• 0

Incassobureau of niet

Goedeavond,

 

Ik heb een klant, met een 2 tal openstaande posten een van 60 dagen oud en de andere bijna 30. Het betaal termijn op de factuur is 5 dagen, nu ben ik niet de moeilijkste maar begin me nu wel aardig te irriteren aan deze toestand. De betaal history is ook constant altijd te laat niet reageren etc. Het gaat om een dienst die afgenomen wordt (0800 nummer).

 

Nu de hamvraag, wat te doen alles naar een incassobureau? Iemand nog tips voor een goed bureau? Zelf nog een keer proberen?

 

Ik heb al 2 herinneringen gestuurd en een aanmaning, hij zou vorige week vrijdag uiterlijk betalen maar niet gebeurd.

 

Had uiteraard ook niks anders verwacht....

 

Tips zijn welkom

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ging bij zo'n situatie altijd persoonlijk langs om te informeren of er een probleem met die dienst en/of betaling was.

Een goed gesprek levert altïjd wat op.

Incassobureau kan je dan nog altijd inschakelen.

 

 

Hij heeft geen klachten over de diensten ik denk eerder liquiditeitsproblemen, maar het zijn best flinke rekeningen dus loopt zo hard op elke maand.

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Zou je niet pragmatisch zijn en de dienstverlening opschorten tot er betaald is?

 

Ja klopt, alleen dan komt er nog minder geld bij hem binnen aangezien als zijn klanten dit nummer bellen voor een afspraak :-\

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

En nog een aanvulling, ik heb hem al gewhatsappt, gemaild en proberen te bellen neemt niet op en hij zit altijd in Rotterdam dus als ik naar zijn adres ga kleine kans dat hij thuis is.

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je vervelende probleem, maar toch ga ik mee met het advies van StevenK: schort de dienstverlening op, de rekening loopt onnodig verder op. Neem niet de problemen van de debiteur op je schouders, ga uit van het probleem dat dit jou oplevert.

 

Schakel een betrouwbare partij in waaraan je deze kwestie uit handen geeft.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

... als zijn klanten dit nummer bellen voor een afspraak

... proberen te bellen neemt niet op ...

Als dat betekent dat hij ook niet opneemt als zijn klanten bellen, dan levert het nummer dus voor hem toch al niets op. Heb je ook al geprobeerd te bellen zonder nummerweergave?

 

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt, alleen dan komt er nog minder geld bij hem binnen aangezien als zijn klanten dit nummer bellen voor een afspraak :-\

Het lijkt dat je een klassieke denkfout maakt bij wanbetaling. Via deze omweg neem je het probleem van de wanbetaler weer op je eigen schouders. Zo is er ook geen incentive naar de wanbetaler om actie te ondernemen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de extra inkomsten die de wanbetaler zo krijgt ook naar jou toekomen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Je weet zelfs bijna zeker dat die inkomsten niet naar jou toe komen. Er is geen pressie en hij laat niets van zich horen. Nee, met dat geld worden eerst andere gaten gevuld.

 

Ik ben uiterst coulant naar laatbetalers zolang er maar communicatie blijft. Dat betekend dat eventuele betalingsafspraken nauw nagekomen moeten worden of dat tijdig gemeld wordt dat er een probleem is met betalen. Bij geen communicatie zou ik die lijn allang afgesloten hebben. Dan zul je zien dat er "wonder boven wonder" in één keer wel geld boven water komt drijven (als hij die lijn ook echt nodig heeft). In ieder geval zal dan dat lijntje van communicatie weer open gaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Je weet zelfs bijna zeker dat die inkomsten niet naar jou toe komen. Er is geen pressie en hij laat niets van zich horen. Nee, met dat geld worden eerst andere gaten gevuld.

 

Ik ben uiterst coulant naar laatbetalers zolang er maar communicatie blijft. Dat betekend dat eventuele betalingsafspraken nauw nagekomen moeten worden of dat tijdig gemeld wordt dat er een probleem is met betalen. Bij geen communicatie zou ik die lijn allang afgesloten hebben. Dan zul je zien dat er "wonder boven wonder" in één keer wel geld boven water komt drijven (als hij die lijn ook echt nodig heeft). In ieder geval zal dan dat lijntje van communicatie weer open gaan.

 

Nou in heb hetzelfde principe zolang er maar communicatie is en afspraken nagekomen worden, maar dat is nu niet meer het geval. Ik zal nog proberen langs zijn huis te gaan morgen ochtend en als dat niet werkt pleur ik de boel wel offline en dan kijkt die maar. Ben er wel klaar mee nu...

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Als de wanbetaler inderdaad al zijn zaken via de 0800-lijn doet, dan mág de TS niet eens opschorten. De vordering staat dan in geen verhouding tot de opgeschorte tegenvordering. (Althans, dat zegt Wikipedia, uit het wetsartikel werd het me niet duidelijk, maar misschien volgt dit uit de jurisprudentie.)

 

Als die 0800-lijn inderdaad zo belangrijk is, kun je de wanbetaler dan niet bereiken op die lijn?

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Als de wanbetaler inderdaad al zijn zaken via de 0800-lijn doet, dan mág de TS niet eens opschorten. De vordering staat dan in geen verhouding tot de opgeschorte tegenvordering. (Althans, dat zegt Wikipedia, uit het wetsartikel werd het me niet duidelijk, maar misschien volgt dit uit de jurisprudentie.)

 

Als die 0800-lijn inderdaad zo belangrijk is, kun je de wanbetaler dan niet bereiken op die lijn?

 

Meestal blokkeer ik uitgaande gesprekken, maargoed die maken het niet duur het zijn voornamelijk de kosten voor de binnenkomende gesprekken van het 0800 nummer. Maargoed we zullen zien vanavond hij zegt dat die komt dus daar gaan we maar vanuit

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Nu de hamvraag, wat te doen alles naar een incassobureau? ...Zelf nog een keer proberen?

Ik heb al 2 herinneringen gestuurd en een aanmaning

 

Hallo,

Wat ben je overeengekomen?

Wat staat in je Overeenkomst en/of geldende Algemene Voorwaarden?

 

Een rechter wil meestal zien dat de klant goed geïnformeerd wordt voordat er "incassokosten" bij komen en dat er eventueel een belangenafweging plaatsvindt tussen maatregelen en gevolgen voor partijen. Daarom is het verstandig een advocaat in de arm te nemen voor je voorwaarden op papier zet en niet de beruchte copy & paste methode te gebruiken.

Ik adviseer herinnering, aanmaning en sommatie met vermelding dat de vordering uit handen zal worden gegeven en dat de kosten én de wettelijke rente er dan bij komen indien niet binnen 5 werkdagen wordt betaald.

In de Overeenkomst en Algemene Voorwaarden hoort dit eveneens vermeld.

Het is dus een samenspel van vastlegging van voorwaarden en consequent handelen.

Zeker met "zakelijke" (BtoB) klanten want die moeten weten hoe het werkt.

 

Vriendelijke groet,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0
Het lijkt dat je een klassieke denkfout maakt bij wanbetaling. Via deze omweg neem je het probleem van de wanbetaler weer op je eigen schouders. Zo is er ook geen incentive naar de wanbetaler om actie te ondernemen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de extra inkomsten die de wanbetaler zo krijgt ook naar jou toekomen.

 

Volledig eens.

 

Het valt me op dat er in het algemeen veel wordt geneuzeld over wanbetaling op het forum. Als er moet worden betaald en dat gebeurt niet, onderneem dan gewoon actie. Schort op of lever geen zaken of diensten meer. Of geef de vordering uit handen. Tig forumberichten versturen over waarom iemand wel of niet betaalt, leidt niet tot een snellere betaling.

 

Bottom line is dat er doorgaans gewoonweg meer druk nodig is. Als je geduldig blijft afwachten, ligt jouw factuur onderop de stapel. Forumberichten veranderen daaraan niets... ;)

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt dat je een klassieke denkfout maakt bij wanbetaling. Via deze omweg neem je het probleem van de wanbetaler weer op je eigen schouders. Zo is er ook geen incentive naar de wanbetaler om actie te ondernemen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de extra inkomsten die de wanbetaler zo krijgt ook naar jou toekomen.

 

Volledig eens.

 

Het valt me op dat er in het algemeen veel wordt geneuzeld over wanbetaling op het forum. Als er moet worden betaald en dat gebeurt niet, onderneem dan gewoon actie. Schort op of lever geen zaken of diensten meer. Of geef de vordering uit handen. Tig forumberichten versturen over waarom iemand wel of niet betaalt, leidt niet tot een snellere betaling.

 

Bottom line is dat er doorgaans gewoonweg meer druk nodig is. Als je geduldig blijft afwachten, ligt jouw factuur onderop de stapel. Forumberichten veranderen daaraan niets... ;)

 

Ja klopt, maar daar is dit forum toch voor? Als niemand wat zou vragen blijft het ook maar stil. Anyhow hij heeft 50% betaald hij zou de rest ook snel gaan betalen want hij was me gezeik een beetje beu denk ik.

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

... maar daar is dit forum toch voor? Als niemand wat zou vragen blijft het ook maar stil. Anyhow hij heeft 50% betaald hij zou de rest ook snel gaan betalen want hij was me gezeik een beetje beu denk ik...

Of dit forum ervoor is om haast identieke situaties opnieuw te bespreken, is een andere discussie...

 

Nu je de helft betaald hebt gekregen, adviseer ik je er nog wel druk op te houden om het restant ook betaald te krijgen. Het is al eerder genoemd, ook kun je verwegen of je deze 'klant' wel wilt behouden, klinkt als een dure en enorme energieslurper...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het lijkt dat je een klassieke denkfout maakt bij wanbetaling. Via deze omweg neem je het probleem van de wanbetaler weer op je eigen schouders. Zo is er ook geen incentive naar de wanbetaler om actie te ondernemen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de extra inkomsten die de wanbetaler zo krijgt ook naar jou toekomen.

 

Volledig eens.

 

Het valt me op dat er in het algemeen veel wordt geneuzeld over wanbetaling op het forum. Als er moet worden betaald en dat gebeurt niet, onderneem dan gewoon actie. Schort op of lever geen zaken of diensten meer. Of geef de vordering uit handen. Tig forumberichten versturen over waarom iemand wel of niet betaalt, leidt niet tot een snellere betaling.

 

Bottom line is dat er doorgaans gewoonweg meer druk nodig is. Als je geduldig blijft afwachten, ligt jouw factuur onderop de stapel. Forumberichten veranderen daaraan niets... ;)

 

Ja klopt, maar daar is dit forum toch voor? Als niemand wat zou vragen blijft het ook maar stil. Anyhow hij heeft 50% betaald hij zou de rest ook snel gaan betalen want hij was me gezeik een beetje beu denk ik.

En wat schiet je daarmee op? Hij heeft de helft betaald van wat er betaald moest worden en de kosten lopen door. Je had het om moeten draaien: het hele bedrag + voorschot van tenminste de helft van de volgende factuur.

Link naar reactie
  • 0

Wat ook altijd zeer vervelend is de contactpersoon welke de factuur overdraagt naar de crediteuren afdeling, dan weet je dat het even gaat duren.

 

Vooral als ik bij grotere zorginstellingen ben geweest met de ijswagen, veelvuldig bestookt ben met emails over het ijs en alle wensen besproken zijn kan ik na mijn diensten 60-90 dagen wachten op mijn geld, het ligt immers bij de betreffende afdeling en "ja betalingen daar ga ik niet over" hoor je dan van de contactpersoon die "alles" regelt, behalve de betaling.

 

Weinig aan te doen, betalen doen ze gelukkig wel en je elk jaar reserveren ook. Er mee dealen is soms het beste denk ik. Voor mij 10 anderen.

 

 

 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.