Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LittleBit
LittleBit
Eerder heb ik met jullie mogen klankborden inzake "Hoe maak je van een team een gouden team".
Vandaag zou ik nog een stap terug willen gaan, naar het eerste begin van een bedrijfsteam.
Op HL is/wordt al gesproken over crowd funding (vaak customer funding eigenlijk).
Als je een boek wilt schrijven, muziek wilt uitbrengen of een cafe gaan exploiteren
dan hoef je daarvoor alleen jezelf te motiveren.
Als je echter een product wilt gaan maken,
dan heb je meestal al bij de start een team nodig.
Design, elektronia, software, verpakking, promotiematerialen etc etc.
Het vereist simpelweg meerdere mensen.
En als je de blog ( http://www.centrical.com/blog/2454789740078180214/a-peecho-story-part-4.html ) leest van Sander Nagtegaal, 1 der oprichters van het nieuwe cloud-service bedrijf Peecho
dan lees je dat zij enkele kanjers geworven hebben
die hard wilden werken zonder salaris maar dan wel met een aandelendeel en eer.
Als je kijkt naar het recente Memoto initiatief,
zie
dan zie je ook daar in sneltreinvaart een team van 14 mensen ontstaan,
die hun huidige baan opzegden om aan een nieuwe avontuur te beginnen.
Maar hoe doe je dat ?
Als ik in ned. techneuten tegen kom, willen ze liever voor ASML werken dan voor een starter.
HL-Christine heeft weleens aangegeven dat je dat in je netwerk moet zoeken
maar op een bepaald moment bestaat je netwerk uit getrouwde mensen, cq startende gezinnen
en of je daar de pioniersgeest moet gaan zoeken ?
Dus stel, je hebt een aardig en potentieel maar natuurlijk risicovol idee voor een product,
en je wilt een team vormen
en dan crowd funding gaan doen...
om gezamelijk een leuk nieuw bedrijf te starten,
dan kom ik wel info tegen over crowd funding maar niet over het team vormen.
En dat laatste lijkt me eigenlijk nog belangrijker.
Kortom: Hebben jullie suggesties voor het hoofdstuk 'Personeelsbeleid'
in het ondernemingsplan
als je met een gouden pioniersteam wilt starten ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38815-hoe-creeer-je-een-gouden-pioniersteam/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag