Ik heb mogelijk veel zakelijk gereis naar klanten in 2013. Ik overweeg een NS Jaarkaart. Ik ben ZZP'er. Gebruik zal 90% zakelijk zijn.
- zijn de kosten van de kaart aftrekbaar (90% of 100%) of mag het alleen obv werkelijke kosten en moet ik dan losse treinkaartjes kopen?
- voor de btw (6%) op de kaart idem
- maakt het voor de aftrek uit of het een OV of NS kaart is? Gelden dezelfde regels?
Kan ik gewoon de "normale" cq. "particuliere" kaart kopen of moet het perse de zakelijke zijn voor deze afrek? Oftewel, kan de NS bij een normale ook een bon met btw op bedrijfsnaam leveren? De zakelijke kaarten zijn vanaf 10 stuks en ook duurder (de persoonsgebonden OV kaarten niet, de persoonsgebonden NS kaarten wel).
Vast dank.
Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA
Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere
dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ron van der Kolk
Ron van der Kolk
Hallo allen,
Ik heb mogelijk veel zakelijk gereis naar klanten in 2013. Ik overweeg een NS Jaarkaart. Ik ben ZZP'er. Gebruik zal 90% zakelijk zijn.
- zijn de kosten van de kaart aftrekbaar (90% of 100%) of mag het alleen obv werkelijke kosten en moet ik dan losse treinkaartjes kopen?
- voor de btw (6%) op de kaart idem
- maakt het voor de aftrek uit of het een OV of NS kaart is? Gelden dezelfde regels?
Kan ik gewoon de "normale" cq. "particuliere" kaart kopen of moet het perse de zakelijke zijn voor deze afrek? Oftewel, kan de NS bij een normale ook een bon met btw op bedrijfsnaam leveren? De zakelijke kaarten zijn vanaf 10 stuks en ook duurder (de persoonsgebonden OV kaarten niet, de persoonsgebonden NS kaarten wel).
Vast dank.
Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA
Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere
dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38819-ns-jaarkaart-danwel-ov-jaarkaart/Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag