Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
herman van der helm
Er zijn hier geregeld mensen die er problemen mee hebben dat op HL voor eigen parochie gepreekt wordt, ofwel reclame voor de eigen producten of diensten gemaakt wordt. Zogenaamde zelfpromotie.
Om te beginnen is er volgens mij vrijwel niemand die belangeloos dit forum bezoekt. Is het niet om wat te halen, of wat te brengen, dan toch minimaal met de hoop dat de eigen bijdragen opvallen en de eigen dienst of het eigen product een push krijgt. Hoe slimmer je het verpakt, hoe minder dat dit opvalt.
Voor de een is dit moeilijker dan voor de ander, en dat ligt niet alleen aan de slimheid van de persoon, maar ook aan wat voor soort product of dienst er in het eigen bedrijf verkocht wordt of geleverd.
Jullie zult allemaal begrijpen dat, als een belastingdeskundige hier een goed uitgewerkt belastingadvies geeft, er niemand zal denken dat de man zijn eigen diensten aan het verkopen is. Dit geldt ook voor een verzekeringsman die een goed verzekeringsadvies geeft. Voor een advocaat of octrooideskundige geldt hetzelfde. Het is ook geen probleem als er in de bijdrage dringend verzocht wordt een deskundige te raadplegen.
Het wordt al ingewikkelder als een naamdeskundige een advies geeft hoe te komen tot een goede naam en soms daarbij het advies moet geven om een professional in te schakelen. Snel lijkt het om zelfpromotie te gaan. Voor meer van dit soort specifieke dienstverleners is dit het geval.
Nog moeilijker wordt het als het inkomen door fysieke producten te verkopen behaald wordt. Je kunt dan maar moeilijk of soms helemaal niet over de eigen producten praten. Je moet het dan voornamelijk hebben over van alles waar je niet je brood mee verdient en waar je toevallig wel iets van afweet, en moet maar hopen dat het antwoord zo interessant gevonden wordt, dat je profiel bekeken wordt.
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Ikzelf red me we meestal wel, want het balanceren zit mij in het bloed, maar ik kan me voorstellen dat voor heel veel ondernemers, die fysieke producten verkopen, dit wel een lastig fenomeen is.
www.tiller.eu - Hefmobiel van Tiller®
www.gezondbelast.nl - Gezond Belast
www.veiligtillennietmeertillen.nl - Veilig tillen = NIET meer tillen