ik heb een persooneelslid dat per 30-12-12 stopt met werken (ze is 60+ en haar man stop ook met werken)
Dit hebben we zwart op wit in 2 voud, beide getekend ergens in september.
- haar openstaande vrije uren zou de laatse werkdag midden december zijn.
nu kwam het tot een woordenwissel in eind november.
Ze ging boos naar huis, beld 4 uur later op dat ze ziek is en dat de huisarts dit als advies heeft gegeven telefonisch.
Ik ben in overleg gegaan met jurist, div brieven gestuurd, gesprek aangevraagd met haar, rond 10.00 afgesproken.
ze beld om 10.00 dat ze haar kleinkinderen thuis heeft en niet kan komen. (was orgineel een werkdag voor haar)
In overleg met de jurist > weigering van mee werking = werkweigering.
nieuwe datum gepland, is ze wel geweest, hier kwam uit dat ze zo gekwets zou zijn dat ze niet meer kan werken.
in overleg met companons(partner en ouders) hebben we besloten om haar loon te betalen, inclusief vakantie geld maar - de uren die ze als vrij gepland had vanaf midden december.
Netjes een een brief met daar in dat wij haar ondanks haar werkweigering toch haar loon door betalen en jaarafrekening, loonstrook aangetekend verstuurd.
Op de vraag van haar om een bedrijfsarts in te schakelen hebben wij niks mee gedaan.
Mede omdag ze wel kan oppassen en niet op haar 1ste afspraak is geweest.
Kreeg vandaag een mailtje van haar man: of wij even die vrij uren nog overmaken. want daar heeft ze echt recht op.
Uiteraard nemen we maandag contact op met de jurist (werk voor de brance vereniging)
Maar ik zou heeel graag meer willen weten, hoe sterk we staan, wat de evt gevolgen kunnen zijn of ik niet alsnog een bedrijfsarts erop moet zetten ?
Vr.gr.
M Bos.
ps dit is heeel kort geschreven, bij vragen zal ik meer info verstrekken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MBos
MBos
beste ondernemers,
ik heb een persooneelslid dat per 30-12-12 stopt met werken (ze is 60+ en haar man stop ook met werken)
Dit hebben we zwart op wit in 2 voud, beide getekend ergens in september.
- haar openstaande vrije uren zou de laatse werkdag midden december zijn.
nu kwam het tot een woordenwissel in eind november.
Ze ging boos naar huis, beld 4 uur later op dat ze ziek is en dat de huisarts dit als advies heeft gegeven telefonisch.
Ik ben in overleg gegaan met jurist, div brieven gestuurd, gesprek aangevraagd met haar, rond 10.00 afgesproken.
ze beld om 10.00 dat ze haar kleinkinderen thuis heeft en niet kan komen. (was orgineel een werkdag voor haar)
In overleg met de jurist > weigering van mee werking = werkweigering.
nieuwe datum gepland, is ze wel geweest, hier kwam uit dat ze zo gekwets zou zijn dat ze niet meer kan werken.
in overleg met companons(partner en ouders) hebben we besloten om haar loon te betalen, inclusief vakantie geld maar - de uren die ze als vrij gepland had vanaf midden december.
Netjes een een brief met daar in dat wij haar ondanks haar werkweigering toch haar loon door betalen en jaarafrekening, loonstrook aangetekend verstuurd.
Op de vraag van haar om een bedrijfsarts in te schakelen hebben wij niks mee gedaan.
Mede omdag ze wel kan oppassen en niet op haar 1ste afspraak is geweest.
Kreeg vandaag een mailtje van haar man: of wij even die vrij uren nog overmaken. want daar heeft ze echt recht op.
Uiteraard nemen we maandag contact op met de jurist (werk voor de brance vereniging)
Maar ik zou heeel graag meer willen weten, hoe sterk we staan, wat de evt gevolgen kunnen zijn of ik niet alsnog een bedrijfsarts erop moet zetten ?
Vr.gr.
M Bos.
ps dit is heeel kort geschreven, bij vragen zal ik meer info verstrekken.
www.jumper-bussum.nl / www.degooisediersuper.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39657-personeelslid-zegt-ziek-te-zijn-vlak-voor-contract-beeindiging/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag