• 0

Geen Financieel Jaaroverzicht 2014 ABN Amro

Is ABN AMRO nu de ENIGE bank in Nederland die GEEN Financieel Jaaroverzicht 2014 meer afgeeft

als zakelijke klanten NIET 1 of meerdere zorgplichtproducten afnemen zoals een hypotheek, een bepaald krediet of effectendiensten

 

Ik vraag al een paar weken om dit overzicht zonder enig resultaat en dit wordt zonder enige vorm van communicatie door gevoerd, vind men ook niet nodig. Men reageert met de mededeling laat meneer maar een officiële klacht indienen.

 

Wie heeft hier ook last van en wat vindt u er van ?

 

ps

 

Dit klacht zal ik zeker nog indienen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

@ Joost, bij mij staat hij dus niet klaar via internet bankieren om dat ik niet aan nieuwe criteria voldoe Dus geen 1 of meerdere zorgplichtproducten afneem zoals een hypotheek, een bepaald krediet of effectendiensten.

 

 

@ Edo, natuurlijk zie je niets over het hoofd maar het is natuurlijk wel een merkwaardige dan wel vreemde manier van zaken doen om plots na jaren zonder enige vorm van communicatie/mededeling geen financieel jaaroverzicht meer te verstrekken. Of zie ik iets over het hoofd ?

Link naar reactie
  • 0

@ Joost, bij mij staat hij dus niet klaar via internet bankieren om dat ik niet aan nieuwe criteria voldoe Dus geen 1 of meerdere zorgplichtproducten afneem zoals een hypotheek, een bepaald krediet of effectendiensten.

 

Dit staat inderdaad op de site van AbnAmro MeesPierson

www.abnamro.nl/nl/privatebanking/betalen/financieel-jaaroverzicht/veelgestelde-vragen/vraag-en-antwoord/algemeen-ontvangen.html

 

Link naar reactie
  • 0

Als een zakelijke klant geen "zorgplicht" producten heeft, dan blijven volgens mij alleen de bankrekeningen over. Dat is dan zo uit de afschriften zelf te halen met de zoekfunctie van internetbankieren. Dit als controle op je eerdere boekingen waar alles ook al moet staan.

 

Overigens is ABN-Amro qua jaaroverzicht een beetje verast met de nieuwe structuur van het online belasting aangeven voor de IB bij particulieren. Ik heb nu al twee aangiften ingevuld waar buitenlandse dividend in voorkwam en dan werkt dat jaaroverzicht niet meer zoals afgelopen jaren. Dan moet je de getallen toch uit de eerder verkregen uitgebreide kwartaal overzichten halen om da aangifte te kunnen doen.

Link naar reactie
  • 0

Zo heet de bank blijkbaar officieel - kijk maar eens naar het logo linksboven op www.abnamro.nl

 

Je ziet alleen in het logo MeesPierson staan als je vlak daarvoor die andere link hebt bezocht.

Als je er "schoon" heengaat zie je alleen AbnAmro.

Ik meld het alleen omdat het lijkt alsof de restrictie voor het afgeven van jaaroverzichten alleen geldt voor MeesPierson en niet voor AbnAmro, en dat TS hier misschien verder mee kan.

Link naar reactie
  • 0
Ik meld het alleen omdat het lijkt alsof de restrictie voor het afgeven van jaaroverzichten alleen geldt voor MeesPierson en niet voor AbnAmro…

 

Op de ABN site kun je uit 3 categorieën kiezen: Privé, zakelijk en private banking. Alleen als je die laatste kiest, verschijnt plots de "mees pierson" vermelding erbij. En het lijkt de kloppen dat die restrictie alleen voor de laatste categorie geld. Als je onder de andere twee categorieën opzoekt wie het financieel jaaroverzicht krijgt, zie je er geen restricties bij staan.

Private banking kan ook zakelijk zijn omdat wij als bedrijf ook onder die categorie vallen bij ABN. Het zal voor de bank handiger zijn als een klein bedrijf onder het zelfde adviesteam valt als de eigenaar. En voor mij is het zeker praktisch dat ik voor beiden hetzelfde aanspreekpunt heb.

Link naar reactie
  • 0

Hoe en wie heb je om dit overzicht gevraagd? Telefonisch, per e-mail op kantoor? Baliemedewerker of (vast) contactpersoon?

 

Biedt onderstaande verwijzing nog een nieuwe ingang?

https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/financieel-jaaroverzicht/index.html

 

Als het een kwestie is van op een knop drukken om een overzicht te genereren, zou dit naar verwachting toch een service mogen zijn in een wijzigingsjaar.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoe en wie heb je om dit overzicht gevraagd? Telefonisch, per e-mail op kantoor? Baliemedewerker of (vast) contactpersoon?

 

Biedt onderstaande verwijzing nog een nieuwe ingang?

https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/financieel-jaaroverzicht/index.html?

 

Helaas niet.

 

Ik heb het via Mail en via (vast) contactpersoon op kantoor gevraagd daar werd de medewerkster bekritiseerd omdat ze de flowchart niet goed had gelezen. Men gaat er van uit dat je 1 of meerdere zorgplichtproducten afneem zoals een hypotheek, een bepaald krediet of effectendiensten om in aanmerking te komen voor een financieel jaar overzicht. Ik hoorde dat zelfs de uitzonderingen die hier onder staan niet werden gehonoreerd:

 

Alle particuliere klanten van ABN AMRO MeesPierson ontvangen een Financieel Jaaroverzicht. Zakelijke klanten van ABN AMRO MeesPierson ontvangen een Financieel Jaaroverzicht als zij 1 of meerdere zorgplichtproducten afnemen zoals een hypotheek, een bepaald krediet of effectendiensten. Ook voor stamrecht- en pensioen B.V.'s wordt een Financieel Jaaroverzichten gemaakt.

 

En dit zonder enige vorm van communicatie dat vindt ik nog steeds een vreemde manier van zaken doen. Als meneer het er niet mee eens is dient hij maar een klacht in werd er mede gedeeld.

Dat heb ik in middels dus ook gedaan.

 

Wordt vervolgd.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

L.s.

 

Na diverse keren mondeling, telefonisch en schriftelijk contact met de ABN/Amro gehad te hebben kreeg ik het niet voor elkaar om een jaar overzicht te krijgen. Het kwam door het Systeem vertelde men mij. Ja daar moet je bij een ITC' er niet mee aankomen. Eind vorig jaar kwam de zaak na een te vredenheids enquête weer aan het rollen omdat ik mede deelde dat ik heen duidelijk antwoord had ontvangen waarom ik geen jaar overzicht meer ontving en al die jaren daarvoor wel. Ik vroeg om teruggebeld te worden. Dit werd door 2 personen op gepakt t.w. de plaatselijke bank en enkele klachten behandelaarster van het hoofd kantoor Amsterdam. Via de plaatselijke bank bleek het wederom niet te mogelijk zijn om een Financieel Jaaroverzicht 2014 te produceren en kreeg ik als excuus van de Bankdirecteur een cadeau bon.

 

Met de klachten behandelaarster had ik diverse telefoon gesprekken, daarin kwam o.a. naar voren dat het rente overzicht wel op mijn belasting aangifte zou staan, waarop ik reageerde dat ik nog nooit gehoord had dat de Belastingdienst een vooraf in gevulde Vennootschap belasting aangifte neer zou zetten. Ik gaf aan dat ik het financieel jaar overzicht nodig had om te controleren wat de ABN Amro aan opgave aan de Belastingdienst deed. Ik kreeg te horen dat via de accountmanager van de Bank geregeld was dat ik over 2016 weer een financieel jaar overzicht zou krijgen daar er intern een onjuiste codering was aangebracht. Voorst deelde men mij mee dat de Bank alleen betreffende inkomstenbelasting aan de Belastingdienst deed en niet betreffende de VPB.

 

Het valt me overigens op dat veel banken op het financieel jaaroverzicht vermelden dat de rente ook zichtbaar is op de aangifte inkomstenbelasting terwijl men een B.V. als klant heeft.

 

Rest mij nog te vermelden dat ik op één financieel jaaroverzicht een verschil aan trof van meer dan

€ 1000,-- dan op mijn rekening afschrift vermeld was. Maar dat was ruim een week geleden en heb nog geen reactie van die Bank mogen ontvangen. Het is dus duidelijk wel een noodzaak om de Financiële jaaroverzichten te ontvangen en te controleren.

 

Link naar reactie
  • 0

Heeft niemand de zelfde ervaringen ?

Ik bankier zakelijk bij ABN-AMRO, niet bij ABN AMRO MeesPierson. Bovendien heb ik een tweetal verzekeringen alsmede een creditcard via deze "gewone" ABN lopen. Ik zal daardoor wel binnen de boot blijven zitten.

 

Overigens zie ik het probleem niet zo zitten ... Je sommeert een jaaroverzicht te leveren of je laat je vermogen ergens anders beheren.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Rest mij nog te vermelden dat ik op één financieel jaaroverzicht een verschil aan trof van meer dan

€ 1000,-- dan op mijn rekening afschrift vermeld was. Maar dat was ruim een week geleden en heb nog geen reactie van die Bank mogen ontvangen. Het is dus duidelijk wel een noodzaak om de Financiële jaaroverzichten te ontvangen en te controleren.

 

dat kan zomaar gaan om opgebouwde maar nog niet uitbetaalde rente van het laatste deel van het jaar zijn.. maar die belastingtechnisch wel moet worden vermeld. Zakelijk gezien is het gebruikelijk de opgebouwde rente in de jaarcijfers op te nemen en niet de uitbetaalde rente.

 

 

verder bankier ik ook bij de "gewone" ABN AMRO en heb dergelijke problemen niet met het financieel jaaroverzicht.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het probleem ook niet. Maar heb die jaaropgave ook helemaal niet nodig. Op de bankafschriften staat gewoon het saldo en de rente e.d. komt gewoon uit de boekhouding. Buiten dat ik het wel vreemd vind dat ze het overzicht niet gewoon kunnen verstrekken, zie ik het probleem voor de ondernemer niet helemaal.

Link naar reactie
  • 0

 

Roel schreef:

dat kan zomaar gaan om opgebouwde maar nog niet uitbetaalde rente van het laatste deel van het jaar zijn.. maar die belastingtechnisch wel moet worden vermeld. Zakelijk gezien is het gebruikelijk de opgebouwde rente in de jaarcijfers op te nemen en niet de uitbetaalde rente.

 

Ik heb in middels bericht van de bank gekregen men had op het overzicht van 2015 de rente van 2014 en 2015 bij elkaar opgeteld de voorgaande jaar overzichten waren ook al niet goed men vermelde steeds de rente van het jaar dat in dat jaar was uitgekeerd en niet de rente over het betreffende boekjaar. Omdat de rente bij elkaar was opgeteld had ik dat niet zo snel inde gaten

 

In een E-mail van juni 2014 had ik de bevestiging ontvangen dat dit aan gepast zou worden. Dit is dus helaas gebeurd, was alleen nog onduidelijker.

Link naar reactie
  • 0

Rest mij nog te vermelden dat ik op één financieel jaaroverzicht een verschil aan trof van meer dan

€ 1000,-- dan op mijn rekening afschrift vermeld was. Maar dat was ruim een week geleden en heb nog geen reactie van die Bank mogen ontvangen. Het is dus duidelijk wel een noodzaak om de Financiële jaaroverzichten te ontvangen en te controleren.

 

dat kan zomaar gaan om opgebouwde maar nog niet uitbetaalde rente van het laatste deel van het jaar zijn.. maar die belastingtechnisch wel moet worden vermeld. Zakelijk gezien is het gebruikelijk de opgebouwde rente in de jaarcijfers op te nemen en niet de uitbetaalde rente.

 

 

verder bankier ik ook bij de "gewone" ABN AMRO en heb dergelijke problemen niet met het financieel jaaroverzicht.

 

Ik heb ook geen problemen bij de ABN Amro.

 

Bij het jaaroverzicht van Moneyou (nota bene dochter van ABN Amro) gaat het helaas wel fout. Hier staat dan de uitbetaalde rente op en niet de opgebouwde rente.

Link naar reactie
  • 0

 

Bij het jaaroverzicht van Moneyou (nota bene dochter van ABN Amro) gaat het helaas wel fout. Hier staat dan de uitbetaalde rente op en niet de opgebouwde rente.

 

 

Klopt, dit kreeg ik als antwoord van Moneyou:

 

De rente op het Financieel Jaaroverzicht bestaat uit de rente over het 4e kwartaal van 2014 + het 1e kwartaal van 2015 + het 2e kwartaal van 2015 + het 3e kwartaal van 2015. De rente over het 4e kwartaal van 2015 kent een valutadatum van 1 januari 2016 en staat daarom niet vermeld op je Financieel Jaaroverzicht van 2015.

 

Net als Nationale Nederlanden dit krijgt het ook voor elkaar om de rente van 2014 en 2015 op het jaaroverzicht van 2015 af te drukken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.