Kleinschalige (lean & mean) productie van hoge kwaliteits espressocupjes voor het kleinbedrijf en de koffiegroot- en detailhandel.
Ambachtelijke productie met behulp van Wajongers
Rechtstreekse verkoop van eigen merk cupjes aan eindgebruikers via webshop (streefdatum 15-11-2013).
Een altijd-op-voorraad smakenreeks bestaande uit 5 populaire varianten van 25 cent/stuk
Jaarlijks 6 a 10 tijdelijk verkrijgbare bijzondere melanges van 35 cent/stuk
De koffiegroot- en detailhandel kan eigen melanges laten incuppen in eigen merk verpakkingen.
Eigen merk koffies worden o.b.v. weekbestellingen vers gebrand en in kleine partijen geleverd door locale premium branders.
Eigen merk cups worden verpakt in zakken van 24 a 25 stuks.
Minimale bestelgrootte eigen merk is 200 cups, vanaf 300 cups geen verzendkosten
Handig bewaar- en presentatieblik als introductiegeschenk bij eerste bestelling vanaf 300 cups.
Herhalingsaankopen uitlokken via reminder emails o.b.v. opgegeven gebruik
Aankoop nieuw Nespresso apparaat met 50% korting na/bij bestelling van X cups
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Marktonderzoek gedaan
Bedrijfsplan met investeringsbegroting opgesteld
Ultralowbudget maar efficiënte, schone en rendabele espressocupjes productiemethode ontwikkeld
Verkoopformule ontwikkeld
Alle cupvul- en heatseal apparatuur ontwikkeld, laten bouwen en getest
Leveranciers gevonden en prijsafspraken gemaakt voor koffies, cups, foliedeksels, verpakkingsmateriaal e.d.
Bedrijfsruimte voor productie en opslag gehuurd
Vacature geplaatst voor productiepersoneel en sollicitatiegesprekken gevoerd
Juridische opzet bedacht (BV's binnenkort opgericht en aangemeld bij kvk en fiscus)
Koffiemelanges gemaakt en op kleine schaal getest
Opzet gemaakt voor webshop
Huisstijl + lay-out voor eigen merk cups ontwikkeld
Diverse handels- en domeinnamen laten registreren
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Mijn eigen merk cups zijn de oplossing voor diegenen die hun Nespresso apparaat graag willen blijven gebruiken, maar de cups van Nespresso te duur vinden en niet echt blij worden van de cups die in de supermarkt worden verkocht. Want mijn melanges smaken prima, maar kosten veelal minsten 30% minder dan die van Nespresso. Bovendien werken mijn cupjes prima in elk Nespresso apparaat en nemen mijn verpakkkingen veel minder plaats in dan die van DE en andere merken die hun cupjes individueel verpakken.
Voor de liefhebbers van bijzondere koffies zijn er bovendien regelmatig nieuwe, zij het tijdelijk verkrijgbare, melanges verkrijgbaar. Grootverbruikers kunnen bovendien hun eigen melanges aanleveren en door mij laten incuppen en verpakken in hun eigen verpakkingen, zonder dat zij (zoals bij andere producenten) direct enorme hoeveelheden moeten bestellen (al mogelijk vanaf 16.000 cups). Ideaal dus voor koffiespeciaalzaken en andere kleinschalige handelsorganisaties die espressocupjes willen verkopen (bijvoorbeeld als traffic generator).
6. Bestel- en bezorggemak (overzichtelijk aanbod, bestelreminder, bezorgd op kantoor)
7. Maatwerk al mogelijk bij relatief zeer kleine hoeveelheden
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik ben benieuwd of bovengenoemde opzet kleinzakelijke Nespressogebruikers aanspreekt. Graag ontvang ik feedback over punten als de prijs, de verpakkingsmethode, de minimale bestelgrootte en welke Nespresso smaken het meest besteld worden.
Verder hoop 100 personen te vinden die willen meedoen aan het testen van mijn espressomelanges. Zonder goed in de smaak vallende melanges is dit concept immers niet levensvatbaar. Als je mee wil doen, bekijk dan mijn oproep ("100 proefpersonen gezocht voor testen espressocups") in "Vraag & aanbod" (te vinden onder tabblad/de button "Meer..." bovenaan in het HL-hoofdmenu).
Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jantax
Jantax
Omschrijving van je concept:
Kleinschalige (lean & mean) productie van hoge kwaliteits espressocupjes voor het kleinbedrijf en de koffiegroot- en detailhandel.
Ambachtelijke productie met behulp van Wajongers
Rechtstreekse verkoop van eigen merk cupjes aan eindgebruikers via webshop (streefdatum 15-11-2013).
Een altijd-op-voorraad smakenreeks bestaande uit 5 populaire varianten van 25 cent/stuk
Jaarlijks 6 a 10 tijdelijk verkrijgbare bijzondere melanges van 35 cent/stuk
De koffiegroot- en detailhandel kan eigen melanges laten incuppen in eigen merk verpakkingen.
Eigen merk koffies worden o.b.v. weekbestellingen vers gebrand en in kleine partijen geleverd door locale premium branders.
Eigen merk cups worden verpakt in zakken van 24 a 25 stuks.
Minimale bestelgrootte eigen merk is 200 cups, vanaf 300 cups geen verzendkosten
Handig bewaar- en presentatieblik als introductiegeschenk bij eerste bestelling vanaf 300 cups.
Herhalingsaankopen uitlokken via reminder emails o.b.v. opgegeven gebruik
Aankoop nieuw Nespresso apparaat met 50% korting na/bij bestelling van X cups
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Marktonderzoek gedaan
Bedrijfsplan met investeringsbegroting opgesteld
Ultralowbudget maar efficiënte, schone en rendabele espressocupjes productiemethode ontwikkeld
Verkoopformule ontwikkeld
Alle cupvul- en heatseal apparatuur ontwikkeld, laten bouwen en getest
Leveranciers gevonden en prijsafspraken gemaakt voor koffies, cups, foliedeksels, verpakkingsmateriaal e.d.
Bedrijfsruimte voor productie en opslag gehuurd
Vacature geplaatst voor productiepersoneel en sollicitatiegesprekken gevoerd
Juridische opzet bedacht (BV's binnenkort opgericht en aangemeld bij kvk en fiscus)
Koffiemelanges gemaakt en op kleine schaal getest
Opzet gemaakt voor webshop
Huisstijl + lay-out voor eigen merk cups ontwikkeld
Diverse handels- en domeinnamen laten registreren
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Mijn eigen merk cups zijn de oplossing voor diegenen die hun Nespresso apparaat graag willen blijven gebruiken, maar de cups van Nespresso te duur vinden en niet echt blij worden van de cups die in de supermarkt worden verkocht. Want mijn melanges smaken prima, maar kosten veelal minsten 30% minder dan die van Nespresso. Bovendien werken mijn cupjes prima in elk Nespresso apparaat en nemen mijn verpakkkingen veel minder plaats in dan die van DE en andere merken die hun cupjes individueel verpakken.
Voor de liefhebbers van bijzondere koffies zijn er bovendien regelmatig nieuwe, zij het tijdelijk verkrijgbare, melanges verkrijgbaar. Grootverbruikers kunnen bovendien hun eigen melanges aanleveren en door mij laten incuppen en verpakken in hun eigen verpakkingen, zonder dat zij (zoals bij andere producenten) direct enorme hoeveelheden moeten bestellen (al mogelijk vanaf 16.000 cups). Ideaal dus voor koffiespeciaalzaken en andere kleinschalige handelsorganisaties die espressocupjes willen verkopen (bijvoorbeeld als traffic generator).
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
1. Superlowbudget en kleinschalige opzet
2. Ambachtelijke i.p.v. industriële productie (arbeidsintensief i.p.v. kapitaalintensief)
3. Extreem snel op- en afschaalbaar
4. Cupjes minstens 30% goedkoper dan de originele
5. Ruimte- en afval-besparende verpakkingsmethode
6. Bestel- en bezorggemak (overzichtelijk aanbod, bestelreminder, bezorgd op kantoor)
7. Maatwerk al mogelijk bij relatief zeer kleine hoeveelheden
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik ben benieuwd of bovengenoemde opzet kleinzakelijke Nespressogebruikers aanspreekt. Graag ontvang ik feedback over punten als de prijs, de verpakkingsmethode, de minimale bestelgrootte en welke Nespresso smaken het meest besteld worden.
Verder hoop 100 personen te vinden die willen meedoen aan het testen van mijn espressomelanges. Zonder goed in de smaak vallende melanges is dit concept immers niet levensvatbaar. Als je mee wil doen, bekijk dan mijn oproep ("100 proefpersonen gezocht voor testen espressocups") in "Vraag & aanbod" (te vinden onder tabblad/de button "Meer..." bovenaan in het HL-hoofdmenu).
Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42843-espressocupjes-start-up/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
54 antwoorden op deze vraag