• 0

Klanten werven, is dat echt zo moeilijk?

Beste ondernemers,

Ik ben sinds 1 augustus 2012 begonnen met een eigen bedrijfje, het produceren en verkopen van full color reclamespandoeken en vlaggen.

Ik dacht dat ik me goed had voorbereid, kvk, visitekaartjes, briefpapier.

De hele dag stuur ik emails rond, ik heb er nu in 4 weken zo'n 2500 verstuurd, ook naar verschillende branches.

Je zou toch zeggen dat daar een paar potentiele klanten uit moet rollen, maar helaas.

De emails worden wel gelezen, want ik vraag een leesbevestiging, maar bestellingen blijven uit.

Ondanks mijn positieve instelling begin ik een beetje wanhopig te worden.

Is de email tekst niet goed, is de website niet in orde. Ik weet het even niet meer.

Ik hoop dat er een positieve reactie op komt

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

 

Arno Stroomberg

ALReclame www.alreclame.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil de pret niet bederven maar het ongewenst mailen naar personen en bedrijven valt onder de spamwetgeving.

 

Er zijn tientallen bedrijven via internet te vinden die dezelfde activiteiten ondernemen als jouw bedrijf. Waarom zouden potentiële geïnteresseerden juist bij jou moeten bestellen in plaats van bij de concurrent?

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 1

Hallo Arno,

 

Ja, klanten werven is het aller aller aller moeilijkste onderdeel van het ondernemerschap. Zeker als jij een product of dienst levert dat meerdere bedrijven leveren, zit niemand op jouw aanbod te wachten. Hebben ze je dat niet verteld bij de Kamer van Koophandel?

 

Als je morgen tijd hebt kun je bij een aantal deskundigen van Higherlevel te rade gaan tijdens The Next Event waar je op dit moment overal op de site over kunt lezen. Daar zitten vast mensen bij die jou aan goede ideeën kunnen helpen.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 1

Als je je nog kunt inschrijven, kom dan morgen naar The Next Event en je zult voortaan beter aan klantenwerving doen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Probeer naast de andere tips je netwerk te gebruiken. Zoals al wordt gezegd kan gunnen helpen. Gebruik Linkedin om met anderen in je omgeving te delen dat je een nieuw bedrijf bent begonnen. Momenteel heb je drie connecties, probeer dit uit te breiden.

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Kijk hier kan ik iets mee.

Dus stoppen met mailen, de tekst aanpassen op de website ( moeilijke opdracht voor mij ) en persoonlijk klanten benaderen.

Ik vind het wel erg jammer dat ik niet bij het event aanwezig kan zijn, omdat ik al een afspraak heb gepland.

Maar daarintegen zijn mijn prijzen die ik hanteer best aantrekkelijk. Mijn doel is echt niet om er rijk van te worden maar ik wil er wel goed van kunnen leven.

De prijzen zet ik ook in de mails (wat ik vanaf nu dus niet meer doe dat mailen)

Ik zie deze reacties als positief.

Meer suggesties altijd welkom.

Bedankt

Link naar reactie
  • 0

Nog een vraagje, wat moet ik doen zodat mijn website WEL gevonden wordt via google?

En voor een goede tekst voor de website kan ik denk ik beter een marketeer in de arm nemen, maar waar vind ik een marketeer?

Misschien zijn dit voor jullie een beetje stomme vragen, maar voor mij is dit allemaal nieuw.

Link naar reactie
  • 0

Beste Arno,

 

Leuk om te lezen dat je de tips waardeert. Betreffende vindbaarheid op Google spelen veel factoren een rol. Waarschijnlijk zullen de speciaisten zich nog wel melden op deze vraag. Zoals Linda al opmerkt is er verschil in deze tekstschrijvers. Dit heeft vooral te maken met de woorden die gebruikt gaan worden en waar je op gevonden wilt worden. Vandaar dat een tekstschrijver met als specialisatie online zich naast de teksten ook bezig houdt met de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden.

 

Andere aspecten die een rol spelen:

- historie, het duurt even voor je wordt geïndexeerd door Google

- externe links

- goede titels

- benamingen van de afbeeldingen

- regelmatig wat nieuws melden op je website (laat je projecten zien en beschrijf deze ook)

- en veel meer, maar daar zullen waarschijnlijk de specialisten wel wat over kunnen vertellen.

 

Kijk eens met andere ogen naar de website van je concurrent en leer hier van.

 

Laat een persbericht schrijven dat je een nieuw bedrijf bent begonnen en indien je deze ook online geplaatst weet te krijgen met een link zal dit bijvoorbeeld ook jouw vindbaarheid positief beïnvloeden. Echter het blijft een concurrerende markt waarbij er veel spelers op de markt zijn die het zelfde willen.

 

Probeer te beschrijven wat jouw bedrijf uniek maakt. Dit kan prijs zijn, kwaliteit, snelheid maar vergeet zeker niet dat jij misschien op de hoek zit. Begin dichtbij, bouw een netwerk op in je directe omgeving. Veel bedrijven willen ook gemak. Als jouw buurman iets nodig heeft is het wel heel gemakkelijk dat jij in de buurt bent.

 

Danny

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Goede middag Arno,

 

Het is jammer dat jij na één maand al wanhopig begint te worden.

Je kunt namelijk niet verwachten dat potentiële klanten op je mail zitten te wachten.

 

Een dergelijke mail heeft enkel een kans van slagen als de ontvanger zich aan het beraden is over een reclameuiting en dan ook nog geen "vaste" leverancier hiervoor heeft.

Dan is het nog de vraag of je mail die informatie verstrekt die de potenitële opdrachtgever nodig heeft.

 

Een overtuigend bewijs voor kwaliteit / zekerheid inzake tijdige levering en gemak / eenvoud bij het verstrekken van de opdracht en aanlevering ontvangst of plaatsing van het eindproduct.

 

Al deze aspecten zijn nl. niet te vinden op je webside.

Ook tref ik daar geen uitgebreid overzicht van de eindproducten die men kan verwachten en al zeker niet een of meerdere producten waarin je uniek of gespecialiseerd bent.

 

Al met al vrees ik dat je wat te licht denkt over het voeren van een onderneming en het verkrijgen van opdrachten.

Je zult veel tijd moeten besteden aan de uitstraling van je onderneming en in het verkrijgen van opdrachten.

 

Er zijn natuurlijk ook meerdere manieren om je onderneming onder de aandacht te brengen. Je kunt bijvoorbeeld ook een industrieterrein of winkelstraat bezoeken en ondernemingen zonder duidelijk reclameuitingen op de mogelijkheden wijzen die jij hun kunt bieden.

 

Ik wens je natuurlijk succes met je onderneming maar ik vrees dat je ook nog wat geduld hiervoor op moet brengen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je verkoopt een product wat bedrijven niet elke week opnieuw bestellen. En sommige bedrijven denken er zelfs niet bij na, omdat ze denken dat het te duur is of de omvang van hun bedrijf te klein. Jammer is dat, en daar kan jij natuurlijk verandering in brengen. Ga netwerken. Leg de ondernemer uit wat de voordelen zijn van deze reclamevorm t.o.v. andere - misschien momenteel populairdere - vormen.

 

Maak een agenda van alle eventenementen dit jaar, zowel locaal als verder van huis. Beurzen, evenementen, sporttoernooien etc. Het zijn allemaal momenten waarop deze bedrijven de beste exposure kunnen krijgen met jouw vlaggen en spandoeken.

 

Succes en heb geduld. Je zit in een overvolle branche dus zorg ervoor dat mensen je persoonlijk leren kennen.

 

Link naar reactie
  • 1

Dit doet me goed...ik geef niet op!!! ik heb al iemand benaderd om de tekst op mijn website wat professioneler in elkaar te zetten.

Met mailen naar klanten ben ik ook gestopt.

Ik ben ontzettend blij met al deze reacties.

Na 7 jaar bij eenzelfde bedrijf gewerkt te hebben, bleek dat er geen vruchtbare samenwerking meer mogelijk was.

Dus ik kwam op het idee om hetzelfde werk te gaan doen, maar dan voor mijzelf.

Ik heb me dus zelf in het diepe gegooid, en zoals nu wel blijkt kan en moet er nog het een en ander aangepast worden.

Al die reacties doen mij goed, en ik zie geen reactie als negatief, ik vat ze positief op.

Mijn motto is altijd...alles komt goed...maar in mijn geval is geduld ook een schone zaak.

Bedankt allemaal, maar meer tips altijd welkom ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Even een paar opmerkingen voor op jouw website.

 

Website:

- Benoem de prijzen van jou producten en geef er gelijk een voorbeeld van.

-Specificeer je producten in subs. Voorbeeld: Spandoeken

 

[*]item 1 Klein + Maten + Prijs + Voorbeeld foto + omschrijven waarvoor te gebruiken et cetera.

[*]item 2 Middelgroot + Maten + Prijs + Voorbeeld foto + omschrijven waarvoor te gebruiken et cetera.

[*]item 3 Groot + Maten + Prijs + Voorbeeld foto + omschrijven waarvoor te gebruiken et cetera.

[*]item 4 Extra Groot + Maten + Prijs + Voorbeeld foto + omschrijven waarvoor te gebruiken et cetera.

 

Wees in ieder geval duidelijk in je home pagina en gebruik voor elke onderdeel ook een sub pagina (extended info)

 

- Zorg ervoor dat je content color niet overeen is met een achtergrondkleur (grijs op grijs is... ???

- Zorg ervoor dat je website een facelift krijgt want deze lijkt nu echt op een die gewoon maar aan het beunhazen is.

- Kijk even bij de concurrenten en neem wat voorbeelden over.

- Plaats alleen scherpe/gelikte foto's erop met interessante voorbeelden.

- waar is je 020/faxnummer?

- Waar is je Footer (onderkant van een pagina).

- Footer?copyricht tekst of privacy policy.

-Eventueel denken aan bestelformulieren mits je hiervoor nog een budget voor over hebt.

 

Plan van aanpak

Maak vervolgens een ondernemingsplan mits je deze nog niet hebt geschreven, vergeet niet een financiële pan erbij te maken zodat je kunt inschatten wat jou huidige investering is en wat je maandelijkse aan rendement moet draaien zodat je er naartoe kunt werken (geeft focus). Dit geeft in ieder geval hoeveel klanten/opdrachten/omzet je binnen moet halen/genereren per week/maand om daar van rond te kunnen komen (doelstelling).

 

Sales/Marketing

Zoals eerder gepost, ga bij bedrijven langs met voorbeelden, visitekaart en begin je producten te promoten. Mensen staan niet zo snel stil bij de effecten van jou producten..(en kijk naar je target en hoe er naartoe te werken, lukt vandaag niet, analyseer verbeter je verkoop praatje en ga morgen weer verder met verkopen...opgeven is geen optie.

 

Succes,

 

Google is een prachtig medium om even bij de concurrenten en of bij soortgelijke spelers te kijken ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik me herinner van een vergelijkbaar bedrijf is dat de verkoop van vlaggen en spandoeken een afgeleide was van zeefdruk. Ik mis dat voortraject, wat de indruk wekt dat je producten verkoopt die elders bewerkt worden. Maar misschien heb je wel een zeefdrukkerij. Dat kan verschil uitmaken in je levertijden. Winkeliers bijvoorbeeld bedenken weleens last-minute dat ze nog wat extra promotiemateriaal nodig hebben, en hetzelfde geldt rond evenementen.

 

Verder is onduidelijk wat de klant moet aanleveren. En wat die zo ongeveer gaat betalen. Waar je levert. Wereldwijd of alleen in Heythuysen. waar is Heythuysen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Maar zijn er bepaalde uitspraken die ik absoluut moet mijden?

 

 

Wees gewoon jezelf. Je hebt bakken ervaring en overduidelijk liefde voor je vak. Laat dat spreken, en probeer niet krampachtig commercieel te zijn. Doe wat onderzoek voordat je bedrijven langsgaat, zodat je misschien een raakvlak of een ingang achter de hand hebt, mocht het gesprek stilvallen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.