Ik heb een kleine webwinkel en voor het eerst sinds de oprichting een onenigheid met een klant.
De klant heeft meerdere kledingstukken besteld, die speciaal op maat in de klant gevraagde kleur zijn gemaakt.
Nu vindt hij ze niet mooi en heeft de helft van de factuur niet betaald.
Hij vindt dat wij hem erop hadden moeten wijzen dat deze kleurencombinatie niet goed was.
Bij verkoop op afstand heeft hij geen recht op retour als het maatwerk betreft.
Maar bij ondeugdelijke producten heeft hij dit recht natuurlijk wel.
Maar wat is nu ondeugdelijk?
De producten zijn goed afgewerkt, er is niets kapot. Alleen schijnt de kleur van de voering iets door, waardoor hij achteraf voor een andere kleur voering had willen kiezen.
Is dit nou een fout van mij, of zijn eigen verantwoordelijkheid?
Het gaat wel om zo'n 500,- euro wat ik nog van hem moet krijgen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Damon
Damon
Hallo,
Ik heb een kleine webwinkel en voor het eerst sinds de oprichting een onenigheid met een klant.
De klant heeft meerdere kledingstukken besteld, die speciaal op maat in de klant gevraagde kleur zijn gemaakt.
Nu vindt hij ze niet mooi en heeft de helft van de factuur niet betaald.
Hij vindt dat wij hem erop hadden moeten wijzen dat deze kleurencombinatie niet goed was.
Bij verkoop op afstand heeft hij geen recht op retour als het maatwerk betreft.
Maar bij ondeugdelijke producten heeft hij dit recht natuurlijk wel.
Maar wat is nu ondeugdelijk?
De producten zijn goed afgewerkt, er is niets kapot. Alleen schijnt de kleur van de voering iets door, waardoor hij achteraf voor een andere kleur voering had willen kiezen.
Is dit nou een fout van mij, of zijn eigen verantwoordelijkheid?
Het gaat wel om zo'n 500,- euro wat ik nog van hem moet krijgen.
Wie kan mij hierin adviseren?
Bij voorbaat heel veel dank.
Damon
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38731-maatwerk-retourrecht-ondeugdelijke-producten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
29 antwoorden op deze vraag