ik heb een vervelend probleem. Ik ben designer en ontwerp ook sites voor klanten. Daarnaast bied ik ook hosting aan. Een klant van mij is pasgeleden overgestapt naar een andere hoster en kwam er bij het verplaatsen van zijn oude site achter dat er mail in zijn mailboxen stond die hij "nooit had gekregen". Dat komt opdat hij die mail nooit heeft opgehaald (hij kreeg zijn mailclient blijkbaar niet geconfigureerd). Daar heeft hij me wel een keer over gebeld (10 maanden nadat de hosting was ingegaan) maar de vraag die hij toen stelde klonk heel anders (dat heb ik ook in de mail). Hij gaf namelijk aan dat er problemen waren met zijn mail en dat dat te maken had met het feit dat hij een nieuwe computer had. Hij wilde graag alle mail naar 1 adres (en dat was een priveadres). Ik heb toen voor hem forwarding van de emailadressen op zijn domein ingesteld naar dit priveadres en dit ook met een paar testmailtjes getest. De klant heeft ook bevestigd dat die goed zijn aangekomen.
Alle mail die hij in de 10 maanden daarvoor had gekregen heeft hij blijkbaar tot voor kort nooit gezien. En daar zaten mails met potentiele opdrachten bij.
En daarvoor wil hij me nu aansprakelijk stellen. Maar hij noemt geen bedrag, omschrijft het probleem ook niet goed (hij weet het zelf eigenlijk niet precies, hij is gewoon boos, en heeft beperkte kennis van computers). Ik heb enkel een mail van hem gehad dat hij van mij een oplossing verwacht.
Ik wil dit probleem graag kort maar krachtig afhandelen. Ben al bij een advocaat geweest. Die zegt: Ga er niet inhoudelijk op in. Geef alleen aan dat je de aansprakelijkheid van de hand wijst.
(Ik heb natuurlijk al vanalles verzamelt, inclusief de logging van de hosting provider, dus ik kan mijn verhaal goed onderbouwen.)
Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik zat te denken aan zoiets:
Middels dit schrijven deel ik je mede dat ik met klem de aansprakelijkheid bij deze problemen van de hand wijs.
De hosting heeft vanaf het begin correct gewerkt evenals de mailserver.
Ik ben van mening dat aan mij geen enkel verwijt kan worden gemaakt. Ik acht mij dan ook niet schadeplichtig.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dutchCow
dutchCow
Hoi lezers,
ik heb een vervelend probleem. Ik ben designer en ontwerp ook sites voor klanten. Daarnaast bied ik ook hosting aan. Een klant van mij is pasgeleden overgestapt naar een andere hoster en kwam er bij het verplaatsen van zijn oude site achter dat er mail in zijn mailboxen stond die hij "nooit had gekregen". Dat komt opdat hij die mail nooit heeft opgehaald (hij kreeg zijn mailclient blijkbaar niet geconfigureerd). Daar heeft hij me wel een keer over gebeld (10 maanden nadat de hosting was ingegaan) maar de vraag die hij toen stelde klonk heel anders (dat heb ik ook in de mail). Hij gaf namelijk aan dat er problemen waren met zijn mail en dat dat te maken had met het feit dat hij een nieuwe computer had. Hij wilde graag alle mail naar 1 adres (en dat was een priveadres). Ik heb toen voor hem forwarding van de emailadressen op zijn domein ingesteld naar dit priveadres en dit ook met een paar testmailtjes getest. De klant heeft ook bevestigd dat die goed zijn aangekomen.
Alle mail die hij in de 10 maanden daarvoor had gekregen heeft hij blijkbaar tot voor kort nooit gezien. En daar zaten mails met potentiele opdrachten bij.
En daarvoor wil hij me nu aansprakelijk stellen. Maar hij noemt geen bedrag, omschrijft het probleem ook niet goed (hij weet het zelf eigenlijk niet precies, hij is gewoon boos, en heeft beperkte kennis van computers). Ik heb enkel een mail van hem gehad dat hij van mij een oplossing verwacht.
Ik wil dit probleem graag kort maar krachtig afhandelen. Ben al bij een advocaat geweest. Die zegt: Ga er niet inhoudelijk op in. Geef alleen aan dat je de aansprakelijkheid van de hand wijst.
(Ik heb natuurlijk al vanalles verzamelt, inclusief de logging van de hosting provider, dus ik kan mijn verhaal goed onderbouwen.)
Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik zat te denken aan zoiets:
Middels dit schrijven deel ik je mede dat ik met klem de aansprakelijkheid bij deze problemen van de hand wijs.
De hosting heeft vanaf het begin correct gewerkt evenals de mailserver.
Ik ben van mening dat aan mij geen enkel verwijt kan worden gemaakt. Ik acht mij dan ook niet schadeplichtig.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48608-vage-aansprakelijkstelling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag