite met regels. In plaats van ze in te voeren en zich aanpassen is er verzet. Waar je in Amerika op bepaalde plaatsen zelfs buiten niet meer mag roken en iedereen zich er netjes aan houdt wordt in Nederland nog steeds in een aantal kroegen gewoon doorgerookt.
En nu is er een (Shell) ondernemer die een derde soort goud wil toevoegen aan het assortiment. Reden: Zij mogen het ook en ik wil meer verdienen.
Hij vergeet dat het grote verschil met wegrestaurants is dat drank daar geen impulsaankoop is en er weinig of geen jongeren komen. Bovendien is het signaal, -een pilsje onderweg mag best- helemaal verkeerd.
Voor mij overigens een reden om daar uit protest niet meer te tanken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34380-maatschappelijk-verantwoord-ondernemen-drank-bij-de-pomp/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
28 antwoorden op deze vraag