Ik heb inmiddels een eigen bedrijfje ( eenmanszaak ), en ga daarnaast nog een 2e bedrijf oprichten. Ik mag helaas geen 2e eenmanszaak oprichten, dus zal hier een extra handelsnaam voor aan gaan vragen. Ik kan er nog niet te veel over vertellen, maar zodra het concreet is zal ik dat zeker niet na laten.
Mijn vraag:
Ik ga samen met een compagnon dit bedrijf groot maken. Hij gaat in dienst van mij, dus ik moet hem een contract aanbieden. Waar moet ik allemaal rekening mee houden en hoeveel % gaat dat kosten boven op het uur salaris?
Ik wil hem eigenlijk 40% van de winst gaan geven, hoe verantwoord ik dat in een contract en hoe zat dat dan met de belastingdienst?
Alvast bedankt!
[mod edit: typefout in titel hersteld en verduidelijkt ]
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BrownieBoodschap
BrownieBoodschap
Beste forumleden,
Ik heb inmiddels een eigen bedrijfje ( eenmanszaak ), en ga daarnaast nog een 2e bedrijf oprichten. Ik mag helaas geen 2e eenmanszaak oprichten, dus zal hier een extra handelsnaam voor aan gaan vragen. Ik kan er nog niet te veel over vertellen, maar zodra het concreet is zal ik dat zeker niet na laten.
Mijn vraag:
Ik ga samen met een compagnon dit bedrijf groot maken. Hij gaat in dienst van mij, dus ik moet hem een contract aanbieden. Waar moet ik allemaal rekening mee houden en hoeveel % gaat dat kosten boven op het uur salaris?
Ik wil hem eigenlijk 40% van de winst gaan geven, hoe verantwoord ik dat in een contract en hoe zat dat dan met de belastingdienst?
Alvast bedankt!
[mod edit: typefout in titel hersteld en verduidelijkt ]
Origineel cadeau nodig?
www.brownieboodschap.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54302-eenmanszaak-1e-medewerker-of-compagnon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag