• 0

ludieke actie?

Hallo Allemaal,

 

Ik ben nieuw op higherlevel.nl dus ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Pauline, 49 jaar en al meer dan 20 jaar ondernemer. Ik heb een woonwinkelvan ongeveer 1000m². Redelijk groot dus! Zoals in zoveel bedrijven gaat het bij mij sinds een paar jaar ook minder, gelukkig hoef ik me nog geen zorgen te maken hoor.. Maar toch doe ik de laatste tijd steeds meer aan marketing/acties om zo maar klanten binnen te halen. Nu wilde ik eens iets anders, iets leuks! Misschien een ludieke actie?!Zelf ben ik niet zo creatief en mijn dochter helpt mij al met veel dingen bedenken, dus haar wil ik nu niet weeer lastig vallen.. Dus ik vroeg me af of jullie mij misschien kunnen helpen?

 

Groetjes, Pauline

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo Allemaal,

 

Ik ben nieuw op higherlevel.nl dus ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Pauline, 49 jaar en al meer dan 20 jaar ondernemer. Ik heb een woonwinkelvan ongeveer 1000m². Redelijk groot dus! Zoals in zoveel bedrijven gaat het bij mij sinds een paar jaar ook minder, gelukkig hoef ik me nog geen zorgen te maken hoor.. Maar toch doe ik de laatste tijd steeds meer aan marketing/acties om zo maar klanten binnen te halen. Nu wilde ik eens iets anders, iets leuks! Misschien een ludieke actie?!Zelf ben ik niet zo creatief en mijn dochter helpt mij al met veel dingen bedenken, dus haar wil ik nu niet weeer lastig vallen.. Dus ik vroeg me af of jullie mij misschien kunnen helpen?

 

Groetjes, Pauline

 

Hallo Pauline,

 

Ik moet direct denken aan een actie die ik vroeger als kind mee maakte met mijn ouders. We reden 15 kilometer om te kijken of onze sleutel op een auto paste. Heel het dorp en een aantal er omheen hadden een sleutel in de post gekregen en welke past, die kregen de auto.

 

Je zou zoiets kunnen doen met een bank of een ander product of een cheque oid.

Stuur via een mailing unieke codes en als men de code in een computer in de zaak invoert en het klopt, dan heeft men

gewonnen. Je kan het wat meer toepassen op je producten door bijvoorbeeld een stuk van de bekleding te laten passen. Heeft men het onbrekende stukje dan heeft men gewonnen. En zo zijn er nog meer variaties mogelijk.

 

Het leuke is dat iedereen die het uitprobeert in je winkel komt. Dus ook mensen die niet winnen lopen toch door je winkel!

code invoeren in een computer oid.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties! En wat zijn ze leuk!! Ben hier al helemaal blij mee. De recordpoging is misschien iets minder realistisch voor ons, maar ga toch eens naar de mogelijkheden kijken. En de sleutel + slot actie is geniaal. Vertelde dit net in de winkel en iedereen is enthousiast! Hier ga ik zeker mee verder....!! BEDANKT. Wat is dit een leuke site! Jullie zijn erg behulpzaam!

Link naar reactie
  • 0

De actie van de sleutel zal vast goed vallen, maar hij is hier al wel laats uitgevoerd door een of ander automerk waarvan ik de naam even kwijt ben. In mijn jeugd was ikzelf een enthousiast schaakspeler. Met zoveel ruimte kun je makkelijk een toernooi organiseren(de clubs regelen dit wel verder) ik vond het altijd leuk om mee te doen, en op deze manier ben je ook 'maatschappelijk aan het ondernemen en bouw je een positief imago op en werk je aan je naamsbekendheid. En het levert voor de spelers plezier en vaak onvergetelijk leuke ervaringen!

Nasi sudah menjadi bubur

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties! En wat zijn ze leuk!! Ben hier al helemaal blij mee. De recordpoging is misschien iets minder realistisch voor ons, maar ga toch eens naar de mogelijkheden kijken. En de sleutel + slot actie is geniaal. Vertelde dit net in de winkel en iedereen is enthousiast! Hier ga ik zeker mee verder....!! BEDANKT. Wat is dit een leuke site! Jullie zijn erg behulpzaam!

 

Een wereldrecord kan prima voor PR zorgen: je kan de free publicity machine daar goed op uitbuiten als je dat wilt. Ik heb zelf 2 jaar geleden een wereldrecord gezet via de World Records Academy en tot op heden heb ik nog steeds het record "Zoveel mogelijk mensen een stoelmassage geven in 24 uur achtereen".

Link naar reactie
  • 0

Hoi Pauline,

 

Als Social Media Manager (de nieuwe!) van de betreffende woonwinkel in B. had je natuurlijk al gelezen dat HL voor ondernemers is en heb je er een leuk verhaaltje van gemaakt

Aangezien je volgens mij geen ondernemer bent, maar dus wel de nieuwe SMM, gaat dit topic op slot.

 

Mocht je kunnen aantonen dat ik er toch helemaal naast zit dan kun je me even pm-en

 

Succes met je studie trouwens.

 

Frans

Moderator HL

Link naar reactie
  • 0

Aangezien je winkel groot is, kan je misschien tijdelijk een deel vrij maken voor het werk van een aantal artistiekelingen. Het is voor schilders, fotografen en beeldhouwers vaak niet eens zo moeilijk om een atelier te vinden, maar daar is vaak geen aanloop en dus geen potentiële klanten. Als zij een paar dagen met hun werk in je winkel kunnen staan kan je dat aankondigen als (mini) kunst-markt, en dat gezamenlijk in de buurt onder de aandacht brengen.

Link naar reactie
  • 0

Ludieke actie-ideeën:

 

- Raden uit hoeveel onderdelen een meubelstuk bestaat? of hoeveel m2 stof er is gebruikt?

Diegene die het raad krijgt het meubelstuk Gratis.

 

- Deel genummerde lootjes uit die in de winkel kans bieden om een meubelstuk te winnen.

Zelfde principe als met de sleutels (al eerder genoemd).

 

- Het cavia-spel van Fred Oster. Een soort doolhof met 2 cavia's die naar een eindpoortje moeten

lopen binnen een bepaalde tijd.

De prijs is korting of een product gratis. Enigzins is dit wel onvoorspelbaar, gezien de cavia wel 2

of meerdere keren in het prijspoortje kan lopen. Maar het blijft een leuk gek spelletje.

 

- Klanten-evenement

Een soort megaborrel met gratis eten en drinken om je vaste klanten te bedanken voor hun aankoop. Verstuur de uitnodigingen en promoot het in en om je winkel. Ook niet-klanten zullen dit opmerken, maar vaste klanten kunnen wellicht ook "nieuwe klanten" meenemen. (bijv. de buurvrouw, vriend of vriendin).

 

- 2 voor 1 actiet

Ik weet niet zeker of dit kan, maar je zou bijv. bij stoelen, lampen e.d. een grootse 2 voor 1 actie kunnen houden. 1 weekend

lang bijvoorbeeld. Dit zou kunnen bij spullen die niet lopen of bij een grootscheepste opruiming van voorraad.

 

Een andere variant van een nieuwe meubellijn te introduceren is bijv. een soort Mode-catwalk te maken waar de meubels ten toon staan gesteld. Het gaat om een stukje beleving. Of wellicht de meubels rijdend over een bepaald stuk heen en weer gaan, om alle facetten uit te belichten. Op deze dag zelf een speciale sale.

 

Als je dit soort acties combineert op online (internet + sociale media) + offline (advertenties + flyers etc.) dan moet er toch wel wat gebeuren qua bezoekersaantallen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties!

 

We zijn bezig om het idee met de sleutels op te zetten. Als is het erg moeilijk om zoveel sleutels te krijgen.

Nieuwe ideeen zijn natuurlijk nog steeds welkom.

 

mvg, Pauline

 

Wellicht dat zoiets als Lucky Lock daarin een oplossing biedt. Ik overweeg met zoiets namelijk ook dit najaar een actie te doen onder (aankomende) klanten.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem met de sleutels is vooral de kosten. Zelf vind ik dat er toch minimaal 2000 sleutels moeten worden uitgedeeld. Als ik deze bij een sleutelmaker haal, is dit wel een erg hoog bedrag. Wel heb ik al op marktplaats gekeken, maar ook hier worden hoge bedragen gevraagd voor sleutels... Toch is het echt een enorm leuk idee!

Link naar reactie
  • 0

Kun je dit idee niet ombouwen naar een print of online actie? Of beide met twee prijzen?

 

Iets met flyers, of iets met foto's maken of scannen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je bijvoorbeeld via Facebook? Stuur je foto van je interieur op en win? :) Zoiets?

 

Kun je dit idee niet ombouwen naar een print of online actie? Of beide met twee prijzen?

 

Iets met flyers, of iets met foto's maken of scannen?

 

Groet,

 

Highio

Link naar reactie
  • 0

Nee, je wilde potentiële klanten toch naar je winkel (of webshop) lokken? Laat ze dan een foto in jouw winkel maken, hehe! Je kunt een 'sleutel' of 'code' ook drukken of digitaal verspreiden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ahhh, ik snapte het al niet ;)

 

Dat klinkt inderdaad logischer. Maar ik vind het idee van de sleutels toch wel erg leuk. Spannend om naar de winkel te gaan en te kijken of jij de winnende sleutel hebt....

 

Maar ik zal eens over jouw idee gaan nadenken. Misschien brengt mij dit weer op nieuwe ideeen.

 

Nee, je wilde potentiële klanten toch naar je winkel (of webshop) lokken? Laat ze dan een foto in jouw winkel maken, hehe! Je kunt een 'sleutel' of 'code' ook drukken of digitaal verspreiden.

 

Groet,

 

Highio

Link naar reactie
  • 0

Het probleem met de sleutels is vooral de kosten. Zelf vind ik dat er toch minimaal 2000 sleutels moeten worden uitgedeeld. Als ik deze bij een sleutelmaker haal, is dit wel een erg hoog bedrag. Wel heb ik al op marktplaats gekeken, maar ook hier worden hoge bedragen gevraagd voor sleutels... Toch is het echt een enorm leuk idee!

 

ideëen voor "goedkope" sleutels

 

- De afdeling "gevonden voorwerpen" (die tegenwoordig onder de gemeentes vallen) houden regelmatig verkopen (al dan niet via een veiling) regelmatig niet opgehaalde spullen, daar moeten ook redelijk wat sleutels tussen zitten en die zullen vast niet zo verkoopbaar zijn dus goedkoop te krijgen?

- Is er in de je regio een recent gesloten kantoorpand, gevangenis of school die vrijwel zeker gesloopt word? grote kans dat die redelijke bossen sleutels hebben liggen

 

- woningbouw verenigingen hebben regelmatig renovatie projecten waarbij sloten vervangen worden. soms worden oude sloten en sleutels ingenomen.

Of misschien kan je daar een dubbelslag maken als de sleutels niet bij de woningbouw terecht komen, je zou de bewoners van dat renovatie project (in overleg met / na toestemming van woningbouw) kunnen aanschrijven dat ze tegen inlevering van hun oude sleutels een kortingsbon (5% korting per ingeleverde huissleutel?) krijgen en uiteindelijk met de ingezamelde sleutels weer de andere actie uitvoeren. Het zijn in elk geval mensen die in je doelgroep vallen en vrijwel zeker een acute behoefte aan nieuwe spullen hebben.

 

 

Een andere actie die mogelijk makkelijker te realiseren is. Het ontbrekende puzzelstukje...

Je zet een grote puzzel in de winkel met 1 ontbrekend stukje. Dat stukje is de "sleutel" naar de hoofdprijs.

Je koopt een 2e identieke puzzel en die kun je dan makkelijk verdelen over de mailing.

Als ondersteunende actie om mensen extra te motiveren naar de winkel te komen doe je er extra "altijd prijs" puzzelstukjes bij. bijv met een bepaalde korting op een artikel of een klein geschenkje (kinderpuzzel, fotolijstjes, kaarsenhouder) hoewel misschien het zelf maken van puzzelstukjes nog wel het duurste zou kunnen zijn...

variant zou ook kunnen zijn om 3 stukjes per mailing met op de achterkant van de stukjes een stikkertje met de "altijd prijs" korting of het gewonnen geschenkje.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Maarten,

 

Maar wat stimuleert de klant dan om naar de winkel te komen? Het leuke van de sleutels vond ik juist dat je ze bij de "klant" in de brievenbus kan gooien met een kaartje eraan. Dan hebben ze iets tastbaars.... met een code is dit niet.

 

Misschien sleutels vervangen door een kluis code waarbij mensen een cijferreeks moeten intoesten?

Scheelt in de kosten denk ik!

Link naar reactie
  • 0

En hoe ziet de actie er verder uit? Moet iedereen op dezelfde dag komen?

Dan kun je allicht de pers uitnodigen, zodat er een persmomentje is met de winnaar.

Als je dan ook nog zorgt dat er gefilmd wordt, heb je direct/vlak na de actie weer wat te delen via social media.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.