Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
odeon
Ik maak me zorgen om de €. Steeds meer analisten houden er rekening mee dat de € het niet gaat redden. In het worst case scenario krijgen we een implosie van de Eurozone. Dat betekent dat banken bij bosjes omvallen, onze banktegoeden en pensioenen verdampen, betalingsverkeer (tijdelijk) onmogelijk is en ons BNP een duikvlucht naar beneden maakt. Een ander scenario is dat de ECB massaal staatsobligaties gaat opkopen, waardoor de inflatie volledig uit de hand kan lopen.
Ik hoop en verwacht dat het niet zo ver zal komen, maar helemaal uitsluiten kunnen we het ook niet.
Ondernemen is vooruitzien, maar het valt me op dat de meeste ondernemers zich nauwelijks voorbereiden op dit doemscenario. Ik zie bv. nog nauwelijks ondernemers die een deel van hun tegoeden omgezet hebben in buitenlandse valuta en/of edelmetalen. Ook op deze site is de Eurocrisis nauwelijks een thema, terwijl het IMHO de grootste crisis van de afgelopen 65 jaar is.
Mijn vraag is dus: Hoe bereid jij je voor op de Eurocrisis?