Mijn gevoel bij Higherlevel tegenwoordig...

Aanbevolen berichten

Zeer gewaardeerde mede-higherlevelaars van het eerste uur en van latere uren,

 

ik wil mijn gevoel over de huidige stand van zaken alhier eens met jullie delen.

Er zitten heel wat uren van mijn leven in dit forum. In de vorm van lezen en vooral: mensen helpen. De hoeveelheid posts en mijn karma zeggen daar misschien iets over. (Die zal wel dalen na deze post, maar is 93 op dit moment)

 

De laatste tijd voel ik me een beetje 'weggeblazen' door instroom van mensen die hier pas komen kijken en zich in de kijker spelen door veel aanwezigheid en niet per sé inhoud of het bieden van hulp.

Dat vind ik jammer en ten koste gaan van de kwaliteit van de discussies- we hebben met z'n allen een mooie tuin laten groeien en bloeien en er komen wat mensen nogal lomp door de borders en perkjes stampen vind ik. Mensen als Nils, TwaLevel, Decorum, Alef, Benm enzovoorts hebben zich jarenlang veel moeite getroost een goed forum op te bouwen en ik vind het ook naar hén toe een beetje respectloos hoe er nu door anderen wordt omgesprongen met Higherlevel.

 

Zelf ben ik ook heel enthousiast en met veel aanwezigheid en een uitgesproken mening op dit forum beland, maar ben wel met mijn poten in de blubber gaan staan. Ik hoop dat mensen bij zichzelf na willen gaan of ze roofbouw plegen op onze gezamelijke inspanningen of actief bijdragen aan een nóg mooier plekje in het onderneem-universum...

 

Warme groet,

Annedien

 

 

 

Link naar reactie

Ik deel je bevindingen...ook ik heb het idee dat er te veel "rondgekletst" wordt zonder echt in de ondernemersvragen terecht te komen.. veel posts en weinig wol zou ik zeggen ;).

 

Ook ik irriteer me de laatste tijd vaker allerlei posts door te moeten werken die niets met ondernemen te maken hebben voordat ik tot de echte vragen kom...

 

Een oplossing heb ik niet direct... Maar misschien zou het stoppen met allerlei posts over of een gezellig bijeenkomstje online nou wel of niet lukte en met hoeveel mensen . . . . . misschien een stukje helpen.

(sorry Perry dat ik jou post nu net aanhaal, maar dit is wel zo'n beetje wat Annedien o.a. bedoeld denk ik)

Dit soort posts zou je kunnen vervangen door 1 oproepje in vraag en aanbod, en de rest gewoon via e-mail te evalueren...

 

Laten we gaan ondernemen.... :)

Egbert Punter

Link naar reactie

Tsja, ik kan mij voorstellen dat je gevoel over het forum eensch wat minder is, maar zonder concrete voorbeelden kan ik er als relatieve beginneling bijzonder weinig mee. Mijn ervaring van het forum is in ieder geval vrij tegenovergesteld of wellicht heb ik meer eelt op de ziel :P

Link naar reactie

Als 'we' nog groter gaan groeien ga je alleen maar meer zijstraatjes en minder zinnige onderwerpen krijgen. Gelukkig komen er binnenkort een aantal moderators bij om het allemaal beter in banen te leiden.

 

Verder zit er bij 'nieuwe berichten' een knop 'negeer'. Ben nu aan het testen of het draadje daarmee ook verdwijnt van de voorpagina. Zou wel een handige optie zijn om, in ieder geval voor jezelf, een bron van ergenis weg te nemen. (Kan iemand even reageren op mijn test post?)

Link naar reactie

Hoi Annedien,

 

Ik herken je gevoel, heb ook al aan een aantal mensen via PB laten weten dat het leuk is dat ze betrokken zijn, maar dat ze niet persé op iedere vraag hoeven te reageren. Gezien het feit dat je karma stijgt leg je je vinger op een zere plek bij meerdere higherlevelaars.

 

Ik hoop dat de nieuwe Mods hier aandacht aan gaan besteden en niet te veel zélf gaan "rondkletsen"!

 

 

Mira

Link naar reactie

Allerminst. Het lijkt mij meer accepteren dat anderen wellicht niet de hogere intelligentie of welbespraaktheid hebben die men zichzelf nog wel eens toe wil dichten ;) Respect hebben voor andermans uitingen mag best, zolang ze er maar geen potje van maken.

Link naar reactie

we hebben met z'n allen een mooie tuin laten groeien en bloeien en er komen wat mensen nogal lomp door de borders en perkjes stampen vind ik.

 

Op zich waar idd, al heb ik dat idee niet zo sterk als jij. Zelf probeer ik zoveel mogelijk inhoudelijk te reageren, en te helpen.Of om bij de schrijfstijl te blijven, helpen de tuin bij te houden. ;D

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Naar mijn idee zijn het golfbewegingen. Toen ik zelf er net bijkwam heb ik ook gigantisch veel gepost en gevraagd. Ik denk dat er een aantal mensen is dat net HL heeft ondekt en een gigantische potentie ziet om nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe dingen te proberen.

 

Rond de door enkele members in het leven geroepen HL Squad was er ineens heel veel te doen, maar dat zwakt nu ook weer af.

 

En naar mijn idee worden de echte ondernemersvragen nog altijd gesteld. Doordat op de beginpagina alle topics komen te staan, staan daar ook veel topics tussen die uit boards komen die minder serieus zijn. Dat vertroebeld wellicht ook het beeld van HL.

 

Een overweging zou dus kunnen zijn om bepaalde boards uit het overzicht te halen van de beginpagina, waardoor alleen de topics uit het hoofd board daar getoond worden. Denk je dat dat wat is Annedien?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Ik kan me wel wat bij Annediens opmerkingen voorstellen. Nogal wat discussies worden omvergedrukt door mensen die vooral hun eigen diensten en producten lopen te pluggen. Er zijn mensen bij die in praktisch al hun berichten hun eigen zaak onder de aandacht brengen.

 

Waar men op Higherlevel voorheen het helpen en adviseren van anderen bezig was, tegenwoordig is men meer en meer met z'n eigen ding bezig. Dat is ondernemers eigen, maar hopelijk wordt het niet Higherlevel eigen. Ik denk dat het voor de waarde van HLbelangrijk is dat het forum en de gebruikers zich blijven richten op advies en (wederzijdse) ondersteuning, en niet afglijdt richting een kijk-mij-nou-forum.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Ik denk dat Welleke daar een goed punt heeft. Ik ben sinds kort een member en vond het interessant om alles te lezen. Ik heb ook nog wel eens een reactie gegeven, maar kwam er daarna achter dat andere mensen over dat onderwerp toch meer verstand van hebben dan ik. En dan weet je dat je gewoon je mond moet houden :P

Link naar reactie

Op zich deel ik het gevoel, maar waar leg je de grens? Iedereen maakt zich wel eens "schuldig" aan posts van de categorieen: minder relevant, ter zijde, niet ter zake doende, theetafel of borrelpraat. Ieder forum - of welke bijeenkomst dan ook - valt of staat met de deelnemers. Het collectief is verantwoordelijk voor de kwaliteit, daarmee ook voor het corrigerend optreden om posts on topic en boards relevant te houden.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Op zich deel ik het gevoel, maar waar leg je de grens? Iedereen maakt zich wel eens "schuldig" aan posts van de categorieen: minder relevant, ter zijde, niet ter zake doende, theetafel of borrelpraat. Ieder forum - of welke bijeenkomst dan ook - valt of staat met de deelnemers. Het collectief is verantwoordelijk voor de kwaliteit, daarmee ook voor het corrigerend optreden om posts on topic en boards relevant te houden.

 

 

 

Ook minder relevante topics kunnen van belang zijn. De originele intentie was koffie, opinies en advies met betrekking tot innovatie en ondernemerschap (nieuwe innovatieve bedrijven). Daar horen ook echt minder relevante zaken bij. Persoonlijk vind ik dat sommige nieuwkomens een wat grote broek aantrekken, maar dat lijkt me iets van tijdelijke aard. Het eigen bedrijven promoten vind ik nog al mee vallen. Het is soms meer het eigen ego promoten. Maar daar maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik voel me enerzijds enigszins aangesproken en besef heel goed dat ik soms wat als een spring in 't veld over het mooie grasveld sta te stampen, althans dat vinden sommige misschien. Anderzijds ben ik namelijk flink aangemoedigd in mijn initiatieven.

 

Let wel ik heb ten alle tijden heel veel respect voor de mensen die higherlevel in de lucht hebben gebracht en houden. Ik heb me foto maar weer gewijzigd in het gele kuikentje met z'n kleuren palet. Komt in ieder geval weer wat minder lawaaierig over. Mocht ik in mijn over enthousiasme misschien wat verf gaan morsen, het vlekt niet, kleurt wel:-)

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik voel me enerzijds enigszins aangesproken en besef heel goed dat ik soms wat als een spring in 't veld over het mooie grasveld sta te stampen, althans dat vinden sommige misschien. Anderzijds ben ik namelijk flink aangemoedigd in mijn initiatieven.

 

Let wel ik heb ten alle tijden heel veel respect voor de mensen die higherlevel in de lucht hebben gebracht en houden. Ik heb me foto maar weer gewijzigd in het gele kuikentje met z'n kleuren palet. Komt in ieder geval weer wat minder lawaaierig over. Mocht ik in mijn over enthousiasme misschien wat verf gaan morsen, het vlekt niet, kleurt wel:-)

 

Perry

 

 

 

 

 

ik vind jouw topics altijd interessant perry, en ik vind ook niet dat ze jou echt als voorbeeld moeten nemen.

 

je kunt eerder denken aan topics zoals: "ik ben jarig" (zoiets zag ik vandaag), moderators topic, HL meeting topic. Dit soort dingen zouden een apart forum of iets gemaakt voor moeten worden.

 

Is er trouwens geen knop ofzo dat je een heel forum kan "weigeren" op de homepage?

Technisch innovator.

Link naar reactie

Ik ben ook nieuw hier, ben op higherlevel gestuit bij een zoekpoging

voor een notaris in mijn buurt voor het oprichten van een BV.

 

Nu ben ik niet de gewezen persoon met antwoorden voor de gerezen problemen en vragen, dus hou ik mijn mond :-X

 

Heb ik wel de kennis op een bepaalde zaak, probeer ik wel een bijdrage

te leveren

 

Ik stuit af en toe of topics waar ik zeer geintresseerd in ben, zoals die over een exclusiviteitsovereenkomst met een inspanningsverplichting, maar de meeste zijn gewoon niet voor mij van toepassing.

 

Ik denk zoals de meeste communities, je gaande weg pas meer aanwezigheid kan verwachten van nieuwe leden

 

 

Aurum Jin He BV

Import & Export Verpakkingsmaterialen

Business Market

Link naar reactie

Oei,

 

Ik ben zelf eigenlijk pas sinds gisteren komen kijken, en heb net wat posts geplaatst. Nu ik deze topic lees, heb ik er eigenlijk een beetje spijt van. Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd heb gestoten als suffe nieuweling, en zal voorlopig maar mijn mond houden hier...

 

Gr,

 

Koen

Sonologic, experts op het gebied van webapplicaties, MKB unix migratie, embedded systems, intra- en internet, kunstmatige intelligentie en embedded systems; http://www.sonologic.nl/

Link naar reactie

Oei,

 

Ik ben zelf eigenlijk pas sinds gisteren komen kijken, en heb net wat posts geplaatst. Nu ik deze topic lees, heb ik er eigenlijk een beetje spijt van. Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd heb gestoten als suffe nieuweling, en zal voorlopig maar mijn mond houden hier...

 

Gr,

 

Koen

 

Nieuweling betekent niet dat je geen kennis of mening hebt. Verder is je karma niet negatief dus lijken mensen zich niet aan je te storen :D

Ik zou me niet al te druk maken over wat je wel en niet post. Gewoon lekker jezelf zijn en iets inbrengen als jij dat wilt.

Technisch innovator.

Link naar reactie

Ik ben zelf nog een rookie op deze site. Maar bovenstaande reacties geeft me een beetje het gevoel van "daar gaat mijn stamkroeg". Je kunt het vergelijken dat je jaren lang naar dezelfde kroeg gaat. De kroeg wordt steeds populairder en steeds drukker. De barkrukken, waar normaal gesproken de vaste gasten op zaten zitten nu de rookies op. Je voelt je niet meer thuis in een vertrouwde omgeving.

 

Ik bezoek (zakelijk) vele websites. Higherlevel springt daar echt boven uit. Deze discussie is uiteraard terecht. Maar kijk eens wat jullie ( Nils, TwaLevel, Decorum, Alef, Benm, Annedien enzovoorts ) hebben neergezet. Daar hebben wij profijt van. Ik denk dat jullie trots moeten zijn dat de site nu staat waar hij staat.

 

Alleen moet je oppassen met dit soort discussies, juniors en seniors hebben het idee dat ze niet echt welkom zijn. Dit schrikt behoorlijk af. Kijk maar naar de reactie van Koen. De site is toch gemaakt voor de juniors en seniors.

 

Ik ben het er wel mee eens dat bezoekers vaak reageren op dingen waar ze niet altijd evenveel verstand van hebben. Ik heb mezelf er ook wel eens schuldig aan gemaakt. Daar leer je alleen maar van. Ik reageer alleen als ik iets zeker weet. Het valt me wel op dat er veel toppics bijkomen met de vraag: “wat vinden jullie van mij website”. Daar reageer ik al niet meer op.

 

Complimenten voor de harde kern. Ik heb er veel profijt van.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Oei,

 

Ik ben zelf eigenlijk pas sinds gisteren komen kijken, en heb net wat posts geplaatst. Nu ik deze topic lees, heb ik er eigenlijk een beetje spijt van. Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd heb gestoten als suffe nieuweling, en zal voorlopig maar mijn mond houden hier...

 

Gr,

 

Koen

 

Ook ik sluit me een beetje aan bij Koen. ben sinds korte tijd lid, maar had van te voren al zeer veel geleerd en gelezen op dit forum.

Ik reageer of probeer in iedergeval te reageren op topics die me interesseren en waarbij ik van mening ben een bijdrage aan te kunnen leveren. De discussie die dan eventueel ontstaat is zeer leerzaam. Vele handen maken werk licht! niet dan?

Ik snap wel wat bedoelt word... en dat is inderdaad de kracht van dit forum tot heden.

 

Fijne avond nog..

 

Rick

 

Link naar reactie

Welke kant wil higherlevel op? De reactie van GMC vind ik persoonlijk niet passen binnen de sfeer die op een forum thuishoort. Een nieuwkomer zou niet het gevoel moeten hebben dat hij/zij zich stil moet houden. Het is voor een forum van groot belang dat er nieuwe leden en dus nieuwe kennis bijkomt. Het probleem is dat de leiding van het forum hier ook flexibel genoeg voor moet zijn. Want door het feit dat er meer leden komen er ook een aantal mensen bij die wat "sturing nodig hebben" om het maar netjes te zeggen. Dat mag echter niet ten koste gaan van de mensen die ook hun steentje bij willen dragen en ook daadwerkelijk kennis hebben op bepaalde gebieden. Maargoed, dat is mijn visie, ik ben benieuwd naar die van de admins en co.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Het merendeel van de mods zit op een bootje in Zweden momenteel, dus zal als achterblijver maar even met mijn persoonlijke visie posten.

 

Ik heb GMC z'n posts snel bekeken en daar is niets mis mee. Gewoon blijven posten dus GMC!

 

Om te beginnen zijn alle moderators en expert members vrijwilligers. We doen dit omdat we het leuk vinden, niets meer en niets minder. Als het forum een verkeerde kant op gaat is het snel niet leuk meer met een reactie als gevolg.

 

De vergelijking met de stamkroeg gaat wel enigszins op. HL groeit gestaag met alle gevolgen van dien. Om de analogie te volgen: het gaat er om dat het aantal gasten dat de dopjes van hun pindas op de grond gooit ipv in de prullenbak evenredig (of liever minder dan dat) mee groeit. Het is de schone taak van de mods om die dopjes weer op te ruimen.

 

Af en toe heb ik het gevoel dat het aantal pindadop-droppers relatief harder groeit. In forum termen: mensen die niet even de moeite nemen eerst te zoeken of te lezen wat wel of niet mag. Simpel voorbeeld is vraag en aanbod daar staat vrij duidelijk dat die niet bedoelt is voor commerciele aanbiedingen en toch mag ik daar regelmatig advertenties verwijderen die overduidelijk commercieel zijn. Maar ook aan vragen als 'moet ik mijn btw nummer op m'n factuur vermelden' kan ik me flink storen. Simpele zoekopdracht op de site van de belastingdienst levert je het correct antwoord. Wat ik wil zeggen is: doe eerst zelf even wat moeite, meldt in je vraag wat je al gedaan hebt en als nodig vertel waarom je de vraag toch stelt. Je stelt de vraag ten slotte aan onbekenden die hun tijd in jouw probleem willen stoppen, beetje eigen input voor je hen dat vraagt kan toch wel? Zowiezo krijg je met een goed gestelde en voorbereide vraag betere feedback. Heb zelfs een aantal keer aan de telefoon gehangen om een probleem van een bezoeker op te lossen.

 

Daarnaast zou ik het (persoonlijk) wel prettig vinden als mensen melden waarop ze hun post/informatie baseren. 'Ik vind dat' of 'heb ooit gelezen dat' vs 'ik heb bij tien klanten deze methode met succes toegepast' maakt nogal een verschil. Daarnaast mag de eeste category van mij wel wat minder ;)

 

@reinout: die 'wat vind je van m'n site' topics mogen inderdaad wel wat minder. Zeker voor nieuwelingen hier, voor je het weet staat het halve forum vol. Maar met een gerichte vraag moet het wel kunnen en is feedback zeker welkom.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.