• 0

hulp gevraagd voor starten snoepwinkel

ik ben al redelijk ver met mijn plannen voor het starten van een snoepwinkel. alleen ik kan geen branchecijfers vinden. bij de kvk is het heel algemeen, detailhandel en er zijn ook bv autobedrijven bij opgeteld.

 

wie kan mij op weg helpen om duidelijke branchecijfers te vinden. ik heb cbs geprobeerd, lijkt wel of het chinees is, begrijp er niet veel van.

 

ik heb al een locatie, financiering ook, geen lening van de bank o.i.d. puur renteloos van familie.

 

is er toevallig iemand die zelf een snoepwinkel heeft, die zou mij heel erg kunnen helpen, ook met andere dingen.

 

alvast bedankt.

 

ik zit met meerdere vragen, maar ik wil eerst dit uitpluizen, dit moet ik allemaal hebben voor mijn BBZ- aanvraag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of het nog nodig is, maar ik kan je wel wat cijfers geven.

 

Je moet rekenen op 35 % bruto winst op snoep. Dat is echt weinig, om een redelijke winst per dag te hebben, moet je heel veel snoep verkopen! je kan redelijk wat verdienen om zelf traktaties te maken, maar dan moet je ze wel zelf maken in de tijd dat je in de winkel aanwezig bent. Als je je arbeids uren niet meetelt, heb je ongeveer 50% netto winst.

Ik verkoop geen ijs, maar weet dat je ongeveer 300 % bruto winst op softijsjes zit.

Dit is ook heel slim om te om erbij te gaan verkopen, wanneer het boven de 22 graden is, verkoop je totaal GEEN snoep meer!

De jeugd koopt bijna geen snoep in een snoepwinkel, maar gaan voor hartig. Wanneer ze binnen komen hebben ze weinig te besteden, reken op ongeveer 0,50ct per klant.

 

Om je wat weg wijs te maken.

Met een bruto huur van 700 euro en een openstelling van 5 dagen per week heb je een omzet per dag van 150 euro nodig om uit je kosten te komen, hierbij heb je nog geen cent verdient!

Denk aan inkoop, WOZ, gas/water/licht, buma stemra, HBA, advertentie kosten, telefoon,internet,verzekering.

 

Het is geweldig om een snoepwinkel te hebben, maar helaas is er geen droog brood in te verdienen!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als ik naar mezelf kijk... Bij ons in het dorp zit een ontzettend succesvolle snoepwinkel, waar ik zo'n 2x per maand kom. Echter, ik heb er nog nooit snoep gekocht! Ze verkopen hier namelijk ook servies, glaswerk, etc. Denk aan glazen taartplateau's, etageres, leuke series blikken en koektrommels, etc. Verder koop ik er bonbons en vooral cadeaus, vooral omdat ze zo leuk zijn ingepakt (setjes met thee in een theedoos, bonbons, etc.).

 

Misschien is dat voor jou ook een idee? Ik denk dat de snoepwinkel hier in het dorp meer winst haalt uit het servies etc. dan uit de snoep.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of het nog nodig is, maar ik kan je wel wat cijfers geven.

 

Je moet rekenen op 35 % bruto winst op snoep. Dat is echt weinig, om een redelijke winst per dag te hebben, moet je heel veel snoep verkopen! je kan redelijk wat verdienen om zelf traktaties te maken, maar dan moet je ze wel zelf maken in de tijd dat je in de winkel aanwezig bent. Als je je arbeids uren niet meetelt, heb je ongeveer 50% netto winst.

Ik verkoop geen ijs, maar weet dat je ongeveer 300 % bruto winst op softijsjes zit.

Dit is ook heel slim om te om erbij te gaan verkopen, wanneer het boven de 22 graden is, verkoop je totaal GEEN snoep meer!

De jeugd koopt bijna geen snoep in een snoepwinkel, maar gaan voor hartig. Wanneer ze binnen komen hebben ze weinig te besteden, reken op ongeveer 0,50ct per klant.

 

Om je wat weg wijs te maken.

Met een bruto huur van 700 euro en een openstelling van 5 dagen per week heb je een omzet per dag van 150 euro nodig om uit je kosten te komen, hierbij heb je nog geen cent verdient!

Denk aan inkoop, WOZ, gas/water/licht, buma stemra, HBA, advertentie kosten, telefoon,internet,verzekering.

 

Het is geweldig om een snoepwinkel te hebben, maar helaas is er geen droog brood in te verdienen!

 

dank je wel voor de info.

 

heb je zelf een snoepwinkel of iets in die richting?

ik wil inderdaad ook traktaties gaan maken en verkopen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

dank je wel voor de info.

 

heb je zelf een snoepwinkel of iets in die richting?

ik wil inderdaad ook traktaties gaan maken en verkopen.

 

 

Ik ben ruim twee jaar geleden begonnen met een snoepwinkel. Ik ben deze vanuit een WW situatie en met een volledig eigen financiering (eigen geld) begonnen.

Zoals ik al schreef, het is geweldig werk, alleen, zeker nu met de crisis, geen stuiver in te verdienen! Sinds de "mannen" in het catshuis gegeaan zijn, is mijn omzet met 50% gedaald! (snoep is een luxeprodukt, en geen levensbehoefte) Ook ik moet opgeven en proberen netjes van mijn zaak af te komen, zonder kopje onder te gaan!

Mijn advies is, richt je pijlen op een branche waar meer winst op je produkten zit. Produkten die twee, drie keer over de kop gaan.

BV cupcake of bakprodukten, daar zit meer winst op en de klant koopt met grotere hoeveel heden. Dit is echt kassa!

Mijn advies is: doe het niet, zoek een andere branche!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik beredeneer als volgt: bepaal wat jouw type snoep bij de grootgrutters (supermarkten, Makro, Sligro, Hanos et cetera) kost. Download de jaarrekeningen van enkele van deze grootgrutters. Bereken de brutowinstmarge op basis van deze jaarrekeningen die zij behalen, en laat dit percentage los op de verkoopprijs die je gemiddeld genomen moet betalen voor de inkoop van jouw snoep. Dan heb je een richtlijn wat er aan winst door de groothandel wordt behaald. Bepaal hoeveel kilo snoep je denkt te verkopen en schat in hoeveel korting je kunt vragen van je leverancier. Maar als ik de gemiddelde Jamin binnen loop en ik zie hoe weinig aandacht wordt besteed aan de uitstal, dan krijg ik de indruk dat er niet veel aan dat suiker- en kleurstoffen handeltje verdiend wordt. Tenzij je handelt in tonnen kilo's snoep. Persoonlijk ken ik weinig snoepwinkeltjes in mijn buurt. En de snoepwinkels die ik vroeger tegen kwam bestonden meestal niet erg lang. Een suiker-oompje is misschien een beter alternatief ;)

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

Link naar reactie
  • 0

Tja, ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe het afgelopen is, Heb redelijk wat feedback gegeven samen met vele anderen. Ook via PM nog contact gehad maar ineens toch geen reacties meer.

 

Nou merk je dat wel vaker in diverse topics waar je behoorlijk wat in stopt en dan is het eigenlijk toch wel jammer dat je niks meer verneemt. :-\ Een berichtje van TS dat het uiteindelijk toch niet gaat lukken zou een welkome afsluiting zijn. ;)

Link naar reactie
  • 0

Met veel interesse dit topic gelezen. Ik was even bezig met de 'cijfers' van een ijssalon waar op pagina '1' een link (Gemiddelde resultatenrekening ijssalon) naar is gegeven.

 

Men heeft het daar over een gemiddelde omzet van 190000 euro voor een ijssalon. Het artikel geeft aan dat de gemiddelde ijssalon 4-10 fulltime medewerkers heeft. Als ik dan kijk naar het gegeven percentage personeelskosten (19-23%) gaat dat bij 190000 euro omzet om 36000-47000 euro. Het lijkt me sterk dat je daar 4 laat staan 10 fulltime medewerkers van kan betalen!

Link naar reactie
  • 0

De cijfers die ze geven voor een ijssalon lijken mij de cijfers van een grote ijssalon in een van de grotere steden (>100.000 inwoners). Ik ben het met je eens dat 190k omzet dan mogelijk aan de lage kant is maar dat zou ik eerst eens door moeten rekenen.

Een ijsalon in een kleinere stad of groot dorp kan prima draaien op een veel kleinere bezetting.

Zoals het artikel ook al aangeeft worden veelal jonge mensen op een tijdelijk contract of op oproepbasis ingezet veelal studenten.

 

Verder is van belang welke producten de ijssalon aanbied, worden er alleen hoorntjes en bakjes geschept of kunnen mensen er ook coupes, koffie enz bestellen. Is er een groot terras met bediening of halen mensen zelf hun ijsje aan de ijsvitrine.

Allemaal zaken die bepalen hoe groot de bezetting moet zijn.

 

Als je hierover vragen hebt misschien even een eigen topic aanmaken, dit gaat over een snoepwinkel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.